Ιταλικά υποβρύχια στην υπηρεσία
του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού
Β΄ΜΕΡΟΣ
Του Αριστομένη Μπιλάλη
Ερευνητή Ναυτικής Ιστορίας
Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Ναυτική
Επιθεώρηση», τεύχος 589, σελ. 74,
ΙΟΥΝ – ΑΥΓ 2014. Αναδημοσίευση στο
Περί Αλός με την έγκριση της « ΝΕ» και
του συγγραφέως Αριστομένη Μπιλάλη.
|
Ο Ανθυποπλοίαρχος Αλέξανδρος Λούης
στο περισκόπιο του Υ/Β «ΜΑΤΡΩΖΟΣ».
Διατέλεσε κυβερνήτης του υποβρυχίου
το διάστημα Απρίλιος – Ιούνιος 1945
(αρχείο Χ. Λούη).
ΦΩΤΟ: Ναυτική Επιθεώρηση.
|
«Balilla»: Το άγνωστο υποβρύχιο
του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού
Η κατασκευή του υποβρυχίου «BALILLA» ξεκίνησε στις 12 Ιανουαρίου 1925 στα ναυπηγεία Odero-Terni στη La Spezia, καθελκύσθηκε στις 20 Φεβρουαρίου 1927, ολοκληρώθηκε στις 21 Ιουλίου 1928 και παραδόθηκε στο ιταλικό Π.Ν. Ήταν το πρώτο σκάφος της ομώνυμης κλάσης που αποτελείτο από τέσσερα υποβρύχια, τα πρώτα που παρέλαβε το ιταλικό ΠΝ μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Τα διπλού τοιχώματος σκάφη είχαν εκτόπισμα 1.427 τόνων (1.874 σε κατάδυση), μήκος 86,75 μέτρα και πλάτος 7,8 και χαρακτηρίστηκαν ως oceanici, δηλαδή ωκεανοπόρα. Είχαν κατασκευαστεί για να εκτελούν αποστολές μεγάλων αποστάσεων και αποδείχτηκαν καλοτάξιδα, με καλές συνθήκες ενδιαίτησης για τα 77 μέλη του πληρώματος τους, αλλά αργά στην κατάδυση και στους χειρισμούς. Το καθένα τους ήταν εξοπλισμένο με έξι τορπιλοσωλήνες (4 πρωραίους και 2 πρυμναίους) των 21 ιντσών και ένα πυροβόλο των 4,7 ιντσών τοποθετημένο στο κατάστρωμα μπροστά από τον πυργίσκο. Στην επιφάνεια μπορούσε να κινηθεί με ταχύτητα 17 μιλίων, ενώ σε κατάδυση η μέγιστη ταχύτητα έφτανε τα 9 μίλια. Μπορούσε δε να καταδυθεί μέχρι βάθους 100 μέτρων.