Σε συνέχεια της πρόσφατης απάντησης του Υπουργού κ.Σπίρτζη για τα διόδια, ο Βουλευτής Βοιωτίας Βαγγέλης Μπασιάκος επαναφέρει, με σχετική Ερώτησή του (28.01.2016) προς την Κυβέρνηση, το θέμα της μείωσης των διοδίων, της αποτροπής μεγάλου κυκλοφοριακού φόρτου στο δευτερεύον οδικό δίκτυο της Βοιωτίας και Στερεάς Ελλάδας και της ανάγκης εκτέλεσης έργων, λόγω φθοράς και για αποτροπή ατυχημάτων.
ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ
ΕΡΩΤΗΣΗ
Για τους Υπουργούς
Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
ΘΕΜΑ: Μείωση διοδίων, αποτροπή μεγάλου κυκλοφοριακού φόρτου στο δευτερεύον οδικό δίκτυο της Βοιωτίας και Στερεάς Ελλάδας και ανάγκη εκτέλεσης έργων λόγω φθοράς και για αποτροπή ατυχημάτων.
Στην επισυναπτόμενη με αριθ. 1473/26.11.2015 Ερώτησή μου αναφέρομαι στα προβλήματα που αφορούν τα αυξημένα διόδια και την ανάγκη αποτροπής μεγάλου κυκλοφοριακού φόρτου στο δευτερεύον οδικό δίκτυο της Βοιωτίας και Στερεάς Ελλάδας, καθώς και εκτέλεσης έργων λόγω φθοράς και για αποτροπή ατυχημάτων.
Η από 15.12.2015 απάντηση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπίρτζη αναφέρεται στην εξέλιξη των μέτρων για το θέμα των διοδίων.
Σε σημεία των απαντήσεων των αρμόδιων Υπηρεσιών υπάρχει ρητή αναφορά στον κυκλοφοριακό φόρτο και τις ζημιές στο δευτερεύον εθνικό οδικό δίκτυο, καθώς και στην ανάγκη αποκατάστασής τους για την αποτροπή ατυχημάτων και με παρεμβάσεις στον τρόπο επιβολής διοδίων. Συγκεκριμένα:
Στο με αριθ. πρωτ. ΚΒ/ΦΚΑΘ.00/ΔΗ1/8939/14.12.2015 έγγραφο του Τμήματος Μελετών της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών αναφέρεται ρητά ότι «η αντιμετώπιση των ζητημάτων που περιλαμβάνει η ερώτηση του θέματος (εκτεταμένες φθορές, ατυχήματα κλπ.), σε ό,τι αφορά το δευτερεύον εθνικό οδικό δίκτυο στο οποίο περιλαμβάνονται και οι παράπλευρες οδοί του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ, μπορεί να γίνει ουσιαστικά μόνο με παρεμβάσεις στον τρόπο επιβολής διοδίων στον αυτοκινητόδρομο.»
Στο με αριθ. πρωτ. ΑΘ/ΦΚ97.00/ΣΛ/859/10.3.2015 του Τμήματος Κατασκευής Έργων Αθήνας της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι «Οι εν ενεργεία εργολαβίες συντήρησης δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν το σύνολο των βλαβών που έχουν παρουσιαστεί στο παράπλευρο δίκτυο, διότι ούτε το οικονομικό, ούτε το τεχνικό αντικείμενό τους το επιτρέπει. Οι εν λόγω εργολαβίες με τον τρόπο που έχουν σχεδιαστεί αντιμετωπίζουν μόνο επιφανειακές και σημειακές φθορές και αδυνατούν να αντιμετωπίσουν προβλήματα που οφείλονται σε δομικές αστοχίες, ή και ανεπαρκή σχεδιασμό. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε περιπτώσεις όπου κατά τη διάρκεια των εργολαβιών συντήρησης των οδοστρωμάτων, συμβαίνει να επεμβαίνουμε δύο φορές σε σύντομο χρονικό διάστημα στο ίδιο σημείο, διότι ενώ η βλάβη προέρχεται από το σώμα του οδοστρώματος υπάρχει μόνο πρόβλεψη για επιφανειακή αντιμετώπιση. Η Υπηρεσία μας δέχεται σχεδόν καθημερινά οχλήσεις από τους κατά τόπους Δήμους και τα Τμήματα Τροχαίας για βλάβες στο οδόστρωμα και τον ηλεκτροφωτισμό, για κατεστραμμένα στηθαία ασφαλείας, για προβλήματα με την απορροή των ομβρίων, φθορές στην κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση κλπ. Ειδικά για τις βλάβες στο οδόστρωμα που έχουν παρουσιαστεί σε όλο το μήκος των παράπλευρων, επισημαίνουμε ότι αυτές είναι αδύνατο να αντιμετωπιστούν στο σύνολό τους από τις εγκατεστημένες εργολαβίες και σε κάθε χρονική στιγμή θα υπάρχουν βλάβες στο οδόστρωμα που δεν έχουν αντιμετωπισθεί, με κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων. Σε περίπτωση δε ατυχήματος με τραυματισμό, ή θάνατο ασκείται αυτεπάγγελτα ποινική δίωξη και κατά των υπευθύνων μηχανικών της Υπηρεσίας μας που τους έχει ανατεθεί η επίβλεψη των εργολαβιών συντήρησης. […] Δια τους παραπάνω λόγους προτείνουμε, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων σας, να προχωρήσετε σε μελέτη και δημοπράτηση έργου, ή έργων που να αντιμετωπίσουν συνολικά τόσο σε έκταση όσο και σε βάθος το πρόβλημα των παράπλευρων του Αυτ/μου ΠΑΘΕ.»
Κατόπιν αυτών,
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. Υπουργοί
Ποιες οι ενέργειές τους για αποκατάσταση των ζημιών στο παράπλευρο οδικό δίκτυο και τις παρεμβάσεις τους στον τρόπο επιβολής διοδίων, όπως εισηγούνται και οι αρμόδιες Υπηρεσίες;
Ο ερωτών Βουλευτής
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΑΣΙΑΚΟΣ
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post
ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ
ΕΡΩΤΗΣΗ
Για τους Υπουργούς
Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
ΘΕΜΑ: Μείωση διοδίων, αποτροπή μεγάλου κυκλοφοριακού φόρτου στο δευτερεύον οδικό δίκτυο της Βοιωτίας και Στερεάς Ελλάδας και ανάγκη εκτέλεσης έργων λόγω φθοράς και για αποτροπή ατυχημάτων.
Στην επισυναπτόμενη με αριθ. 1473/26.11.2015 Ερώτησή μου αναφέρομαι στα προβλήματα που αφορούν τα αυξημένα διόδια και την ανάγκη αποτροπής μεγάλου κυκλοφοριακού φόρτου στο δευτερεύον οδικό δίκτυο της Βοιωτίας και Στερεάς Ελλάδας, καθώς και εκτέλεσης έργων λόγω φθοράς και για αποτροπή ατυχημάτων.
Η από 15.12.2015 απάντηση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπίρτζη αναφέρεται στην εξέλιξη των μέτρων για το θέμα των διοδίων.
Σε σημεία των απαντήσεων των αρμόδιων Υπηρεσιών υπάρχει ρητή αναφορά στον κυκλοφοριακό φόρτο και τις ζημιές στο δευτερεύον εθνικό οδικό δίκτυο, καθώς και στην ανάγκη αποκατάστασής τους για την αποτροπή ατυχημάτων και με παρεμβάσεις στον τρόπο επιβολής διοδίων. Συγκεκριμένα:
Στο με αριθ. πρωτ. ΚΒ/ΦΚΑΘ.00/ΔΗ1/8939/14.12.2015 έγγραφο του Τμήματος Μελετών της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών αναφέρεται ρητά ότι «η αντιμετώπιση των ζητημάτων που περιλαμβάνει η ερώτηση του θέματος (εκτεταμένες φθορές, ατυχήματα κλπ.), σε ό,τι αφορά το δευτερεύον εθνικό οδικό δίκτυο στο οποίο περιλαμβάνονται και οι παράπλευρες οδοί του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ, μπορεί να γίνει ουσιαστικά μόνο με παρεμβάσεις στον τρόπο επιβολής διοδίων στον αυτοκινητόδρομο.»
Στο με αριθ. πρωτ. ΑΘ/ΦΚ97.00/ΣΛ/859/10.3.2015 του Τμήματος Κατασκευής Έργων Αθήνας της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι «Οι εν ενεργεία εργολαβίες συντήρησης δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν το σύνολο των βλαβών που έχουν παρουσιαστεί στο παράπλευρο δίκτυο, διότι ούτε το οικονομικό, ούτε το τεχνικό αντικείμενό τους το επιτρέπει. Οι εν λόγω εργολαβίες με τον τρόπο που έχουν σχεδιαστεί αντιμετωπίζουν μόνο επιφανειακές και σημειακές φθορές και αδυνατούν να αντιμετωπίσουν προβλήματα που οφείλονται σε δομικές αστοχίες, ή και ανεπαρκή σχεδιασμό. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε περιπτώσεις όπου κατά τη διάρκεια των εργολαβιών συντήρησης των οδοστρωμάτων, συμβαίνει να επεμβαίνουμε δύο φορές σε σύντομο χρονικό διάστημα στο ίδιο σημείο, διότι ενώ η βλάβη προέρχεται από το σώμα του οδοστρώματος υπάρχει μόνο πρόβλεψη για επιφανειακή αντιμετώπιση. Η Υπηρεσία μας δέχεται σχεδόν καθημερινά οχλήσεις από τους κατά τόπους Δήμους και τα Τμήματα Τροχαίας για βλάβες στο οδόστρωμα και τον ηλεκτροφωτισμό, για κατεστραμμένα στηθαία ασφαλείας, για προβλήματα με την απορροή των ομβρίων, φθορές στην κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση κλπ. Ειδικά για τις βλάβες στο οδόστρωμα που έχουν παρουσιαστεί σε όλο το μήκος των παράπλευρων, επισημαίνουμε ότι αυτές είναι αδύνατο να αντιμετωπιστούν στο σύνολό τους από τις εγκατεστημένες εργολαβίες και σε κάθε χρονική στιγμή θα υπάρχουν βλάβες στο οδόστρωμα που δεν έχουν αντιμετωπισθεί, με κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων. Σε περίπτωση δε ατυχήματος με τραυματισμό, ή θάνατο ασκείται αυτεπάγγελτα ποινική δίωξη και κατά των υπευθύνων μηχανικών της Υπηρεσίας μας που τους έχει ανατεθεί η επίβλεψη των εργολαβιών συντήρησης. […] Δια τους παραπάνω λόγους προτείνουμε, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων σας, να προχωρήσετε σε μελέτη και δημοπράτηση έργου, ή έργων που να αντιμετωπίσουν συνολικά τόσο σε έκταση όσο και σε βάθος το πρόβλημα των παράπλευρων του Αυτ/μου ΠΑΘΕ.»
Κατόπιν αυτών,
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. Υπουργοί
Ποιες οι ενέργειές τους για αποκατάσταση των ζημιών στο παράπλευρο οδικό δίκτυο και τις παρεμβάσεις τους στον τρόπο επιβολής διοδίων, όπως εισηγούνται και οι αρμόδιες Υπηρεσίες;
Ο ερωτών Βουλευτής
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΑΣΙΑΚΟΣ
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!
Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.