Απορρίπτοντας τη θέση της μοίρας είναι υποχρεωμένος ο άνθρωπος να αποφασίσει ο ίδιος για την κατεύθυνση που θα πάρει. Αλλά αυτό επαναλαμβάνεται. Μήπως οι προφήτες δεν του έδειξαν τόσες φορές το δρόμο και δεν τον ακολούθησε; Μήπως οι διαφωνίες, όσο προχωρεί η κοινωνία ή αναπτύσσεται η διανόηση, δεν οξύνονται και αυξάνονται περισσότερο;
Που μπορεί να φτάσει η αναθεώρηση και ποιο θα είναι το περιεχόμενο;
Μπορούμε να διακρίνουμε τρεις χωριστές καταστάσεις. Τις απόλυτες καταστάσεις του καλού και του κακού και την ενδιάμεση στην οποία υπερέχει άλλοτε το καλό κι άλλοτε το κακό.Η τελευταία είναι η κατάσταση που επικρατεί. Στην απέραντη εξέλιξη και οι δύο έννοιες έχουν αλλάξει σημαντικά και έχουν μεταμορφωθεί.
Η έννοια του καλού στην θρησκευτική αντίληψη κλονίστηκε και κλονίζεται ακόμη. Το κριτήριο των δύο ηθικών ιδεωδών έχει γίνει η έννοια της δυνάμεως. Η έννοια της δυνάμεως έχει κι αυτή αλλάξει. Κύριος φορέας της είναι η επιστήμη, που σύμφωνα με την παραπάνω ερμηνεία πρέπει να είναι η μεγαλύτερη πηγή του κακού.
Η επιστήμη, όμως, βοήθησε την ανθρωπότητα να βγει από τη μιζέρια που την παράδερνε, πριν γίνουν οι ανακαλύψεις, οι εφευρέσεις που την προστάτεψαν από τις αρρώστιες, από την πείνα και από τα τόσα άλλα κακά και δεινά, που τη μάστιζαν στο παρελθόν.
Στο Νιτσεικό λόγο, τη ζωή πρέπει να την απολαμβάνουν οι δυνατοί, οι δε αδύνατοι που επιβουλεύονται τη δύναμη και εξευτελίζουν την ανθρώπινη υπόσταση, να αφήνονται στην τύχη τους και να εξαφανιστούν. Πόση πλάνη περιέχεται στις σκέψεις αυτές που δείχνουν μια αντιλογική στάση, που δεν μπόρεσε να συνθέσει μερικά απλά πράγματα;
Οι φυσιολογικές εξελίξεις θεωρούνται και εξηγούνται εκ των υστέρων σαν ανώμαλες, ενώ η βαθύτερη λογική θεώρηση θα ήταν δυνατό να προβλέψει και να προλάβει τους δυσμενείς αντίκτυπους αυτών των μεταβολών.
Οι αλήθειες μπορούν να διδαχθούν και να γίνουν κτήμα, πίστη και επιδίωξη. Με τη διδασκαλία της ολοκληρωμένης λογικής θα προετοιμάζονταν κάθε συνείδηση, όπως η θρησκευτική διδασκαλία έχει προετοιμάσει την ανθρώπινη συνείδηση για το θάνατο.
Η διδασκαλία των μεταβολών πρέπει να πάρει στον νεότερο βίο την πρώτη θέση, γιατί είναι η μεγαλύτερη πραγματική αξία μετά την άνοδο της λογικής. Και ο τομέας αυτός ανταποκρίνεται στη φιλοσοφική θέση της σύγχρονης έννοιας του κακού, που αποτελούν οι μεταβολές στο διαλεκτικό βίωμα της ζωής. Οι μεταβολές φθείρουν. Το καθήκον είναι να λιγοστεύουν όσον είναι δυνατόν οι φθορές αυτές,
Οι διαφορές που χωρίζουν τα μέλη της κοινωνίας αποτελούν το αίτιο της ελαττωματικής λειτουργίας της. Η ασύγχρονη πορεία των συνειδήσεων που προκαλείται από τη διαρκή είσοδο και καθιέρωση νέων ιδεών και από την αποδοχή πράξεων που δεν συνδέονται με τις ιδέες, γιατί έχουν αφομοιωθεί απ' όλα τα μέλη, δίνουν αφορμή για διάσπαση και εκδήλωση των δυσαρμονιών.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΥΡΜΟΓΛΟΥ
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post
Που μπορεί να φτάσει η αναθεώρηση και ποιο θα είναι το περιεχόμενο;
Μπορούμε να διακρίνουμε τρεις χωριστές καταστάσεις. Τις απόλυτες καταστάσεις του καλού και του κακού και την ενδιάμεση στην οποία υπερέχει άλλοτε το καλό κι άλλοτε το κακό.Η τελευταία είναι η κατάσταση που επικρατεί. Στην απέραντη εξέλιξη και οι δύο έννοιες έχουν αλλάξει σημαντικά και έχουν μεταμορφωθεί.
Η έννοια του καλού στην θρησκευτική αντίληψη κλονίστηκε και κλονίζεται ακόμη. Το κριτήριο των δύο ηθικών ιδεωδών έχει γίνει η έννοια της δυνάμεως. Η έννοια της δυνάμεως έχει κι αυτή αλλάξει. Κύριος φορέας της είναι η επιστήμη, που σύμφωνα με την παραπάνω ερμηνεία πρέπει να είναι η μεγαλύτερη πηγή του κακού.
Η επιστήμη, όμως, βοήθησε την ανθρωπότητα να βγει από τη μιζέρια που την παράδερνε, πριν γίνουν οι ανακαλύψεις, οι εφευρέσεις που την προστάτεψαν από τις αρρώστιες, από την πείνα και από τα τόσα άλλα κακά και δεινά, που τη μάστιζαν στο παρελθόν.
Στο Νιτσεικό λόγο, τη ζωή πρέπει να την απολαμβάνουν οι δυνατοί, οι δε αδύνατοι που επιβουλεύονται τη δύναμη και εξευτελίζουν την ανθρώπινη υπόσταση, να αφήνονται στην τύχη τους και να εξαφανιστούν. Πόση πλάνη περιέχεται στις σκέψεις αυτές που δείχνουν μια αντιλογική στάση, που δεν μπόρεσε να συνθέσει μερικά απλά πράγματα;
Οι φυσιολογικές εξελίξεις θεωρούνται και εξηγούνται εκ των υστέρων σαν ανώμαλες, ενώ η βαθύτερη λογική θεώρηση θα ήταν δυνατό να προβλέψει και να προλάβει τους δυσμενείς αντίκτυπους αυτών των μεταβολών.
Οι αλήθειες μπορούν να διδαχθούν και να γίνουν κτήμα, πίστη και επιδίωξη. Με τη διδασκαλία της ολοκληρωμένης λογικής θα προετοιμάζονταν κάθε συνείδηση, όπως η θρησκευτική διδασκαλία έχει προετοιμάσει την ανθρώπινη συνείδηση για το θάνατο.
Η διδασκαλία των μεταβολών πρέπει να πάρει στον νεότερο βίο την πρώτη θέση, γιατί είναι η μεγαλύτερη πραγματική αξία μετά την άνοδο της λογικής. Και ο τομέας αυτός ανταποκρίνεται στη φιλοσοφική θέση της σύγχρονης έννοιας του κακού, που αποτελούν οι μεταβολές στο διαλεκτικό βίωμα της ζωής. Οι μεταβολές φθείρουν. Το καθήκον είναι να λιγοστεύουν όσον είναι δυνατόν οι φθορές αυτές,
Οι διαφορές που χωρίζουν τα μέλη της κοινωνίας αποτελούν το αίτιο της ελαττωματικής λειτουργίας της. Η ασύγχρονη πορεία των συνειδήσεων που προκαλείται από τη διαρκή είσοδο και καθιέρωση νέων ιδεών και από την αποδοχή πράξεων που δεν συνδέονται με τις ιδέες, γιατί έχουν αφομοιωθεί απ' όλα τα μέλη, δίνουν αφορμή για διάσπαση και εκδήλωση των δυσαρμονιών.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΥΡΜΟΓΛΟΥ
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!
Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.