Πρόταση εξαγοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατέθεσαν την περασμένη εβδομάδα οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας των Υπεραστικών Λεωφορείων Ελλάδας (ΚΤΕΛ) στο υπουργείο Μεταφορών και Συγκοινωνιών, την οποία κοινοποίησαν και στον πρωθυπουργό.
Με την πρόταση αυτή οι εκπρόσωποι της ομοσπονδίας ζητούν να αναλάβουν εκείνοι τις τύχες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εφόσον καθαρίσει από τα βάρη και τα ελλείμματα, όπως δεσμεύτηκε η κυβέρνηση.
«Λόγω της μεγάλης εμπειρίας που διαθέτουμε στις συγκοινωνίες της χώρας, είμαστε ο μοναδικός αξιόπιστος φορέας που μπορεί να διαχειριστεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ» αναφέρει στην «Κ.Ε.» ο πρόεδρος της ομοσπονδίας, Σοφοκλής Φάτσιος.
Το σχέδιο που περιλαβάνεται στην πρότασή τους και είναι αρκετά αναλυτικό, κατατέθηκε στην αρχή της περασμένης εβδομάδας, ενώ προχθές παρουσιάστηκε στο υπουργικό συμβούλιο το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ. «Εμείς έτσι κι αλλιώς περιμένουμε να περάσει πρώτα το νομοσχέδιο και μετά θα κινηθούμε», λένε οι εκπρόσωποι των ΚΤΕΛ.
Η κυβέρνηση επείγεται να αντιμετωπίσει τα προβλήματα του πιο ζημιογόνου οργανισμού της χώρας (με ελλείμματα 9,5 δισεκατομμύρια ευρώ), καθώς η τρόικα πιέζει. Σύμφωνα με το μνημόνιο, εάν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν γίνει κερδοφόρα μέχρι τις 31-3-2011, θα κλείσει. Την ίδια στιγμή οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι αντιδρούν έντονα και κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους, ζητώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου που ετοίμασε ο Δ. Ρέππας. Οι εργαζόμενοι δεν συμφωνούν με την ιδιωτικοποίηση που προωθεί η κυβέρνηση και ζητούν να αρχίσει διάλογος και να ακουστούν και οι δικές τους θέσεις.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που παρουσιάστηκε στο υπουργικό συμβούλιο που έγινε στη Θεσσαλονίκη, προβλέπεται να δοθεί από το κράτος σε ιδιώτες το 49% μαζί με το μάνατζμεντ, ενώ έχουν αρχίσει ήδη οι προσπάθειες για να μετατραπεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε κερδοφόρα. Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί απέναντι στον μελλοντικό αγοραστή ότι θα μειώσει το προσωπικό και θα κλείσει τις ζημιογόνες γραμμές, αφήνοντας ουσιαστικά μόνο τον άξονα Πάτρα- Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Το πλεονάζον -σύμφωνα με την κρίση της κυβέρνησης- προσωπικό, που υπολογίζεται γύρω στα 800 άτομα, θα μεταταχθεί σε υπηρεσίες του Δημοσίου.
Το σχέδιο της ομοσπονδίας των ΚΤΕΛ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μιλά -μεταξύ άλλων- για «συνδυασμένη μεταφορά». Προτείνουν δηλαδή με την αγορά ενός εισητηρίου, που θα περιλαμβάνει και τρένο και λεωφορεία, να μπορεί να πηγαίνει ο κάθε επιβάτης στον προορισμό που επιθυμεί.«Διαθέτουμε εμπειρία και οργάνωση. Κανείς δεν γνωρίζει τις συγκοινωνίες τόσο καλά, όσο εμείς. Στην Ελλάδα το 80% των μεταφορών γίνεται με ΚΤΕΛ και μόνο το 20% με αεροπλάνα και τρένα» αναφέρει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπεραστικών Λεωφορείων. «Εμείς ούτε επιδοτήσεις παίρνουμε, ούτε ελλείμματα έχουμε, ούτε απεργούμε ποτέ» αναφέρουν. Τονίζουν, ωστόσο, ότι η πρότασή τους ισχύει μόνο στην περίπτωση που η κυβέρνηση καθαρίσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τα βάρη. Προφανώς γι' αυτό έσπευσαν πρώτοι, καθώς σε αυτή την περίπτωση, θα αρχίσουν να παρουσιάζονται πολλοί υποψήφιοι, αφού η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (χωρίς χρέη) θα μεταμορφωθεί σε περιζήτητη νύφη.
Με την πρόταση αυτή οι εκπρόσωποι της ομοσπονδίας ζητούν να αναλάβουν εκείνοι τις τύχες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εφόσον καθαρίσει από τα βάρη και τα ελλείμματα, όπως δεσμεύτηκε η κυβέρνηση.
«Λόγω της μεγάλης εμπειρίας που διαθέτουμε στις συγκοινωνίες της χώρας, είμαστε ο μοναδικός αξιόπιστος φορέας που μπορεί να διαχειριστεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ» αναφέρει στην «Κ.Ε.» ο πρόεδρος της ομοσπονδίας, Σοφοκλής Φάτσιος.
Το σχέδιο που περιλαβάνεται στην πρότασή τους και είναι αρκετά αναλυτικό, κατατέθηκε στην αρχή της περασμένης εβδομάδας, ενώ προχθές παρουσιάστηκε στο υπουργικό συμβούλιο το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ. «Εμείς έτσι κι αλλιώς περιμένουμε να περάσει πρώτα το νομοσχέδιο και μετά θα κινηθούμε», λένε οι εκπρόσωποι των ΚΤΕΛ.
Η κυβέρνηση επείγεται να αντιμετωπίσει τα προβλήματα του πιο ζημιογόνου οργανισμού της χώρας (με ελλείμματα 9,5 δισεκατομμύρια ευρώ), καθώς η τρόικα πιέζει. Σύμφωνα με το μνημόνιο, εάν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν γίνει κερδοφόρα μέχρι τις 31-3-2011, θα κλείσει. Την ίδια στιγμή οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι αντιδρούν έντονα και κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους, ζητώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου που ετοίμασε ο Δ. Ρέππας. Οι εργαζόμενοι δεν συμφωνούν με την ιδιωτικοποίηση που προωθεί η κυβέρνηση και ζητούν να αρχίσει διάλογος και να ακουστούν και οι δικές τους θέσεις.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που παρουσιάστηκε στο υπουργικό συμβούλιο που έγινε στη Θεσσαλονίκη, προβλέπεται να δοθεί από το κράτος σε ιδιώτες το 49% μαζί με το μάνατζμεντ, ενώ έχουν αρχίσει ήδη οι προσπάθειες για να μετατραπεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε κερδοφόρα. Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί απέναντι στον μελλοντικό αγοραστή ότι θα μειώσει το προσωπικό και θα κλείσει τις ζημιογόνες γραμμές, αφήνοντας ουσιαστικά μόνο τον άξονα Πάτρα- Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Το πλεονάζον -σύμφωνα με την κρίση της κυβέρνησης- προσωπικό, που υπολογίζεται γύρω στα 800 άτομα, θα μεταταχθεί σε υπηρεσίες του Δημοσίου.
Το σχέδιο της ομοσπονδίας των ΚΤΕΛ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μιλά -μεταξύ άλλων- για «συνδυασμένη μεταφορά». Προτείνουν δηλαδή με την αγορά ενός εισητηρίου, που θα περιλαμβάνει και τρένο και λεωφορεία, να μπορεί να πηγαίνει ο κάθε επιβάτης στον προορισμό που επιθυμεί.«Διαθέτουμε εμπειρία και οργάνωση. Κανείς δεν γνωρίζει τις συγκοινωνίες τόσο καλά, όσο εμείς. Στην Ελλάδα το 80% των μεταφορών γίνεται με ΚΤΕΛ και μόνο το 20% με αεροπλάνα και τρένα» αναφέρει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπεραστικών Λεωφορείων. «Εμείς ούτε επιδοτήσεις παίρνουμε, ούτε ελλείμματα έχουμε, ούτε απεργούμε ποτέ» αναφέρουν. Τονίζουν, ωστόσο, ότι η πρότασή τους ισχύει μόνο στην περίπτωση που η κυβέρνηση καθαρίσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τα βάρη. Προφανώς γι' αυτό έσπευσαν πρώτοι, καθώς σε αυτή την περίπτωση, θα αρχίσουν να παρουσιάζονται πολλοί υποψήφιοι, αφού η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (χωρίς χρέη) θα μεταμορφωθεί σε περιζήτητη νύφη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!
Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.