Υπηρεσία μαζικής αποστολής sms

Πέμπτη, 17 Μαρτίου 2016

Παρατηρήσεις του Περιφερειακού Φο.Δ.Σ.Α Στερεάς Ελλάδας σχετικά με τους ισχυρισμούς, της Δημάρχου Λεβαδέων.

Τα όσα ανάφερε σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου η Δήμαρχος Λεβαδέων, σχετικά με τη νομιμότητα της λειτουργίας του Περιφερειακού Φο.Δ.Σ.Α Στερεάς Ελλάδας Α.Ε., δεν μας εξέπληξαν ιδιαίτερα. 

Ήταν αναμενόμενα, αφού εδώ και 1,5 χρόνο η σταθερή προσπάθεια της είναι να καταστρέψει ότι πιο δημιουργικό οικοδομείται στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. 


Εντούτοις, θα θέλαμε να διατυπώσουμε τις παρατηρήσεις μας σχετικά με τους ισχυρισμούς της. 

1. Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας στις αρχές του 2015 διέθετε 8 ενεργούς Χώρους Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Απορριμμάτων (ΧΑΔΑ), κοινώς χωματερές, στα Άγραφα, Καρπενήσι, Αμφίκλεια – Ελάτεια, Δελφούς, Λοκρούς, Κύμη, Αλιβέρι & Κάρυστο. 

Παράλληλα 2 μεγάλες γεωγραφικές ενότητες, αυτές της Χαλκίδας & Λαμίας είχαν κορεσμένους ΧΥΤΑ. 

Το μεγαλύτερο δηλαδή τμήμα της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας είχε πρόβλημα, όχι μόνο περιβαλλοντικό αλλά και καταβολής των προστίμων, μετά την οριστική καταδίκη της χώρας μας για την συνέχιση λειτουργίας των ΧΑΔΑ και την μη αποκατάστασή τους. 

Τι έκανε για αυτό η συντριπτική πλειοψηφία των Δήμων της Περιφέρειάς μας ; 
Μέσα από ένα ολοκληρωμένο σχέδιο και με Περιφερειακή συνείδηση δρομολόγησε το κλείσιμο και αποκατάσταση των ΧΑΔΑ. 

Σε αυτήν την προσπάθεια συνέβαλαν όλοι οι Δήμοι ή σχεδόν όλοι αφού η Δήμαρχος Λεβαδέων ήταν παντελώς απούσα, αρνούμενη να εφαρμόσει ακόμη και διατάξεις νόμων που την υποχρέωναν να παραλάβει το 50% των απορριμμάτων των Δήμων Αμφίκλειας – Ελάτειας & Δελφών. 

Σήμερα η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας έχει κλείσει τους 7 από τους 8 ΧΑΔΑ και το αμέσως επόμενο διάστημα κλείνει και τον 8 ο ενώ κατασκευάζει και έχει δρομολογήσει σειρά νέων έργων (κατασκευή μονάδας κομποστοποίησης Φωκίδας, ΜΕΑ Θήβας, επέκταση ΧΥΤΑ Χαλκίδας & Λαμίας, ΜΕΑ Χαλκίδας & Λαμίας, εξοπλισμός διαχείρισης απορριμμάτων κ.α). 

2. Οι Δήμοι της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, μέσα από μια πρωτόγνωρη δημοκρατική διαδικασία και με συντριπτικές αποφάσεις των Δημοτικών τους Συμβουλίων, αποφάσισαν σε εφαρμογή του Ν. 4071/2012, την μετατροπή της νομικής μορφής του Περιφερειακού Συνδέσμου Φο.Δ.Σ.Α σε Ανώνυμη Εταιρεία των Ο.Τ.Α. 

Την απόφαση αυτή, την βασική δηλαδή δημοκρατική αρχή της πλειοψηφίας αποδέχθηκε και μικρός αριθμός Δήμων, οι οποίοι δεν αποφάσισαν θετικά για την μετατροπή της νομικής μορφής και συμμετέχουν στον Περιφερειακό Φο.Δ.Σ.Α Α.Ε. 

Δυο Δήμοι, κατά παράβαση του νόμου αρνήθηκαν να συμμετάσχουν. 

3. Σχετικά με την νομιμότητα λειτουργίας του Περιφερειακού Φο.Δ.Σ.Α. 2/4 

Όσο και αν η Δήμαρχος Λεβαδέων διαφωνεί, στην Ελλάδα εξακολουθεί να υφίσταται κράτος δικαίου και διάκριση των εξουσιών. 

Τη νομιμότητα των διοικητικών πράξεων, την κρίνουν τα αρμόδια διοικητικά όργανα και δικαστήρια. 

Ούτε πολιτικοί παράγοντες, ούτε υπάλληλοι Υπουργείων, ούτε Δήμαρχοι. 

Ως προς τη νομιμότητα της λειτουργίας του Φορέα μας, και την επαναλαμβανόμενη παράνομη συμπεριφορά του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας απέναντί μας, την παραπέμπουμε στις αρμόδιες Επιτροπές του άρθρου 152 του ν. 3463/2006 για τους νομούς Φθιώτιδας, Βοιωτίας και Εύβοιας, ως αποκλειστικά αρμόδιες για τον έλεγχο νομιμότητας των πράξεων του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, όπου ακύρωσαν τις πράξεις του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, τον οποίο έκριναν παντελώς αναρμόδιο να ελέγξει τη νομιμότητα της σύστασης και λειτουργίας του Φορέα μας. 

Με βάση και αυτές τις αποφάσεις, ο Περιφερειακός ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας Α.Ε. έχει συσταθεί και λειτουργεί απολύτως νόμιμα. 

Εννοείται, ότι ούτε δεχτήκαμε, ούτε πρόκειται να δεχτούμε οποιαδήποτε άποψη, από όπου και να προέρχεται, η οποία θα δέχεται ως δεδομένη τη μη νόμιμη σύσταση του φορέα μας. 

Ας μην παραπληροφορεί η Δήμαρχος Λεβαδέων το ακροατήριό της. 
Αντίθετα σε κάθε είδους πίεση, θα υπερασπιστούμε τη νομιμότητα μέχρι τέλους, σε όλες τις βαθμίδες της ελληνικής και της ευρωπαϊκής δικαιοσύνης. 

Ως προς αυτό, ας μην έχει αυταπάτες, ούτε η Δήμαρχος Λεβαδέων, ούτε οποιοσδήποτε άλλος. 

Και πριν η Δήμαρχος Λεβαδέων επικαλεστεί πάλι μια πράξη ενός κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, της συνιστούμε να διαβάσει προσεκτικά την απόφαση 4358/2014 του Στ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, αλλά και τις αποφάσεις 207/2006, 1344/2011, 2809/2011, 1115/2013 του ίδιου Ανώτατου Δικαστηρίου, για να έχει μια πληρέστερη εικόνα των αρμοδιοτήτων του Ελεγκτικού Συνεδρίου. 

4. Ειδικότερα για την προαναφερόμενη πράξη του κλιμακίου, στις 4 Μαρτίου 2016 εκδικάσθηκε η αίτηση ανάκλησης και το αμέσως επόμενο διάστημα θα εκδοθεί η απόφαση. 

Στις 4 Μαρτίου κατατέθηκε επίσης αίτηση ακύρωσης της τελευταίας πράξης του εκτελούντα χρέη Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας στο Συμβούλιο της Επικρατείας, η οποία δεν έχει προσδιοριστεί ακόμη, πότε θα εκδικαστεί. 

Τέλος είναι γνωστό ότι εκκρεμεί η γνωμοδότηση από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, η οποία ζητήθηκε από το ίδιο το Υπουργείο Εσωτερικών. 

Επί πέντε μήνες, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους αρνείται να επικυρώσει την άποψη συγκεκριμένων παραγόντων του Υπουργείου Εσωτερικών και της Δημάρχου Λεβαδέων, περί μη νόμιμης σύστασης του Φορέα μας.

 Για όλες αυτές τις αναμενόμενες αποφάσεις, έχει αποφανθεί ήδη η Δήμαρχος Λεβαδέων κατά τα λεγόμενά της στην συνέντευξη, εκτός και εάν με την παρέμβασή της επιδιώκει να επηρεάσει την δικαιοσύνη. 

5. Αντί η Δήμαρχος Λεβαδέων να εκφράζει την ανησυχία της για το ενδεχόμενο διάπραξης του αδικήματος της παράβασης καθήκοντος από τους Δημάρχους που 3/4 συμμετέχουν στον Περιφερειακό ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας Α.Ε., ας απαντήσει, κυρίως στους δημότες της: 

Αν οι Ανώνυμες Εταιρείες είναι παράνομες και χώροι διαπλοκής, για ποιο λόγο η ίδια διατηρεί τη ΔΕΠΟΔΑΛ με τη νομική μορφή της Α.Ε. (όπως δηλαδή και ο Περιφερειακός ΦοΔΣΑ) και δεν την έχει μετατρέψει σε Σύνδεσμο, πράγμα που επιθυμεί μόνο για τον Περιφερειακό ΦοΔΣΑ; 

Αν ο Περιφερειακός ΦοΔΣΑ είναι παράνομος και οι δικές της προτάσεις νόμιμες, γιατί απαιτείται η τροποποίηση του νόμου 4071/2012 για να τις υλοποιήσει;; 

Μήπως γιατί, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, νόμιμη είναι η λειτουργία του Περιφερειακού ΦοΔΣΑ και παράνομα είναι τα όσα σχεδιάζει και προτείνει η Δήμαρχος Λεβαδέων? 

6. Η Δήμαρχος Λεβαδέων, αν και συνέταξε ένα υπερτοπικό σχέδιο διαχείρισης απορριμμάτων, έχει εκλεγεί Δήμαρχος Λεβαδέων και όχι Υπερδήμαρχος Στερεάς Ελλάδας. 

Οφείλει να σέβεται την αυτονομία και την ελευθερία επιλογής των υπόλοιπων Δήμων της Στερεάς Ελλάδας, ως προς το πώς εκείνοι θα διαχειριστούν τα απορρίμματά τους. 

Αντί να ανησυχεί για τη νομιμότητα των αποφάσεων των 22 Δήμων της Στερεάς Ελλάδας, ας ανησυχεί για το ότι ήδη έχουν αποχωρήσει οι δύο από τους πέντε Δήμους που επρόκειτο να συμμετάσχουν στο υπερτοπικό της σχέδιο. 

Προφανώς η Δήμαρχος Λεβαδέων εκτός από τον μελλοντικό παράδεισο, δεν έχει τίποτα άλλο να προτείνει και υποσχεθεί στους όμορους Δήμους που διαθέτουν ΧΑΔΑ, για τα επόμενα 5 χρόνια και πως θα διαχειριστούν τα απορρίμματά τους. 

7. Η Δήμαρχος Λεβαδέων στις αρχές του 2015 κατήγγειλε τις ενταγμένες μονάδες Φωκίδας & Θήβας, τις μόνες σε όλη τη χώρα που θα κατασκευασθούν με δημόσια χρηματοδότηση και όχι με ΣΔΙΤ, εξυπηρέτησης 40.000 & 66.700 κατοίκων αντίστοιχα, ως φαραωνικές και μη συμβατές με το νέο ΕΣΔΑ, επειδή προβλέπουν μεταξύ άλλων και επεξεργασία σύμμεικτων απορριμμάτων. 

Για αυτόν τον λόγο με αποφάσεις του Δημοτικού της Συμβουλίου, στις 31/03/2015 συνέταξε τοπικό σχέδιο και προέβλεψε μια μονάδα κομποστοποίησης προϋπολογισμού 1.316.900 ευρώ. 

Τον Σεπτέμβριο του 2015 αναθεωρώντας τον σχεδιασμό της κατέθεσε υπερτοπικό σχέδιο 5 Δήμων, το οποίο προβλέπει μονάδα επεξεργασίας σύμμεικτων απορριμμάτων, μονάδα κομποστοποίησης, μονάδα ανακύκλωσης & ΧΥΤΥ για εξυπηρέτηση 81.669 κατοίκων και προϋπολογισμού 19.814.076 ευρώ. 

Προφανώς το έργο των 81.669 κατοίκων, σε αντίθεση με αυτό των 40.000 ή 66.700 κατοίκων της Φωκίδας & της Θήβας είναι συμβατό με το νέο ΕΣΔΑ και δεν είναι φαραωνικό επειδή το προτείνει η Δήμαρχος Λεβαδέων. 

8. Επί 1,5 χρόνο σε κάθε της αναφορά η Δήμαρχος Λεβαδέων προαναγγέλλει την τροποποίηση του Ν. 4071/2012, η οποία θα δίνει την δυνατότητα σε κάθε Δήμο ή ομάδες Δήμων να διαχειρίζονται από μόνοι τους τα απορρίμματα. 

Οι Δήμοι που συμμετέχουν στον Περιφερειακό Φο.Δ.Σ.Α δεν είναι ομάδα Δήμων, οι οποίοι με ελεύθερη βούληση αποφάσισαν να συμμετέχουν σε αυτό το σχήμα ; 

Εκτός και εάν η Δήμαρχος Λεβαδέων εννοεί και δέχεται μόνο την δική της επιθυμία και την δική της ομάδα Δήμων. 4/4 

9. Το ότι η Δήμαρχος Λεβαδέων συμμετέχει σε συσκέψεις του Υπουργείου Εσωτερικών, με σκοπό την τροποποίηση του νόμου 4071/2012, προκειμένου να εξυπηρετήσει το σχεδιασμό της, ούτε άγνωστο μας είναι, ούτε μας προκαλεί εντύπωση. 

Εδώ και αρκετό καιρό, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η λειτουργία του Φορέα μας δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα νομιμότητας. 

Ο πόλεμος εναντίον του Φορέα μας είναι πολιτικός, και για την ακρίβεια μικροπολιτικός, και δυστυχώς, σε αυτόν συμμετέχουν και φορείς της Δημόσιας Διοίκησης, που, ενώ οφείλουν να σέβονται και να επιβάλλουν τη νομιμότητα, προτιμούν να περιφρονούν προκλητικά τις αποφάσεις οργάνων όπως της Επιτροπής του άρθρου 152 του ν. 3463/2006, και να εκδίδουν σωρηδόν παράνομες διοικητικές πράξεις. 

Αλλά αυτό το θέμα θα αντιμετωπιστεί στην ώρα του, και με τον δέοντα τρόπο. 

10. Ο Περιφερειακός ΦοΔΣΑ, στον ένα χρόνο λειτουργίας του, έχει να επιδείξει σημαντικότατο έργο. 

Μέσα σε ένα χρόνο, με την αγαστή συνεργασία των 22 Δήμων που συμμετέχουν στο Φορέα μας, έκλεισαν όλες οι παράνομες χωματερές στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. 

Η ίδια έχει κάθε δικαίωμα να λειτουργεί με τοπικιστικά κριτήρια και στόχους. 

Δεν μπορεί όμως, και δεν θα της το επιτρέψουμε, να ακυρώσει τις προσπάθειες περιφερειακής συνεννόησης και συνεργασίας που καταβάλλουν οι υπόλοιποι 22 Δήμοι της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, για να επιλύσουν με αίσθηση περιφερειακής αλληλεγγύης το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων προς όφελος της Περιφέρειας και των κατοίκων της. 

Για την ώρα, η Δήμαρχος Λεβαδέων, ας αρκεστεί στο εξής: 

Έχει κάθε δικαίωμα να διαχειριστεί όπως θέλει τα απορρίμματά της, στο πλαίσιο της νομοθεσίας, όπως αυτή ισχύει σήμερα, ή όπως θα διαμορφωθεί στο μέλλον. 

Δεν έχει κανένα δικαίωμα να παρεμβαίνει σε κανέναν άλλο Δήμο ή Φορέα, για τον τρόπο διαχείρισης των απορριμμάτων που αυτοί επιλέγουν. 

Νουθεσίες και παρεμβάσεις σε άλλους Δήμους και Φορείς στους οποίους δεν συμμετέχει η Δήμαρχος Λεβαδέων, καλό θα είναι να μην επαναληφθούν στο μέλλον. 

Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να αμφισβητεί την βούληση της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκλεγμένων Δημοτικών Συμβουλίων των Δήμων της Περιφέρειας. 

Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να ανοίξουν και πάλι οι χωματερές στην Περιφέρειά μας. 

Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να ακυρώσει τα μοναδικά έργα με δημόσια χρηματοδότηση και να ανοίξει την πόρτα στα ΣΔΙΤ. 

Δεν θα επιτρέψουμε κανένα πισωγύρισμα στο ολοκληρωμένο σχέδιο διαχείρισης το οποίο με πολύ προσπάθεια και εμφανή θετικά αποτελέσματα έχει δρομολογηθεί προς όφελος των πολιτών και της προστασίας του περιβάλλοντος. 

 Το Διοικητικό Συμβούλιο του Περιφερειακού Φο.Δ.Σ.Α Στερεάς Ελλάδας Α.Ε 


Θήβα : 17/03/2016


Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!

Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.

Χειρουργικό Ιατρείο

Χειρουργικό Ιατρείο