Παρασκευή 2 Ιανουαρίου 2015

ΑΠΕΡΙΓΡΑΠΤΗ Η ΑΓΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΤΩΝ ΑΓΝΟΟΥΜΕΝΩΝ

Θα ψάξουμε εμείς στα νοσοκομεία

«Η τελευταία μου ελπίδα είναι να βρίσκεται κάπου τραυματισμένος και να μην μπορεί να μιλήσει. Να μην μπορεί να πει ούτε το όνομά του».

Με δάκρυα στα μάτια υποδέχονται συγγενείς στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» τον Μιχάλη Λούρο που διασώθηκε από το τραγικό ναυάγιο
Η 29χρονη Γιώτα Κουφογιώργου, κόρη του αγνοούμενου 55χρονου αυτοκινητιστή Αλέξανδρου Κουφογιώργου από τη Θήβα, μας έλεγε χθες πως σήμερα θα φύγει αεροπορικώς με τον 21χρονο αδελφό της Κυριάκο για την Ιταλία, έπειτα από σχετική συνεννόηση με το υπουργείο Ναυτιλίας. Θα πάνε να ψάξουν, όπως λένε, στα νοσοκομεία για τον άνθρωπό τους, που μένει αγνοούμενος έξι μέρες μετά το τραγικό ναυάγιο του Norman Atlantic στην Αδριατική.
«Θα φύγουμε αύριο κι ελπίζω εκεί να λυθούν οι απορίες μας. Θέλουμε να μάθουμε αν ζει ή όχι. Τι έγινε. Θα ψάξουμε στα νοσοκομεία, αν υπάρχουν χτυπημένοι άνθρωποι που δεν μπορούν να επικοινωνήσουν. Δεν ξέρω τι θα δούμε, αλλά η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία», έλεγε χθες στο «Εθνος» η κ. Κουφογιώργου με αλλοιωμένη φωνή από την αγωνία. Ολες αυτές τις μέρες ζουν μια τρέλα, θα προσθέσει ο αδελφός της. Ο πατέρας τους, ο Αλέκος, χρόνια αυτοκινητιστής κι αγαπητός σε όλη τη Θήβα, την ιδιαίτερη πατρίδα του, έχει να δώσει σημείο ζωής από το βράδυ του περασμένου Σαββάτου.
«Πώς θα ταξιδέψουμε;»
Επιβάτες του Norman Atlantic και ενώ η φωτιά βρισκόταν σε εξέλιξη πάνω στο πλοίο. Δραματικές είναι οι στιγμές για τους συγγενείς των Ελλήνων επιβατών που παραμένουν αγνοούμενοι
«Μίλησε στο τηλέφωνο με τη μητέρα μου και της είπε: πώς θα ταξιδέψουμε με αυτό το μπαΐρι, δηλαδή με αυτό το σαπιοκάραβο. Πώς θα βγάλουμε τη νύχτα;». Οπως μας λένε η Γιώτα και ο Κυριάκος, ο πατέρας τους ταξιδεύει πάνω από 20 χρόνια. Ολες αυτές τις μέρες είναι κρεμασμένοι πάνω από το τηλέφωνο, μπροστά στην τηλεόραση και στο Διαδίκτυο. Κι όπως λένε, περνά συνεχώς μπροστά από τα μάτια τους όλη τους η ζωή. «Κοιμόταν συχνά στο φορτηγό. Οταν γίνεται χαμός και τους στριμώχνουν τέσσερις τέσσερις σε μία καμπίνα, δεν μπορούν να κοιμηθούν καλά και μετά έχουν εκατοντάδες χιλιόμετρα να κάνουν». Ο Αλέκος Κουφογιώργος, άνθρωπος του μεροκάματου, αυτοκινητιστής και παλαίμαχος ποδοσφαιριστής, είναι πατέρας τεσσάρων παιδιών. Εκτός από την 29χρονη Γιώτα και τον 21χρονο Κυριάκο έχει κι άλλα δύο παιδιά, 32 και 19 ετών. Μένουν στις εργατικές πολυκατοικίες.
«Ο Αλέκος είναι ένας άνθρωπος εργατικός, ανοιχτός, κοινωνικός, όλη η Θήβα τον ξέρει», μας έλεγε ο Γιάννης Κωνσταντινίδης, αυτοκινητιστής που ταξίδευε μαζί με τον αγνοούμενο στο μοιραίο πλοίο. «Μαζί φάγαμε το βράδυ του Σαββάτου και μετά χωριστήκαμε. Δεν ξέρω αν κοιμήθηκε στην καμπίνα του ή στο φορτηγό. Μετά το ξέσπασμα της πυρκαγιάς δεν τον ξαναείδα. Αλλά αυτό δεν σημαίνει κάτι», προσθέτει ο ίδιος.
Διασωθέντες του ναυαγίου στο Πρίντεζι
Απερίγραπτη ήταν χθες η αγωνία και στο σπίτι του 46χρονου Γιάννη Σοφού στην Αγία Τριάδα Λιβαδειάς, που έχει τρία ανήλικα κοριτσάκια. Οδηγός κι αυτός φορτηγών εδώ και μία 20ετία σχεδόν ταξίδευε για Γερμανία. Είχε κάνει αυτό το ταξίδι πολλές φορές. Κάποιες πληροφορίες από άλλους οδηγούς τον ήθελαν να έχει κοιμηθεί τη μοιραία νύχτα στο φορτηγό του. Ο ανιψιός του Γιώργος Σοφός άφηνε χθες ανοικτό το ενδεχόμενο να ταξιδέψουν συγγενείς στην Ιταλία προς αναζήτηση του ανθρώπου τους. «Τελευταία είχαμε νέα του πριν μπει στο καράβι. Μίλησε με τη σύζυγό του», μας έλεγε χθες ο ανιψιός του. «Ο Γιάννης είναι ένα κομμάτι μάλαμα. Ελπίζω να έχουμε καλά νέα», έλεγε στο «Εθνος» ο εξάδελφός του, Κώστας Καρβούνης.
«Ακόμη είμαστε σε αναμονή. Περιμένουμε να μας ενημερώσουν», μας έλεγε χθες από την Αθήνα ο Θόδωρος Βλαχογιάννης, ανιψιός του 62χρονου Γεράσιμου Καζαντζίδη, πατέρα δύο παιδιών, επίσης αυτοκινητιστή, που είναι ένας από τους εννέα Ελληνες αγνοούμενους. Τον ρωτάμε αν θα μεταβούν συγγενείς στην Ιταλία. «Δεν έχουμε κανονίσει ακόμη κάτι. Θα δούμε. Περιμένουμε», μας έλεγε με φωνή γεμάτη αγωνία.
Μεταξύ των αγνοουμένων παραμένουν οι Γιάννης Συμεωνίδης, Αλέκος Κουφογιώργος και Γιώργος Παπαδόπουλος. Οι συγγενείς τους περιμένουν με αγωνία για να μάθουν κάποιο νέο για την τύχη τους. Η κόρη και ο 21χρονος γιος του Κουφογιώργου θα ταξιδέψουν σήμερα στην Ιταλία για να ψάξουν να βρουν τι συνέβη με τον πατέρα τους
Σε αντίστοιχη κατάσταση ήταν χθες και οι συγγενείς του 33χρονου αυτοκινητιστή Απόστολου Νικολάρα από την Αττική, με καταγωγή από τη Λευκάδα, πατέρα τριών ανήλικων παιδιών. Η σύζυγός του και οι πολύ κοντινοί του άνθρωποι βρίσκονταν σε κατάσταση σοκ, κρεμασμένοι από τηλέφωνο, τηλεόραση και Διαδίκτυο για ένα νέο.
ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ-ΣΟΚ
«Πνίγηκαν άνθρωποι μπροστά στα μάτια μας»
Συγκλονιστικές μαρτυρίες για τις συνθήκες που επικρατούσαν στο «Norman Atlantic» τις πρώτες ώρες μετά το ξέσπασμα της πυρκαγιάς και τις τιτάνιες προσπάθειες που κατέβαλλαν για να σωθούν κατέθεσαν οι επιβάτες του πλοίου, που επέστρεψαν την παραμονή της Πρωτοχρονιάς αεροπορικώς στην Αθήνα.
Ο οδηγός φορτηγού Χρήστος Αγγελόπουλος είπε ότι οι επιβάτες βγήκαν από τις καμπίνες όταν μύρισαν τον καπνό. «Σπάσαμε τις κλειδαριές, βγάλαμε τα σωσίβια και τα φορέσαμε σε κάτι πιτσιρίκια. Πετάξαμε μία βάρκα και ήταν η μοναδική που κατέβηκε. Μπήκαμε 64 και βγήκαμε 60. Οι τέσσερις χάθηκαν. Ο παπάς πνίγηκε, μία κοπέλα πνίγηκε και τους άλλους δύο τους πήρε η θάλασσα. Ηταν μπροστά στα μάτια μας και μας έφευγαν σαν χέλια. Μας πήραν κάποιοι Φιλιππινέζοι, μας έβαλαν στις καμπίνες τους. Πήγαμε στο Μπάρι, στο Πρίντεζι και τελικά στον Τάραντα από όπου γυρίσαμε».
Η Αθηνά Παππά τόνισε ότι «είχε 9-10 μποφόρ και τα κύματα έφταναν τα 7 μέτρα. Οι άνθρωποι στην προσπάθειά τους να πιάσουν τη σκάλα για να ανέβουν στο πλοίο χάθηκαν στη θάλασσα. Το δικό μου πλοιάριο χτυπούσε πάνω στο μεγάλο πλοίο, έσπασε στη μέση. Μετά από οκτώ ώρες μας προσέγγισε ένα άλλο πλοίο και μας έριξαν δίχτυ για να ανέβουμε».
«Οσο περνάει ο χρόνος, οι ελπίδες μας εξανεμίζονται...»
«Οι ώρες περνούν αργά, βασανιστικά. Περιμένουμε κάποια είδηση κρεμασμένοι από τα τηλέφωνα. Ομως όσο περνάει ο χρόνος οι ελπίδες μας εξανεμίζονται?». Η Νένα Συμεωνίδη, κόρη του Γιάννη Συμεωνίδη, ο οποίος περιλαμβάνεται στην επίσημη λίστα των αγνοουμένων του «Norman Atlantic» που έδωσε το υπουργείο, από το σπίτι τους στο Λάκωμα της Χαλκιδικής, μας περιέγραψε χτες τις δύσκολες γεμάτες αγωνία ώρες που περνά ολόκληρη η οικογένεια. «Δεν έχει επικοινωνήσει κανείς μαζί μας από το υπουργείο και μόνο από τη λίστα που έδωσε στη δημοσιότητα και την πληροφορηθήκαμε από το Διαδίκτυο μάθαμε ότι ο πατέρας μας περιλαμβάνεται επίσημα στους αγνοούμενους» θα μας πει χθες το βράδυ, εκφράζοντας συγχρόνως το παράπονό της γι' αυτή την αντιμετώπιση. Η οικογένεια δεν έκανε Πρωτοχρονιά και από το σπίτι περνούν όλοι οι συγγενείς αλλά και σχεδόν όλοι οι κάτοικοι του χωριού για να τους συμπαρασταθούν.
Ο 53χρονος Γιάννης Συμεωνίδης έχει δικό του φορτηγό-ψυγείο και συνεργάζεται με διάφορες εταιρείες κάνοντας διεθνείς μεταφορές και σ' αυτό το ταξίδι του μετέφερε λαχανικά στη Γερμανία. Από την πρώτη στιγμή που πληροφορήθηκαν για τη ναυτική τραγωδία τα μέλη της οικογένειάς του προσπάθησαν να επικοινωνήσουν μαζί του στο κινητό τηλέφωνο αλλά αυτό στάθηκε αδύνατο. «Πήραμε σε όλα τα τηλέφωνα που δίνουν οι αρχές, μιλήσαμε με συναδέλφους του, κανείς δεν τον είδε, κανείς δεν έμαθε κάτι» όπως μας είπε η 26χρονη Νένα Συμεωνίδου.
Σε εφιαλτικό θρίλερ έχει εξελιχθεί η υπόθεση του 57χρονου Γιώργου Παπαδόπουλου από τη Νέα Σινώπη της Πρέβεζας. Τα μέλη της οικογένειάς του αρχικά είχαν ενημερωθεί, σύμφωνα με πληροφορίες των ιταλικών αρχών, ότι διασώθηκε και ότι βρισκόταν στο πολεμικό πλοίο του ιταλικού ναυτικού «San Giorgio». Οι πληροφορίες αυτές μάλιστα μεταφέρθηκαν στη σύζυγό του και από εκπρόσωπο της πλοιοκτήτριας εταιρείας. Προηγουμένως υπήρχε μια μαρτυρία πως ο Γιώργος Παπαδόπουλος είχε πέσει από τους πρώτους στη θάλασσα και κολύμπησε μέχρι τη σωστική λέμβο. Πάντως στο πλοίο «San Giorgio» επιβιβάστηκε ο συνεργάτης του Παπαδόπουλου, Σπύρος Παναγιωτίδης, ο οποίος έφτασε στο Πρίντεζι και όπως δήλωσε, δεν τον συνάντησε ποτέ ο ίδιος.
Η επίσημη λίστα
Ομως όλα άλλαξαν από την Τρίτη, όταν το ΥΕΝ έδωσε την επίσημη λίστα των αγνοουμένων του «Norman Atlantic» στην οποία περιλαμβάνεται και το όνομα του Γιώργου Παπαδόπουλου. Να σημειώσουμε ότι ο τελευταίος είχε επιβιβαστεί στο πλοίο ως συνοδηγός σε φορτηγό, με οδηγό τον συγχωριανό του Σπύρο Παναγιωτίδη,
Ανάμεικτα ήταν χτες τα συναισθήματα στον Εύοσμο της Θεσσαλονίκης. Εδώ έπεσε ο πρώτος λαχνός του Πρωτοχρονιάτικου Κρατικού Λαχείου που κερδίζει τα 4 εκατ. ευρώ, όμως στη συνοικία της Ξηροκρήνης συνεχίζεται το βουβό δράμα της οικογένειας του 54χρονου οδηγού φορτηγού Βασίλη Τσάμη, που είναι ένας από τους αγνοουμένους του τραγικού πλοίου «Norman Atlantic». Στη λαϊκή αυτή περιοχή ο Β. Τσάμης ή αλλιώς «κουβέντας» είναι γνωστός για τον ανοικτό χαρακτήρα του και τα καλαμπούρια του. Τα τελευταία 15 χρόνια εργάζεται ως οδηγός σε εταιρεία διεθνών μεταφορών με έδρα τον Εύοσμο και σε αυτό το ταξίδι του μετέφερε με φορτηγό-ψυγείο πορτοκάλια στο Μόναχο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΩΣΚΟΛΟΣ
ethnos

Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post