Αναζητεί ο άνθρωπος το "γενικόν" από το "ατομικόν" ή αντιστρόφως το "ατομικόν" από το "γενικόν"; Από την γενική περί της ζωής έννοια στην προσωπική ή δια της προσωπικής ζωής στην αυτοαποκάλυψη της ζωής;
Τέτοια μέρα με καύσωνα και με 39 βαθμούς υπό σκιά, με τη χώρα στον θάλαμο υψηλής συμπίεσης εξαιτίας της πολιτικής αβελτηρίας και με την κοινωνία σε πλήρη σύγχυση, γίνεται κατανοητό από τα παραπάνω ερωτήματα ότι δεν είναι εύκολη και απλή μια απάντηση τους...
Και τούτο, διότι είναι δύσκολη η διατύπωση της σχέσης φιλοσοφίας και ζωής. Εγκειται δε η δυσκολία αυτή στο γεγονός ότι η ζωή ως αντικείμενο της φιλοσοφίας δεν επιδέχεται έναν συγκεκριμένο ορισμό. Γι' αυτό, τόσον στην ελληνική Φιλοσοφία της Ζωής, όσον και στην μετέπειτα και νεότερη Φιλοσοφία της Ζωής,η ερμηνεία και η απόδειξη της έννοιας και του περιεχομένου της στηρίζονται, κατά πλείστον, σε μια ιστορική περιγραφή των τάσεων και της εξέλιξής της.
Τέτοια μέρα με καύσωνα και με 39 βαθμούς υπό σκιά, με τη χώρα στον θάλαμο υψηλής συμπίεσης εξαιτίας της πολιτικής αβελτηρίας και με την κοινωνία σε πλήρη σύγχυση, γίνεται κατανοητό από τα παραπάνω ερωτήματα ότι δεν είναι εύκολη και απλή μια απάντηση τους...
Και τούτο, διότι είναι δύσκολη η διατύπωση της σχέσης φιλοσοφίας και ζωής. Εγκειται δε η δυσκολία αυτή στο γεγονός ότι η ζωή ως αντικείμενο της φιλοσοφίας δεν επιδέχεται έναν συγκεκριμένο ορισμό. Γι' αυτό, τόσον στην ελληνική Φιλοσοφία της Ζωής, όσον και στην μετέπειτα και νεότερη Φιλοσοφία της Ζωής,η ερμηνεία και η απόδειξη της έννοιας και του περιεχομένου της στηρίζονται, κατά πλείστον, σε μια ιστορική περιγραφή των τάσεων και της εξέλιξής της.