Ν. Λυγερός
Ο Νόμος του 2012 για τη θέσπιση της ελληνικής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης θα πρέπει να
περιγράφει τα Δικαιώματα και τα Καθήκοντα άλλων κρατών στην ελληνική ΑΟΖ. Κατά την άσκηση των δικαιωμάτων και εκτέλεση των καθηκόντων της βάσει του Νόμου του 2012 για την ελληνική ΑΟΖ, η Ελληνική Δημοκρατία θα λαμβάνει δεόντως υπόψη τα δικαιώματα και τα καθήκοντα των άλλων κρατών και θα ενεργεί κατά τρόπο συμβατό με τις διατάξεις της Σύμβασης του Δικαίου της Θάλασσας του 1982. Επίσης, στην ΑΟΖ της Ελληνικής Δημοκρατίας, τα άλλα κράτη απολαύουν των δικαιωμάτων τους και εκτελούν τα καθήκοντα δυνάμει της Σύμβασης. Κατά την άσκηση των δικαιωμάτων τους και εκτέλεση των καθηκόντων τους, τα κράτη θα λαμβάνουν δεόντως υπόψη τα δικαιώματα και τα καθήκοντα της Ελληνικής Δημοκρατίας και θα συμμορφώνονται με τους νόμους και τους κανονισμούς που έχει υιοθετήσει η Ελληνική Δημοκρατία, σύμφωνα με τις διατάξεις της Σύμβασης και τους άλλους κανόνες διεθνούς δικαίου κατά το μέτρο που δεν είναι ασύμβατοι με το αντίστοιχο μέρος της Σύμβασης. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι ουδείς επιτρέπεται να διεξάγει στην ελληνική ΑΟΖ έρευνα και εκμετάλλευση ζώντων ή μη ζώντων πόρων, εκτός αν χορηγηθεί άδεια από το Υπουργικό Συμβούλιο βάσει του παρόντος Νόμου του 2012 ή όποιου άλλου Νόμου ή από όποια άλλη αρμόδια αρχή δυνάμει όποιου άλλου Νόμου ή κανονισμού. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το Υπουργικό Συμβούλιο δύναται να εκδώσει κανονισμούς για την καλύτερη εφαρμογή των διατάξεων. Επί του πρακτέου οι κανονισμοί αυτοί πρέπει να εξυπηρετούν σκοπούς συγκεκριμένους, δηλαδή: τη διατήρηση των ζώντων οργανισμών στην ελληνική ΑΟΖ, την προστασία του περιβάλλοντος σε αυτήν την ζώνη, ως προς τα αλλοδαπά σκάφη, τον κανονισμό για τις αλιευτικές περιοχές, τους τύπους, τα μεγέθη και το σύνολο των αλιευτικών εργαλείων και τους τύπους, τα μεγέθη και τον αριθμό των αλιευτικών σκαφών που δύνανται να χρησιμοποιηθούν, τον κανονισμό για ζητήματα που αφορούν τη θαλάσσια επιστημονική έρευνα, την αρχή για την επιβίβαση σε αλλοδαπά σκάφη, την επιθεώρηση, σύλληψη και κατάσχεση, εφόσον είναι αναγκαίο για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης με τους νόμους και τους κανονισμούς που υιοθετούνται για την περιφρούρηση των συναφών κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελληνικής Δημοκρατίας, τις διαδικασίες χορήγησης αδειών για την απόλαυση δικαιωμάτων στην ελληνική Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη. Με αυτά τα δικαιώματα και τα καθήκοντα θα πρέπει να πορευτούμε σύντομα και στα επόμενα στάδια της διαδικασίας της εκμετάλλευσης της ελληνικής ΑΟΖ. Διότι πρέπει πάντα να έχουμε στο νου μας ότι η θέσπιση είναι μόνο το πρώτο βήμα. Είναι βέβαια απαραίτητο, αλλά δεν επαρκεί. Η πατρίδα μας έχει ανάγκη από την ΑΟΖ για να λειτουργήσει ως γεωπολιτικός παίκτης και να βγει από την οικονομική πίεση. Ας προχωρήσουμε, λοιπόν, δυναμικά.
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva nikolas blogspot
Ο Νόμος του 2012 για τη θέσπιση της ελληνικής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης θα πρέπει να
περιγράφει τα Δικαιώματα και τα Καθήκοντα άλλων κρατών στην ελληνική ΑΟΖ. Κατά την άσκηση των δικαιωμάτων και εκτέλεση των καθηκόντων της βάσει του Νόμου του 2012 για την ελληνική ΑΟΖ, η Ελληνική Δημοκρατία θα λαμβάνει δεόντως υπόψη τα δικαιώματα και τα καθήκοντα των άλλων κρατών και θα ενεργεί κατά τρόπο συμβατό με τις διατάξεις της Σύμβασης του Δικαίου της Θάλασσας του 1982. Επίσης, στην ΑΟΖ της Ελληνικής Δημοκρατίας, τα άλλα κράτη απολαύουν των δικαιωμάτων τους και εκτελούν τα καθήκοντα δυνάμει της Σύμβασης. Κατά την άσκηση των δικαιωμάτων τους και εκτέλεση των καθηκόντων τους, τα κράτη θα λαμβάνουν δεόντως υπόψη τα δικαιώματα και τα καθήκοντα της Ελληνικής Δημοκρατίας και θα συμμορφώνονται με τους νόμους και τους κανονισμούς που έχει υιοθετήσει η Ελληνική Δημοκρατία, σύμφωνα με τις διατάξεις της Σύμβασης και τους άλλους κανόνες διεθνούς δικαίου κατά το μέτρο που δεν είναι ασύμβατοι με το αντίστοιχο μέρος της Σύμβασης. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι ουδείς επιτρέπεται να διεξάγει στην ελληνική ΑΟΖ έρευνα και εκμετάλλευση ζώντων ή μη ζώντων πόρων, εκτός αν χορηγηθεί άδεια από το Υπουργικό Συμβούλιο βάσει του παρόντος Νόμου του 2012 ή όποιου άλλου Νόμου ή από όποια άλλη αρμόδια αρχή δυνάμει όποιου άλλου Νόμου ή κανονισμού. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το Υπουργικό Συμβούλιο δύναται να εκδώσει κανονισμούς για την καλύτερη εφαρμογή των διατάξεων. Επί του πρακτέου οι κανονισμοί αυτοί πρέπει να εξυπηρετούν σκοπούς συγκεκριμένους, δηλαδή: τη διατήρηση των ζώντων οργανισμών στην ελληνική ΑΟΖ, την προστασία του περιβάλλοντος σε αυτήν την ζώνη, ως προς τα αλλοδαπά σκάφη, τον κανονισμό για τις αλιευτικές περιοχές, τους τύπους, τα μεγέθη και το σύνολο των αλιευτικών εργαλείων και τους τύπους, τα μεγέθη και τον αριθμό των αλιευτικών σκαφών που δύνανται να χρησιμοποιηθούν, τον κανονισμό για ζητήματα που αφορούν τη θαλάσσια επιστημονική έρευνα, την αρχή για την επιβίβαση σε αλλοδαπά σκάφη, την επιθεώρηση, σύλληψη και κατάσχεση, εφόσον είναι αναγκαίο για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης με τους νόμους και τους κανονισμούς που υιοθετούνται για την περιφρούρηση των συναφών κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελληνικής Δημοκρατίας, τις διαδικασίες χορήγησης αδειών για την απόλαυση δικαιωμάτων στην ελληνική Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη. Με αυτά τα δικαιώματα και τα καθήκοντα θα πρέπει να πορευτούμε σύντομα και στα επόμενα στάδια της διαδικασίας της εκμετάλλευσης της ελληνικής ΑΟΖ. Διότι πρέπει πάντα να έχουμε στο νου μας ότι η θέσπιση είναι μόνο το πρώτο βήμα. Είναι βέβαια απαραίτητο, αλλά δεν επαρκεί. Η πατρίδα μας έχει ανάγκη από την ΑΟΖ για να λειτουργήσει ως γεωπολιτικός παίκτης και να βγει από την οικονομική πίεση. Ας προχωρήσουμε, λοιπόν, δυναμικά.
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva nikolas blogspot
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!
Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.