Παρασκευή 24 Ιουλίου 2015

Η ΛΟΓΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΚΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΣΥΣΧΕΤΙΣΕΩΝ..

Η ιστορική εικόνα που σχηματίζουμε από την ανθρώπινη πορεία είναι αυτής της μορφής των παραπλανήσεων και των ταλαιπωριών. Τον αυτοματισμό τον δεχόμαστε σαν το ον που πληρεί το παν, σαν την ουσία που δίδει το νόημα στον κόσμο, σαν ιδέα,σαν είδος μέσα στα πράγματα με τις ποικιλότροπες εκδηλώσεις, που με τη δράση του ο άνθρωπος ανταποκρίνεται στο φωτισμό της.

Παράγωγο αυτού του όντος ο άνθρωπος λειτουργεί αυτόματα, γιατί πως να βασιστεί κανείς στις εξωτερικές επιδράσεις για να δικαιολογεί ιδιαίτερα κάθε φορά την κάθε κίνηση και την κάθε απόφασή του;


Στην προσπάθεια να βρεθεί η ανταπόκριση του ΕΙΝΑΙ στο ΟΝ προκύπτουν δύο είδη φιλοσοφιών. Αυτή που ισχυρίζεται ότι είναι μια αρχή που πρέπει να βρεθεί,που να λύει με μιας τα κίνητρα της ανθρώπινης δράσης. Και μια άλλη σχετικότερη που βρίσκεται σαν αντανάκλαση του υποστρώματος της ανθρώπινης δράσης.

Η λογική αντιλαμβάνεται και συναισθάνεται όσα πραγματοποιούνται. Απέτυχε όμως το θάρρος της να καθιερώσει με δικά της μέτρα τις σχέσεις. Η μεγάλη ευθεία που καθιερώθηκε από την πνευματική δράση είναι εκείνη που πολεμά τη φθορά και τις απώλειες. Την ξεχώρισε από τις αντιθέσεις και την έκανε σκοπό του ανθρώπου. Ο χειρισμός εντούτοις αυτού του προβλήματος απαιτεί μεγάλη προσοχή, γιατί οι καταστάσεις που μπορούν να ελέγξουν αυτή την πορεία έχουν ποικίλους και άγνωστους αντίκτυπους.

Ολα αποτελούν τη φωνή του Σύμπαντος, που ο Μωυσής, ο Σωκράτης,ο Χριστός, οι μεγάλοι μύστες και διανοητές άκουσαν και μετέφεραν στους ανθρώπους. Η λογική που αποτελεί την τελευταία φάση συντάσσει τις φωνές, τις μεταβάλλει σε νόμους, σε επιστήμη, τις σταθεροποιεί και επισημαίνει τους κινδύνους των παρεκτροπών.

Η παίδευση πρέπει να διδάσκει πως να αποδεχόμαστε την αλήθεια. να ελέγξουμε την πράξη και τη θεωρία. Κάποια δεν είναι τοποθετημένη καλά και η άλλη λειτουργεί ανεπαρκώς. Μπορεί με μια καταστροφή να γεννηθεί μια καινούργια ζωή.Είναι προτιμότερη η ολοκλήρωση των ιδανικών και η απομάκρυνση από τις παρεκκλίσεις.

Η ψυχή του ανθρώπου υποφέρει από τις συγκρούσεις των μεταβάσεων, αλλά τότε πως θα αντιμετωπιστεί μια τέτοια κατάσταση, που επιβάλλεται από φυσικούς νόμους, όπως όταν προσβάλλεται ο οργανισμός από τις αρρώστιες; Τι είδουςιατρική μπορεί να εφαρμοσθεί σ' αυτή την περίπτωση;

Το αντικείμενό μας γίνεται ακόμη δυσκολότερο. Ο καθορισμός του δρόμου του Σύμπαντος προυποθέτει την πλήρη γνώση και την ορθή συσχέτιση μ' όλα τα μεταβαλλόμενα στοιχεία. Ποια είναι τα κριτήρια που θα χρησιμεύσουν στην τοποθέτηση δεικτών μιας ορθής πορείας και ποιων σοφών οι σκέψεις είναι ορθές και ποιες πρέπει να απορριφθούν από τις πολλές που παρουσιάζονται στην παγκόσμια διανόηση;

Τα ερωτήματα που τίθενται βασίζονται στην έξαρση της θέσης της λογικής και στην επίδραση της πορείας που έχει πολλές φορές παραπλανήσει τον άνθρωπο,ακόμη και στη βαθύτερη άρνησή του να παραδεχθεί τη αδυναμία του στον επηρεασμό της πορείας που καθορίζεται από το θυμικό, που βρίσκεται πλησιέστερα προς την κοσμική λειτουργία. Και όχι στην καλλιέργεια της λογικής, που παίζει συμβιβαστικό κι όχι αποφασιστικό ρόλο.

Η θέση της λογικής προσδιορίζεται ευκολότερα από την ανάλυση της έννοιας της προσαρμογής. Η έννοια αυτή πρέπει να αναλυθεί κατ' επέκταση της αρχικής βιολογικής έννοιας της προσαρμογής, γιατί λειτουργεί κατ'άλλο τρόπο στους φυτοζωικούς οργανισμούς και κατ' άλλο στον άνθρωπο. Το κυριότερο στοιχείο της έννοιας της προσαρμογής είναι η έννοια της συσχετίσεως. Η προσαρμογή εκτείνεται από τη συμπεριφορά μέχρι της μεταβολής των οργάνων του σώματος του οργανισμού.

Η λογική είναι η λειτουργία εκλογής και συσχετίσεων. Από αυτές είναι βιώσιμες όσες σύμφωνα με την οικονομική έννοια ισορροπούν τις προσπάθειες ή αφήνουν ένα περίσσευμα ενέργειας.Η αντίθετη εκλογή οδηγεί προς τη συσσώρευση απωλειών και χαρακτηρίζονται σαν παραλογισμός...

ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΥΡΜΟΓΛΟΥ


Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!

Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.

Χειρουργικό Ιατρείο

Χειρουργικό Ιατρείο