του Φώτη Κόλλια
Εντός του 2012 και με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου φιλοδοξεί να προκηρύξει το έργο κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνας - Θήβας - Υλίκης το υπουργείο Υποδομών.
Η απόφαση έγκρισης δημοπράτησης του έργου με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης, ώστε η κοινοπραξία κατασκευής να εκμεταλλεύεται τα διόδια, υπεγράφη από τον υπουργό Υποδομών Μ. Βορίδη.
Η πρόκριση της μεθόδου αυτής «αφενός συνδέεται με τις χρηματοοικονομικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί και έχουν επιφέρει περιορισμό τόσο των δημόσιων όσο και των ιδιωτικών πόρων και αφετέρου πρόκειται για εξειδικευμένο....
μεγάλο έργο με σημαντικά αντισταθμιστικά περιβαλλοντικά, συγκοινωνιακά και αναπτυξιακά οφέλη».
Το έργο, που εξαγγέλλεται εδώ και περίπου δύο δεκαετίες, στην ουσία αποτελεί αναβάθμιση του υφιστάμενου οδικού άξονα που βρίσκεται σε άθλια κατάσταση, όπως έχει γράψει πρόσφατα το Euro2day.
Στο υπουργείο υποστήριζαν πως η καθυστέρηση στη δημοπράτηση συνδεόταν με τις συμβάσεις παραχώρησης στο τμήμα Μεταμόρφωσης - Μαλιακού, το οποίο εκμεταλλεύεται η κοινοπραξία που έχει αναλάβει την κατασκευή της Ιονίας Οδού.
Έπρεπε, όπως έλεγαν, να μελετηθεί αν η αναβάθμιση του άξονα Ελευσίνας - Θήβας - Υλίκης οδηγεί σε μείωση της κυκλοφορίας στο τμήμα το οποίο εκμεταλλεύεται η κοινοπραξία της Ιονίας Οδού.
Ο οδικός άξονας Ελευσίνας - Θήβας - Υλίκης θα λειτουργήσει ως ευρεία παράκαμψη του λεκανοπεδίου Αττικής και του μητροπολιτικού αστικού κέντρου, μειώνοντας τον κυκλοφοριακό φόρτο στο ήδη υπερφορτωμένο οδικό δίκτυο του λεκανοπεδίου και κυρίως στη λεωφόρο Κηφισού.
Παράλληλα, θα δίνει τη δυνατότητα αμεσότερης και ταχύτερης πρόσβασης (από και προς βορρά) στην ευρύτερη περιοχή του λιμανιού του Πειραιά, διευκολύνοντας τις εμπορευματικές μεταφορές. Έχει ενταχθεί στο νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής το οποίο μέχρι στιγμής δεν έχει παρουσιαστεί επίσημα, στην τελική του έκδοση. Όλα δείχνουν πως θα το παρουσιάσει η επόμενη κυβέρνηση.
Το υπουργείο Υποδομών συνεργάζεται με την αρχαιολογική υπηρεσία προκειμένου να λυθούν διάφορα προβλήματα σχετικά με τον πολιτιστικό πλούτο της περιοχής από την οποία διέρχεται.
Η αναβάθμιση του άξονα Ελευσίνας - Θήβας - Υλίκης είχε ανατεθεί, ως παραδοσιακή εργολαβία, εδώ και χρόνια, αλλά μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί περίπου 20 μέτρα!
Η προσπάθεια για βελτίωσή του ξεκινά από το 2005, όταν δημοπρατήθηκε το έργο «Βελτίωση, ανακατασκευή και συντήρηση από το 14ο - 21ο χλμ. της ΠΕΟ Ελευσίνας - Θήβας», με προϋπολογισμό 7,2 εκατ. ευρώ και μελέτη που είχε εκπονηθεί από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δυτικής Αττικής.
Ο πρώτος ανάδοχος «εκτέλεσε ένα μέρος των εργασιών και στη συνέχεια διέκοψε τις εργασίες, αφήνοντας ημιτελές το έργο, με αποτέλεσμα ο δρόμος να καταστεί επικίνδυνος». Τον Απρίλιο του 2009, ο ανάδοχος κηρύχτηκε οριστικά έκπτωτος.
Για την εκτέλεση των υπολειπόμενων εργασιών συντάχθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης και επαναδημοπρατήθηκε ένα έργο προϋπολογισμού 2,8 εκατ. ευρώ, τον Αύγουστο του 2009, με χρηματοδότηση αμιγώς από εθνικούς πόρους.
Το έργο ανατέθηκε σε νέο ανάδοχο με μεγάλη έκπτωση, ξεκίνησαν τα έργα και μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2010 εκτελούνταν κανονικά. Υπήρξε, όμως, πρόβλημα πληρωμής της πρώτης δόσης, ο λογαριασμός αυτός πληρώθηκε στις αρχές του 2011 και οι εργασίες συνεχίστηκαν.
euro 2Day
Εντός του 2012 και με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου φιλοδοξεί να προκηρύξει το έργο κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνας - Θήβας - Υλίκης το υπουργείο Υποδομών.
Η απόφαση έγκρισης δημοπράτησης του έργου με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης, ώστε η κοινοπραξία κατασκευής να εκμεταλλεύεται τα διόδια, υπεγράφη από τον υπουργό Υποδομών Μ. Βορίδη.
Η πρόκριση της μεθόδου αυτής «αφενός συνδέεται με τις χρηματοοικονομικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί και έχουν επιφέρει περιορισμό τόσο των δημόσιων όσο και των ιδιωτικών πόρων και αφετέρου πρόκειται για εξειδικευμένο....
μεγάλο έργο με σημαντικά αντισταθμιστικά περιβαλλοντικά, συγκοινωνιακά και αναπτυξιακά οφέλη».
Το έργο, που εξαγγέλλεται εδώ και περίπου δύο δεκαετίες, στην ουσία αποτελεί αναβάθμιση του υφιστάμενου οδικού άξονα που βρίσκεται σε άθλια κατάσταση, όπως έχει γράψει πρόσφατα το Euro2day.
Στο υπουργείο υποστήριζαν πως η καθυστέρηση στη δημοπράτηση συνδεόταν με τις συμβάσεις παραχώρησης στο τμήμα Μεταμόρφωσης - Μαλιακού, το οποίο εκμεταλλεύεται η κοινοπραξία που έχει αναλάβει την κατασκευή της Ιονίας Οδού.
Έπρεπε, όπως έλεγαν, να μελετηθεί αν η αναβάθμιση του άξονα Ελευσίνας - Θήβας - Υλίκης οδηγεί σε μείωση της κυκλοφορίας στο τμήμα το οποίο εκμεταλλεύεται η κοινοπραξία της Ιονίας Οδού.
Ο οδικός άξονας Ελευσίνας - Θήβας - Υλίκης θα λειτουργήσει ως ευρεία παράκαμψη του λεκανοπεδίου Αττικής και του μητροπολιτικού αστικού κέντρου, μειώνοντας τον κυκλοφοριακό φόρτο στο ήδη υπερφορτωμένο οδικό δίκτυο του λεκανοπεδίου και κυρίως στη λεωφόρο Κηφισού.
Παράλληλα, θα δίνει τη δυνατότητα αμεσότερης και ταχύτερης πρόσβασης (από και προς βορρά) στην ευρύτερη περιοχή του λιμανιού του Πειραιά, διευκολύνοντας τις εμπορευματικές μεταφορές. Έχει ενταχθεί στο νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής το οποίο μέχρι στιγμής δεν έχει παρουσιαστεί επίσημα, στην τελική του έκδοση. Όλα δείχνουν πως θα το παρουσιάσει η επόμενη κυβέρνηση.
Το υπουργείο Υποδομών συνεργάζεται με την αρχαιολογική υπηρεσία προκειμένου να λυθούν διάφορα προβλήματα σχετικά με τον πολιτιστικό πλούτο της περιοχής από την οποία διέρχεται.
Η αναβάθμιση του άξονα Ελευσίνας - Θήβας - Υλίκης είχε ανατεθεί, ως παραδοσιακή εργολαβία, εδώ και χρόνια, αλλά μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί περίπου 20 μέτρα!
Η προσπάθεια για βελτίωσή του ξεκινά από το 2005, όταν δημοπρατήθηκε το έργο «Βελτίωση, ανακατασκευή και συντήρηση από το 14ο - 21ο χλμ. της ΠΕΟ Ελευσίνας - Θήβας», με προϋπολογισμό 7,2 εκατ. ευρώ και μελέτη που είχε εκπονηθεί από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δυτικής Αττικής.
Ο πρώτος ανάδοχος «εκτέλεσε ένα μέρος των εργασιών και στη συνέχεια διέκοψε τις εργασίες, αφήνοντας ημιτελές το έργο, με αποτέλεσμα ο δρόμος να καταστεί επικίνδυνος». Τον Απρίλιο του 2009, ο ανάδοχος κηρύχτηκε οριστικά έκπτωτος.
Για την εκτέλεση των υπολειπόμενων εργασιών συντάχθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης και επαναδημοπρατήθηκε ένα έργο προϋπολογισμού 2,8 εκατ. ευρώ, τον Αύγουστο του 2009, με χρηματοδότηση αμιγώς από εθνικούς πόρους.
Το έργο ανατέθηκε σε νέο ανάδοχο με μεγάλη έκπτωση, ξεκίνησαν τα έργα και μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2010 εκτελούνταν κανονικά. Υπήρξε, όμως, πρόβλημα πληρωμής της πρώτης δόσης, ο λογαριασμός αυτός πληρώθηκε στις αρχές του 2011 και οι εργασίες συνεχίστηκαν.
euro 2Day
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!
Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.