απο το eglimatikotita.gr
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΟΜΟΝΟΙΑΣ Μια ακόμη αισχρή πρόκληση εις βάρος του Ελληνισμού και της Ορθοδόξου κοινότητας σημειώνεται αυτές τις ημέρες στα Τίρανα. Πρόκειται για την προβολή, κατόπιν μακράς διαφημιστικής εκστρατείας, ταινίας του αλβανού σκηνοθέτη Εντμόντ Μπουντίνα με τον τίτλο «Μπαλκάν Παζάρ».
Η κινηματογραφική αυτή παραγωγή που συγχρηματοδοτήθηκε απ’ το Εθνικό Κινηματογραφικό Κέντρο της Αλβανίας (Υπουργείο Πολιτισμού Αλβανίας)
και τη Διεύθυνση Κινηματογράφου της Ιταλίας (Υπουργείο Πολιτισμού Ιταλίας) καθώς και το Ίδρυμα Ιταλικού Πολιτισμού (Ιταλική Πρεσβεία στα Τίρανα), ασφαλώς όχι τυχαία επιλέχθηκε να προβληθεί τις ημέρες κοντά στο Ορθόδοξο Πάσχα.
Η ταινία τόσο ως προς το θέμα που πραγματεύεται, όσο και στις σκηνές που εκτιλήγει προσβάλει προκλητικά την μνήμη των Ελλήνων πεσόντων στον Ελληνο – Ιταλικό Πόλεμο το 1940 – 1941. Το σενάριό της βασίζεται σε μια προηγούμενη σκευωρία των αλβανικών ΜΜΕ και άλλων κέντρων ότι έχουν γίνει εκταφές ταφών πολιτών ώστε τα οστά τους να παρουσιάζονται ως των Ελλήνων στρατιωτικών. Κι αυτό με σκοπό να γελοιοποιήσουν μια απ’ τις πλέον ηρωικές σελίδες του σύγχρονου Ελληνισμού αλλά και της αντίστασης όλων των Ευρωπαϊκών λαών κατά του φασισμού.
Οι σκηνές κατά το μεγαλύτερο μέρος τους έχουν γυριστεί εντός Ορθόδοξου ι. Ναού διαπράττοντας στην ουσία ιεροσυλία καθώς οι σκηνές πολλές φορές είναι απρεπέστατες. Επιπλέον να αναφερθεί ότι ο συγκεκριμένος ι. Ναός, Γενέθλιο της Παναγίας στο Λάμποβο του Σταυρού, είναι ένα σπουδαίο μνημείο αιώνων και ως εκ’ τούτου είναι απαγορευμένο, κι όχι απλώς για λόγους πνευματικούς, να χρησιμοποιείται για άλλους σκοπούς. Το Ινστιτούτο Μνημείων της Αλβανίας που αυθαίρετα παρακρατάει το συγκεκριμένο ιερό τόπο οφείλει να δώσει μια εξήγηση.
Ο τρόπος όμως πως η συγκεκριμένη ταινία αντιμετωπίζει την προσωπικότητα του Ορθόδοξου κληρικού αποτελεί όντως μια αισχρή απομίμηση της αθεϊστικής προπαγάνδας στα χρόνια του κουμμουνιστικού διωγμού της πίστεως. Είναι μια κακιά αντιγραφή ακριβώς τρόπων και μεθόδων με τις οποίες το τότε καθεστώς ήθελε να στρέψει την κοινή γνώμη κατά του κλήρου και της ιεροσύνης.
Όσοι προσπάθησαν να την πλασάρουν αυτή την παραγωγή, προτάσσοντας την ελευθερία στην καλλιτεχνική δημιουργία, μάλλον παραβλέπουν ότι υπάρχουν και ηθικοί φραγμοί και δεοντολογικοί κανόνες που οριοθετούν τη σχέση μεταξύ της ελευθερίας στη δημιουργία και τη μη προσβολή.
Εδώ δεν πρόκειται απλά για την προσβολή μιας ολόκληρης κοινότητας, υφίσταται ξεκάθαρα εμπαιγμός με τα θεία και απ’την άποψη αυτή θεωρούμε ότι η κοινή γνώμη πρέπει να αντιδράσει. Στην ουσία είναι μια προσπάθεια καλλιέργειας εθνικού μίσους και θρησκευτικού ρατσισμού την ώρα που η τέχνη πρέπει να εξυπηρετεί ακριβώς το αντίθετο. Η προσπάθεια δε των ΜΜΕ να την προβάλλουν ώστε να γεμίσουν οι κινηματογραφικές αίθουσες δεν είναι παρά η συνέχεια του κλίματος που προσπαθούν μεθοδικά να καλλιεργούν όλους του τελευταίους μήνες.
Αγ. Σαράντα, στις 15 Απριλίου 2011
Εκ’ του Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας
Πηγή: Βορειοηπειρώτης
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΟΜΟΝΟΙΑΣ Μια ακόμη αισχρή πρόκληση εις βάρος του Ελληνισμού και της Ορθοδόξου κοινότητας σημειώνεται αυτές τις ημέρες στα Τίρανα. Πρόκειται για την προβολή, κατόπιν μακράς διαφημιστικής εκστρατείας, ταινίας του αλβανού σκηνοθέτη Εντμόντ Μπουντίνα με τον τίτλο «Μπαλκάν Παζάρ».
Η κινηματογραφική αυτή παραγωγή που συγχρηματοδοτήθηκε απ’ το Εθνικό Κινηματογραφικό Κέντρο της Αλβανίας (Υπουργείο Πολιτισμού Αλβανίας)
και τη Διεύθυνση Κινηματογράφου της Ιταλίας (Υπουργείο Πολιτισμού Ιταλίας) καθώς και το Ίδρυμα Ιταλικού Πολιτισμού (Ιταλική Πρεσβεία στα Τίρανα), ασφαλώς όχι τυχαία επιλέχθηκε να προβληθεί τις ημέρες κοντά στο Ορθόδοξο Πάσχα.
Η ταινία τόσο ως προς το θέμα που πραγματεύεται, όσο και στις σκηνές που εκτιλήγει προσβάλει προκλητικά την μνήμη των Ελλήνων πεσόντων στον Ελληνο – Ιταλικό Πόλεμο το 1940 – 1941. Το σενάριό της βασίζεται σε μια προηγούμενη σκευωρία των αλβανικών ΜΜΕ και άλλων κέντρων ότι έχουν γίνει εκταφές ταφών πολιτών ώστε τα οστά τους να παρουσιάζονται ως των Ελλήνων στρατιωτικών. Κι αυτό με σκοπό να γελοιοποιήσουν μια απ’ τις πλέον ηρωικές σελίδες του σύγχρονου Ελληνισμού αλλά και της αντίστασης όλων των Ευρωπαϊκών λαών κατά του φασισμού.
Οι σκηνές κατά το μεγαλύτερο μέρος τους έχουν γυριστεί εντός Ορθόδοξου ι. Ναού διαπράττοντας στην ουσία ιεροσυλία καθώς οι σκηνές πολλές φορές είναι απρεπέστατες. Επιπλέον να αναφερθεί ότι ο συγκεκριμένος ι. Ναός, Γενέθλιο της Παναγίας στο Λάμποβο του Σταυρού, είναι ένα σπουδαίο μνημείο αιώνων και ως εκ’ τούτου είναι απαγορευμένο, κι όχι απλώς για λόγους πνευματικούς, να χρησιμοποιείται για άλλους σκοπούς. Το Ινστιτούτο Μνημείων της Αλβανίας που αυθαίρετα παρακρατάει το συγκεκριμένο ιερό τόπο οφείλει να δώσει μια εξήγηση.
Ο τρόπος όμως πως η συγκεκριμένη ταινία αντιμετωπίζει την προσωπικότητα του Ορθόδοξου κληρικού αποτελεί όντως μια αισχρή απομίμηση της αθεϊστικής προπαγάνδας στα χρόνια του κουμμουνιστικού διωγμού της πίστεως. Είναι μια κακιά αντιγραφή ακριβώς τρόπων και μεθόδων με τις οποίες το τότε καθεστώς ήθελε να στρέψει την κοινή γνώμη κατά του κλήρου και της ιεροσύνης.
Όσοι προσπάθησαν να την πλασάρουν αυτή την παραγωγή, προτάσσοντας την ελευθερία στην καλλιτεχνική δημιουργία, μάλλον παραβλέπουν ότι υπάρχουν και ηθικοί φραγμοί και δεοντολογικοί κανόνες που οριοθετούν τη σχέση μεταξύ της ελευθερίας στη δημιουργία και τη μη προσβολή.
Εδώ δεν πρόκειται απλά για την προσβολή μιας ολόκληρης κοινότητας, υφίσταται ξεκάθαρα εμπαιγμός με τα θεία και απ’την άποψη αυτή θεωρούμε ότι η κοινή γνώμη πρέπει να αντιδράσει. Στην ουσία είναι μια προσπάθεια καλλιέργειας εθνικού μίσους και θρησκευτικού ρατσισμού την ώρα που η τέχνη πρέπει να εξυπηρετεί ακριβώς το αντίθετο. Η προσπάθεια δε των ΜΜΕ να την προβάλλουν ώστε να γεμίσουν οι κινηματογραφικές αίθουσες δεν είναι παρά η συνέχεια του κλίματος που προσπαθούν μεθοδικά να καλλιεργούν όλους του τελευταίους μήνες.
Αγ. Σαράντα, στις 15 Απριλίου 2011
Εκ’ του Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας
Πηγή: Βορειοηπειρώτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!
Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.