Υπερψηφίστηκε επί της αρχής και επί των άρθρων, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, το νομοσχέδιο για τον Τουρισμό.
Στην πρωινή συνεδρίαση της Επιτροπής, οι προσκεκλημένοι φορείς εξέφρασαν την ως επί το πλείστον συμφωνία τους με το νομοθέτημα, ενώ κατά τη συζήτηση επί των άρθρων, πέντε βουλευτές της ΝΔ, με επικεφαλής τον εισηγητή του κόμματος, Λευτέρη Αυγενάκη, κατέθεσαν τροπολογία για τη συμπερίληψη και του αγροτουρισμού στη θεματολογία του νομοσχεδίου, κάτι που δεν έχει καταστεί δυνατόν μέχρι στιγμής, λόγω προβληματικής, όπως ανέφερε χθες η Όλγα Κεφαλογιάννη, συνεργασίας των υπουργείων Τουρισμού και Αγροτικής Ανάπτυξης.
Το νομοσχέδιο υπερψηφίστηκε επί της αρχής από τη Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ και καταψηφίστηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ, τους Ανεξάρτητους Έλληνες και το ΚΚΕ. Η ΔΗΜΑΡ επιφυλάχθηκε για την τελική της τοποθέτηση, ενώ η Χρυσή Αυγή δεν μετείχε στις συνεδριάσεις της Επιτροπής.
Η σημερινή ημέρα επεξεργασίας του νομοσχεδίου, ανέδειξε εκ νέου τις διαφορές ανάμεσα στην κυβερνητική προσέγγιση του θέματος της τουριστικής ανάπτυξης με εκείνες των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Χαρακτηριστικός υπήρξε ο σχολιασμός των εισηγητών της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, αμφότεροι Κρητικοί, για την επένδυση στην περιοχή της Μονής Τοπλού στην Κρήτη.
Υπερασπιζόμενος την απλοποίηση των αδειοδοτήσεων που επιφέρει στο νομοθετικό πλαίσιο το υπό συζήτηση νομοσχέδιο, ο εισηγητής της ΝΔ, Λευτέρης Αυγενάκης παρατήρησε πως «τον Νοέμβριο του 2013 δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η κοινή υπουργική απόφαση της διυπουργικής επιτροπής που εντάσσει στα fast track (σ.σ.: επενδύσεις με ταχεία διαδικασία αδειοδότησης και χρηματοδότησης) την επένδυση στη Μονή Τοπλού, ύψους 267,7 εκατ. ευρώ. Μετά από δεκαπέντε χρόνια δείχνει ότι ξεκινά η τουριστική επένδυση στο Cavo Siderou του Λασιθίου, χωρίς να είναι πλέον βέβαιο το ενδιαφέρον των επενδυτών. Δεν είναι υποχρεωμένοι να περιμένουν εμάς...».
«Στο σπίτι του κρεμασμένου, δεν μιλάνε για σκοινί» απάντησε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Μιχάλης Κριτσωτάκης. «Η περίπτωση του Τοπλού, είναι χαρακτηριστική για αυτές τις επενδύσεις που δεν πρέπει να γίνονται. Θα πω μόνο, ότι στην αναξιοπιστία της εταιρείας που ξεκινά το έργο, αναφέρονται δημοσιεύματα αγγλικών εφημερίδων- και πως όταν χρησιμοποιούμε το fast track για μια ανάπτυξη (και μάλιστα σε νησί), θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί».
«Ερχόμαστε εδώ, έχοντας καταγράψει εκκρεμότητες και παθογένειες που συσσωρεύονταν κατά το παρελθόν- και ερχόμαστε να παρέμβουμε σε σημεία που έστεκαν ως τροχοπέδη στην τουριστική ανάπτυξη και να διευκολύνουμε ακόμη περισσότερο την ιδιωτική πρωτοβουλία» ανέφερε στην ομιλία της η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη. «Πιστεύουμε ότι το σχέδιο νόμου έχει πρώτα απ' όλα αναπτυξιακό χαρακτήρα. Δημιουργεί ένα σαφές και απλό πλαίσιο άσκησης της επιχειρηματικής δραστηριότητας στον τουρισμό, και της αδειοδοτικής διαδικασίας, περιορίζοντας τις παρεμβάσεις της Διοίκησης». Από την άλλη ωστόσο, η Διοίκηση (το υπουργείο Τουρισμού) έχει ένα εξαιρετικά αυστηρό πλαίσιο σε σχέση με τους ελέγχους και τα πρόστιμα που επιβάλλονται, και δεν είναι τυχαίο ότι, όταν πριν από δύο χρόνια αναλάβαμε το υπουργείο Τουρισμού, υπήρχαν περίπου 3.000 υποθέσεις σε εκκρεμότητα. Πλέον, οι υποθέσεις αυτές έχουν διεκπεραιωθεί και για πρόστιμα που πρέπει να επιβληθούν σε τουριστικές επιχειρήσεις που έχουμε ελέγξει, οι υποθέσεις εξετάζονται το πολύ σε τρεις μήνες...» ανέφερε η κ. Κεφαλογιάννη.
«Τα διοικητικά μέτρα που επιβάλλετε για 150 ευρώ και σφράγισμα της επιχείρησης (σ.σ. αφορούν καταλύματα που λειτουργούν χωρίς το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας) μπορεί να τύχουν και θετικής ανταπόκρισης» παρατήρησε στη δική του ομιλία, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Μιχάλης Κριτσωτάκης. «Η επιτυχία αυτής της πολιτικής ωστόσο, δεν θα κριθεί στο πόσες επιχειρήσεις θα κλείσουν οι έλεγχοι, αλλά πόσες μικρές επιχειρήσεις θα αντέξουν να παραμείνουν νόμιμες και βιώσιμες, όταν δεν υπάρχει μέριμνα και πρόνοια για αυτές, παρά μόνο για τις μεγάλες- και στο πόσο θα αναγκαστούν να παρανομήσουν εξαιτίας του αθέμιτου ανταγωνισμού και του φορολογικού στραγγαλισμού που τους δημιουργείτε» υποστήριξε ο βουλευτής.
Στα εργασιακά ζητήματα, εστιάστηκαν οι παρεμβάσεις του ειδικού αγορητή του ΚΚΕ, Χρήστου Κατσώτη, ειδικά κατά την ακρόαση των κοινωνικών φορέων:
«Εμείς λέμε να υπάρχει η ελάχιστη σύνθεση προσωπικού των ξενοδοχείων- και με βάση αυτήν ένα ξενοδοχείο που θέλει να είναι πέντε αστέρων, να μπορεί να έχει το αντίστοιχο προσωπικό. Ποια θεωρείτε πως πρέπει να είναι η ελάχιστη σύνθεση; Ένας εργαζόμενος ανά κλίνη; Μισός;» ρώτησε τους εκπροσώπους των ξενοδόχων και των επιχειρήσεων τουρισμού, ο Χρήστος Κατσώτης.
«Δεν μπορείς να βάζεις στάνταρ εργαζόμενο ανά κλίνη» απάντησε από πλευράς του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, ο πρόεδρός του, Ανδρέας Ανδρεάδης. «Σήμερα μπορεί να έχεις ένα ξενοδοχείο ή κατάλυμα που να έχει μόνο δωμάτια και ένα εστιατόριο, και κάποιο άλλο να έχει δέκα. Δεν είναι δυνατόν να βάζεις ένα "σοβιετικό μοντέλο" που να το προβλέπει από τα πριν» συμπλήρωσε.
«Θα δεχόσασταν έναν διάλογο για τον αριθμό των εργαζομένων, ανάλογα με τις εξειδικεύσεις;» επανήλθε ο Μιχάλης Κριτσωτάκης του ΣΥΡΙΖΑ. «Ότι πχ, για να εξασφαλίζει ποιότητα ένας πεντάστερος, απαιτείται συγκεκριμένος αριθμός εργαζομένων;».
«Μελετούμε τα καλύτερα μοντέλα- το αυστραλέζικο, το αμερικανικό μοντέλο, το ελβετικό. Αυτά τα μοντέλα δεν στηρίζονται όμως στο πόσους εργαζόμενους έχει η υπηρεσία, αλλά στο ποια είναι αυτή η υπηρεσία» απάντησε ο κ. Ανδρεάδης.
«Δεν υπάρχει νόημα να συζητάμε λεπτομερώς ένα νομοσχέδιο, που αφήνει ανεξέλεγκτους μεγαλοξενοδόχους έναντι των μικρομεσαίων επιχειρήσεων» ανέφερε στην ομιλία της η Ραχήλ Μακρή. Η ειδική αγορήτρια των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, διαπίστωσε «όργιο παραχωρήσεων» στο άρθρο για τα Σύνθετα Τουριστικά Καταλύματα, καθώς και «παραχώρηση της δυνατότητας φοροαπαλλαγών σε μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους- ειδικά σε αυτούς που έχουν πολύ στενές σχέσεις με συγκεκριμένους υπουργούς και θα συνάπτουν συμβόλαια υποτιθέμενης τουριστικής προβολής» (άρθρο 32 για τους χορηγούς τουριστικής προβολής).
Επιφυλακτικός για το άρθρο που αφορά τα Σύνθετα Τουριστικά Καταλύματα εμφανίστηκε και ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ, Θάνος Μωραΐτης: «Δεν είμαι αρνητικός στο να πωλούνται οι κατοικίες ήδη από τα σχέδια, αλλά πολύ φοβάμαι πως, αν δεν υπάρχει μια ρύθμιση που να βάζει ασφαλιστικές δικλίδες, πολύ εύκολα θα δούμε αύριο διάφορους περιφερόμενους απατεωνίσκους "επενδυτές", να πλασάρουν διάφορα τουριστικά φαραωνικά καταλύματα και να στήνονται παιχνίδια στο Χρηματιστήριο» ανέφερε.
«Διασφαλιζόμαστε από τον κίνδυνο επενδυτικού ατυχήματος, από το γεγονός ότι δεν θα επιτραπεί η σύνδεση του Σύνθετου Τουριστικού Καταλύματος με οργανισμούς κοινής ωφέλειας, εάν δεν ολοκληρωθεί η κατασκευή του» απάντησε η υπουργός Τουρισμού.
Τάση υπερσυγκέντρωσης εξουσιών στον υπουργό Τουρισμού και τους ομολόγους του, για θέματα που δεν ρυθμίζονται απευθείας από το νομοσχέδιο, διαπίστωσε ο Θωμάς Ψύρρας (ΔΗΜΑΡ), μετρώντας στο σχέδιο νόμου 23 υπουργικές αποφάσεις και 14 Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις. «Αυτό πρέπει να τελειώσει» σημείωσε.
ΠΗΓΗ: ΑΜΠΕ
enikos
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post
Στην πρωινή συνεδρίαση της Επιτροπής, οι προσκεκλημένοι φορείς εξέφρασαν την ως επί το πλείστον συμφωνία τους με το νομοθέτημα, ενώ κατά τη συζήτηση επί των άρθρων, πέντε βουλευτές της ΝΔ, με επικεφαλής τον εισηγητή του κόμματος, Λευτέρη Αυγενάκη, κατέθεσαν τροπολογία για τη συμπερίληψη και του αγροτουρισμού στη θεματολογία του νομοσχεδίου, κάτι που δεν έχει καταστεί δυνατόν μέχρι στιγμής, λόγω προβληματικής, όπως ανέφερε χθες η Όλγα Κεφαλογιάννη, συνεργασίας των υπουργείων Τουρισμού και Αγροτικής Ανάπτυξης.
Το νομοσχέδιο υπερψηφίστηκε επί της αρχής από τη Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ και καταψηφίστηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ, τους Ανεξάρτητους Έλληνες και το ΚΚΕ. Η ΔΗΜΑΡ επιφυλάχθηκε για την τελική της τοποθέτηση, ενώ η Χρυσή Αυγή δεν μετείχε στις συνεδριάσεις της Επιτροπής.
Η σημερινή ημέρα επεξεργασίας του νομοσχεδίου, ανέδειξε εκ νέου τις διαφορές ανάμεσα στην κυβερνητική προσέγγιση του θέματος της τουριστικής ανάπτυξης με εκείνες των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Χαρακτηριστικός υπήρξε ο σχολιασμός των εισηγητών της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, αμφότεροι Κρητικοί, για την επένδυση στην περιοχή της Μονής Τοπλού στην Κρήτη.
Υπερασπιζόμενος την απλοποίηση των αδειοδοτήσεων που επιφέρει στο νομοθετικό πλαίσιο το υπό συζήτηση νομοσχέδιο, ο εισηγητής της ΝΔ, Λευτέρης Αυγενάκης παρατήρησε πως «τον Νοέμβριο του 2013 δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η κοινή υπουργική απόφαση της διυπουργικής επιτροπής που εντάσσει στα fast track (σ.σ.: επενδύσεις με ταχεία διαδικασία αδειοδότησης και χρηματοδότησης) την επένδυση στη Μονή Τοπλού, ύψους 267,7 εκατ. ευρώ. Μετά από δεκαπέντε χρόνια δείχνει ότι ξεκινά η τουριστική επένδυση στο Cavo Siderou του Λασιθίου, χωρίς να είναι πλέον βέβαιο το ενδιαφέρον των επενδυτών. Δεν είναι υποχρεωμένοι να περιμένουν εμάς...».
«Στο σπίτι του κρεμασμένου, δεν μιλάνε για σκοινί» απάντησε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Μιχάλης Κριτσωτάκης. «Η περίπτωση του Τοπλού, είναι χαρακτηριστική για αυτές τις επενδύσεις που δεν πρέπει να γίνονται. Θα πω μόνο, ότι στην αναξιοπιστία της εταιρείας που ξεκινά το έργο, αναφέρονται δημοσιεύματα αγγλικών εφημερίδων- και πως όταν χρησιμοποιούμε το fast track για μια ανάπτυξη (και μάλιστα σε νησί), θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί».
«Ερχόμαστε εδώ, έχοντας καταγράψει εκκρεμότητες και παθογένειες που συσσωρεύονταν κατά το παρελθόν- και ερχόμαστε να παρέμβουμε σε σημεία που έστεκαν ως τροχοπέδη στην τουριστική ανάπτυξη και να διευκολύνουμε ακόμη περισσότερο την ιδιωτική πρωτοβουλία» ανέφερε στην ομιλία της η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη. «Πιστεύουμε ότι το σχέδιο νόμου έχει πρώτα απ' όλα αναπτυξιακό χαρακτήρα. Δημιουργεί ένα σαφές και απλό πλαίσιο άσκησης της επιχειρηματικής δραστηριότητας στον τουρισμό, και της αδειοδοτικής διαδικασίας, περιορίζοντας τις παρεμβάσεις της Διοίκησης». Από την άλλη ωστόσο, η Διοίκηση (το υπουργείο Τουρισμού) έχει ένα εξαιρετικά αυστηρό πλαίσιο σε σχέση με τους ελέγχους και τα πρόστιμα που επιβάλλονται, και δεν είναι τυχαίο ότι, όταν πριν από δύο χρόνια αναλάβαμε το υπουργείο Τουρισμού, υπήρχαν περίπου 3.000 υποθέσεις σε εκκρεμότητα. Πλέον, οι υποθέσεις αυτές έχουν διεκπεραιωθεί και για πρόστιμα που πρέπει να επιβληθούν σε τουριστικές επιχειρήσεις που έχουμε ελέγξει, οι υποθέσεις εξετάζονται το πολύ σε τρεις μήνες...» ανέφερε η κ. Κεφαλογιάννη.
«Τα διοικητικά μέτρα που επιβάλλετε για 150 ευρώ και σφράγισμα της επιχείρησης (σ.σ. αφορούν καταλύματα που λειτουργούν χωρίς το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας) μπορεί να τύχουν και θετικής ανταπόκρισης» παρατήρησε στη δική του ομιλία, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Μιχάλης Κριτσωτάκης. «Η επιτυχία αυτής της πολιτικής ωστόσο, δεν θα κριθεί στο πόσες επιχειρήσεις θα κλείσουν οι έλεγχοι, αλλά πόσες μικρές επιχειρήσεις θα αντέξουν να παραμείνουν νόμιμες και βιώσιμες, όταν δεν υπάρχει μέριμνα και πρόνοια για αυτές, παρά μόνο για τις μεγάλες- και στο πόσο θα αναγκαστούν να παρανομήσουν εξαιτίας του αθέμιτου ανταγωνισμού και του φορολογικού στραγγαλισμού που τους δημιουργείτε» υποστήριξε ο βουλευτής.
Στα εργασιακά ζητήματα, εστιάστηκαν οι παρεμβάσεις του ειδικού αγορητή του ΚΚΕ, Χρήστου Κατσώτη, ειδικά κατά την ακρόαση των κοινωνικών φορέων:
«Εμείς λέμε να υπάρχει η ελάχιστη σύνθεση προσωπικού των ξενοδοχείων- και με βάση αυτήν ένα ξενοδοχείο που θέλει να είναι πέντε αστέρων, να μπορεί να έχει το αντίστοιχο προσωπικό. Ποια θεωρείτε πως πρέπει να είναι η ελάχιστη σύνθεση; Ένας εργαζόμενος ανά κλίνη; Μισός;» ρώτησε τους εκπροσώπους των ξενοδόχων και των επιχειρήσεων τουρισμού, ο Χρήστος Κατσώτης.
«Δεν μπορείς να βάζεις στάνταρ εργαζόμενο ανά κλίνη» απάντησε από πλευράς του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, ο πρόεδρός του, Ανδρέας Ανδρεάδης. «Σήμερα μπορεί να έχεις ένα ξενοδοχείο ή κατάλυμα που να έχει μόνο δωμάτια και ένα εστιατόριο, και κάποιο άλλο να έχει δέκα. Δεν είναι δυνατόν να βάζεις ένα "σοβιετικό μοντέλο" που να το προβλέπει από τα πριν» συμπλήρωσε.
«Θα δεχόσασταν έναν διάλογο για τον αριθμό των εργαζομένων, ανάλογα με τις εξειδικεύσεις;» επανήλθε ο Μιχάλης Κριτσωτάκης του ΣΥΡΙΖΑ. «Ότι πχ, για να εξασφαλίζει ποιότητα ένας πεντάστερος, απαιτείται συγκεκριμένος αριθμός εργαζομένων;».
«Μελετούμε τα καλύτερα μοντέλα- το αυστραλέζικο, το αμερικανικό μοντέλο, το ελβετικό. Αυτά τα μοντέλα δεν στηρίζονται όμως στο πόσους εργαζόμενους έχει η υπηρεσία, αλλά στο ποια είναι αυτή η υπηρεσία» απάντησε ο κ. Ανδρεάδης.
«Δεν υπάρχει νόημα να συζητάμε λεπτομερώς ένα νομοσχέδιο, που αφήνει ανεξέλεγκτους μεγαλοξενοδόχους έναντι των μικρομεσαίων επιχειρήσεων» ανέφερε στην ομιλία της η Ραχήλ Μακρή. Η ειδική αγορήτρια των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, διαπίστωσε «όργιο παραχωρήσεων» στο άρθρο για τα Σύνθετα Τουριστικά Καταλύματα, καθώς και «παραχώρηση της δυνατότητας φοροαπαλλαγών σε μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους- ειδικά σε αυτούς που έχουν πολύ στενές σχέσεις με συγκεκριμένους υπουργούς και θα συνάπτουν συμβόλαια υποτιθέμενης τουριστικής προβολής» (άρθρο 32 για τους χορηγούς τουριστικής προβολής).
Επιφυλακτικός για το άρθρο που αφορά τα Σύνθετα Τουριστικά Καταλύματα εμφανίστηκε και ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ, Θάνος Μωραΐτης: «Δεν είμαι αρνητικός στο να πωλούνται οι κατοικίες ήδη από τα σχέδια, αλλά πολύ φοβάμαι πως, αν δεν υπάρχει μια ρύθμιση που να βάζει ασφαλιστικές δικλίδες, πολύ εύκολα θα δούμε αύριο διάφορους περιφερόμενους απατεωνίσκους "επενδυτές", να πλασάρουν διάφορα τουριστικά φαραωνικά καταλύματα και να στήνονται παιχνίδια στο Χρηματιστήριο» ανέφερε.
«Διασφαλιζόμαστε από τον κίνδυνο επενδυτικού ατυχήματος, από το γεγονός ότι δεν θα επιτραπεί η σύνδεση του Σύνθετου Τουριστικού Καταλύματος με οργανισμούς κοινής ωφέλειας, εάν δεν ολοκληρωθεί η κατασκευή του» απάντησε η υπουργός Τουρισμού.
Τάση υπερσυγκέντρωσης εξουσιών στον υπουργό Τουρισμού και τους ομολόγους του, για θέματα που δεν ρυθμίζονται απευθείας από το νομοσχέδιο, διαπίστωσε ο Θωμάς Ψύρρας (ΔΗΜΑΡ), μετρώντας στο σχέδιο νόμου 23 υπουργικές αποφάσεις και 14 Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις. «Αυτό πρέπει να τελειώσει» σημείωσε.
ΠΗΓΗ: ΑΜΠΕ
enikos
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!
Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.