Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2013

ΛΕΙΕΣ ΠΟΛΕΜΟΥ





Του Κώστα Θωκταρίδη,
Επαγγελματία δύτη και εκπαιδευτή
και του Άρη Μπιλάλη,
Ερευνητή της Ναυτικής Ιστορίας

Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Ναυτική Επιθεώρηση»,
τ. 583, σ. 66, έκδοση ΥΙΝ/ΓΕΝ, ΔΕΚ2012-ΦΕΒ2013.
Αναδημοσίευση στο Περί Αλός με την έγκριση της ΝΕ.


Το «Τένεδος» (συλλογή PSchenk) ΦΩΤΟ: ΝΕ

O όρος «λεία πολέμου» αναφέρεται στην εχθρική περιουσία (πλοία, εξοπλισμό ή εμπορεύματα) η οποία περιέρχεται στην κατοχή του αντίπαλου κατά τη διάρκεια ενός κατά θάλασσα πολέμου.

Η εχθρική αυτή περιουσία μπορεί να ανήκει είτε στο εχθρικό Δημόσιο (π.χ. πολεμικά πλοία, κρατικά εμπορικά, πλοία χρησιμοποιούμενα σε δημόσιους σκοπούς ή τα ευρισκόμενα υπό κρατική εξουσία) είτε στους ιδιώτες του εχθρικού κράτους.

Κατά τη διάρκεια του αγώνα για την ανεξαρτησία, τα ελληνικά ιστιοφόρα συνέλαβαν πολλά τουρκικά και αιγυπτιακά ιστιοφόρα. Για παράδειγμα, η κορβέτα «Ύδρα» και η ημιολία «Αθηναΐς» είχαν κυριευθεί κατά τη διάρκεια ναυμαχίας στο Ιόνιο στις 19 Ιουλίου 1827 και ύψωσαν την ελληνική σημαία, συμβάλλοντας στη συνέχεια στον αγώνα. Στο παρόν άρθρο θα αναφερθούμε στα πλοία που αποτέλεσαν λεία πολέμου του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, από την εποχή του ατμού και ύστερα. Το πρώτο λάφυρο πολέμου αυτής της περιόδου αποτέλεσε το υπό τουρκική σημαία επιβατηγό ατμόπλοιο «Γεώργιος». Κατά τον ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897, το Μάιο, το «Γεώργιος» εντοπίστηκε να πλέει κοντά στην Τένεδο από τον ατμομυοδρόμωνα «Πηνειός» και το τορπιλοβόλο «14».

Στη νηοψία που ακολούθησε αποκαλύφθηκε ότι το πλοίο μετέφερε πολεμοφόδια και έτσι κατασχέθηκε και οδηγήθηκε στον Πειραιά. Το πλοίο παρέμεινε για αρκετούς μήνες δεμένο στο Ξαβέρι και στη συνέχεια εντάχθηκε στη δύναμη του Πολεμικού Ναυτικού, λαμβάνοντας το όνομα «Κρήτη». Το διαστάσεων 64 x 8,9 μέτρων επιβατηγό – φορτηγό πλοίο είχε ναυπηγηθεί το 1894 στη Σκωτία για την «Ατμοπλοΐα Αρχιπελάγους» του ελληνικής καταγωγής Οθωμανού υπηκόου Χατζή Δαούτ Φαρκούχ, που είχε την έδρα της στη Σμύρνη. Αρχικά το «Κρήτη» χρησιμοποιήθηκε ως οπλιταγωγό, καθώς και για την προστασία των Ελλήνων σπογγαλιέων στα παράλια της βόρειας Αφρικής. Το 1915 μετετράπη σε υδροφόρο για τις ανάγκες του Ναυστάθμου Σαλαμίνος και μετονομάστηκε «Αύρα» προκειμένου να απελευθερώσει το όνομα Κρήτη για ένα υπό ναυπήγηση αντιτορπιλικό. Χρησίμευσε επίσης ως πλοίο διοίκησης - θαλαμηγός διαφόρων κατά καιρούς διοικητών μοιρών. Στις 23 Απριλίου 1941 το «Αύρα» δέχτηκε αεροπορική επίθεση και προκειμένου να αποφευχθεί η βύθιση του, προσαράχθηκε στον όρμο της Βουλιαγμένης, όπου και το βρήκαν οι δυνάμεις κατοχής. Οι Γερμανοί προχώρησαν στην ανέλκυση του σκάφους και τομετασκεύασαν στο ανθυποβρυχιακό «UJ.2108».

Το πλοίο επλήγη κατά το συμμαχικό βομβαρδισμό της 29ης Σεπτεμβρίου 1944 και βυθίστηκε στο Σκαραμαγκά. Το ναυάγιό του διαλύθηκε περί το 1952.

Κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους, αρκετά τουρκικά σκάφη αποτέλεσαν λείες πολέμου. Τα δύο από αυτά καταλήφθηκαν όταν ο στρατός απελευθέρωσε την Πρέβεζα, στις 21 Οκτωβρίου / 3 Νοεμβρίου 1912. Στην τουρκική ναυτική βάση που βρισκόταν εκεί ανακαλύφθηκαν τα τορπιλοβόλα «Antalya» και «Tokad» καθώς και οι μικρές ακτοφυλακίδες «Νο.9» και «Νο.10». Λίγο πριν την παράδοση της βάσης, ο Τούρκος διοικητής είχε διατάξει την αυτοβύθιση και των τεσσάρων σκαφών. Τα εκτοπίσματος 165 τόνων «Antalya» και «Tokad» είχαν ναυπηγηθεί το 1905 στα ναυπηγεία AnsaldoArmstrong &Cie στο Sestri Ponente και είχαν διαστάσεις 51 x 5,7 μέτρα. Έφεραν οπλισμό από δυο πυροβόλα των 37 χιλιοστών και 2 τορπιλοσωλήνες των 450 χιλ. και είχαν μέγιστη ταχύτητα 26 κόμβων. Το «Antalya» βρισκόταν σε καλύτερη κατάσταση, οπότε σύντομα ανελκύστηκε με τη συνδρομή του ναυαγοσωστικού «Constance Grech» (μετέπειτα «Τένεδος»). Οδηγήθηκε στις 14 / 27 Νοεμβρίου στο Ναύσταθμο Σαλαμίνος όπου επισκευάστηκε και πήρε το όνομα «Νικόπολις». Ενεργοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 1913 με κυβερνήτη τον Ν. Βότση, τέως κυβερνήτη του τορπιλοβόλου «11» που είχε βυθίσει το τουρκικό θωρακισμένο πλοίο «Feth-i-Boulent» στη Θεσσαλονίκη. Το «Νικόπολις» κατά τον Α´ Βαλκανικό Πόλεμο χρησίμευσε σε περιπολίες και νηοψίες στο Σαρωνικό και το Ιόνιο. Τελικά παροπλίστηκε το 1919 και το 1923 εκποιήθηκε στον εφοπλιστή Πρόδρομο Βαϊάνη, ο οποίος το μετέτρεψε σε υδροφόρο και διατηρώντας το ίδιο όνομα ενεγράφη στο νηολόγιο φορτηγίδων του Πειραιά (υπ.αρ. 1127). Το Μάιο του 1942 το σκάφος πουλήθηκε στην ΑΕ Γ. Μουνδρέας & Αφοί, όμως τον Οκτώβριο του 1944 βυθίστηκε στη Σύρο κατά τη διάρκεια αεροπορικού βομβαρδισμού.


Σχέδιο κλάσης «Antalya». ΦΩΤΟ: Bernd Langensiepen &
Ahmet Güleryüz “The Ottoman Steam Navy 1828-1923”
(London: Conway Maritime Press, 1995) p.156.

To έτερο από τα δύο τουρκικά τορπιλοβόλα, το «Tokad», κρίθηκε ότι δεν ήταν σε θέση να επισκευαστεί. Το σκάφος είχε σοβαρές ζημιές από βολές που του είχαν προκαλέσει ιταλικά αντιτορπιλικά στις 16 / 29 Οκτωβρίου 1911, κατά τη διάρκεια μιας σύντομης ναυμαχίας στα ανοιχτά της Πρέβεζας.

Τότε το «Antalya» είχε καταφέρει να διαφύγει με ελαφριές ζημιές, αλλά το «Tokad» επέστρεψε στη βάση του φλεγόμενο και προσαράχθηκε εκούσια κοντά στη Πρέβεζα. Ένα μήνα αργότερα ρυμουλκήθηκε στην τουρκική βάση όπου παρέμεινε χωρίς να επισκευαστεί, μέχρι την αυτοβύθισή του. Το ανελκυσθέν σκάφος ρυμουλκήθηκε από το ατμόπλοιο «Ιουλία» στις 16 / 29 Ιανουαρίου 1917 στην Πάτρα και ακριβώς τέσσερις μήνες αργότερα στον Πειραιά. Οι ζημιές στο σκάφος δεν επέτρεψαν την επισκευή του για μάχιμα καθήκοντα και έτσι εκποιήθηκε. Αναφέρεται σε ορισμένες πηγές ότι το σκάφος εντάχθηκε στο Π.Ν. έχοντας μετατραπεί στην υδροφόρα «Τατόι». Όμως τα στοιχεία συγκλίνουν στο ότι το σκάφος πουλήθηκε απευθείας σε ιδιώτες. Το 1935 το σκάφος, εκτενώς μετασκευασμένο, εγγράφηκε στο νηολόγιο φορτηγίδων του Πειραιά (υπ.αρ. 1625) ως υδροφόρα με το όνομα «Πιπίνα» υπό την ιδιοκτησία της εταιρίας Βαϊάνη & Καϊρακτίδη. Το 1941 το «Πιπίνα» βρισκόταν στα Λεμονάδικα του Πειραιά ημικατεστραμένο, προφανώς από τους γερμανικούς βομβαρδισμούς του Απριλίου. Παρόλ’ αυτά, το Μάιο του 1942 πουλήθηκε στην εταιρία Γ. Μ. Μουνδρέας & Αφοί, ωστόσο στη συνέχεια παραδόθηκε στις γερμανικές αρχές προκειμένου να διαλυθεί στο μηχανουργείο Κανέλλου. Προτού όμως ολοκληρωθούν οι εργασίες διάλυσης, το «Πιπίνα» κατεστράφη ολοσχερώς κατά το συμμαχικό βομβαρδισμό τις 11ης Ιανουαρίου 1944.

Λίγο βορειότερα, στην άλλοτε τουρκική ναυτική βάση της Ηγουμενίτσας, βρίσκονταν τα ναυάγια των τορπιλοβόλων «Hamidiye» [1] και «Alpagot».

Και τα δυο είχαν βυθιστεί στις 17 / 30 Σεπτεμβρίου 1911 από τα πυρά ιταλικών αντιτορπιλικών. Το «Alpagot» ήταν παρόμοιο με το «Antalya» έχοντας επίσης ναυπηγηθεί στα Ansaldo το 1904. Στα ίδια ναυπηγεία είχε ολοκληρωθεί το 1902 το μικρότερο «Hamidiye», στο οποίο τον Ιούλιο του 1913 ξεκίνησαν εργασίες ανέλκυσης από το ναυαγοσωστικό «Τένεδος». Πέρα από τις ναυτικές βάσεις στην Ήπειρο, το τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό διατηρούσε έναν αριθμό από σκάφη στη βάση της Θεσσαλονίκης.

Το μεγαλύτερο από αυτά ήταν το παλαιό θωρηκτό «Feth-i-Boulent» το οποίο αποτέλεσε το στόχο της επιτυχημένης τορπιλικής επίθεσης του τορπιλοβόλου «Νο.11» υπό τον Υποπλοίαρχο Νικόλαο Βότση.

Πέρα από αυτό, στη Θεσσαλονίκη εδράζονταν το βοηθητικό «Fuad», το ρυμουλκό «Selanik» που είχε μετατραπεί σε ναρκοθέτιδα και τα εξοπλισμένα
ρυμουλκά «Surat», «Teshilat» και «Κaterin». Κατά την απελευθέρωση της πόλης από τον Ελληνικό Στρατό, στις 27 Οκτωβρίου / 9 Νοεμβρίου 1912, στο λιμάνι της παρέμεναν και τα πέντε τουρκικά σκάφη. Τα ρυμουλκά είχαν στο μεταξύ αφοπλιστεί και υψώσει τη γαλλική σημαία προκειμένου να αποφύγουν την αιχμαλωσία. Το δε «Fuad», σύμφωνα με τουρκικές πηγές, είχε υψώσει την Ερυθρά Ημισέληνο στις 23 Οκτωβρίου / 5 Νοεμβρίου, δηλαδή λίγες μέρες πριν την αναμενόμενη κατάληψη της πόλης από τον Ελληνικό Στρατό, προκειμένου να αναγνωριστεί ως νοσοκομειακό σκάφος. Το τροχήλατο «Fuad» είχε ναυπηγηθεί το 1865 στα ναυπηγεία Millwall Iron Works στο Λονδίνο ως σκάφος μεταφοράς αλληλογραφίας και μνημάτων (dispatch ship). Είχε εκτόπισμα 1.075 τόνους και διαστάσεις 76,2 x 9,1 μέτρα και έφερε μια ατμομηχανή 200 ίππων που κινούσε τους δυο τροχούς. Το σκάφος έφερε δύο πυροβόλα των 75 χιλιοστών και από το 1908 παρέμενε σταθμευμένο στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με ορισμένες ελληνικές πηγές, το «Fuad» αποπειράθηκε να διαφύγει από τη Θεσσαλονίκη όταν έγινε αντιληπτό από το βοηθητικό εύδρομο «Αρκαδία» και το οπλιταγωγό «Σφακτηρία». Το «Αρκαδία» έριξε αρκετές προειδοποιητικές βολές προκειμένου να ανακόψει το «Fuad» το οποίο υποχρεώθηκε να επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη. Κατά μια άλλη εκδοχή, το «Αρκαδία» έβαλε εναντίον ρυμουλκού υπό γαλλική σημαία προκειμένου να του υποδείξει τον ασφαλή δίαυλο για τον κατάπλου στο λιμάνι. Το βέβαιο είναι ότι στις 15 Νοεμβρίου το «Fuad» καταλήφθηκε στη Θεσσαλονίκη από τις ελληνικές δυνάμεις, όταν ανακαλύφθηκε ότι στο σκάφος νοσηλευόταν μόνο ένας τραυματίας. Αργότερα εντάχθηκε στο ελληνικό Π.Ν. και υπηρέτησε για ένα διάστημα ως «κάτεργο», δηλαδή ως πλωτή φυλακή. Το 1919 παροπλίστηκε και στο τέλος του 1921 ανακοινώθηκε ότι θα διατεθεί προς πώληση. Εκτιμάται ότι ο αγοραστής του προχώρησε στη διάλυσή του.

Όσο για τα τουρκικά ρυμουλκά «Selanik», «Surat», «Τeshilat» και «Katerin» που είχαν υψώσει τη γαλλική σημαία, απέπλευσαν στις 27 Νοεμβρίου / 10 Δεκεμβρίου από τη Θεσσαλονίκη με προορισμό τα Δαρδανέλλια. Στα ανοιχτά της Λήμνου, ελληνικά πολεμικά εντόπισαν τα σκάφη και προέβησαν σε νηοψία αλλά τελικά τους επετράπη να συνεχίσουν την πορεία τους. Όταν την επομένη έφτασαν στα Δαρδανέλλια, ύψωσαν ξανά την τουρκική σημαία και επανεντάχθηκαν στον Τουρκικό Στόλο. Αξίζει να αναφέρουμε πως το «Selanik» συνέχισε να υπηρετεί σε καθήκοντα λιμένος για δεκαετίες και από το 1992 εκτίθεται ως μέρος του μουσείου Rahmi Koc στην Κωνσταντινούπολη.


Το Fuad στη Θεσσαλονίκη (1909). ΦΩΤΟ: Ahmet Güleryüz.
Bernd Langensiepen & Ahmet Güleryüz “The Ottoman
Steam Navy 1828-1923”, (London: Conway
Maritime Press, 1995) p.128.

Λίγες εβδομάδες νωρίτερα, στις 14 / 27 Οκτωβρίου 1912, κατά τη διάρκεια μιας άλλης νηοψίας, το βρετανικό ναυαγοσωστικό «Constance Grech» συνελήφθη στα ανοιχτά της Λήμνου καθώς ήταν ναυλωμένο από την τουρκική κυβέρνηση και βρέθηκε πλήρες πολεμοφοδίων τα οποία συνόδευαν 23 Τούρκοι στρατιώτες. Το πλοίο που είχε ναυπηγηθεί το 1891 ως «Helga» στη Σκωτία, είχε διαστάσεις 43,3 x 4,3 μέτρα και εκτόπισμα 450 τόνων και ήταν μια ευπρόσδεκτη προσθήκη στον ελληνικό στόλο που δεν διέθετε ναυαγοσωστικά σκάφη. Ευθύς μεταφέρθηκε στον Πειραιά όπου υψώθηκε η ελληνική σημαία, αλλά λίγες ημέρες αργότερα στάλθηκε στην Πρέβεζα όπου εργάστηκε για την ανέλκυση του «Antalya». Στη συνέχεια εντάχθηκε στο Π.Ν. και ονομάστηκε «Τένεδος» για να χρησιμεύσει για τον ανεφοδιασμό φάρων και βοηθητικό του Στόλου. Κατά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο χρησίμευσε ως ναυαγοσωστικό για να βυθιστεί τελικά στο Σαρωνικό στις 23 Απριλίου 1941 από γερμανική αεροπορική επίθεση. Ανελκύσθηκε τον προσεχή Ιούλιο από τους Γερμανούς που το επισκεύασαν και το μετέτρεψαν στο ανθυποβρυχιακό σκάφος «UJ.2106». Τελικά βυθίστηκε από το βρετανικό υποβρύχιο «UNSPARING», στις 21 Ιουνίου 1944, νότια από το ακρωτήριο Μαλέας.

Επίσης ένα ακόμη λάφυρο των Βαλκανικών Πολέμων ήταν το ξύλινο τροχήλατο ρυμουλκό «Βούρλα». Το σκάφος είχε πουληθεί τον Μάρτιο του 1913 από Εβραίο της Θεσσαλονίκης σε Βούλγαρους και είχε μετονομαστεί «Belomorets» (Αιγαιοπελαγίτης). Στη συνέχεια στάλθηκε στην Αλεξανδρούπολη (τότε Δεδέαγατς) όπου το βρήκαν βυθισμένο οι ελληνικές δυνάμεις όταν την
απελευθέρωσαν. Το ρυμουλκό ανελκύστηκε και εντάχθηκε στη δύναμη του στόλου, αλλά το 1921 είχε ήδη παροπλιστεί.

Σε νηοψία που εκτελέστηκε σε γερμανικό ατμόπλοιο που ναυλοχούσε στον Πειραιά, βρέθηκε μια μεγάλη βενζινάκατος που έφερε την επιγραφή «Constantinople». Εκτιμήθηκε ότι το σκάφος προοριζόταν για να χρησιμοποιηθεί ως ναρκοθέτις ή ναρκαλλιευτικό του τουρκικού Π.Ν., οπότε χαρακτηρίστηκε λεία πολέμου και περιήλθε στο ελληνικό κράτος.

Πέραν των σκαφών που εντάχθηκαν στο Π.Ν., υπήρξαν και άλλα εμπορικά σκάφη τα οποία αποτέλεσαν λεία πολέμου του Α’ Βαλκανικού Πολέμου.

Κατά την έναρξη των εχθροπραξιών κατασχέθηκε το υπό τουρκική σημαία επιβατηγό ατμόπλοιο «Itihad» το οποίο βρισκόταν στον Πειραιά. Επρόκειτο για το πρώην ελληνικό «Πριγκίπισσα Σοφία», ναυπήγησης 1883, το οποίο είχε πουληθεί το 1911 στον τουρκοκρητικό Ιμπραήμ Σκουνάκη, αλλά εξαιτίας της ιταλοτουρκικής σύρραξης δεν είχε αποτολμήσει να αναχωρήσει από τον Πειραιά. Στο 937 τόνων πλοίο υψώθηκε η ελληνική σημαία και δόθηκε το προηγούμενο όνομά του, ενώ διατέθηκε για χρήση ως μεταγωγικό. Κατά την κατάληψη της Θεσσαλονίκης, κατασχέθηκε στο λιμάνι το επιβατηγό «Salonique» και πάλι ιδιοκτησίας Σκουνάκη.

Το 1.279 τόνων σκάφος, ναυπήγησης του 1874, οδηγήθηκε στον Πειραιά, έμφορτο με λάφυρα από τον παραδοθέντα Τουρκικό Στρατό. Μετά το τέλος των εχθροπραξιών και τα δυο σκάφη επεστράφησαν στον Σκουνάκη.

Το Δεκέμβριο του 1912, το ιταλικό φορτηγό ατμόπλοιο «Adriatico» εντοπίστηκε από το βοηθητικό εύδρομο «Μακεδονία» να πλέει στον κόλπο της Αυλώνος, δηλαδή εντός της προκηρυγμένης από το Ελληνικό Π.Ν. ζώνης αποκλεισμού των βορειοηπειρωτικών παραλίων. Εξαιτίας αυτής της παραβίασης, το «Adriatico» κατασχέθηκε ως λεία πολέμου και οδηγήθηκε στην Κέρκυρα όπου το φορτίο του από άλευρα εκφορτώθηκε και το σκάφος αφέθηκε ελεύθερο. Άλλα εννέα [2] εμπορικά ατμόπλοια διαφόρων ευρωπαϊκών κρατών συνελήφθησαν κατά τον Α´ Βαλκανικό Πόλεμο και το Δημόσιο κατέθεσε αγωγές προκειμένου να κηρυχτούν ως λεία πολέμου. Οι υποθέσεις τους εκδικάστηκαν το Δεκέμβριο του 1911 από
το Πρωτοδικείο Αθηνών, αλλά όλα αποδόθηκαν στους ιδιοκτήτες τους.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η προσπάθεια κατάληψης της τουρκικής κανονιοφόρου «Trabzon» από το ελληνικό τορπιλοβόλο «14». Τη νύχτα της 9 / 14 Νοεμβρίου το ελληνικό σκάφος έπλευσε στο Αϊβαλή όπου ναυλοχούσε το τουρκικό σκάφος.

Λόγω της πανσελήνου και του θορύβου των μηχανών, το τορπιλοβόλο έγινε αντιληπτό από το τουρκικό πλήρωμα το οποίο εγκατέλειψε το «Trabzon» αφού προηγουμένως άνοιξε τους κρουνούς κατάκλισης. Ευθύς ένα ελληνικό άγημα επιβιβάστηκε στο τουρκικό σκάφος με σκοπό να αποτρέψει τη βύθιση και να επιτραπεί η ρυμούλκηση του πλοίου στη Μυτιλήνη. Ωστόσο αυτό δεν κατέστη δυνατόν και τελικά το τορπιλοβόλο «14» εκτόξευσε μια τορπίλη ενάντια στο βυθιζόμενο «Trabzon» που ανατινάχτηκε.

Με την υπογραφή για τη λήξη των Βαλκανικών Πολέμων, τον Αύγουστο του 1913, διοργανώθηκε μια πανηγυρική υποδοχή των επισήμων και των πλοίων του στόλου. Σε αυτή την υποδοχή πήραν μέρος και τα λάφυρα του ναυτικού πολέμου, δηλαδή τα «Fuad», «Belomorets» και «Antalya», τα οποία είχαν αγκυροβολήσει σημαιοστολισμένα στο Φάληρο.

Παρά την καθυστερημένη είσοδο της Ελλάδας στον Α´ Παγκόσμιο Πόλεμο, το ελληνικό Π.Ν. συμμετείχε σε αρκετές συμμαχικές επιχειρήσεις. Στις 26 Νοεμβρίου 1918 δύο ελληνικά αντιτορπιλικά μαζί με αγγλικά, γαλλικά πολεμικά εισήλθαν στο λιμάνι της Σεβαστούπολης, όπου κατέσχεσαν ως λείες πολέμου ορισμένα ρωσικά πολεμικά, τα οποία είχαν το τελευταίο έτος περάσει κατά διαστήματα από ουκρανικό, σοβιετικό και γερμανικό έλεγχο.

Ένα από αυτά ήταν το τορπιλοβόλο «Ζvonkyy», το οποίο ως R11 είχε βρεθεί υπό γερμανικό έλεγχο χωρίς όμως να χρησιμοποιηθεί λόγω προβλημάτων στις μηχανές του. Το σκάφος είχε ναυπηγηθεί το 1905 και έφερε κύριο οπλισμό από 2 πυροβόλα των 7,5 εκατοστών και δυο τορπιλοσωλήνες των 45 εκατοστών. Το τορπιλοβόλο παραδόθηκε στο αντιτορπιλικό «Πάνθηρ» και ύψωσε την ελληνική σημαία καθώς μας παραχωρήθηκε από τους συμμάχους ως προσωρινή αντικατάσταση του τορπιλοβόλου «Δόξα» που είχε βυθιστεί το 1917 ενώ επιχειρούσε υπό γαλλικό έλεγχο. Επανδρώθηκε στοιχειωδώς με πλήρωμα που μεταφέρθηκε από το «Πάνθηρ» και μεταφέρθηκε στην Κωνσταντινούπολη, όπου παρέμεινε μέχρι το Σεπτέμβριο του 1919 οπότε και επέστρεψε στην Κριμαία εντασσόμενο στο στόλο των «Λευκών». Το Δεκέμβριο του 1920 το σκάφος ακολούθησε τα υπόλοιπα πλοία των «Λευκών» στην Κωνσταντινούπολη και κατόπιν του ασύλου που τους παραχώρησε η Γαλλία παροπλίστηκε στη Bizerta της Τυνησίας. Παρέμεινε εκεί μέχρι που διαλύθηκε το 1930 στη Γαλλία.

Το μόνο πλοίο που κρατήθηκε ως λεία πολέμου κατά τον Α´ Παγκόσμιο Πόλεμο, ήταν ένα αυστριακό εμπορικό ρυμουλκό το οποίο βρισκόταν ημιβυθισμένο στη Σούδα. Το σκάφος ανελκύστηκε το 1918 και εντάχθηκε στο Π.Ν. λαμβάνοντας το όνομα «Μίλων».

Όταν ο Ελληνικός Στρατός απελευθέρωσε τη Σμύρνη, στις 2 / 15 Μαΐου 1919, στο λιμάνι της βρέθηκαν ορισμένα σκάφη του τουρκικού στόλου τα οποία δεν είχαν προλάβει να διαφύγουν: η κανονιοφόρος «Hizir Reis», η ναρκοθέτιδα «Νusret», η ακτοφυλακίδα «Νο.14» και ένα μεταγωγικό. To «Nusret» και το μεταγωγικό απελευθερώθηκαν μετά από λίγες εβδομάδες, αλλά τα δυο άλλα πλοία κρατήθηκαν. Το πιο σημαντικό σκάφος ήταν η κανονιοφόρος «Hizir Reis», ναυπηγημένη το 1912 από τα γαλλικά ναυπηγεία Chantiers & Ateliers de St.Nazaire, με διαστάσεις 54,5 x 8,2 μέτρα και εκτόπισμα 503 τόνων. Το σκάφος κατασχέθηκε από τις ελληνικές δυνάμεις αλλά δεν εντάχθηκε στο Στόλο. Το 1922 επεστράφη στο τουρκικό Π.Ν. το οποίο συνέχισε να υπηρετεί μέχρι τον παροπλισμό του το 1952. Το 1958 το σκάφος εκποιήθηκε και μετετράπη σε φορτηγό πλοίο.


Καρτ ποστάλ της Σμύρνης με το «Hizir Reis» αριστερά.
Δεξιά εικονίζεται το τροχήλατο επιβατηγό «Ακρόπολις»
και στο βάθος ένα ιταλικό θωρηκτό τύπου
«Cavour». ΦΩΤΟ: ΝΕ

Έκλεισε τη σταδιοδρομία του μάλλον άδοξα, όταν στις 4 Απριλίου 2000 και με το όνομα «Νικτάτ», εξώκειλε στον Κρότωνα της Ιταλίας ενώ μετέφερε 300 παράνομους μετανάστες.

Στο τέλος του Β´ Παγκοσμίου περί τα είκοσι πέντε πετρελαιοκίνητα καταλήφθηκαν σε ελληνικά λιμάνια και περιήλθαν στην ιδιοκτησία του Δημοσίου ως λείες πολέμου. Τα περισσότερα εκποιήθηκαν σε ιδιώτες πλην ορισμένων που χρησιμοποιήθηκαν από οργανισμούς και υπηρεσίες του Δημοσίου αλλά χωρίς κάποιο να ενταχθεί στο Π.Ν. Τα πιο πολλά από αυτά τα σκάφη ήταν ξύλινα και μικρά αλλά υπήρχαν και ορισμένα σιδηράς κατασκευής.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν ένα ιταλικό ιστιοφόρο που βρέθηκε εγκαταλελειμμένο στην Ακτή Τζελέπη του Πειραιά, άνευ μηχανής και ιστίων. Το εκτοπίσματος 263 τόνων και διαστάσεων 38 x 8 μέτρων ξύλινο σκάφος περιήλθε στο ελληνικό Δημόσιο ως λεία πολέμου και ονομάστηκε «Ελπίς».

Το 1948 εκποιήθηκε σε ιδιώτες και μετονομάστηκε «Κάρπαθος». Βυθίστηκε στις 21 Σεπτεμβρίου 1960 λόγω εισροής υδάτων, βόρεια του ακρωτηρίου Μαλέχα. Μια άλλη περίπτωση ήταν αυτή ενός ξύλινου πετρελαιοκίνητου ιστιοφόρου, το οποίο έφερε το διακριτικό αριθμό «802» και υπηρέτησε το Βουλγαρικό Ναυτικό στην κατεχόμενη ζώνη της ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Το εκτοπίσματος 108 τόνων και διαστάσεων 27,4 x 6,7 μέτρων σκάφος, μετονομάστηκε «Έβρος» και παρέμεινε στην ιδιοκτησία του ελληνικού Δημόσιου μέχρι το 1948 οπότε και εκποιήθηκε σε ιδιώτες. Διαλύθηκε στη Λαζαρέττα της Σύρου το 1972.

Από τα λίγα ατμόπλοια που κυριεύτηκαν κατά την απελευθέρωση της Ελλάδος, ήταν το ιταλικό ναυαγοσωστικό «Cyclops», ναυπήγησης 1905 στη Σκωτία. Το σκάφος διατέθηκε στη νεοσύστατη Διεύθυνση Θαλασσίων Μεταφορών για να ενισχύσει τις ακτοπλοϊκές μεταφορές. To «Κύκλωψ» εκποιήθηκε το 1951 σε ιδιώτες και ως «Νίκος» και κατόπιν ως «Ιτέα» συνέχισε να ταξιδεύει μέχρι το 1976 οπότε και διεγράφη από το Lloyd’s Register.

Ανάμεσα στα συντρίμμια που άφησαν οι Γερμανοί μετά την αποχώρησή τους από το Ναύσταθμο Σαλαμίνας, βρέθηκαν και μερικά μικρά σκάφη που μπορούσαν να χρησιμεύσουν στο υπό ανασύσταση Πολεμικό Ναυτικό. Ένα από αυτά ήταν ένα μικρό βοηθητικό σκάφος το οποίο αναφέρεται σε πηγές ως ένα πρώην ιταλικό επιβατηγό, το οποίο είχε πέσει στα χέρια των Γερμανών, μετά την ιταλική συνθηκολόγηση το Σεπτέμβριο του 1943. Εκτιμάται ότι το σκάφος ήταν το 91 κ.ό.χ. ρυμουλκό «Nino Chiesa» ναυπήγησης 1912, το οποίο είχε χρησιμοποιηθεί ως ναρκαλιευτικό στο Αιγαίο και είχε καταληφθεί από τους Γερμανούς στη Σύρο.

Κατά τη φυγή τους τον Οκτώβριο του 1944 οι Γερμανοί εγκατέλειψαν το σκάφος, το οποίο επισκευάστηκε και εντάχθηκε στο Π.Ν. ως «Κίσσα».

Χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά προσωπικού από το Πέραμα προς το Ναύσταθμο Σαλαμίνος, μέχρι το 1956. Από αυτό το σκάφος παρέμεινε εθιμικά η ονομασία «Κίσσα» για όλα τα σκάφη που εκτελούν αυτό το δρομολόγιο.

Δύο άλλα σκάφη που περιήλθαν στο ελληνικό Π.Ν. ως λείες πολέμου ήταν δυο γερμανικές ακτοφυλακίδες 70 τόνων, γαλλικής ναυπήγησης.


Η γερμανική ακτοφυλακίδα «GA.70», πρώην γαλλικό
«Petrel 1». ΦΩΤΟ: ΝΕ

Πιθανότατα ήταν τα σκάφη «GA.70» και «GA.71» τα οποία είχαν αρχικά ναυπηγηθεί στη La Ciotat της Γαλλίας το 1933 ως πλοία υποστήριξης υδροπλάνων με τα ονόματα «Petrel 1» και «Petrel 6» αντίστοιχα. Μετά την πτώση της κυβέρνησης του Vichy, το Νοέμβριο του 1942, είχαν περιέλθει σε γερμανικό έλεγχο και είχαν ενταχθεί στον στολίσκο ακτοφυλακής της Αττικής. Το ένα βρέθηκε στο Ναύσταθμο Σαλαμίνος και μετονομάστηκε «Θάσος» ενώ το άλλο [3] μετονομάστηκε «Αστυπάλαια» και το καθένα έφερε οπλισμό από 2 πυροβόλα των 20 χιλιοστών. Σύντομα όμως, το 1948, παροπλίσθηκαν.

Στις 26 Σεπτεμβρίου 1944 η γερμανική υδροφόρα «Dresden» απέπλευσε από τον Πειραιά με προορισμό τη Λέρο, ωστόσο βρέθηκε να πλέει κοντά στη Χίο όπου και εντοπίστηκε από τη βρετανική ακταιωρό «ML 836», στην οποία και παραδόθηκε αμαχητί. Το «Dresden» είχε ναυπηγηθεί το 1938 στο Αμβούργο για τη μεταφορά κατεψυγμένων ψαριών, είχε εκτόπισμα 311 τόνων και έφερε μια ντιζελομηχανή 250 ίππων που το κινούσε με ωριαία ταχύτητα 9 μιλίων. Το 1942 είχε χρησιμεύσει για τη μεταφορά καυσίμων προς την κατεχόμενη Κρήτη. Μετά την αιχμαλωσία, το σκάφος μετονομάστηκε «Islay» και εντάχθηκε στη βάση της βρετανικής ακτοφυλακής της Χίου. Το σκάφος θεωρήθηκε βρετανική λεία πολέμου αλλά στις 21 Μαΐου 1946 παραδόθηκε στο ελληνικό Π.Ν. λαμβάνοντας το όνομα «Κρόνος». Χρησίμευσε κυρίως για μεταφορές βενζίνης ως ανεφοδιαστικό του στολίσκου ναρκαλιευτικών και αργότερα έλαβε το διακριτικό «Α-373». Μετετράπη σε πετρελαιοφορτηγίδα τον Ιανουάριο του 1979 λόγω παλαιότητας της μηχανής του και παροπλίστηκε στις 15 Φεβρουαρίου 1991.

Στον άλλοτε ιταλική βάση στο Λακκί της Λέρου, βρέθηκαν μετά το πέρας του πολέμου οι ιταλικές υδροφόρες «Αdda» και «Nera». Και οι δυο είχαν ναυπηγηθεί το 1913-14 στα ναυπηγεία Soc. Esercizio Bacini της Riva Trigoso. Είχαν εκτόπισμα 280 τόνων και διαστάσεις 32 x 6 μέτρα ενώ μια μηχανή 170 ίππων τα κινούσε με ταχύτητα 8 μιλίων/ώρα. Κατά την παράδοση της Λέρου στους Γερμανούς, στις 16 Νοεμβρίου 1943, τα δυο σκάφη εγκαταλείφθηκαν στο Λακκί. Το «Nera» είχε ήδη σημαντικές ζημιές που του προκάλεσε γερμανική αεροπορική επιδρομή στις 5 Οκτωβρίου 1943. Τα δυο σκάφη περιήλθαν στο Π.Ν. και ύψωσαν την ελληνική σημαία το 1948, με το «Nera» να παίρνει το όνομα «Στυμφαλία», ενώ το «Adda» μετονομάστηκε «Καλλιρόη». Η υδροφόρος «Καλλιρόη» υπηρέτησε το στόλο ως το 1965, ενώ η «Στυμφαλία» που αργότερα έλαβε το διακριτικό «Α-472» παροπλίστηκε στις 28 Σεπτεμβρίου 1976 και βυθίστηκε ως στόχος στις 18 Σεπτεμβρίου 1978, στο πεδίο βολής Αλεποχωρίου.

Μια άλλη ιταλική υδροφόρα, η «G.R.S. 214», ναυπηγημένη το 1941 και εκτοπίσματος 120 τόνων, ναυλοχούσε στην Πρέβεζα όπου καταλήφθηκε από τις γερμανικές δυνάμεις το Σεπτέμβριο του 1943. Κατά την αποχώρηση τους, παρέδωσαν το σκάφος στη δημοτική αρχή, η οποία με τη σειρά της το παρέδωσε το Νοέμβριο του 1944 στο Πολεμικό Ναυτικό. Αρχικά το διαστάσεων 27,55 x 5,12 μέτρων σκάφος ονομάστηκε «Πάνθηρ» και χρησίμευσε για τον εφοδιασμό των πλοίων στο Ναύσταθμο Κρήτης. Η μηχανή Ansaldo των 90 ίππων αντικαταστάθηκε από μια μηχανή που απέδιδε 250 ίππους, αλλά η υπηρεσιακή ταχύτητα της υδροφόρου παρέμεινε στα 6 μίλια/ώρα. Τον Ιούνιο του 1952 το σκάφος μετονομάστηκε σε «Υλίκη» προκειμένου να απελευθερώσει το όνομα για ένα εκ των τεσσάρων αντιτορπιλικών τύπου Cannon που παρέλαβε τότε το Π.Ν. Τον Απρίλιο του 1979 εξαιτίας της παλαιότητας της μηχανής του, το «Υλίκη» μετατράπηκε σε φορτηγίδα πόσιμου νερού.


Ιταλική υδροφόρα τύπου GRS, του ιδίου τύπου με το μετέπειτα «Προμηθεύς» (συλλογή Marco Ghiglino). ΦΩΤΟ: ΝΕ

Στις 23 Ιουνίου 1945 ύψωσε την ελληνική σημαία το πετρελαιοφόρο «Marianne», το οποίο επίσης ήταν λεία πολέμου. Εκτιμάται ότι το σκάφος είχε ναυπηγηθεί στα μέσα της δεκαετίας του ’30 στην Ιταλία ως υδροφόρα τύπου «G.R.S. 171» [4]για τις ανάγκες του ιταλικού Π.Ν. και είχε περιέλθει στη γερμανική κατοχή μετά το Σεπτέμβριο του 1943, οπότε και μετονομάστηκε «Marianne». Το σκάφος είχε σκοπίμως βυθιστεί τον Οκτώβριο του 1944 από τους Γερμανούς, κατά την αποχώρησή τους από τον Πειραιά, για να παρεμποδίσουν τη χρήση του λιμένος. Αφού ανελκύστηκε και επισκευάστηκε, εντάχθηκε στο Π.Ν. ως «Προμηθεύς» και αργότερα έλαβε τον διακριτικό αριθμό «Α-374». Το πλοίο είχε χωρητικότητα 500 τόνων, διαστάσεις 38,48 x 7,7 μέτρα και έφερε μια πετρελαιομηχανή η οποίατο κινούσε με οικονομική ταχύτητα 5 μιλίων και μέγιστη 7. Χρησίμευσε για τον εφοδιασμό πλοίων και υπηρεσιών εντός των ναυστάθμων Σαλαμίνος και Κρήτης, μέχρι τον παροπλισμό του στις 12 Ιουλίου 1998. Με την πράξη αυτή έκλεισε το κεφάλαιο των σκαφών που υπηρέτησαν στο Πολεμικό Ναυτικό έχοντας κυριευτεί ως λεία πολέμου.
http://perialos.blogspot.gr/2013/09/blog-post_25.html
 


Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post

Αυτή η δημοκρατία δεν μπορεί πλέον να συνεχίσει.

Η Βουλή βρίσκεται σε νόμιμη συγκρότηση μόνο με την ακώλυτη και ανεμπόδιστη παρουσία 300 βουλευτών. Ακόμα και σε περίπτωση παραίτησης ενός βουλευτή, πρέπει να γίνουν άμεσα εκλογές, εκτός και αν έχουν παρέλθει τρία έτη από την αρχή της βουλευτικής περιόδου.

Από σήμερα το πρωϊ συμβαίνει κάτι πρωτόγνωρο. Ο αρχηγός και ορισμένοι βουλευτές ενός νόμιμου κόμματος...
(εν προκειμένω της ΧΑ), το οποίο έστειλαν στη Βουλή περίπου πεντακόσιες χιλιάδες Έλληνες, έχουν συλληφθεί και προφανώς θα κρατηθούν προφυλακισμένοι, δεδομένου ότι οι κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος που τους έχει απευθύνει η εισαγγελία, είναι πολύ βαριές.

Επομένως, η Βουλή δεν μπορεί νόμιμα να συνεχίσει να συνεδριάζει, τη στιγμή που πεντακόσιες χιλιάδες Έλληνες μένουν χωρίς εκπροσώπηση στο Κοινοβούλιο. Δεν μπορεί να υπάρξει νόμιμη ψήφιση νομοσχεδίων κ.λ.π., χωρίς να ακούγεται η φωνή αυτής της μερίδας των Ελλήνων και χωρίς την ανεμπόδιστη παρουσία των εκπροσώπων τους και τη συμμετοχή τους στις ψηφοφορίες.

Η μόνη λύση είναι να τελειώσει η θητεία της παρούσας Βουλής και να πάμε σε άμεσες εκλογές. Ο ΑΠ στη συνέχεια θα κρίνει αν μπορούν να είναι υποψήφιοι ξανά οι υπόδικοι. Αν δεν γίνει αυτό, φοβούμαστε πως κανένας νόμος  από εδώ και στο εξής, δεν μπορεί να θεωρηθεί έγκυρος και να δεσμεύει τους Έλληνες, λόγω μη νόμιμης συγκρότησης του σώματος.

Αυτή η δημοκρατία δεν μπορεί πλέον να συνεχίσει να λειτουργεί, ούτε με έκτακτες ΠΝΠ, ούτε με μη νόμιμη συγκρότηση της Βουλής.

Αυτό το Σύνταγμα που εφαρμόζεται κατά το δοκούν και γίνεται κυριολεκτικά ακορντεόν, πρέπει να αλλάξει. Η οριστική δημοκρατική λύση είναι να πάμε σε δημοψήφισμα προκειμένου να αποφασίσει ο ίδιος ο λαός για το εάν επιθυμεί να συνεχίσει να λειτουργεί με αυτό το ίδιο Σύνταγμα ή θα πρέπει να φτιάξει ο ίδιος ο λαός μόνος τους ένα νέο δημοκρατικό Σύνταγμα.

προεδρική δημοκρατία


Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Τα πρωτοσέλιδα των κυριακάτικων εφημερίδων 29/9/13


ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ




ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ


Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ


ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ


REAL NEWS


KYΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ


ESPRESSO ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ


ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

Η ΑΥΓΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ


ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ


ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ


Η ΒΡΑΔΥΝΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ


ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

zougla


Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post

Την Τρίτη καταβάλλονται αποζημιώσεις του ΕΛΓΑ

Την Τρίτη 1 Οκτωβρίου ο ΕΛΓΑ θα καταβάλει στους τραπεζικούς λογαριασμούς 2.631 δικαιούχων παραγωγών αποζημιώσεις συνολικού ύψους 1,7 εκατ. ευρώ, που αφορούν σε εκκαθαρίσεις ζημιών για τα έτη 2012 και 2013.

Οι αποζημιώσεις αυτές αφορούν σε ζημιές στη φυτική παραγωγή και κυρίως σε ελιές, εσπεριδοειδή και κηπευτικά και στο ζωικό κεφάλαιο από διάφορα ζημιογόνα αίτια στους νομούς: Αιτωλοακαρνανίας, Αργολίδας, Αρκαδίας, Άρτας, Αττικής, Αχαΐας, Βοιωτίας, Γρεβενών, Δράμας, Έβρου, Εύβοιας, Ευρυτανίας, Ζακύνθου, Ηλείας, Ημαθίας, Ηρακλείου, Θεσπρωτίας, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Καβάλας, Καρδίτσας, Καστοριάς, Κεφαλληνίας, Κιλκίς, Κοζάνης, Κορινθίας, Κυκλάδων, Λακωνίας, Λάρισας, Λασιθίου, Λέσβου, Μαγνησίας, Μεσσηνίας, Ξάνθης, Πέλλης, Πιερίας, Πρεβέζης, Ρεθύμνου, Ροδόπης, Σάμου, Σερρών, Τρικάλων, Φθιώτιδος Φλωρίνης. Φωκίδος, Χαλκιδικής, Χανίων και Χίου.

Επιμέλεια: Χρύσα Λουγιάκη

Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΠΡΟΣ ΓΕΝΙΚΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ (ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΩΝ ) ΘΕΜΑΤΩΝ

Την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, το τουρκικό ερωτητικό σκάφος, Barbaros Hayrettin Paşa, διεξάγει έρευνες στην υφαλοκρηπίδα ανοιχτά του Καστελόριζου!

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης

Από την πρώτη μέρα που η προδοτική κλίκα του Γιωργάκη μας οδήγησε με πλαστά στοιχεία και με δόλιο και θεατρικό τρόπο, όπως εκείνο το περίφημο διάγγελμα του Καστελόριζου, ( στον Γιωργάκη αξίζει το όσκαρ ηθοποιίας ; ή μάλλον υποκρισίας ) στο μνημόνιο, είχαμε επισημάνει τον μεγάλο κίνδυνο να ξεπουληθούν όλα τα εθνικά μας θέματα. Τώρα διαπιστώνουμε με μεγάλη ανησυχία όλη αυτή η διαδικασία βρίσκεται στην τελική της φάση και σταδιακά ολοκληρώνεται με τον πιο μειοδοτικό τρόπο για  τα εθνικά μας συμφέροντα.

Αυτή την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, το τουρκικό ερωτητικό σκάφος, Barbaros Hayrettin Paşa, διεξάγει έρευνες στην υφαλοκρηπίδα ανοιχτά του Καστελόριζου, (βλέπε δημοσιεύματα του τουρκικού τύπου στις 26/9), για την ανέυρεση ενεργειακών κοιτασμάτων χωρίς να υπάρχει καμία επίσημη αντίδραση από ελληνικής πλευράς. Ο υπουργός Εξωτερικών, (καλυτέρα εξωτικών ), της Ελλάδας, διέπραξε το αυτές τις μέρες το φοβερότερο ατόπημα στη ιστορία του Κυπριακού. Αποδέχτηκε για πρώτη φορά  δεχτεί επίσημα τον εκπρόσωπο του ψευδοκράτους για συνομιλίες, αναγνωρίζοντας έτσι ντε φάκτο την κατοχή του βορείου τιμήματα της Κύπρου κάτι που δεν είχε τολμήσει μέχρι σήμερα καμία ελληνική κυβέρνηση. Στο σκοπιανό οι διαδικασίες επίλυσης της διαφοράς επιταχύνονται με την επίσημη πλέον  δήλωση του ίδιου του μεσολαβητή, κ Νίμιτς, ότι η ελληνική πλευρά συμφωνεί στην  απόδοση του ονόματος Μακεδονία στο τεχνητό κράτος των Σκοπίων και αυτό από μια κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά ο οποίος πριν από 20 χρόνια είχε ρίξει την τότε κυβέρνηση του  Μητσοτάκη γιατί δεν ήθελε ούτε καν να ακούσει ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Στη δυτική Θράκη προχωρεί η διαδικασία ανασύστασης της λεγομένης «Τουρκική Δημοκρατία της Δυτικής Θράκης», ενώ οργανώνονται ημερίδες στην Κωνσταντινούπολη προς τον σκοπό αυτό παρουσία υψηλών κυβερνητικών παραγόντων. Το τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής οργιάζει ανεξέλεγκτο, ενώ υπάρχουν πληροφορίες για «επικίνδυνες» διασύνδεεις του και με τους μουσουλμάνος που βρίσκονται στην Αθήνα. Παράλληλα και στην Ρόδο η Τουρκία προχωρεί στην δημιουργία μειονοτικού ζητήματος. Τελευταία  έχει καταγγείλει και σε διεθνείς οργανισμούς ότι η «τουρκική μειονότητα» των Δωδεκανήσων καταπιέζεται από την ελληνική πλευρά γιατί δεν τις παραχωρείται το δικαιώματα τουρκικής εκπαίδευσης. Το περασμένο καλοκαίρι μάλιστα η Άγκυρα προχώρησε ένα βήμα παραπάνω στέλνοντας εντεταλμένους μουφτήδες από την Τουρκία για να κάνουν εθνικιστικό κήρυγμα ενώ τουρκικά τηλεοπτικά συνεργεία όργωσαν κυριολεκτικά της νήσους Κω και Ρόδο ξεσηκώνοντας τον μειονοτικό μουσουλμανικό πληθυσμό. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η μνημονιακή κυβέρνηση  προχωρεί συστηματικά στην πλήρη απαξίωση των ενόπλων δυνάμεων με την οικονομική εξαθλίωση των στελεχών και με διάφορες κατευθυνόμενες από τα γνωστά ΜΜΕ συκοφαντίες για φασιστικά σταγονίδια στις τάξεις του στρατεύματος.



Όλα αυτά αποκτούν ξεχωριστή διάσταση γιατί την ίδια περίοδο στην Τουρκία βρίσκεται στην εξουσία ο Ταΐπ Ερντογάν, που αποδεικνύεται ότι είναι ο πιο επικίνδυνος για τα ελληνικά συμφέροντα ηγέτης της Τουρκίας από την μεταπολίτευση και μετά. Και τούτο γιατί ενώ μέχρι σήμερα είχαμε να αντιμετωπίσουμε τον τουρκικό εθνικισμό των στρατηγών, τώρα έκτος από τον εθνικισμό που παραμένει το ίδιο και επαυξάνεται, έχουμε και τον θρησκευτικό επεκτατισμό που καλλιεργεί το καθεστώς Ερντογάν προς όλες τις κατευθύνσεις. Όσοι ισχυρίζονται το αντίθετο, ότι δηλαδή ο Ερντογάν είναι πιο διαλλακτικός, έχουν κυριολεκτικά μεσάνυχτα για το τι πραγματικά συμβαίνει στην Τουρκία.

Για την κατάσταση αυτή και για όλες αυτές τις πολύ επικίνδυνες εξελίξεις ξεπουλήματος όλων των εθνικών θεμάτων, ευθύνη δεν φέρει μόνο η σημερινή μνημονιακη κυβέρνηση και το λεγόμενο «συνταγματικό τόξο» που έχει καταξεφτιλίσει το ελληνικό σύνταγμα. Ευθύνη φέρουν το ίδιο και όλες οι άλλες θεσμικές εξουσίες της χώρας, δηλαδή πρόεδρος δημοκρατίας, ηγεσία των ενόπλων δυνάμεων, δικαστική εξουσία, ακόμα και εκκλησιαστική ιεραρχία που παραμένει απλός θεατής στην πλήρη απαξίωση όλων των ελληνορθόδοξων συμβόλων που επιχειρείται με κάθε μέσο το μνημονιακό καθεστώς. Ευθύνη φέρει και ο λαός που κατάντησε να άγεται και να φέρεται από μια οθόνη αποπροσανατολισμού και αποβλάκωσης. Για όλα μπορεί να υπάρξει κάποια αναστροφή, αλλά στο ξεπούλημα των εθνικών μας θεμάτων οι συνέπειες θα είναι μη ανατρέψιμες και τραγικές.

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ

Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος

olympia.gr

αἰέν ἀριστεύειν


Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΑΛΛΑ ΑΛΗΘΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ! Ζευγάρι υιοθέτησε παιδί που άλλοι το έλεγαν... ΚΑΤΑΡΑ!

Ένα ζευγάρι υιοθέτησε παιδί που άλλοι το έλεγαν… κατάρα!
Μέχρι την ημέρα που γεννήθηκε ο Αδάμ βρισκόνταν ασφαλής στην κοιλιά της μητέρας του, αλλά μόλις γεννήθηκε όμως,σ’ένα νοσοκομείο στο Αλιπούρ της Ινδίας το εγκατέλειψαν!!…
Είχε γεννηθεί με φρικτές παραμορφώσεις.Οι γονείς αρνήθηκαν να το πάρουν στο σπίτι.Κανείς δεν το ήθελε. Κανείς δεν άνοιξε την θύρα της καρδιάς του και του σπιτιού του για να το πάρει.Όχι μόνο αυτό αλλά ακούστηκε πως οι συγχωριανοί των γονιών του θα το δηλητηρίαζαν εάν κάποιος έπαιρνε το παιδί στο χωριό.
Έτσι ο Αδάμ περίμενε στο νοσοκομείο για να βρεθεί γι»αυτόν κάποια οικογένεια.Δεν άργησε να βρεθεί.

Στο νοσοκομείο όπου γεννήθηκε ο Αδάμ εργάζεται ένα νιόπαντρο ζευγάρι: Ο ψυχίατρος Raja Paulraj και η βοηθός ιατρού Jessica Cooksey Paulraj.Είχαν ακούσει για το εγκαταλελειμένο μωρό και πήγαν να το δουν. Το ερωτεύτηκαν αμέσως.
Αν και οι γιατροί τους είπαν πως ο Αδάμ θα ζήσει για μερικές εβδομάδες,αυτοί το υιοθέτησαν.Το παιδί έχει την ασθένεια Bartsocas Papas (εδώ) μια σπάνια ασθένεια όπου το παιδί γεννιέται με δυσμορφίες.Γεννήθηκε χωρίς βλέφαρα και μύτη ενώ έχει μια σχισμή στον ουρανίσκο και στα χείλη.


Επίσης τα χέρια του είναι παραμορφωμένα και τα πόδια του κολλημένα.Όσοι έχουν αυτήν την ασθένεια πεθαίνουν λίγο καιρό αργότερα.Στους θετούς γονείς είπαν ότι πρέπει τουλάχιστον να του εξασφαλίσουν όλες τις ανέσεις. Αυτοί δεν περιορίστηκαν σε αυτό Ήρθαν σε επαφή με όλους τους φίλους τους και να που ένας από αυτούς,ο οποίος εργάζεται στο UNSHospitals στο Chappel Hill ,τους έφερε νέα σχετικά με το θαύμα που αυτοί έψαχναν.
Δύο μήνες λοιπόν μετά την γέννηση του βρίσκουμε τον Αδάμ στην Β.Καρολίνα όπου έκανε τις πρώτες του εγχειρίσεις.Μια στα βλέφαρα,για να μην χάσει την όρασή του και μία στα χείλη.

Όμως οι εγχειρήσεις ήταν πολύ ακριβές.Παρόλα αυτά σε μερικές ημέρες ιδρύθηκε το Ίδρυμα του μικρού Αδάμ και μαζεύτηκαν 140.000 δολλάρια.Παρόλες τις δυσοίωνες προβλέψεις πάντως ο Αδάμ σε λίγο θα κλείσει τα δύο του χρόνια.Εν τω μεταξύ απέκτησε και αδελφάκι.

Σε μια συνέντευξη που παραχώρησε στο τοπικό κανάλι ABC o Raja δήλωσε:«Εγώ βλέπω τον Αδάμ τόσο όμορφο.Μερικές φορές παρατηρούμε κάποια αφύσικα πράγματα και χάνουμε την ομορφιά που κρύβεται κάτω από το λεγόμενο αφύσικο» Η Jessica και ο Raja είναι δύο συνηθισμένοι άνθρωποι οι οποίοι ακολούθησαν την κλήση του Θεού.Αυτοί είδαν ένα παιδάκι το οποίο χρειαζόνταν αγάπη,ένα σπίτι και μία οικογένεια και του τα πρόσφεραν.

Με την πράξη τους έγιναν ένα τέλειο παράδειγμα γι’αυτούς που με έργα και λόγια υποστηρίζουν τις εκτρώσεις. Ο Αδάμ έχει ανάγκη από πολλές εγχειρήσεις ακόμη,αλλά επειδή δεν είναι ακόμη Αμερικανός πολίτης δεν είναι ασφαλισμένος.

Γι αυτόν τον σκοπό έχει δημιουργηθεί το ακόλουθο ίδρυμα medicalfoundationofnc.



pentapostagma

Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Γιορτάστηκαν τα 120 χρόνια λειτουργίας της διώρυγας Κορίνθου

Με μια σεμνή τελετή στο μνημείο Ελληνο-Ουγγρικής Συνεργασίας παραπλεύρως της παλαιάς γέφυρας του Ισθμού της Κορίνθου, γιορτάστηκαν τα 120 χρόνια λειτουργίας της Διώρυγας της Κορίνθου.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε από την Ανώνυμο Εταιρεία Διώρυγος Κορίνθου (Α.Ε.ΔΙ.Κ.) με την συνδιοργάνωση της Πρεσβείας της Ουγγαρίας στην Ελλάδα και τελούσε υπό την αιγίδα του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.

Στην τελετή παρέστη η Πρέσβης της Ουγγαρίας στην Ελλάδα Εszter Sandorfi, o σεβασμιώτατος μητροπολίτης Κορινθίας κ. Διονύσιος, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης, ο αντιπεριφερειάρχης Κορινθίας Γιώργος Δέδες, εκπρόσωποι του Δήμου Λουτρακίου Αγίων Θεοδώρων και αρκετοί πολίτες.

Επιμέλεια: Xρήστος Μαζάνης 

Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ολοκληρώθηκε ο πρώτος γύρος διαπραγματεύσεων με την τρόικα

Της Δήμητρας Καδδά

Αναχωρούν από την Ελλάδα οι επικεφαλής της τρόικας για να επιστρέψουν τον Οκτώβριο, ανέφερε υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών. Σύμφωνα με τον ίδιο, συμφωνήθηκε ότι απαιτείται περιθώριο 15-20 ημερών για να κλείσουν τα ανοικτά μέτωπα, ενώ έκλεισε -χθές- μόνο ένα πεδίο: συμφώνησαν για τη δημοσιονομική πορεία του 2013, με  πληροφορίες να κάνουν λόγο για πρωτογενές πλεόνασμα 100 εκατ ευρώ.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, οι διαπραγματεύσεις θα συνεχιστούν τις επόμενες ημέρες μέσω αλληλογραφίας. Η τρόικα, όπως ενημέρωσε, θα έχει εσωτερικές συναντήσεις για να συντονιστεί η θέση των τριών πλευρών (ΔΝΤ, Ε.Ε. και ΕΚΤ),  ενώ δεν αποκλείεται να υπάρχει η καθιερωμένη επίσημη ανακοίνωση που συνοδεύει κάθε αναχώρηση των δανειστών. Κοινοτικά στελέχη πάντως, ανέφεραν το μεσημέρι του Σαββάτου ότι δεν είναι ακόμη σαφές πόσα από τα 45 περίπου τεχνικά, μεσαία και ανώτερα στελέχη της τρόικας θα παραμείνουν στο μεσοδιάστημα επί ελληνικού εδάφους. Η ελληνική πλευρά, στο διάστημα που θα ακολουθήσει, θα πρέπει να δείξει ότι προχωρά στην υλοποίηση των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει.

Σύμφωνα με πληροφορίες τα ανοιχτά πεδία διαπραγμάτευσης είναι τα εξής:

-υπάρχουν πολλά ανοικτά μέτωπα στον προϋπολογισμό του 2014, τα οποία δεν αναμένεται να κλείσουν πλέον σύντομα. Πρώτος στόχος είναι να συμφωνηθεί το επόμενο δεκαήμερο ένα προσχέδιο προϋπολογισμού, καθώς λήγει η συνταγματική προθεσμία στις 7 Οκτωβρίου. Οι διαπραγματεύσεις όμως, θα συνεχιστούν ούτως ώστε, έως την κατάρτιση του τελικού κειμένου του προϋπολογισμού, να κλείσουν "τρύπες" στα ασφαλιστικά ταμεία, στη μορφή που θα πάρει τελικά ο νέος φόρος ακινήτων και στις εκτιμήσεις περί εισπραξιμότητας φόρων τον επόμενο χρόνο.

Ωστόσο, κορυφαίο στέλεχος του ΥΠΟΙΚ, ανέφερε για το νέο φόρο ακινήτων, το σχέδιο του οποίου έχει παραδοθεί στους δανειστές προς μετάφραση για να αξιολογηθεί, ότι "οι φόροι που θα βεβαιωθούν θα είναι πολύ κάτω από 4 δισ. ευρώ", ενώ προσδιόρισε τα καθαρά έσοδα στα 2,85 δισ. ευρώ. Η ίδια πηγή, απαντώντας σε ερώτημα για τα ασφαλιστικά ταμεία είπε ότι "υπάρχει μικρότερο από το αναμενόμενο, αλλά διαχειρίσιμο πλεόνασμα".

-τέσσερα προαπαιτούμενα για την καταβολη της δόσης του 1 δισ. ευρώ που εκκρεμεί από τον Ιούλιο. Παραμένουν ανοικτά και τα τέσσερα προαπαιτούμενα. Ο Κώδικας Δικηγόρων μεταφράζεται τώρα στα αγγλικά για να εκτιμηθεί από τους δανειστές, μέσα στις επόμενες 10-15 ημέρες αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η αποπληρωμή χρεών προς ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ, συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για τις αμυντικές βιομηχανίες (σήμερα δόθηκαν νέα στοιχεια στους δανειστές προς αξιολόγηση), ενώ στο πεδίο της διαθεσιμότητας συνεχίζεται η αξιολόγηση με σημείο αιχμής τους εργαζόμενους στα πανεπιστήμια.

Πάντως, υψηλόβαθμο στέλεχος του ΥΠΟΙΙΚ ανέφερε ότι θεωρείται πλέον αδύνατο χρονικά να εγκριθούν τα προαπαιτούμενα και ως εκ τούτου να δοθει το πράσινο φως για τη δόση στο EWG που έχει προγραμματιστεί στις αρχές Οκτωβρίου.

-αποκρατικοποιήσεις: Ανακοινώθηκε σήμερα το όνομα του νέου προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ και η κυβέρνηση θα πρέπει να παρουσιάσει στοιχεία που θα κριθούν αποδεκτά για την κάλυψη τόσο του φετινού στοχου (1,5 δισ. ευρώ), όσο και του στόχου του 2014 που είναι πολύ πιο φιλόδοξος.

-διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις: δεκάδες εκκρεμότητες στο διαρθρωτικό πεδίο παραμένουν ανοικτές και περιλαμβάνουν από τις τράπεζες, τα επικουρικά ταμεία και εφάπαξ, τις παρεμβάσεις ενίσχυσης του φορεισπρακτικού μηχανισμού και της διαφάνειας έως τις απελευθερώσεις των εμπορικών μισθώσεων, των πλειστηριασμών και πολλών επαγγελμάτων.

Σε κάθε περίπτωση, ο δεύτερος και δυσκολότερος γύρος διαπραγμάτευσης έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει μετά το Ecofin της 15ης Οκτωβρίου. Τότε θα τεθεί επί τάπητος και το ακανθώδες ζήτημα του δημοσιονομικού" κενού" για την περίοδο 2015-2016, το οποίο δεν άνοιξε επισήμως στον πρώτο γύρο διαπραγματεύσεων.


Πηγή:www.capital.gr


Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

O Α.Ο.Μαυροματίου εύχεται καλή αγωνιστική χρονιά!

O Α.Ο.Μαυροματίου, επί τη ευκαιρία της έναρξης του νέου πρωταθλήματος 2013-2014, θέλει να ευχηθεί σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς καλή ποδοσφαιρική χρονιά.

Eυχόμαστε υγεία στους ποδοσφαιριστές και να είναι εφοδιασμένοι με υπομονή στην δύσκολη και μεγάλη προσπάθεια που θα καταβάλουν, ώστε η ομάδες τους να πετύχουν τους στόχους τους.



ΟΧΙ ΒΙΑ ΣΤΑ ΓΗΠΕΔΑ


Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Θεσπιές:Νέα τμήματα χορού-γυμναστικής-κεραμικής-ζωγραφικής απο τον "Δημόφιλο"




Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Χειρουργικό Ιατρείο

Χειρουργικό Ιατρείο