ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ: ΟΜΑΔΑ ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ
Φωτοφραφικη επιμελεια ΑΓΓΕΛΟΣ
Η πόλη της Νέας Πάφου αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της Κύπρου. Είναι κτισμένη πάνω σε ένα μικρό ακρωτήρι στη νοτιοδυτική ακτή του νησιού. Η πόλη ιδρύθηκε στα τέλη του 4ου αι. π.Χ. από το βασιλιά της Πάφου Νικοκλή, ο οποίος μετέφερε εκεί την έδρα του βασιλείου του από την Παλαίπαφο (τα σημερινά Κούκλια). Στις αρχές του 3ου αι. π.Χ. η Κύπρος εντάσσεται στο βασίλειο των Πτολεμαίων με πρωτεύουσα τη Σαλαμίνα. Μέχρι τα τέλη του 2ου αι. π.Χ. όμως η Νέα Πάφος απέκτησε τόσο σημαντικό ρόλο, ως πολιτικό και οικονομικό κέντρο της περιοχής, ώστε οι Πτολεμαίοι, που έδρευαν στην Αλεξάνδρεια, μετέφεραν την πρωτεύουσα εκεί. Ως εκ τούτου, η πόλη προστατευόταν από ισχυρά τείχη.
Ο Ιππόλυτος ήταν γιός του Θησέα και της αμαζόνας Αντιόπης ή Ιππολύτης. Η Φαίδρα ήταν κόρ του Βασιλιά της Κρήτης, Μίνωα και της Πασιφάης. Ο Θησέας την απήγαγε μαζί με την αδελφή της Αριάδνη και μετά τον θάνατο της Ιππολύτης την παντρεύτηκε κι απέκτησαν δύο παιδιά, τον Ακάμαντα και τον Δημοφώντα.
Η Οικία του Ορφέα χρονολογείται στο τέλος του 2ου-αρχές του 3ου αι. μ.Χ. Κοσμείται με σημαντικά ψηφιδωτά δάπεδα. Το σπουδαιότερο απεικονίζει μια εξαιρετικής ποιότητας παράσταση του Ορφέα ανάμεσα στα ζώα. Άλλα ψηφιδωτά της ίδιας οικίας απεικονίζουν τον Ηρακλή και το λιοντάρι της Νεμέας και μιαν Αμαζόνα με άλογο.
Ψηφιδωτό στην έπαυλη του Θησέα
Φωτοφραφικη επιμελεια ΑΓΓΕΛΟΣ
Η πόλη της Νέας Πάφου αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της Κύπρου. Είναι κτισμένη πάνω σε ένα μικρό ακρωτήρι στη νοτιοδυτική ακτή του νησιού. Η πόλη ιδρύθηκε στα τέλη του 4ου αι. π.Χ. από το βασιλιά της Πάφου Νικοκλή, ο οποίος μετέφερε εκεί την έδρα του βασιλείου του από την Παλαίπαφο (τα σημερινά Κούκλια). Στις αρχές του 3ου αι. π.Χ. η Κύπρος εντάσσεται στο βασίλειο των Πτολεμαίων με πρωτεύουσα τη Σαλαμίνα. Μέχρι τα τέλη του 2ου αι. π.Χ. όμως η Νέα Πάφος απέκτησε τόσο σημαντικό ρόλο, ως πολιτικό και οικονομικό κέντρο της περιοχής, ώστε οι Πτολεμαίοι, που έδρευαν στην Αλεξάνδρεια, μετέφεραν την πρωτεύουσα εκεί. Ως εκ τούτου, η πόλη προστατευόταν από ισχυρά τείχη.
H Πάφος, συνδεδεμένη άρρηκτα με την ιστορία και τη μυθολογία, έχει μετατραπεί σ’ ένα ζωντανό μουσείο. Aπό το κέντρο της σύγχρονης πόλης μέχρι το γραφικό λιμάνι καθώς και σ’ όλο το μήκος της παραλίας, βρίσκονται αναρίθμητοι αρχαιολογικοί χώροι.
Από το 1980 η Νέα Πάφος, μαζί με τον αρχαιολογικό χώρο της Παλαίπαφου, έχουν περιληφθεί στον κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.
Τα περίφημα μωσαϊκά της Πάφου, οι ανεκτίμητοι αυτοί θησαυροί της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, δίκαια αποτελούν αντικείμενο θαυμασμού. Στις πολυτελείς οικίες Ρωμαίων αξιωματούχων που κυβέρνησαν τη νήσο πριν 2000 χρόνια, βρέθηκαν μωσαϊκά απίστευτης ομορφιάς και συγκαταλέγοται στα σημαντικότερα μνημεία της Νέας Πάφου.
Η Οικία του Διόνυσου κτίστηκε στα τέλη του 2ου αι. μ.Χ. Από τα 2000 τετραγωνικά μέτρα του κτηρίου, το ένα τέταρτο κοσμείται με ψηφιδωτά δάπεδα που απεικονίζουν θέματα μυθολογικά, τρυγητού, κυνηγίου κ.ά.
Ο Ιππόλυτος ήταν γιός του Θησέα και της αμαζόνας Αντιόπης ή Ιππολύτης. Η Φαίδρα ήταν κόρ του Βασιλιά της Κρήτης, Μίνωα και της Πασιφάης. Ο Θησέας την απήγαγε μαζί με την αδελφή της Αριάδνη και μετά τον θάνατο της Ιππολύτης την παντρεύτηκε κι απέκτησαν δύο παιδιά, τον Ακάμαντα και τον Δημοφώντα.
Ψηφιδωτό στην Οικία του Διόνυσου
Θίσβη και Πύραμος
Ο Πύραμος ήταν ο ωραιότερος νέος και η Θίσβη η ωραιότερη νέα της Βαβυλωνίας. Έζησαν την εποχή της βασιλείας της Σεμίραμις σε γειτονικά σπίτια. Αγαπήθηκαν με πάθος, αλλά οι γονείς τους δεν επέτρεψαν τον γάμο. Τελικά ο Πύραμος μεταμορφώθηκε σε ποταμό και η Θίσβη σε πηγή.
Η απαγωγή του Γανυμήδη από τον Δία
Ο Γανυμήδης ήταν ωραίος νέος, τον οποίο είδε ο Δίας και απήγαγε στον Όλυμπο, για να γίνει ο προσωπικός του υπηρέτης. Ο Δίας για να μπορέσει να τον απαγάγει μεταμορφώθηκε σε αετό (ιερό πουλί του Δία) και άρπαξε τον Γανυμήδη ανάμεσα από τα κοπάδια που έβοσκε. Διακρίνονονται το ραβδί του Γανυμήδη, το σακίδιο του και φορά φρυγικό σκούφο και μπότες.Η Οικία του Ορφέα χρονολογείται στο τέλος του 2ου-αρχές του 3ου αι. μ.Χ. Κοσμείται με σημαντικά ψηφιδωτά δάπεδα. Το σπουδαιότερο απεικονίζει μια εξαιρετικής ποιότητας παράσταση του Ορφέα ανάμεσα στα ζώα. Άλλα ψηφιδωτά της ίδιας οικίας απεικονίζουν τον Ηρακλή και το λιοντάρι της Νεμέας και μιαν Αμαζόνα με άλογο.
Η Έπαυλη του Θησέα κτίστηκε στο δεύτερο μισό του 2ου αι. μ.Χ. Τρία δωμάτια φέρουν ψηφιδωτά δάπεδα. Το αρχαιότερο, που χρονολογείται στο τέλος του 3ου αι. ή τις αρχές του 4ου αι. απεικονίζει το Θησέα να παλεύει με το Μινώταυρο μέσα στο Λαβύρινθο. Στα τέλη του 4ου αι. χρονολογείται ένα ψηφιδωτό δάπεδο που παρουσιάζει τον Ποσειδώνα και την Αμφιτρίτη.
Ψηφιδωτό στην έπαυλη του Θησέα
Η Έπαυλη του Αιώνα Στο δάπεδο της αψιδωτής αίθουσας υποδοχής βρίσκεται το πλέον θεαματικό ψηφιδωτό της Πάφου, που χρονολογείται στο πρώτο μισό του 4ου αι. μ.Χ. Το αρίστης ποιότητας ψηφιδωτό περιλαμβάνει πέντε πίνακες που απεικονίζουν με τη σειρά το νεογέννητο Διόνυσο, τη Λήδα και τον Κύκνο, το διαγωνισμό ομορφιάς μεταξύ της Κασσιόπειας και των Νηρηιδών, τον Απόλλωνα και το Μαρσύα και, τέλος, το θρίαμβο του Διονύσου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!
Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.