Α. Είναι δεδομένο ότι ο Κρατικός Προϋπολογισμός αποτυπώνει, καταγράφει και διαμορφώνει, τα πλαίσια μέσα στα οποία ασκείται η οικονομική και βέβαια η κοινωνική πολιτική της Κυβέρνησης, που τον συντάσσει και τον καταθέτει στη Βουλή.
Έτσι, σηματοδοτούνται προτεραιότητες, ανάγκες, διορθώσεις προγενέστερων αποκλίσεων ή αστοχιών και καθορίζονται οι στόχοι των επιμέρους τομέων υλοποίησης της κυβερνητικής πολιτικής.
Η επεξεργασία και η κριτική του Κρατικού Προϋπολογισμού πρέπει να καλύπτει κατά σειρά τα εξής κριτήρια:
1. το πόσο ρεαλιστικά είναι τα μεγέθη, οι δείκτες, οι επιλογές και οι στοχεύσεις του,
2. το αν αυτά ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες της χώρας και της κοινωνίας και
3. αν όλα αυτά εκπληρώνουν τις διαχρονικές κυβερνητικές εξαγγελίες πριν και μετά την ανάληψη της εξουσίας – τον περασμένο Ιανουάριο.
Β. Φοβάμαι, κύριοι Υπουργοί της Οικονομίας και των Οικονομικών, ότι και στα 3 αυτά πεδία τα συμπεράσματα δεν είναι καθόλου ικανοποιητικά για την οικονομία και τη χώρα. Αντίθετα είναι αποκαρδιωτικά. Και πάντως τα δεδομένα του προϋπολογισμού δεν οδηγούν στην ανάκαμψη της οικονομίας. Και δεν αφήνουν ελπίδα στον έλληνα πολίτη. Διότι:
Η ελληνική οικονομία έχει ήδη από το 3ο τρίμηνο του 2015 επιστρέψει στην ύφεση, με προοπτική για το 2016 χειρότερη και από τη φετινή. Με σημαντική μείωση του ΑΕΠ.
Το οικονομικό κλίμα έχει χειροτερεύσει.
Η δημόσια οικονομία έχει επιστρέψει τώρα σε πρωτογενές έλλειμμα.
Συνεχίζεται η εσωτερική στάση πληρωμών με τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του Δημοσίου προς τους ιδιώτες να είναι αυξημένες κατά 58% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Χωρίς να υπάρχει χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής τους. Όταν μάλιστα οι υποχρεώσεις του Δημοσίου είχαν μειωθεί κατά 60% την περίοδο 2012-2014.
Τα πρόσθετα μέτρα της Κυβέρνησης θα φθάσουν στα 5,7δις Ευρώ την επόμενη διετία. Και θα αφορούν αυξήσεις: ΦΠΑ, φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων, ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, ασφαλίστρων, εισοδήματος από ενοίκια, κατάργηση έκπτωσης εφάπαξ πληρωμής φόρου εισοδήματος, κατάργηση απαλλαγών του ΕΝΦΙΑ, μεγάλη αύξηση προκαταβολής φόρου εισοδήματος και βέβαια καταστροφικά μέτρα για τους αγρότες.
Ταυτόχρονα, ο Κοινωνικός Προϋπολογισμός «βουλιάζει» στα ελλείμματα, τα φορολογικά έσοδα είναι τα χαμηλότερα της δεκαετίας, οι αποκρατικοποιήσεις έχουν βαλτώσει, οι Τράπεζες χρειάστηκαν νέα ανακεφαλαιοποίηση, που έγινε με απαράδεκτο τρόπο. Οι καταθέσεις μειώθηκαν. Και το δημόσιο χρέος διογκώνεται.
Γ. Ενώ τα κόκκινα δάνεια έχουν εκτιναχθεί χωρίς ευθύνη – τις περισσότερες φορές – των δανειοληπτών και τα έσοδα των ασφαλιστικών ταμείων εμφανίζουν σημαντική υστέρηση, λόγω και της καλπάζουσας ανεργίας. Επιπλέον, αναμένεται μείωση ακόμη και των χαμηλότερων συντάξεων, χωρίς έτσι ο συνταξιούχος να μπορεί να προγραμματίσει τη ζωή του. Η αύξηση της φτωχοποίησης πολλών κοινωνικών ομάδων φέρνει την απόγνωση σε μεγάλο αριθμό συμπολιτών μας, οι οποίοι αδυνατούν να ανταπεξέλθουν ακόμη και στις στοιχειώδεις υποχρεώσεις τους.
Η υποχρηματοδότηση και η έλλειψη ρευστότητας πολλών παραγωγικών κλάδων, η καθυστέρηση ή η απώλεια κοινοτικών πόρων αναπτυξιακών προγραμμάτων, η αποεπένδυση και η συνακόλουθη πολύ μεγάλη ανεργία, καθώς και το κλείσιμο επιχειρήσεων καταγράφονται ως χαρακτηριστικά σε πολλούς παραγωγικούς τομείς που εκμηδενίζουν έτσι τυχόν αισιόδοξες προοπτικές για το άμεσο μέλλον, οδηγώντας τους άξιους νέους μας στο εξωτερικό.
Ενώ θα έπρεπε να εμπνέουμε εμπιστοσύνη, να προσελκύουμε επενδύσεις και να τονώσουμε την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων, ως τα μόνα εργαλεία και άξονες αναστροφής του κλίματος. Ώστε να μπούμε σε τροχιά ανάπτυξης. Με περιορισμό της κρατικής σπατάλης και ορθολογική διαχείριση των διαθέσιμων κρατικών πόρων και δαπανών. Καθώς και με μείωση της υπερφορολόγησης, όταν μάλιστα οι φορολογικοί συντελεστές στις γειτονικές χώρες είναι μειωμένοι, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα των οικονομιών τους.
Δ. Άραγε, ποιο σχέδιο ανάπτυξης κρύβεται πίσω από την υπερφορολόγηση των αγροτών; Ο λογαριασμός που προβλέπεται για τους αγρότες μας είναι πραγματικά ιδιαίτερα βαρύς και οδηγεί στον αφανισμό τους. Ενώ υπονομεύεται η ανταγωνιστικότητα του αγροτικού τομέα μας, όταν το κόστος παραγωγής σε γειτονικές χώρες ομοειδών προς τα δικά μας προϊόντων είναι πολύ χαμηλότερο και έτσι τα προϊόντα τους γίνονται ανταγωνιστικότερα έναντι των δικών μας. Σε μας:
Ο φορολογικός συντελεστής για τους αγρότες θα ανέλθει από το 13% στο 20% για το 2016 και στο 26% για εισοδήματα του 2017.
Προβλέπονται ακόμη:
αύξηση εισφορών, κόστους παραγωγής, φορολογίας, προκαταβολής φόρου, ακόμη και ως το 100%. Ακόμη, αύξηση της τιμής του αγροτικού ρεύματος, του Φ.Π.Α αγροτικών εφοδίων από το 13% στο 23%, του Φ.Π.Α συσκευασμένων αγροτικών προϊόντων (τροφίμων κ.λπ.) στο 23%. Σταδιακή έως πλήρης κατάργηση της επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο. Κατάργηση της απαλλαγής από το φόρο των επιδοτήσεων έως 12.000ευρώ.
Πώς να τα αντέξει όλα αυτά ο αγροτικός τομέας που ήδη αντιμετωπίζει μεγάλη κρίση;
Ε. Και, προσέξτε, όλα τα πιο πάνω σε συνέχεια των όσων προβλημάτων έχουν καταγραφεί ως τώρα, σε σχέση με:
-τις καθυστερήσεις της καταβολής και τις παρακρατήσεις των ενισχύσεων, των πληρωμών μέτρων αγροτικής ανάπτυξης και των αποζημιώσεων, καθώς και της ολοκλήρωσης των προβλεπόμενων ελέγχων,
-τη μείωση της προνοιακής σύνταξης του ΟΓΑ κατά 8% από το 2016 ως το 2021,
-τον έως και τριπλασιασμό των εισφορών των αγροτών στον ΟΓΑ,
-τις καθυστερήσεις στην επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο,
-των δυσλειτουργιών χρηματοδότησης της αγροτικής παραγωγής και των εξαγωγών, λόγω της έλλειψης δανεισμού και των capital controls.
Συμπερασματικά, φαίνεται ότι αντί για μέτρα και δράσεις μείωσης του κόστους παραγωγής και αύξησης της προστιθέμενης αξίας, τα αναμενόμενα μέτρα μειώνουν την αγροτική παραγωγική βάση και προφανώς μειώνουν και την φορολογητέα ύλη, σε βάρος των κρατικών εσόδων. Μήπως κάποιος έπρεπε να αξιολογήσει απλά τον κλονισμό της βιωσιμότητας της πλειοψηφίας των αγροτικών εκμεταλλεύσεων μας που οδηγούνται σε αδιέξοδο, πριν εισηγηθεί τα πιο πάνω μέτρα αφανισμού του αγροτικού τομέα;
ΣΤ. Καταλήγοντας: Όλες αυτές οι καταστροφικές πολιτικές και πρακτικές με τις εξουθενωτικές επιπτώσεις τους στο σύνολο της κοινωνίας δεν συνδέονται και δεν ταιριάζουν σε μια Κυβέρνηση της Αριστεράς, τουλάχιστον σύμφωνα με τις προσδοκίες που η Κυβέρνηση αυτή καλλιεργούσε. Χωρίς όμως να λέει την αλήθεια, αλλά υποσχόμενη τα αδύνατα, εμπαίζοντας τους πολίτες, ότι θα σκίσει τα μνημόνια. Όταν μάλιστα η πορεία της οικονομίας είχε αρχίσει να βελτιώνεται ως το τέλος του προηγούμενου έτους.
Ακριβώς λοιπόν γι’αυτό καταψηφίζουμε τον Κρατικό Προϋπολογισμό, αφού δεν δίνει καμμιά ελπίδα και προοπτική για την οικονομία, την κοινωνία και τη χώρα.
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post
Έτσι, σηματοδοτούνται προτεραιότητες, ανάγκες, διορθώσεις προγενέστερων αποκλίσεων ή αστοχιών και καθορίζονται οι στόχοι των επιμέρους τομέων υλοποίησης της κυβερνητικής πολιτικής.
Η επεξεργασία και η κριτική του Κρατικού Προϋπολογισμού πρέπει να καλύπτει κατά σειρά τα εξής κριτήρια:
1. το πόσο ρεαλιστικά είναι τα μεγέθη, οι δείκτες, οι επιλογές και οι στοχεύσεις του,
2. το αν αυτά ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες της χώρας και της κοινωνίας και
3. αν όλα αυτά εκπληρώνουν τις διαχρονικές κυβερνητικές εξαγγελίες πριν και μετά την ανάληψη της εξουσίας – τον περασμένο Ιανουάριο.
Β. Φοβάμαι, κύριοι Υπουργοί της Οικονομίας και των Οικονομικών, ότι και στα 3 αυτά πεδία τα συμπεράσματα δεν είναι καθόλου ικανοποιητικά για την οικονομία και τη χώρα. Αντίθετα είναι αποκαρδιωτικά. Και πάντως τα δεδομένα του προϋπολογισμού δεν οδηγούν στην ανάκαμψη της οικονομίας. Και δεν αφήνουν ελπίδα στον έλληνα πολίτη. Διότι:
Η ελληνική οικονομία έχει ήδη από το 3ο τρίμηνο του 2015 επιστρέψει στην ύφεση, με προοπτική για το 2016 χειρότερη και από τη φετινή. Με σημαντική μείωση του ΑΕΠ.
Το οικονομικό κλίμα έχει χειροτερεύσει.
Η δημόσια οικονομία έχει επιστρέψει τώρα σε πρωτογενές έλλειμμα.
Συνεχίζεται η εσωτερική στάση πληρωμών με τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του Δημοσίου προς τους ιδιώτες να είναι αυξημένες κατά 58% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Χωρίς να υπάρχει χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής τους. Όταν μάλιστα οι υποχρεώσεις του Δημοσίου είχαν μειωθεί κατά 60% την περίοδο 2012-2014.
Τα πρόσθετα μέτρα της Κυβέρνησης θα φθάσουν στα 5,7δις Ευρώ την επόμενη διετία. Και θα αφορούν αυξήσεις: ΦΠΑ, φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων, ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, ασφαλίστρων, εισοδήματος από ενοίκια, κατάργηση έκπτωσης εφάπαξ πληρωμής φόρου εισοδήματος, κατάργηση απαλλαγών του ΕΝΦΙΑ, μεγάλη αύξηση προκαταβολής φόρου εισοδήματος και βέβαια καταστροφικά μέτρα για τους αγρότες.
Ταυτόχρονα, ο Κοινωνικός Προϋπολογισμός «βουλιάζει» στα ελλείμματα, τα φορολογικά έσοδα είναι τα χαμηλότερα της δεκαετίας, οι αποκρατικοποιήσεις έχουν βαλτώσει, οι Τράπεζες χρειάστηκαν νέα ανακεφαλαιοποίηση, που έγινε με απαράδεκτο τρόπο. Οι καταθέσεις μειώθηκαν. Και το δημόσιο χρέος διογκώνεται.
Γ. Ενώ τα κόκκινα δάνεια έχουν εκτιναχθεί χωρίς ευθύνη – τις περισσότερες φορές – των δανειοληπτών και τα έσοδα των ασφαλιστικών ταμείων εμφανίζουν σημαντική υστέρηση, λόγω και της καλπάζουσας ανεργίας. Επιπλέον, αναμένεται μείωση ακόμη και των χαμηλότερων συντάξεων, χωρίς έτσι ο συνταξιούχος να μπορεί να προγραμματίσει τη ζωή του. Η αύξηση της φτωχοποίησης πολλών κοινωνικών ομάδων φέρνει την απόγνωση σε μεγάλο αριθμό συμπολιτών μας, οι οποίοι αδυνατούν να ανταπεξέλθουν ακόμη και στις στοιχειώδεις υποχρεώσεις τους.
Η υποχρηματοδότηση και η έλλειψη ρευστότητας πολλών παραγωγικών κλάδων, η καθυστέρηση ή η απώλεια κοινοτικών πόρων αναπτυξιακών προγραμμάτων, η αποεπένδυση και η συνακόλουθη πολύ μεγάλη ανεργία, καθώς και το κλείσιμο επιχειρήσεων καταγράφονται ως χαρακτηριστικά σε πολλούς παραγωγικούς τομείς που εκμηδενίζουν έτσι τυχόν αισιόδοξες προοπτικές για το άμεσο μέλλον, οδηγώντας τους άξιους νέους μας στο εξωτερικό.
Ενώ θα έπρεπε να εμπνέουμε εμπιστοσύνη, να προσελκύουμε επενδύσεις και να τονώσουμε την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων, ως τα μόνα εργαλεία και άξονες αναστροφής του κλίματος. Ώστε να μπούμε σε τροχιά ανάπτυξης. Με περιορισμό της κρατικής σπατάλης και ορθολογική διαχείριση των διαθέσιμων κρατικών πόρων και δαπανών. Καθώς και με μείωση της υπερφορολόγησης, όταν μάλιστα οι φορολογικοί συντελεστές στις γειτονικές χώρες είναι μειωμένοι, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα των οικονομιών τους.
Δ. Άραγε, ποιο σχέδιο ανάπτυξης κρύβεται πίσω από την υπερφορολόγηση των αγροτών; Ο λογαριασμός που προβλέπεται για τους αγρότες μας είναι πραγματικά ιδιαίτερα βαρύς και οδηγεί στον αφανισμό τους. Ενώ υπονομεύεται η ανταγωνιστικότητα του αγροτικού τομέα μας, όταν το κόστος παραγωγής σε γειτονικές χώρες ομοειδών προς τα δικά μας προϊόντων είναι πολύ χαμηλότερο και έτσι τα προϊόντα τους γίνονται ανταγωνιστικότερα έναντι των δικών μας. Σε μας:
Ο φορολογικός συντελεστής για τους αγρότες θα ανέλθει από το 13% στο 20% για το 2016 και στο 26% για εισοδήματα του 2017.
Προβλέπονται ακόμη:
αύξηση εισφορών, κόστους παραγωγής, φορολογίας, προκαταβολής φόρου, ακόμη και ως το 100%. Ακόμη, αύξηση της τιμής του αγροτικού ρεύματος, του Φ.Π.Α αγροτικών εφοδίων από το 13% στο 23%, του Φ.Π.Α συσκευασμένων αγροτικών προϊόντων (τροφίμων κ.λπ.) στο 23%. Σταδιακή έως πλήρης κατάργηση της επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο. Κατάργηση της απαλλαγής από το φόρο των επιδοτήσεων έως 12.000ευρώ.
Πώς να τα αντέξει όλα αυτά ο αγροτικός τομέας που ήδη αντιμετωπίζει μεγάλη κρίση;
Ε. Και, προσέξτε, όλα τα πιο πάνω σε συνέχεια των όσων προβλημάτων έχουν καταγραφεί ως τώρα, σε σχέση με:
-τις καθυστερήσεις της καταβολής και τις παρακρατήσεις των ενισχύσεων, των πληρωμών μέτρων αγροτικής ανάπτυξης και των αποζημιώσεων, καθώς και της ολοκλήρωσης των προβλεπόμενων ελέγχων,
-τη μείωση της προνοιακής σύνταξης του ΟΓΑ κατά 8% από το 2016 ως το 2021,
-τον έως και τριπλασιασμό των εισφορών των αγροτών στον ΟΓΑ,
-τις καθυστερήσεις στην επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο,
-των δυσλειτουργιών χρηματοδότησης της αγροτικής παραγωγής και των εξαγωγών, λόγω της έλλειψης δανεισμού και των capital controls.
Συμπερασματικά, φαίνεται ότι αντί για μέτρα και δράσεις μείωσης του κόστους παραγωγής και αύξησης της προστιθέμενης αξίας, τα αναμενόμενα μέτρα μειώνουν την αγροτική παραγωγική βάση και προφανώς μειώνουν και την φορολογητέα ύλη, σε βάρος των κρατικών εσόδων. Μήπως κάποιος έπρεπε να αξιολογήσει απλά τον κλονισμό της βιωσιμότητας της πλειοψηφίας των αγροτικών εκμεταλλεύσεων μας που οδηγούνται σε αδιέξοδο, πριν εισηγηθεί τα πιο πάνω μέτρα αφανισμού του αγροτικού τομέα;
ΣΤ. Καταλήγοντας: Όλες αυτές οι καταστροφικές πολιτικές και πρακτικές με τις εξουθενωτικές επιπτώσεις τους στο σύνολο της κοινωνίας δεν συνδέονται και δεν ταιριάζουν σε μια Κυβέρνηση της Αριστεράς, τουλάχιστον σύμφωνα με τις προσδοκίες που η Κυβέρνηση αυτή καλλιεργούσε. Χωρίς όμως να λέει την αλήθεια, αλλά υποσχόμενη τα αδύνατα, εμπαίζοντας τους πολίτες, ότι θα σκίσει τα μνημόνια. Όταν μάλιστα η πορεία της οικονομίας είχε αρχίσει να βελτιώνεται ως το τέλος του προηγούμενου έτους.
Ακριβώς λοιπόν γι’αυτό καταψηφίζουμε τον Κρατικό Προϋπολογισμό, αφού δεν δίνει καμμιά ελπίδα και προοπτική για την οικονομία, την κοινωνία και τη χώρα.
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!
Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.