Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

Μαρτυρία για την καραμπόλα στην Εγνατία: "Το φορτηγό πετούσε τα αυτοκίνητα σαν χαρτοπετσέτες στον αέρα"


Ανταλλαγή ευθυνών για την τραγωδία στην Εγνατία Οδό, με τους πέντε νεκρούς. Πώς περιγράφει τις στιγμές επιβάτης σε ένα από τα αυτοκίνητα


Μαρτυρία για την καραμπόλα με νεκρούς στην... από Miss-Jessy-Lays

Για ελλιπή σήμανση στο τμήμα της Εγνατίας Οδού, όπου εκτελούνταν έργα κάνει λόγο ένας από τους επιβάτες αυτοκινήτου, που ενεπλάκη στην πολύνεκρη καραμπόλα.
Από τη μεριά του, ο Διευθυντής της Περιφερειακής Υπηρεσίας Έργων και Συντήρησης Γρεβενών, ξεκαθαρίζει πως βάσει ΚΟΚ και δημοσιευμένης στη Διαύγεια απόφασης, την ευθύνη για τη σήμανση έχει ο ανάδοχος του εκάστοτε έργου, σε συνεννόηση με την κατά τόπους Αστυνομική Διεύθυνση.

"Για 150 - 160 μέτρα η νταλίκα χτυπούσε αυτοκίνητα"

"Στο σημείο δεν υπήρχε ούτε πινακίδα ούτε κορίνες ούτε σήμανση, που να λέει 'ελαττώστε'. Δύο εργαζόμενοι στην Εγνατία Οδό, με σημαιάκια, ρύθμιζαν την κίνηση στο σημείο όπου εκτελούνταν έργα, ωστόσο στέκονταν σε πολύ μικρή απόσταση από σταματημένα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να είναι δύσκολο για οποιονδήποτε ακολουθούσε, να σταματήσει. Η συγκεκριμένη στροφή δεν έχει ορατότητα, λόγω των δέντρων που έχει στη δεξιά μεριά", είπε στον ΣΚΑϊ, ο κ. Παναγιώτης Λόλας, που επέβαινε ως συνοδηγός σε ένα από τα αυτοκίνητα, που είχαν σταματήσει και κατέβηκε, για να δει για ποιον λόγο είχε διακοπεί η κυκλοφορία.
"Μέχρι να καταλάβω τι έγινε, γυρίζω πίσω να δω και βλέπω ένα φορτηγό, πώς πετάει ο αέρας τις χαρτοπετσέτες, έτσι τα πετούσε, σαν να ήταν ψεύτικα. Και σταματάει στα 20 ή 30 μέτρα μπροστά μου. Το φορτηγό κι άλλο ένα φορτηγάκι πήραν φωτιά".
"Το πρώτο πράγμα που ακούστηκε ήταν οι δυνατοί ήχοι από τα αυτοκίνητα που χτυπούσε, δεν τα έσπρωχνε. Για 150 - 160 μέτρα χτυπούσε αυτοκίνητα και τα δύο πρώτα που χτύπησε ήταν κι αυτά φορτηγά. Δεν ακούστηκε ούτε κόρνα ούτε τίποτα".
"Δυστυχώς, κάποιοι που ήταν στο δεξιά αυτοκίνητο από το δικό μας, πρέπει να ήταν από τα άτομα αυτά που σκοτώθηκαν", είπε, περιγράφοντας ένα σκηνικό πολέμου.
"Η Εγνατία Οδός έκανε παντελώς κακή δουλειά ως προς τη σήμανση", συνέχισε, "ειδικά αφού επρόκειτο να γίνουν στο σημείο έργα".

Ραχανιώτης: "Την ευθύνη έχει ο ανάδοχος του έργου"

Σε δηλώσεις του ο κ. Νίκος Ραχανιώτης, Διευθυντής Περιφερειακής Υπηρεσίας Έργων και Συντήρησης Γρεβενών, είπε ότι υπεύθυνη για τη σήμανση δεν ήταν η Εγνατία Οδός, αλλά η ΔΕΔΗΕ και ο εργολάβος που είχε ζητήσει με σχετική αλληλογραφία τη διακοπή της κυκλοφορίας για 10 λεπτά, για να τοποθετηθούν τρία καλώδια μέσης τάσης.
"Από την Αστυνομική Διεύθυνση Ημαθίας ζητήθηκε επικουρικά συνδρομή από την Εγνατία Οδό με τη διάθεση δύο μονάδων, των κίτρινων βαν που επιτηρούν την κυκλοφορία. Στην απόφαση της Αστυνομικής Διεύθυνσης που έχει αναρτηθεί και στη Διαύγεια, αναφέρεται ότι οι πινακίδες και σημάνσεις, θα τοποθετηθούν με μέριμνα του ανάδοχου του έργου της ΔΕΔΗΕ, ο οποίος θα αναλάβει και τα μέτρα της Τροχαίας, σε συνεργασία με την Αττική Οδό. Οι δύο σημαιοφόροι που είχαν διατεθεί από εμάς, κινούνταν συνεχώς ανάλογα με την ουρά των αυτοκινήτων, που συνεχώς μεταβαλλόταν, ο πρώτος 600- 800 μέτρα και ο δεύτερος 200 - 300 μέτρα από το πέρας της ουράς", σημείωσε, προσθέτοντας ότι ο δρόμος έκλεισε για έργο της ΔΕΔΗΕ.
Στη συνέχεια, διάβασε απόσπασμα από την αλληλογραφία μεταξύ ΔΕΔΗΕ και Εγνατίας Οδού, όπου αναφέρεται, ότι όλα τα έργα και σημάνσεις θα τηρηθούν από την πρώτη.
"Εμείς έχουμε τη διαχείριση του δρόμου. Αρμόδια για τη διακοπή της κυκλοφορίας και τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, είναι η κατά τόπους Αστυνομική Διεύθυνση. Κι όταν υπάρχει έργο από Εταιρεία Κοινής Ωφέλειας, όπως είναι η ΔΕΔΗΕ, αρμόδια για τα έργα είναι η εταιρεία και ο ανάδοχος οφείλει να έχει και συνεργεία, σε συνεννόηση πάντα με την Αστυνομική Διεύθυνση", πρόσθεσε.

Στον εισαγγελέα ο Ρουμάνος οδηγός της νταλίκας

Στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Βέροιας οδηγείται, ο 39χρονος Ρουμάνος οδηγός της "φονικής" νταλίκας, που χθες το πρωί προκάλεσε καραμπόλα με 30 αυτοκίνητα κοντά στον κόμβο της Βέροιας επί της Εγνατίας Οδού, όπου εκείνη την ώρα διεξάγονταν έργα, οδηγώντας στον θάνατο πέντε ανθρώπους και τραυματίζοντας άλλους 32 -σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες- ανάμεσά στους οποίους και δύο νήπια.
Σε βάρος του 39χρονου σχηματίστηκε δικογραφία για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και αναμένεται να παραπεμφθεί σε ανακριτή προκειμένου να απολογηθεί. Μαζί του θα οδηγηθεί στον εισαγγελέα ο 42χρονος υπεύθυνος της αναδόχου εταιρείας εκτέλεσης των εργασιών, ο οποίος αντιμετωπίζει κατηγορίες που συνδέονται με παραβάσεις περί συγκοινωνιών.
Η αιματηρή καραμπόλα σημειώθηκε στις 10.20 το πρωί της Κυριακής, μετά τον κόμβο της Βέροιας, στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με την αστυνομία, η νταλίκα με ρουμανικές πινακίδες κυκλοφορίας που οδηγούσε ο 39χρονος, προσέκρουσε με σφοδρότητα σε προπορευόμενα αυτοκίνητα, τα οποία παρέμεναν ακινητοποιημένα στο συγκεκριμένο σημείο του δρόμου, λόγω εκτέλεσης έργων. Περισσότερα από 30 αυτοκίνητα μετατράπηκαν σε άμορφη μάζα σιδερικών. Φωτιά, που ξέσπασε δευτερόλεπτα μετά τη σφοδρή πρόσκρουση, τύλιξε τη μοιραία νταλίκα στις φλόγες όπως κι ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο.
Κατά την προανακριτική του απολογία, ο Ρουμάνος οδηγός φέρεται να υποστήριξε ότι μετά τα διόδια του Πολυμύλου χάλασε το σύστημα πέδησης της νταλίκας, η οποία ήταν φορτωμένη, με συνέπεια να "χάσει" τελείως τα φρένα. Αυτό που ερευνούν οι Αρχές είναι γιατί ο οδηγός δεν επιχείρησε να ακινητοποιήσει με οποιαδήποτε τρόπο το όχημα ή να το ανατρέψει προτού φτάσει στο σημείο πρόσκρουσης.

news247


Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!

Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.

Χειρουργικό Ιατρείο

Χειρουργικό Ιατρείο