Αυτή είναι η δημοκρατία μας!
Τι είναι ελευθερία; Μήπως είναι η κατάσταση του ανθρώπου εκείνου που δεν υπόκειται σε κανέναν καταναγκασμό, σωματικό ή ηθικό; Μήπως είναι η ανεξαρτησία του ανθρώπου από κάθε εξωτερική βία, που ασκεί επάνω του άλλο πρόσωπο ή και η εσωτερική του ανεξαρτησία από κάποια ψυχική πάθηση;
Μήπως είναι ακόμη ελευθερία η έλλειψη ενός εμποδίου ή ενός φραγμού, που αναγκάζει τον άνθρωπο να μην πράξει κάτι που θέλει; Είναι, δηλαδή, το δικαίωμα κάποιου να πράττει ό,τι θέλει; Μήπως είναι ελευθερία, τέλος, η ανεξαρτησία του ατόμου, του λαού ή του κράτους, που δεν υπόκειται σε ξένη θέληση ή κοινώς "λευτεριά";
Είναι όλα αυτά, κάθε ένα ξεχωριστά, αλλά και από κοινού όλαμαζί. Είναι επιταγή του φυσικού δικαίου, επειδή είναι "έμφυτος πάσιν ανθρώποις ο της ελευθερίας πόθος". Είναι αντίθετον της υποτελειας, της εξάρτησης, του περιορισμού και της δουλείας. Είναι ατομική ή αστική ελευθερία αφ' ενός και πολιτική αφ' ετερου.
Και η ελευθερία είναι ταυτισμένη με την έννοια της δημοκρατίας, όρος ελληνικός, πολιτογραφηθείς διεθνώς. Και είναι το πολιτικό σύστημα, στο οποίο "άρχει ο λαός", γι΄αυτό και είναι "κάλλιστον" το όνομά της. Και δημοκρατία με την ευρύτερη έννοια είναι μια κοινωνική αρχή τάξης γενικής ισχύος, όπου αναγνωρίζεται σε κάθε μέλος της κοινωνίας, αναλόγως της ωριμότητας του και της ικανότητάς του,ένας χώρος δράσης αυτουπεύθυνης ελευθερίας και συνυπεύθυνης συμμετοχής στα κοινά.
Δηλαδή, δημοκρατία σημαίνει: "Είμαι τόσο καλός,όσον κι εσύ, αλλά και είσαι τόσον καλός, όσον κι εγώ"
Που έχει όμως την αρχή της η δημο-κρατία, η λαική κυριαρχία; Στην αξία άνθρωπος! Σ' αυτήν εμπεριέχονται και μ' αυτήν πραγματώνονται ολεςοι αξίες κατά τη διαδικασία από το άτομο στο σύνολο και με το σύνολο, δια του συνόλου, στο άτομο. Δηλαδή, ο άνθρωπος αν και γεννιέται ως άτομο, ουδαμού πραγματώνεται ως άτομο. Και τούτο, επειδή πριν γεννηθεί ως άτομο,είναι κοινωνία "ζώον κοινωνικόν".
Και κοινωνία ως προς το νόημά της,δεν είναι άλλο από το σημείο διασταύρωσης ανθρωπίνων συνειδήσεων, από την το συναίσθημα της συμπάθειας ή αντιπάθειας, καρπός των οποίων είναι η αγάπη και το μίσος,ο Κάιν και ο Αβελ. Ως προς δε το περιεχόμενό της η κοινωνία είναι σύνθεση ιεραρχημένων αντικειμενικών αξιών εκ των κάτω προς τα άνω, από τις βιολογικές προς τις πνευματικές,όπως είναι η οικονομική,η αισθητική,η επιστημονική, η ηθική, η πολιτική και η θρησκευτική αξία.
Αυτές οι αξίες αποτελούν το περιεχόμενο και της Παιδείας και του Πολιτισμού...
Οπου σε οσάκις έπαυσε να είναι βασική αξία της Δημοκρατίας ο Ανθρωπος, εκεί η δημοκρατία, οποιαδήποτε μορφή κι αν έχει, είναι "τύποις". Κι αυτό συμβαίνει σε τούτη τη χώρα των παχυλών λόγων και των ισχνών πράξεων!
Η αξία "άνθρωπος" έχει εξοβελιστεί από την πολιτική αλογοκρατία. Στους Ελληνες που ανακάλυψαν την "ιδέα" άνθρωπος και την πρόσφεραν στην ανθρωπότητα, δεν ανήκει μόνο η πατρότητα της δημοκρατίας, αλλά και η λειτουργικότητα και πραγμάτωση της . Αυτοί οι Ελληνες υφίστανται σήμερα την "εξαθλίωση" της δημοκρατίας και την κρίση της ελευθερίας...
Η δημοκρατία σε "μετωπική σύγκρουση" με τον πολιτικό παραλογισμό και την ανικανότητα. Μήπως λοιπόν αποθνήσκει η δημοκρατία, λόγω της εκρήξεως της αλογοκρατίας, η οποία εξοστρακίζει τη λογική, την ανεκτικότητα και την ανθρωπιά;
Το σίγουρο είναι ότι η δημοκρατία φυλλορροεί, οι θεσμοί ευτελίζονται, τα κοινωνικά δικαιώματα καταπατώνται, τα συμφέροντα κυριαρχούν, με τη συνυπευθυνότητα των πολιτικών να αντλεί από την τεράστια δεξαμενή της ανευθυνότητας και της κακώς εννουμένης αυθεντίας.
Και σε μια χώρα που ακούς από τα πρωθυπουργικά χείλη να λένε ότι "Ο νόμος θα εφαρμοσθεί αυστηρά" ή οι δικαστικές αποφάσεις να μην γίνονται σεβαστές από την εξουσία,την κυβέρνηση,ή να εφαρμόζονται με "εκπτώσεις", τότε η δημοκρατία υποφέρει από την πολιτική αποτύφλωση και την αχαλινωσία και από όλες εκείνες τις εσωτερικές δυνάμεις, οι οποίες απειλούν το περιεχόμενό της.
Κι ολα τα παραπάνω σε συνδυασμό με την παθολογία του Συντάγματος. Και η παθολογία του Συντάγματος έχει την αιτία της στην παθολογία της ατομικής ψυχής και εκδηλώνεται ως ασθένεια της δημοκρατίας, η οποία από σύμπτωμα εξελίσσεται σε κατάσταση.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΥΡΜΟΓΛΟΥ
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post
Τι είναι ελευθερία; Μήπως είναι η κατάσταση του ανθρώπου εκείνου που δεν υπόκειται σε κανέναν καταναγκασμό, σωματικό ή ηθικό; Μήπως είναι η ανεξαρτησία του ανθρώπου από κάθε εξωτερική βία, που ασκεί επάνω του άλλο πρόσωπο ή και η εσωτερική του ανεξαρτησία από κάποια ψυχική πάθηση;
Μήπως είναι ακόμη ελευθερία η έλλειψη ενός εμποδίου ή ενός φραγμού, που αναγκάζει τον άνθρωπο να μην πράξει κάτι που θέλει; Είναι, δηλαδή, το δικαίωμα κάποιου να πράττει ό,τι θέλει; Μήπως είναι ελευθερία, τέλος, η ανεξαρτησία του ατόμου, του λαού ή του κράτους, που δεν υπόκειται σε ξένη θέληση ή κοινώς "λευτεριά";
Είναι όλα αυτά, κάθε ένα ξεχωριστά, αλλά και από κοινού όλαμαζί. Είναι επιταγή του φυσικού δικαίου, επειδή είναι "έμφυτος πάσιν ανθρώποις ο της ελευθερίας πόθος". Είναι αντίθετον της υποτελειας, της εξάρτησης, του περιορισμού και της δουλείας. Είναι ατομική ή αστική ελευθερία αφ' ενός και πολιτική αφ' ετερου.
Και η ελευθερία είναι ταυτισμένη με την έννοια της δημοκρατίας, όρος ελληνικός, πολιτογραφηθείς διεθνώς. Και είναι το πολιτικό σύστημα, στο οποίο "άρχει ο λαός", γι΄αυτό και είναι "κάλλιστον" το όνομά της. Και δημοκρατία με την ευρύτερη έννοια είναι μια κοινωνική αρχή τάξης γενικής ισχύος, όπου αναγνωρίζεται σε κάθε μέλος της κοινωνίας, αναλόγως της ωριμότητας του και της ικανότητάς του,ένας χώρος δράσης αυτουπεύθυνης ελευθερίας και συνυπεύθυνης συμμετοχής στα κοινά.
Δηλαδή, δημοκρατία σημαίνει: "Είμαι τόσο καλός,όσον κι εσύ, αλλά και είσαι τόσον καλός, όσον κι εγώ"
Που έχει όμως την αρχή της η δημο-κρατία, η λαική κυριαρχία; Στην αξία άνθρωπος! Σ' αυτήν εμπεριέχονται και μ' αυτήν πραγματώνονται ολεςοι αξίες κατά τη διαδικασία από το άτομο στο σύνολο και με το σύνολο, δια του συνόλου, στο άτομο. Δηλαδή, ο άνθρωπος αν και γεννιέται ως άτομο, ουδαμού πραγματώνεται ως άτομο. Και τούτο, επειδή πριν γεννηθεί ως άτομο,είναι κοινωνία "ζώον κοινωνικόν".
Και κοινωνία ως προς το νόημά της,δεν είναι άλλο από το σημείο διασταύρωσης ανθρωπίνων συνειδήσεων, από την το συναίσθημα της συμπάθειας ή αντιπάθειας, καρπός των οποίων είναι η αγάπη και το μίσος,ο Κάιν και ο Αβελ. Ως προς δε το περιεχόμενό της η κοινωνία είναι σύνθεση ιεραρχημένων αντικειμενικών αξιών εκ των κάτω προς τα άνω, από τις βιολογικές προς τις πνευματικές,όπως είναι η οικονομική,η αισθητική,η επιστημονική, η ηθική, η πολιτική και η θρησκευτική αξία.
Αυτές οι αξίες αποτελούν το περιεχόμενο και της Παιδείας και του Πολιτισμού...
Οπου σε οσάκις έπαυσε να είναι βασική αξία της Δημοκρατίας ο Ανθρωπος, εκεί η δημοκρατία, οποιαδήποτε μορφή κι αν έχει, είναι "τύποις". Κι αυτό συμβαίνει σε τούτη τη χώρα των παχυλών λόγων και των ισχνών πράξεων!
Η αξία "άνθρωπος" έχει εξοβελιστεί από την πολιτική αλογοκρατία. Στους Ελληνες που ανακάλυψαν την "ιδέα" άνθρωπος και την πρόσφεραν στην ανθρωπότητα, δεν ανήκει μόνο η πατρότητα της δημοκρατίας, αλλά και η λειτουργικότητα και πραγμάτωση της . Αυτοί οι Ελληνες υφίστανται σήμερα την "εξαθλίωση" της δημοκρατίας και την κρίση της ελευθερίας...
Η δημοκρατία σε "μετωπική σύγκρουση" με τον πολιτικό παραλογισμό και την ανικανότητα. Μήπως λοιπόν αποθνήσκει η δημοκρατία, λόγω της εκρήξεως της αλογοκρατίας, η οποία εξοστρακίζει τη λογική, την ανεκτικότητα και την ανθρωπιά;
Το σίγουρο είναι ότι η δημοκρατία φυλλορροεί, οι θεσμοί ευτελίζονται, τα κοινωνικά δικαιώματα καταπατώνται, τα συμφέροντα κυριαρχούν, με τη συνυπευθυνότητα των πολιτικών να αντλεί από την τεράστια δεξαμενή της ανευθυνότητας και της κακώς εννουμένης αυθεντίας.
Και σε μια χώρα που ακούς από τα πρωθυπουργικά χείλη να λένε ότι "Ο νόμος θα εφαρμοσθεί αυστηρά" ή οι δικαστικές αποφάσεις να μην γίνονται σεβαστές από την εξουσία,την κυβέρνηση,ή να εφαρμόζονται με "εκπτώσεις", τότε η δημοκρατία υποφέρει από την πολιτική αποτύφλωση και την αχαλινωσία και από όλες εκείνες τις εσωτερικές δυνάμεις, οι οποίες απειλούν το περιεχόμενό της.
Κι ολα τα παραπάνω σε συνδυασμό με την παθολογία του Συντάγματος. Και η παθολογία του Συντάγματος έχει την αιτία της στην παθολογία της ατομικής ψυχής και εκδηλώνεται ως ασθένεια της δημοκρατίας, η οποία από σύμπτωμα εξελίσσεται σε κατάσταση.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΥΡΜΟΓΛΟΥ
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!
Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.