Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2013

Η συμβολή του Πολεμικού Ναυτικού στο Έπος του ΄40


Α’ ΜΕΡΟΣ

Ιωάννης Παλούμπης
Αντιναύαρχος Π.Ν. ε. α.

Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ τ.64 σελ. 16,
ΙΟΥΛ-ΣΕΠ 2008, έκδοση Ναυτικού Μουσείου Ελλάδος.
Αναδημοσίευση στο Περί Αλός με την έγκριση του ΝΜΕ.

Η ομιλία που ακολουθεί εκφωνήθηκε από τον Αντιναύαρχο ε.α. Ιωάννη Παλούμπη στην Πνευματική Εστία Παπάγου και στον Ναυτικό Όμιλο της Ελλάδος.


ΦΩΤΟ: Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος


Φίλες και Φίλοι,

Κατ’ αρχήν θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Πρόεδρο και το Διοικητικό Συμβούλιο της Πνευματικής Εστίας Παπάγου για την τιμή που μου έκαμαν να με ορίσουν ως ομιλητή στην επέτειο μιας τέτοιας μεγάλης εθνικής ημέρας.
Το να επιχειρεί κανείς να μιλήσει στο προάστιο του Παπάγου για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, είναι ήδη μια πρόκληση, γιατί πρόκειται για ένα προάστιο που πολλοί κάτοικοί του έζησαν το Αλβανικό έπος, που όλοι σχεδόν το διδάχθηκαν σε παραγωγικές σχολές των Ενόπλων Δυνάμεων και που το ίδιο το όνομα του προαστίου προέρχεται από τον πρωτεργάτη της νίκης, τον Αρχιστράτηγο Αλέξανδρο Παπάγο. Την ημέρα του Αλβανικού έπους, του λαμπρού, του εκτυφλωτικού, του ανεπανάληπτου, φαντάζει δύσκολη μια παρουσίαση του έργου του Ναυτικού που, φαινομενικά τουλάχιστον, δείχνει λιγότερο λαμπρό, λιγότερο απίστευτο. Αν ήταν και λιγότερο ηρωικό, λιγότερο παράτολμο, θα το κρίνετε σεις από τα στοιχεία που θα προσπαθήσω να σας παρουσιάσω.

Κυρίες και Κύριοι.
Στις 15 Αυγούστου του 1940, ανήμερα της Μεγαλόχαρης, στις 08:25 το πρωί, το Πολεμικό Ναυτικό είχε τους πρώτους του νεκρούς και τραυματίες του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, με τον τορπιλισμό και τη βύθιση του Ευδρόμου «Έλλη», που μόλις είχε αγκυροβολήσει έξω απ’ το λιμάνι της Τήνου, για να μετάσχει στις εορταστικές εκδηλώσεις.
Η απροειδοποίητη και άνανδρη επίθεση παρέμεινε στην διεθνή ναυτική ιστορία ως μνημείο έλλειψης γενναιοφροσύνης και φιλοτιμίας αντιπάλου και στιγμάτισε περισσότερο απ’ ο,τιδήποτε άλλο το φασιστικό καθεστώς της Ρώμης.
Παράλληλα αποτέλεσε το επιστέγασμα μιας σειράς προκλήσεων κατά της Ελλάδας που στόχο είχαν να προλειάνουν το δρόμο για τη σχεδιαζόμενη επίθεση και να ενσπείρουν τον τρόμο στον ελληνικό λαό και τις ένοπλες δυνάμεις του. Πέτυχαν ακριβώς το αντίθετο. Χαλύβδωσαν τις ψυχές των ανδρών του Ναυτικού, αλλά και όλων των Ελλήνων, που περίμεναν την ευκαιρία της εκδίκησης.
Από την επομένη ήδη μέρα ήταν γνωστό πως η τορπίλη είχε εκτοξευθεί από ιταλικό υποβρύχιο. Είχαν άμεσα βρεθεί τμήματα των τορπιλών που χρησιμοποιήθηκαν.
Οι ιταλικές κατασκευαστικές εγγραφές επάνω σε όλα τα ευρεθέντα τμήματα δεν άφηναν καμία αμφιβολία για την προέλευση των τορπιλών και την εθνικότητα του υποβρυχίου. Ανεξάρτητα απ’ αυτό, το Ναυτικό και η τότε κυβέρνηση, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να παραμείνει η χώρα όσο το δυνατόν μακρύτερο χρονικό διάστημα έξω από τη δίνη του πολέμου δεν ανακοίνωσαν το παραμικρό, αλλά συνέχισαν με εντατικότερους ρυθμούς την προετοιμασία των Ενόπλων Δυνάμεων και της χώρας γενικότερα, για τον πόλεμο που αναπότρεπτα ερχόταν.
Είχα πάντα την άποψη πως ο πόλεμος στη θάλασσα είναι ο πλέον απάνθρωπος, αν μπορεί κανείς να πει πως υπάρχει και ανθρώπινος πόλεμος. Με τη σκέψη αυτή εννοώ πως το να βρίσκεσαι μέσα σ’ ένα πλοίο σε μάχη είναι έξω απ’ την ανθρώπινη φύση και απαιτεί πολύ περισσότερο γερά νεύρα, απ’ ό,τι αν είσαι στην ξηρά ή στον αέρα.
Ο μαχητής του στρατού αισθάνεται ότι κινδυνεύει, μάχεται, βλέπει τον κίνδυνο, βλέπει τον αντίπαλο, εν ανάγκη κρύβεται, οπισθοχωρεί, τρέχει, πέφτει, σηκώνεται, επιτίθεται, αμύνεται. Με μια φράση δρα και αντιδρά φυσιολογικά και σε μεγάλο βαθμό νιώθει πως η επιβίωσή του εξαρτάται από τη δική του ικανότητα και προσαρμογή στη μάχη.
Ο αεροπόρος από την άλλη πλευρά, ακόμη περισσότερο, ενσωματώνεται σαν εγκέφαλος στο οπλικό σύστημα μάχης το οποίο έχει στη διάθεσή του και γνωρίζει πως όσο πληρέστερη και τελειότερη είναι η προσαρμογή του στο σύστημα που πιλοτάρει, τόσο περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης έχει.
Ο ναύτης, αντίθετα, βρίσκεται περιορισμένος στον στενό, σε μερικές περιπτώσεις ασφυκτικό χώρο ενός πλοίου. Ο πόλεμος γι αυτόν, ενώ το πλοίο δέχεται επίθεση από αέρα, επιφάνεια ή κάτω απ’ την επιφάνεια, είναι να βρίσκεται χωμένος στα έγκατα του πλοίου και να παρακολουθεί τις θερμοκρασίες των καυσαερίων του προωστηρίου σκεύους, ή να φορτώνει πυρομαχικά στους ανελκυστήρες των αναχορηγιών τροφοδοσίας των πυροβόλων, ή να παρακολουθεί την μεταλλική ή μη χροιά της ανακλωμένης ηχούς που του κουδουνίζει στα ακουστικά η εντοπιστική συσκευή υποβρυχίων, ή, πολλά διαζευκτικά ή, συνιστώσες ενός πολύπλοκου οπλικού συστήματος, που είναι το πολεμικό πλοίο. Σ’ αυτό το σύστημα ο καθένας έχει ένα ρόλο, που τις περισσότερες φορές δεν έχει άμεση σχέση με τη μάχη. Δεν έχει την πολυτέλεια να αντιδρά ανάλογα με την εξέλιξη της μάχης, ούτε ακόμα έχει την πολυτέλεια να πανικοβληθεί, να νιώσει δηλαδή ένα πολύ ανθρώπινο συναίσθημα. Γνωρίζει δε πως αν χτυπηθεί το πλοίο του, δεν θα προφτάσει να βγει πάνω απ’ τα αλλεπάλληλα, ήδη πλημμυρισμένα και θεοσκότεινα καταστρώματα, να αντικρύσει έστω πριν πεθάνει, φως και θάλασσα.
Δεν θα προχωρήσω περισσότερο αυτή τη σκέψη, αφήνοντάς σας να φαντασθείτε πως μεγεθύνονται τα αντίστοιχα συναισθήματα μέσα σ’ ένα υποβρύχιο, έχοντας πρόσθετα από πάνω του 300 - 600 πόδια θάλασσας, δηλαδή μια πρόσθετη πίεση 10 - 20 ατμοσφαιρών.

Το πρωί της 28ης Οκτωβρίου 1940 τα ιταλικά στρατεύματα, χωρίς να τηρήσουν ούτε την τρίωρη προθεσμία που είχαν θέσει με το τελεσίγραφό τους στον Έλληνα Πρωθυπουργό, παραβίασαν την ελληνική μεθόριο και επιτέθηκαν στις ελληνικές προφυλακές σε τρία σημεία στον τομέα της Ηπείρου. Το ελληνικό Ναυτικό βρισκόταν κι αυτό στη δίνη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.
Παρουσιάζοντάς σας τη σύγκριση των αντιπάλων ναυτικών δυνάμεων θα περιορισθώ σε πολύ λίγα στοιχεία που φαντάζομαι θα είναι εύληπτα και ενδεικτικά και θα αποφύγω τις εξειδικευμένες συγκρίσεις ισχύος πυρός, σε σχέση με ταχύτητες και θωρακίσεις.
Έτσι κατά την έναρξη του ελληνο-ιταλικού πολέμου οι στόλοι Ελλάδας και Ιταλίας είχαν την κάτωθι σύνθεση. 

 


 
Παραφράζοντας το λογοπαίγνιο του Ξέρξη πριν από τη μάχη των Θερμοπυλών ότι «…τα βέλη των Μήδων θα σκοτείνιαζαν το φως του ήλιου…» θα μπορούσε κανείς να αναφέρει με παράθεση πολύ ρεαλιστικών και μετριοπαθών στοιχείων, ότι απλώς παρατάσσοντας τα ιταλικά πλοία στο Σαρωνικό, το ένα κολλητά στο άλλο κατά την έννοια του μήκους των, θα έφθαναν τα 13,5 ναυτικά μίλια και θα μπορούσαν μόνο κατ΄αυτό τον τρόπο, να προξενήσουν έμφραγμα στο νευραλγικό κέντρο της χώρας και ασφυξία μέχρι παραλύσεως σε όλες τις ζωτικές της λειτουργίες.
Ένα άλλο στοιχείο που θα ήταν ενδεικτικό είναι η σύγκριση του γενικού εκτοπίσματος των δύο αντιπάλων Ναυτικών . 1 : 45
Για να αποκτήσουμε την πλήρη εικόνα σας παραθέτω τη σύγκριση των αεροπορικών δυνάμεων που έλαβαν μέρος στον ελληνο– ιταλικό πόλεμο.

 

Έχοντας παρουσιάσει τις συγκρίσεις των αντιπάλων δυνάμεων ναυτικών και αεροπορικών θα επιθυμούσα να κάνω μια διευκρίνιση γνωστή και ευνόητη στους στρατιωτικούς και τους έχοντες ασχοληθεί με την στρατιωτική ιστορία. Στην παράθεση των δυνάμεων ξηράς δεν έχει πολύ νόημα να συγκρίνεται το σύνολο των στρατιωτικών μονάδων των αντιπάλων, αλλά μόνο οι μονάδες που παρατάσσονται αντιμέτωπες σε ένα δεδομένο θέατρο πολέμου.
Για τις ιταλικές αεροπορικές δυνάμεις παρέθεσα μόνο τις δυνάμεις που μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και τελικά χρησιμοποιήθηκαν εναντίον της Ελλάδας.
Τέλος η κινητικότητα των ναυτικών δυνάμεων καθιστά τόσο απλό το ζήτημα μετακίνησης και προσανατολισμού των πολεμικών ναυτικών μοιρών, που είθισται να παρατίθεται στη σύγκριση το σύνολο των ναυτικών δυνάμεων των αντιπάλων. Αυτό ακριβώς ακολούθησα στην παρουσίασή μου.
Για να γίνει αντιληπτό το έργο που αναλάμβανε το Ναυτικό το πρωί της 28ης Οκτωβρίου 1940 θα ήθελα να παραθέσω την Αποστολή του Πολεμικού Ναυτικού ως κλάδου των Ενόπλων Δυνάμεων αυτούσια όπως ισχύει μέχρι σήμερα ελάχιστα τροποποιημένη.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
«Η διεξαγωγή των αναγκαίων αεροναυτικών επιχειρήσεων και έργων εν ειρήνη και εν πολέμω, δια την εξασφάλιση ανοικτών των θαλασσίων οδών επικοινωνιών προς χρήση υπό των ημετέρων δυνάμεων και απαγόρευση των αντιστοίχων ευκολιών στον αντίπαλο. Η παράλληλη ανάληψη έργων προβολής δυνάμεως στην ξηρά προς υποβοήθηση των επιχειρήσεων του Στρατού, επί τωσκοπώ: συμβολής στην αποτροπή εχθρικής επιθέσεως, στην διατήρηση της ακεραιότητας της χώρας και στην εν γένει προάσπιση των εθνικών συμφερόντων.»
Προς εκτέλεση της ανωτέρω Αποστολής δεν είναι καθόλου εύκολο, μέσα στα χρονικά πλαίσια μιας επετειακής ομιλίας, να παρουσιασθούν όλες οι επιχειρήσεις που ανελήφθησαν και διεξήχθησαν από τα Πλοία και τις Υπηρεσίες του Ναυτικού, καθώς και τις τρεις Αεροπορικές Μοίρες Ναυτικής Συνεργασίας, που δρούσαν υπό την επιχειρησιακή διοίκηση του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού.
Έτσι καταβλήθηκε προσπάθεια να ομαδοποιηθούν υπό τις κάτωθι κατηγορίες:
Επιχειρήσεις Πολεμ. Ναυτικού

• Προκαταρκτικές ενέργειες. Άμυνα ακτών.

• Προστασία μεταφορών συγκεντρώσεως και εφοδιασμού.

• Επιθετικές επιχειρήσεις επιφανείας.

• Επιθετικές επιχειρήσεις Υποβρυχίων.

ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚEΣ ΕΝEΡΓΕΙΕΣ
AΜΥΝΑ ΑΚΤΩΝ
Οι πρώτες ενέργειες με την κήρυξη του πολέμου ήταν η λήψη μέτρων αμυντικής θωράκισης των εσωτερικών θαλασσίων οδών και των προσβάσεων στις κατάλληλες για αποβατικές ενέργειες ακτές, εναντίον αντιπάλου πολύ μεγαλύτερης πολεμικής ισχύος. Έτσι αναλήφθηκαν:

1. Εγκατάσταση περιπολιών από δύο υποβρύχια στο Ιόνιο με έμφαση στον Πατραϊκό κόλπο. Ήταν εμφανής ο φόβος του ΓΕΝ για ανάληψη επιθετικών ιταλικών ενεργειών εναντίον των δυτικών ελληνικών ακτών.

2. Πόντιση αμυντικών ναρκοπεδίων. Τα σχέδια των αμυντικών ναρκοπεδίων γνωστοποιήθηκαν από το ΓΕΝ αμέσως μετά τον τορπιλισμό της «Έλλης», όταν έγινε φανερή η πρόθεση της Ιταλίας να επιτεθεί κατά της Ελλάδος. Το μεγαλύτερο σε μήκος ναρκοπέδιο ήταν αυτό που προστάτευε την πρόσβαση του Πειραιά και είχε σχεδιασθεί με απλή σειρά ναρκών από το ακρωτήριο Τούρλος της Αίγινας μέχρι τη νησίδα Φλέβες αφήνοντας ναυτιλιακή είσοδο – έξοδο προς και από το λιμάνι του Πειραιά, ανατολικώς των Φλεβών.

3. Το ίδιο συνέβαινε δυτικώς Αιγίνης όπου ποντίσθηκε το ναρκοπέδιο Μεθάνων - νησίδας Μονής.

4. Η θαλασσία οδός που προσδιορίζεται από τον Βόρειο και Νότιο Ευβοϊκό ήταν ζωτικής σημασίας για τις θαλάσσιες μεταφορές προς και από την Βόρεια Ελλάδα διότι απέφευγε τις ανοιχτές περιοχές του Καφηρέα και του Βορείου Αιγαίου. Εκτός από τις ταραγμένες θάλασσες αποφεύγονταν και πολύ πιθανές περιοχές ενέδρας ιταλικών υποβρυχίων εκ των σταθμευόντων στα Δωδεκάνησα.

5. Η προστασία της θαλασσίας οδού εξασφαλίσθηκε από τα αμυντικά ναρκοπέδια Βορείου και Νοτίου Ευβοϊκού σε συνδυασμό με ανθυποβρυχιακά φράγματα τα οποία χειρίζονταν θυρόπλοια.

6. Στον Πατραϊκό ποντίσθηκε το ναρκοπέδιο Αράξου - Νησίδος Θολή το οποίο σε συνδυασμό με ανθυποβρυχιακό φράγμα που ανοιγόκλεινε με θυρόπλοιο προστάτευε την πόλη και το λιμάνι των Πατρών.

7. Το ανθυποβρυχιακό φράγμα του Ρίου ήλεγχε την πρόσβαση στον Κορινθιακό κόλπο, μία εξίσου ζωτική για τις μεταφορές θαλάσσια αρτηρία.

Η πόντιση των ναρκοπεδίων έγινε με πολλές δυσχέρειες δεδομένου ότι σχεδόν όλα τα προπολεμικά αντίστοιχα γυμνάσια είχαν γίνει μόνο με το «Έλλη». Στην προκειμένη περίπτωση εκτός από το μισό ναρκοπέδιο Αιγίνης - Φλεβών που ποντίσθηκε από τέσσερα αντιτορπιλικά, όλα τα λοιπά ναρκοπέδια και ανθυποβρυχιακά φράγματα ποντίσθηκαν από μικρά βοηθητικά πλοία της Διεύθυνσης Τορπιλών- Ναρκών με προστασία λίγων αντιτορπιλικών, εν μέσω πληθώρας δυσχερειών, με αξιομνημόνευτη όμως εμμονή στην εκπλήρωση της αποστολής που τους ανατέθηκε.
Μετά την κατάληψη των Αγίων Σαράντα, στις 6 Δεκεμβρίου και οι δύο ακτές του στενού της Κερκύρας βρίσκονταν σε ελληνικά χέρια και άμεση πρόβαλε η δυνατότητα χρησιμοποιήσεως του λιμανιού για τον ανεφοδιασμό του στρατού ο οποίος με την προέλασή του απομακρυνόταν συνεχώς από το λιμάνι της Πρέβεζας.
Το λιμάνι όμως των Αγίων Σαράντα, λόγω γειτνίασης με τις ιταλικές ακτές ήταν εκτεθειμένο σε άμεσο και διαρκή κίνδυνο προσβολής του, όχι μόνο από αεροσκάφη, αλλά και από πλοία επιφανείας και υποβρύχια. Επιβαλλόταν η σχετική προάσπισή του από επιθέσεις από τη θάλασσα και αποφασίστηκε η πόντιση ναρκοπεδίου μεταξύ του ακρωτηρίου Αγία Αικατερίνη της Κέρκυρας και της άκρας Κεφαλή της ηπειρωτικής ακτής.
Η επιχείρηση εκτελέσθηκε τη νύχτα της 18ης Δεκεμβρίου από τρία μικρά βοηθητικά που ενεργούσαν ως ναρκοθέτιδες.
Δυσχέρειες στο σύνολο των ναυτικών επιχειρήσεων προστέθηκαν και από την εφαρμογή των πολεμικών σχεδίων σε ό,τι αφορούσε τη σβέση των φάρων και φανών του φαρικού δικτύου της χώρας. Η ενέργεια υλοποιήθηκε από την Υπηρεσία Φάρων κατόπιν διαταγής του ΓΕΝ με σκοπό να αποφευχθεί η χρήση των φάρων από τα εχθρικά πλοία, ενώ τα ελληνικά ήσαν σε πλεονεκτικότερη θέση, διότι γνώριζαν τα θαλασσινά περάσματα.

Για να γίνουν αντιληπτές οι δυσκολίες που το μέτρο εισήγαγε στη ναυτιλία θα πρέπει να αναφερθεί πως τα πλοία εκείνης της εποχής, πολεμικά και εμπορικά, δεν είχαν RADAR, γιατί δεν είχε ακόμα εφευρεθεί.
Έτσι για την ασφαλή πλοήγηση τη νύχτα, μοναδική παρέμενε η εμπειρία και η εγρήγορση των αξιωματικών γεφύρας. Όταν την σημερινή εποχή των GPS που παρέχουν το στίγμα του πλοίου με ακρίβεια μέτρου, την εποχή της ύπαρξης δύο τουλάχιστον RADAR ανά πλοίο, την εποχή των ηλεκτρονικών χαρτών και των πολλαπλών ναυτιλιακών βοηθημάτων, τα πλοία προσαράζουν σε υφάλους, μπορεί κανείς να φαντασθεί με πόσο κόπο και ένταση ταξίδευαν τα πλοία τότε, χωρίς μάλιστα φαρικό δίκτυο.




Αεροσκάφη Dornier Do 22Kg στο Ναύσταθμο της Σαλαμίνας. Αεροπλάνα αυτού του τύπου ανήκαν στην 12η Μοίρα Ναυτικής Συνεργασίας και ήταν τα πιο σύγχρονα υδροπλάνα που διέθετε το 1940 η Ελληνική Αεροπορία. ΦΩΤΟ: Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος.

ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΩΣ ΚΑΙ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ
Όταν μετά τον τορπιλισμό της «Έλλης» έγινε φανερή η πρόθεση της Ιταλίας να επιτεθεί κατά της Ελλάδας, το ΓΕΝ προέβη στην ταχύτερη δυνατή συμπλήρωση των προκαταρκτικών φάσεων της κινητοποίησης. Σε συνεννόηση με το Γενικό Στρατηγείο οργάνωσε τη μεταφορά στη Θράκη των στρατιωτικών τμημάτων της Μεραρχίας Αρχιπελάγους που βρισκόταν στα ανατολικά νησιά του Αιγαίου.

Η μεταφορά αυτή με τα δεδομένα:

1. Του τορπιλισμού της «Έλλης» που φανέρωσε τις Ιταλικές προθέσεις,

2. Της ιταλικής ναυτικής και αεροπορικής ισχύος και

3. Της γειτνίασης των ιταλοκρατούμενων Δωδεκανήσων όπου στάθμευαν ικανές ναυτικές μονάδες τορπιλακάτων και υποβρυχίων, εύλογα θεωρήθηκε ότι θα μπορούσε να αποτελέσει στόχο εχθρικών ιταλικών ενεργειών. Έτσι εάν αφηνόταν για μετά την αναμενόμενη ιταλική επίθεση θα αποτελούσε πολύ επικίνδυνο εγχείρημα.

Η μεταφορά έγινε με προσομοίωση πολεμικών συνθηκών και έδωσε την ευκαιρία στις μονάδες του στόλου που προστάτευαν τα δρομολόγια να δοκιμάσουν τις τακτικές προστασίας και τα όπλα τους. Για τη μεταφορά εκτελέσθηκαν 13 δρομολόγια επιβατηγών πλοίων 4 - 5 τη φορά σε τρεις ημερομηνίες 7, 14 και 24 Σεπτεμβρίου, μόνο φυσικά κατά τη διάρκεια του σκότους, ώστε να μην τα αντιληφθεί η ιταλική αναγνωριστική αεροπορία.

Μετά την κήρυξη του πολέμου η πρωτεύουσα αποστολή του Πολεμικού Ναυτικού διαγραφόταν σαφής και αποκλειστική:

«Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ
ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ»
Η επιτυχής πραγματοποίηση των μεταφορών αυτών αποτελούσε την απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή του Γενικού Σχεδίου Επιχειρήσεων του Στρατηγείου με σκοπό την αντιμετώπιση της ιταλικής επίθεσης. Λεπτομερές σχέδιο θαλασσίων μεταφορών συγκεντρώσεως είχε καταρτισθεί πριν από τον πόλεμο.

Σ’ αυτό δεν περιλαμβανόταν η χρησιμοποίηση του λιμανιού του Πειραιά για την επιβίβαση των στρατευμάτων, αφού αναμένονταν με βεβαιότητα και μάλιστα τις πρώτες ημέρες του πολέμου, σφοδρές αεροπορικές επιθέσεις από την ιταλική αεροπορία. Από την Αττική είχαν επιλεγεί ως λιμένες φορτώσεως ο Ωρωπός και η Χαλκίδα. Έτσι προσθέτως αποφεύγονταν διελεύσεις εμφόρτων μεταγωγικών από την ευπρόσβλητη, από υποβρύχια, περιοχή του Σουνίου.

Μετά τη διαπίστωση των πρώτων ημερών του πολέμου ότι η εχθρική παρουσία και αντίδραση, ναυτική και αεροπορική, ήταν υποτονική και με δεδομένες τις ευκολίες φορτοεκφόρτωσης που παρουσίαζε το λιμάνι του Πειραιά, κρίθηκε σχετικά ασφαλής η χρησιμοποίησή του και ενεργοποιήθηκε ως το σημαντικότερο κέντρο επιβίβασης και ανεφοδιασμού.

Για να γίνει αντιληπτό το τεράστιο έργο ευθύνης και συνοδείας που επωμίσθηκε το Ναυτικό θα παρατεθούν τα συγκεντρωτικά στοιχεία των στρατιωτικών μεταφορών συγκεντρώσεως που έλαβαν χώρα από την έναρξη του πολέμου μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 1941.


Πρόσθετα από τις προβληθείσες μεταφορές το Γενικό Στρατηγείο ζήτησε από το ΓΕΝ την μεταφορά, από 17 έως 26 Νοεμβρίου, της V Μεραρχίας από την Κρήτη στη Θεσσαλονίκη. Η μεταφορά αυτή παρουσίαζε σοβαρές δυσχέρειες που οφείλονταν αφ’ ενός στη γειτνίαση των ιταλικών ναυτικών και αεροπορικών βάσεων των Δωδεκανήσων, αφ’ ετέρου στον όγκο των προς μεταφορά τμημάτων της Μεραρχίας.
Τα τμήματα περιελάμβαναν: 532 Αξιωματικούς, 17.309 οπλίτες, 7.001 κτήνη, 5.424 φόρτους κτηνών, 30 ορειβατικά πυροβόλα και περισσότερα από 100 αυτοκίνητα.
Η μεταφορά πραγματοποιήθηκε αφού ξεπεράσθηκαν πολλά εμπόδια και εχθρικές εμφανίσεις.
Έτσι συνολικά από την έναρξη του πολέμου μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 1941 μεταφέρθηκαν:

• Άνδρες 85.289

• Κτήνη 30.195 Σημειωτέον ότι στους αριθμούς αυτούς περιλαμβάνονται μόνο τα συγκροτημένα στρατιωτικά τμήματα που μεταφέρθηκαν υπό την κάλυψη των συνοδών του ΠΝ. Εκτός όμως απ’ αυτούς μεταφέρθηκε από τα νησιά σημαντικός αριθμός στρατευθέντων, είτε με τα κανονικά δρομολόγια τα οποία κι αυτά εκτελούνταν με τη συνοδεία πλοίων του ΠΝ, είτε με πετρελαιοκίνητα της μικρής ακτοπλοΐας, υπό όρους που εγγυώνταν, όσο ήταν δυνατόν, την ασφάλεια του πλου.

Επιπλέον πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι υπό την προστασία πάντοτε των πλοίων του ΠΝ και των αεροσκαφών των τριών Μοιρών Ναυτικής Συνεργασίας, μεταφέρθηκε στην ηπειρωτική Ελλάδα το πλήθος του παντοειδούς πολεμικού υλικού, οπλισμού, πυρομαχικών, μεταφορικών μέσων, όσων αποτελούσαν την εμπόλεμη σύνθεση των στρατιωτικών μονάδων και όσων ακόμη αποστέλλονταν μεταγενέστερα για συμπλήρωση των κενών και τον ανεφοδιασμό του μαχομένου Στρατού.

Μία άλλη κατηγορία μεταφορών των οποίων θα έπρεπε να εξασφαλισθεί η ασφαλής διεκπεραίωση ήταν οι μεταφορές ανεφοδιασμού.
Το Ημερήσιο Ρεύμα Εφοδιασμού, το ΗΡΕ όπως είναι γνωστό στα επιτελεία υποστήριξης των Ενόπλων Δυνάμεων, συγκροτείται από μεγάλες συγκεντρώσεις εφοδίων και πολεμικού υλικού που προωθούνται καθημερινά μέχρι τη γραμμή των πρόσω και είναι εκείνα τα εφόδια που κάνουν τα άρματα να κινούνται, τα αεροπλάνα να πετούν, τα πλοία να πλέουν, τα κανόνια
να βάλλουν, τις στρατιές να μάχονται, τον πόλεμο να εξελίσσεται.
Στα πλαίσια αυτά, των μεταφορών ανεφοδιασμού, αναλήφθηκε από το Ναυτικό ο ασφαλής πλους των γεμάτων με στάρι και παντοειδή υλικά φορτηγών, από τα
Δαρδανέλια στον Πειραιά και η συνοδεία των ίδιων, κενών φορτίου από τον Πειραιά στα Δαρδανέλια.
Παράλληλα με τις μεγάλες μεταφορές ανεφοδιασμού της χώρας και την προστασία που παρείχετο ακόμα και στις θαλάσσιες συνδέσεις των νησιών με τον ηπειρωτικό κορμό, ένα συνεχές ρεύμα παντοειδούς υλικού διετηρείτο προς την Ήπειρο για τη χρήση του Στρατού. Τρόφιμα, πυρομαχικά, βενζίνες και άλλα καύσιμα, είδη ένδυσης και υπόδησης, ανταλλακτικά, υγειονομικά είδη και ό,τι άλλο χρειαζόταν ο μαχόμενος Στρατός μεταφέρονταν με επίτακτα μηχανοκίνητα και μικρά ιστιοφόρα αρχικά προς την Πρέβεζα αργότερα προς Ηγουμενίτσα, Αγίους Σαράντα και Πάνορμο, κοντά στη Χειμάρρα. Γι αυτές τις πολύ σημαντικές μεταφορές δεν διασώθηκαν στατιστικοί πίνακες ώστε να εκτιμηθεί η συμβολή αυτών των αφανών πλοιαρίων τα οποία, υπό την αιγίδα και κατεύθυνση των υπηρεσιών του Ναυτικού, έπλεαν την ημέρα καλυπτόμενα από τις ακτές και τις νησίδες του Κορινθιακού και της Αιτωλοακαρνανίας και φρόντιζαν να καταπλέουν στους προορισμούς τους περί το λυκόφως ώστε να ξεφορτώνουν τη νύχτα.
http://perialos.blogspot.gr/2013/10/40.html



Tο Β΄ και τελευταίο ΜΕΡΟΣ συντόμως στο Περί Αλός


Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post

Φοβάσαι για τις καταθέσεις σου; ΞΥΠΝΑ! Αφού είσαι ήδη κουρεμένος σα γίδι!

Η νέα τρομοθύελλα έχει κάνει την εμφάνισή της. Κούρεμα καταθέσεων. Όχι φυσικά ότι δεν το περιμέναμε ύστερα από την εφαρμογή του στην Κύπρο. Το πότε ήταν το ζητούμενο.

Του Στρατή Μαζίδη

Αλλά για μια στιγμή. Για ποιες καταθέσεις ή ότι έχει απομείνει από αυτές μιλάμε και για ποιο κούρεμά τους;

Δεν κουρεύονται ήδη εδώ και 3 1/2 χρόνια με την ψιλή;

Για παράδειγμα, η υπερφορολόγηση από όσους ακόμη μπορούν να πληρώνουν, πώς εξυπηρετείται; Από τις καταθέσεις.

Τα ενοίκια στα σπίτια, συγγνώμη τα έκτακτα που έγιναν μόνιμα χαράτσια, πώς εξυπηρετούνται; Από τις καταθέσεις.

Οι αυξήσεις στο μισθό που σταμάτησες να παίρνεις εδώ και τρία χρόνια κι οι μειώσεις που σου επιβλήθηκαν αντίστοιχα (αν ακόμη εργάζεσαι) από πού στερήθηκαν; Από τις καταθέσεις.

Τα τρέχοντα έξοδα και η ακρίβεια πως αντιμετωπίζονται ενώ έχεις χάσει τη δουλειά σου εδώ και τρία χρόνια; Από τις καταθέσεις.

Και ποιος σου εγγυάται ότι αύριο μεθαύριο κάποιος έτερος φωτεινός εγκέφαλος όπως ο Βενιζέλος δε θα έχει καμία άλλη φαεινή ιδέα όπως εκείνη το καλοκαίρι του 2011 με ένα φόρο που ούτε καν φαντάζεσαι;

ΞΥΠΝΑ λοιπόν! Αφού είσαι ήδη κουρεμένος σα γίδι!

Και ξέρεις τι ακολουθεί μετά ε; Σφάξιμο...



Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post

ΘΕΡΜΟ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΣΤΙΣ 25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ;

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης

Θερμό επεισόδιο μεταξύ των πλοίων της ελληνικής και της τουρκικής ακτοφυλακής στην θαλάσσια περιοχή μεταξύ των νησίδων Ίμια και της Λέρου, έγινε στις 25 Οκτωβρίου, σύμφωνα με το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων, «Doğu Haberajansı», (πρακτορείο ειδήσεων Ανατολία).


Όπως αναφέρει το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων η τουρκική ειδησεογραφική ιστοσελίδα, haber7com και το πρωτοσέλιδο της τουρκικής εφημερίδας Milliyet, (26/10), στις 25 Οκτωβρίου και κατά τις μεταμεσημβρινές ώρες σε νηοπομπή ιστιοφόρων θαλαμηγών στην γραμμή Muğla-Yalıkavak και ενώ οι θαλαμηγοί πλησίαζαν τις νησίδες των Ίμια, εμφανίστηκαν δυο πλοία της ελληνικής ακτοφυλακής τα οποία, σύμφωνα με τους Τούρκους, παραβίασαν τα τουρκικά χωρικά ύδατα. Μόλις αυτό έγινε αντιληπτό στον τουρκικό ναύσταθμο του Gümüşlük, σήμανε συναγερμός και στην περιοχή έσπευσαν πλοία της τουρκικής ακτοφυλακής με την εντολή να απομακρύνουν τα ελληνικά. Μάλιστα όπως υποστηρίζουν οι Τούρκοι, τα πλοία της ελληνικής ακτοφυλακής που είχαν υποτίθεται παραβιάσει τα τουρκικά χωρικά ύδατα, είχαν τα νούμερα 512 και 613. Τα τουρκικά πλοία πλησίασαν πολύ κοντά στα ελληνικά και ζήτησαν από τα ελληνικά να απομακρυνθούν από τα, σύμφωνα πάντα με τους Τούρκους, τουρκικά χωρικά ύδατα. Φυσικά τα ελληνικά πλοία αρνήθηκαν προφανώς γιατί η περιοχή δεν ανήκει στα τουρκικά  χωρικά ύδατα. Ακλούθησαν επικίνδυνες μανούβρες και προς στιγμή απειλήθηκε σύγκρουση ενώ οι Τούρκοι από  ότι φαίνεται ήταν έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν τα όπλα τους κατά των πληρωμάτων των ελληνικών πλοίων. Σύμφωνα με τις πληροφορίες από τον τουρκικό ναύσταθμο του Gümüşlük, μετά από τις επικίνδυνες μανούβρες και ενώ το θερμότερο είχε ανεβεί επικίνδυνα, τελικά τα πλοία της ελληνικής ακτοφυλακής αποχώρησαν από την περιοχή. Μάλιστα οι Τούρκοι δημοσίευσαν και μια φωτογραφία που δείχνει την στιγμή που δυο πλοία έχουν πλησιάσει επικίνδυνα το ένα το άλλο στην περιοχή του επεισοδίου.

Δεν γνωρίζουμε το κατά πόσο έγιναν  όλα αυτά και το κατά πόσο έγιναν όπως τα περιγράφουν οι Τούρκοι. Το γεγονός όμως είναι ότι ενώ στην Αθήνα ο υπουργός Εξωτερικών κ Βενιζέλος, τηλεφωνιέται και χαριεντίζεται  με τον Τούρκο ομόλογο του τον γνωστό νεοοθωμανιστή Νταβούτογλου ετοιμάζοντας το ξεπούλημα του κυπριακού, στο  Αιγαίο ανά πάσα στιγμή εξακολουθεί να υπάρχει πάντα ο κίνδυνος για κάποια θερμή έκρηξη μεταξύ ελληνικών και τουρκικών πλοίων της ακτοφυλακής. Και όλα αυτά γιατί οι Τούρκοι συνεχίζουν να προκαλούν και να αμφισβητούν τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα στην περιοχή. Γεγονός είναι επίσης ότι ενώ τα ελληνικά ΜΜΕ ασχολούνται επί ώρες  άλλοτε  με το ξανθό κοριτσάκι του καταυλισμού των αθίγγανων και άλλοτε  με τα φαντασιακά οπλοστάσια της Χρυσής Αυγής, η χώρα χάνει καθημερινά όλο και πιο πολύ την εθνική της κυριαρχία και κάνεις δεν μας πληροφορεί για όλα αυτά. Ποιος ενδιαφέρεται να πληροφορήσει τον ελληνικό λαό για το τι πράγματι συμβαίνει ;
Κατά τα άλλα εμείς θα περιμένουμε με αγωνία  τα καινούργια τουρκικά σήριαλ να μας αποβλακώσουν ακόμα περισσότερο, ενώ οι «σωτήρες» μας  προχωρούν  ακάθεκτοι στο να μας κάνουν γιουνανιστάν ή  μουσουλμανιστάν.

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος

pentapostagma


Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post

Στο σφυρί 62.000 ακίνητα

Στο σφυρί κινδυνεύουν να βγουν 62.000 ακίνητα πρώτης ή και δεύτερης κατοικίας, καθώς από τον Ιανουάριο του 2014 αίρεται το καθεστώς προστασίας των δανειοληπτών.

Πρόκειται για περιπτώσεις στεγαστικών, καταναλωτικών και επιχειρηματικών δανείων, τα οποία από το 2009 προστατεύονται από την ετησίως ανανεούμενη ρύθμιση της απαγόρευσης των πλειστηριασμών.

Ειδικότερα για 62.000 ακίνητα που ανήκουν στους τέσσερις συστημικούς τραπεζικούς ομίλους έχουν ήδη εκδοθεί από τα δικαστήρια διαταγές πληρωμής, οι οποίες όμως δεν εκτελούνται, διότι ισχύει η απαγόρευση των πλειστηριασμών.

Όπως είναι γνωστό, στη διάρκεια των τελευταίων πέντε ετών με έκτακτη νομοθετική ρύθμιση απαγορεύεται ο πλειστηριασμός ακινήτων αντικειμενικής αξίας έως 200.000 ευρώ, αλλά και η κατάσχεση ακινήτου για χρέη ύψους μέχρι 200.000 ευρώ. Ωστόσο, τα νομικά τμήματα των τραπεζών δεν σταμάτησαν τις προσφυγές στα δικαστήρια και καθ' όλη τη διάρκεια αυτής της πενταετίας κατόρθωσαν να συγκεντρώσουν δεκάδες χιλιάδες διαταγές πληρωμής.

Όπως υποστηρίζουν οι καλά γνωρίζοντες τα πράγματα, τα περισσότερα από αυτά είναι δάνεια τα οποία «κοκκίνισαν» από το 2006 και εντεύθεν, απλώς οι κάτοχοί τους ήταν τυχεροί και η εκδίκαση των δανείων τους έπεσε στην περίοδο της προστασίας.

Τα κριτήρια

Ήδη προετοιμάζεται το σύστημα των κριτηρίων που θα τεθεί σε εφαρμογή με την άρση του καθεστώτος απαγόρευσης των πλειστηριασμών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στη νομοθετική ρύθμιση που ετοιμάζεται, κατ' αρχάς θα καταργείται η προστασία από πλειστηριασμό των ακινήτων που ανήκουν σε δανειολήπτες οι οποίοι οφείλουν έως 200.000 ευρώ (οφειλή η οποία δεν προέρχεται από στεγαστικό δάνειο). Κατ' αυτόν τον τρόπο τερματίζεται το πλαίσιο της προστασίας της δευτερεύουσας και εξοχικής κατοικίας καθώς και επαγγελματικών ή εμπορικών ακινήτων.

Θα προβλέπεται ότι δεν μπορεί να αναστέλλονται οι πλειστηριασμοί για περισσότερο από πέντε χρόνια. Επίσης, θα μειώνεται η αντικειμενική αξία του ακινήτου που βρίσκεται σε καθεστώς προστασίας κατά 10% ετησίως.

Σημαντικό ρόλο θα παίζει το ανεξόφλητο ποσό του δανείου, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις δανειοληπτών που δεν έχουν πληρώσει περισσότερες από δύο δόσεις και άλλες που έχουν καταβάλει ένα σημαντικό ποσό, αλλά σταμάτησαν να πληρώνουν από κάποια στιγμή και μετά λόγω οικονομικής αδυναμίας. Οι δύο περιπτώσεις, λένε, δεν μπορούν να έχουν την ίδια αντιμετώπιση. Ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό το ύψος του ανεξόφλητου δανείου που θα προστατεύεται από τον πλειστηριασμό.

Επιπλέον, πρόκειται να τεθούν εισοδηματικά κριτήρια, δηλαδή αν ο δανειολήπτης βρίσκεται εισοδηματικά από ένα επίπεδο και κάτω και αδυνατεί να αποπληρώσει τις μηνιαίες οφειλές του δανείου του, θα προστατεύεται από τον κίνδυνο του πλειστηριασμού στην πρώτη του κατοικία. Ωστόσο, δεν έχει γίνει γνωστό το ύψος του εισοδήματος που θα επιτρέπει στον δανειολήπτη να έχει την προστασία του νόμου.

zougla



Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post

ΒΟΙΩΤΙΑ: Η ΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΚΥΠΕΛΛΟΥ

Πραγματοποιήθηκε η κλήρωση της προημιτελικής φάσης του κυπέλλου στη Βοιωτία με τις οκτώ ομάδες να διεκδικούν την είσοδό τους στην τελική τετράδα.

Οι τέσσερεις αγώνες θα γίνουν την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου.

Αναλυτικά τα ζευγάρια:

Απόλλων Ακραιφνίου – Θήβα

Ύπατο – Αναγέννηση Σχηματαρίου

Παμβαγιακός – Κιθαιρώνας

Επαμεινώνδας – Παρνασσός ή Πλαταιές ( παίζουν 6/11)


stereasports

Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post

ΤΕΤΑΡΤΗ 6 ΝΟΕΜΒΡΗ ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ - ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΟΥ Π.Α.ΜΕ. ΣΤΗ ΘΗΒΑ ΣΤΙΣ 11:00


ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΤΟΫΠΑΛΛΗΛΩΝ ΧΗΜΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ      
                ΝΟΜΟΥ ΒΟΙΩΤΙΑΣ Σ.Ε.Χ.Β.Ν.Β “Ο ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ”                               ΑΡΙΘΜ.ΠΡΩΤ.149
                ΑΡΙΘ. ΕΓΚΡΙΤ. ΑΠΟΦΑΣΗΣ 80/2011 ΠΡΩΤΟΔ. ΘΗΒΩΝ
                ΑΡΙΘ. ΚΑΤΑΧ. ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 840/9-5-2011
                ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΘΗΒΩΝ
                ΚΑΙ ΤΗΣ Ο.Ε.Χ.Β.Ε.
                ΤΗΛ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ    6944743524- 6979133908-6978353438



ΑΠΕΡΓΙΑ 6 ΝΟΕΜΒΡΗ

Οι εργαζόμενοι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα νέο κύκλο επίθεσης του κεφαλαίου, της συγκυβέρνησης ΝΔ – ΠΑΣΟΚ και της τρόικα ενάντι στα εναπομείναντα δικαιώματα, στην ίδια μας την ζωή. Φέρνουν νέες ανατροπές. Προωθούν την απελευθέρωση των απολύσεων, ώστε οι εργοδότες να απαλλαγούν από τους παλιούς εργαζόμενους και να τους αντικαταστήσουν με νέους, φτηνούς, που θα δουλεύουν αδιαμαρτήρητα για ένα πιάτο φαΐ !!!
Καταδικάζουν τους νέους στην ανεργία και όσοι δουλεύουν θα είναι μέσω ΕΣΠΑ, μαθητείας και άλλων προγραμμάτων που θα εξασφαλίζουν τζάμπα εργατικό δυναμικό στους βιομήχανους.
Φέρνουν νέους, δυσβάσταχτους φόρους, χαράτσια και νέες μειώσεις μισθών. Προωθούν νέες αντροπές στο κοινωνικό-ασφαλιστικό σύστημα, που σημαίνει νέες περικοπές στις συντάξεις, κύριες και επικουρικές, αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης, κατάργηση κοινωνικών και υγειονομικών παροχών. Επιβάλλουν νέο χαράτσι 25€  για την εισαγωγή σε νοσοκομείο.
Την ίδια στιγμή η συγκυβέρνηση κάνει πως αντιστέκεται στην τρόικα. Το σκηνικό είναι γνωστό. Το έργο το έχουμε ξαναδεί αρκετές φορές στο πρόσφατο παρελθόν. Σήμερα έχουμε γνώση. Κανείς δεν πρέπει να ξεγελαστεί.
Οι μεταρρυθμίσεις τους, οι δημοσιονομικές προσαρμογές, τα προαπαιτούμενα, φέρνουν παροχές και κέρδη για τους μεγαλοεπιχειρηματίες και φτώχεια για το λαό. Έτσι δίνουν κίνητρα, επιδοτήσεις, φοροαπαλλαγές και φοροελαφρύνσεις στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους, έτσι παρέχουν στους καπιταλιστές φθηνή εργατική δύναμη, έτσι επιδιώκουν να βγάλουν το κεφάλαιο από την κρίση.

Συνάδελφισσες-συνάδελφοι,
Να σηκώσουμε τοίχος αντίστασης, καμία υποταγή στα αντιλαϊκά μέτρα της κυβέρνησης.
Να κλείσουμε τα αφτιά μας στις σειρήνες και τις τρομοκρατικές εκκλήσεις τύπου «τώρα όχι αγώνες, τα κεφάλια μέσα, να βάλουμε όλοι πλάτη γιατ ην ανάπτυξη». Μία ανάπτυξη που θα πατάει στην επιδείνωση της ζωής μας, στα συντρίμια των μισθών και των δικαιωμάτων μας.

ΔΕΝ ΣΥΝΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΉ ΠΟΥ ΜΑΣ ΘΕΛΕΙ ΣΚΛΑΒΟΥΣ.

ΤΕΤΑΡΤΗ 6 ΝΟΕΜΒΡΗ ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ
ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΟΥ Π.Α.ΜΕ. ΣΤΗ ΘΗΒΑ ΣΤΙΣ 11:00



ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ



Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post

Αλλάζει η ώρα την Κυριακή

Γυρνάμε τους δείκτες μια ώρα πίσω

Στις 4.00 τα ξημερώματα της Κυριακής οι δείκτες του ρολογιού θα πρέπει να γυρίσουν μία ώρα πίσω και να δείξουν 3.00.

Η χειμερινή ώρα θα ισχύσει μέχρι την τελευταία Κυριακή του Απριλίου.


Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post

ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕ Δ.Π.Υ…!!!


Του Περικλή Αθανασόπουλου.

Οχι μόνο οι νέοι αλλά και οι παλιοί μηχανικοί κατατάσσονται στον παρακάτω πίνακα των αποδοχών απο τις οποίες δεν μπορούν να ξεφύγουν.






Αλλά  και οι δικηγόροι είναι μία απο τα ίδια, και  κυρίως οι νεαροί που πληρώνονται  με μπλοκάκια Παροχής Υπηρεσιών.


Στούς παρακάτω πίνακες δεν υπολογίζονται τα χαράτσια στη ΔΕΗ κλπ.




Το αξιοπερίεργο είναι οτι δεν παρατηρείται καμία αντίδραση...;;;

ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΙΝΑΚΑ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΙΣΘΟΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ
α/α

μηνιαίο
ετήσιο
εισφορές
καθαρό ετήσιο εισόδημα
καθαρό μηνιαίο εισόδημα


Ευρώ
Ευρώ
Ευρώ
Ευρώ
Ευρώ
1
Εισόδημα κατά μέσον όρο.
1.500
18.000



2
Εισφορές στα ταμεία μέσο όρο και για άνω 5ετίας


4.300


3
Νέος Φόρος επιτηδεύματος


1.200


4
Φόρος που αναλογεί ( αφού δεν υπάρχει αφορολόγητο) και καθορίστηκε


4.680


5
Διάφορα έξοδα περίπου 20%


3.600










Σύνολα

18.000
13.780
4.220
352

ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ  ΜΑΣ…!!!

thoureios


Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post

Χειρουργικό Ιατρείο

Χειρουργικό Ιατρείο