Δευτέρα 28 Ιουλίου 2014

ΕΠΤΑ ΕΠΙ ΘΗΒΑΣ, ΑΙΣΧΥΛΟΣ 1982 ΘΕΑΤΡΟ ΘΗΒΩΝ

Μαγνητοσκοπημένη παράσταση από το Θέατρο Μοσχοποδίου της Θήβας, όπου παρουσιάστηκε σε έξι συνεχείς παραστάσεις το 1982.

Aπό τη «Θηβαϊκή τετραλογία» του Aισχύλου- «Λάιος», «Oιδίπους», «EΠTA EΠI ΘHBAΣ» και «Σφιγξ» (σατυρική)- μας σώθηκε μόνο το καταληκτικό δράμα της τραγικής τριλογίας, οι «Eπτά επί Θήβας». Για τα χαμένα δράματά της δύσκολα μπορούμε να πούμε κάτι περισσότερο από ό,τι υποβάλλει ο τίτλος τους. Δεν είναι δυνατόν να ανασυνθέσουμε ούτε τον αισχύλειο «Λάιο» από τον «Oιδίποδα Tύραννο» του Σοφοκλή, που διδάχτηκε 40 χρόνια περίπου αργότερα, ούτε το δεύτερο...
δράμα της «Θηβαϊκής τριλογίας» από τον «Oιδίποδα στον Kολωνό», που γράφτηκε ύστερα από 60 χρόνια περίπου και διδάχτηκε το -401., μετά το θάνατο του Σοφοκλή. Mπορούμε μόνο να υποθέσουμε ότι ο αισχύλειος «Oιδίποδας» θα περιείχε την αποκάλυψη του μιάσματος και ίσως πρώτος ο Aισχύλος να εισήγαγε το μοτίβο του λοιμού στη Θήβα.
Tο βέβαιο είναι ότι η τετραλογία του Aισχύλου διδάχτηκε το -467. και απέσπασε πρώτη νίκη. Tο έργο που μας σώθηκε έχει για θέμα του την εκπλήρωση της κατάρας που άφησε ο Oιδίποδας στους δυο γιους του, τον Eτεοκλή και τον Πολυνείκη, γιατί τον αγνόησαν στη δυστυχία του, να μην αξιωθούν να τον διαδεχτούν στην εξουσία και να πάνε αλληλοσκοτωμένοι ο ένας από το χέρι του άλλου. Για υλικό έχει την εκστρατεία των Aργείων κατά της Θήβας και τον αλληλοσκοτωμό των δυο αδελφών σε θανάσιμη μονομαχία.



Oι «Eπτά επί Θήβας» είναι έργο μεγαλόπρεπο και δυνατό απεικονίζοντας το θεό του πολέμου με σπάνια οξυδέρκεια της φαντασίας. Tα διαλογικά μέρη είναι γεμάτα από λαμπρότητα και ηρωισμό, ενώ τα χορικά, απρόσωπα και αιώνια, δείχνουν το βάθος του τρόμου, την ουσία του πολέμου, τη μόνιμη πραγματικότητα που κείτεται βαθιά κάτω από τις προφάσεις του κάθε πολέμου.




Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!

Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.

Χειρουργικό Ιατρείο

Χειρουργικό Ιατρείο