Ο Γιάννης είναι 29 χρονών. Πτυχιούχος Πολυτεχνικής με μεταπτυχιακό. Από τον περασμένο Μάιο, οπότε κι έχασε τη δουλειά του ως επιβλέπων μηχανικός μεγάλων έργων, έχει στείλει πάνω από 100 βιογραφικά. Σήμερα, εργάζεται ως πωλητής τεχνικών προϊόντων, ενώ παράλληλα κοιτάζει καθημερινά τις αγγελίες για κάποια θέση στο αντικείμενό του, στις χώρες του Κόλπου.
Η Εύα πήρε το πτυχίο του Τμήματος Οικονομικών με βαθμολογία 9,6. Ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της το 2008, και έπιασε αμέσως δουλειά. Όταν το 2009 βρέθηκε άνεργη, αναγκάστηκε να διεκδικήσει και να αποδεχτεί δουλειά με σημαντικά χαμηλότερες απολαβές και σε άλλο επαγγελματικό κλάδο, θεωρώντας μάλιστα τον εαυτό της τυχερό, που ξαναβρέθηκε τόσο γρήγορα «μέσα» στην αγορά εργασίας.
Οι ιστορίες των δύο νέων δεν είναι δυστυχώς ασυνήθιστες στην Ελλάδα του 2011. Η κρίση και η αυξανόμενη ανεργία διαμορφώνουν νέες πραγματικότητες στην αναζήτηση εργασίας. Και πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, όταν για κάθε θέση εργασίας που ανοίγει, αποστέλλονται όχι δεκάδες, αλλά εκατοντάδες βιογραφικά, αριθμός ο οποίος αυξάνεται μέρα με την ημέρα; Πάντως, η κρίση δημιουργεί και ευκαιρίες, ενώ ανοίγει νέες επαγγελματικές διεξόδους, καλώντας τους υποψηφίους να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους και σε άλλους κλάδους.
Εκατοντάδες υποψήφιοι για κάθε αγγελία που ανοίγει
Σχεδόν διπλάσιο αριθμό βιογραφικών, σε σχέση με το 2009, όταν η κρίση στην Ελλάδα άρχισε να εκδηλώνεται εντονότερα, έχει λάβει μέχρι στιγμής φέτος η Kariera.gr.
«Έχουμε λάβει 3.600.252 βιογραφικά, ενώ το 2009 ήταν 1.900.140. Φέτος, μέχρι στιγμής, η κάθε αγγελία λαμβάνει 226 βιογραφικά, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί, έναντι 83 το 2009», εξηγεί ο γενικός διευθυντής του kariera.gr Αλέξανδρος Φουρλής.
Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στη Skywalker.gr, η οποία έχει ήδη προωθήσει προς ενδιαφερόμενες εταιρείες 1.242.711 βιογραφικά σημειώματα υποψηφίων, αριθμός αυξημένος κατά περίπου 30%, σε σχέση με την προ κρίσης περίοδο.
Για κάθε θέση που ανοίγει, υποβάλλονται κατά μέσο όρο 171 βιογραφικά, δηλώνει η γενική διευθύντρια της Skywalker.gr Αριστέα Δημητρούση.
Ο όμιλος Adecco δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 2000. «Από το 2009, τη χρονιά που σηματοδότησε το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα και σε σχέση με άλλες χρονιές από το 2000, έχουμε παρατηρήσει ότι η τάση κατάθεσης βιογραφικών είναι σαφώς αυξητική, με κορύφωση φέτος», σημειώνει ο διευθυντής του τμήματος Μόνιμης Στελέχωσης της Adecco Ελλάδος Χάρης Κωνσταντινίδης.
54.000 «κλικ» για εργασία στο εξωτερικό σε μόλις έναν μήνα, σε μία εταιρεία!
Πώς αποτυπώνεται στις τρεις εταιρείες η διαφαινόμενη τάση φυγής των Ελλήνων, ιδίως πτυχιούχων, στο εξωτερικό; (Και) με αριθμούς. Σύμφωνα με την κ. Δημητρούση, «το 2011 στάλθηκαν μέχρι στιγμής (στη Skywalker.gr) 3.185 βιογραφικά για θέσεις εργασίας στο εξωτερικό, έναντι 2.329 πέρυσι. Η αύξηση που έχει διαπιστωθεί ποσοστιαία είναι 36%».
Στην ιστοσελίδα της kariera.gr, στην κατηγορία «Αγγελίες στο εξωτερικό», καταγράφηκαν 54.000 διερευνητικά «κλικ» σε έναν μόλις μήνα, τον Σεπτέμβριο του 2011! Μάλιστα, ο κ. Φουρλής υπενθυμίζει πρόσφατη έρευνα της Instant Poll, σύμφωνα με την οποία ένας στους τρεις υποψηφίους (36%) απαντούν ότι θα έφευγαν στο εξωτερικό για επαγγελματικούς λόγους.
«Οι λόγοι είναι οι εξής: 61% η καλύτερη ποιότητα ζωής, 33% η αξιοκρατία και 29% οι καλύτερες ευκαιρίες εργασίας. Οι χώρες που προτιμώνται είναι οι εξής: 66% η ΕΕ, 14% Αμερική και Καναδάς, 5% ανατολική Ευρώπη, Βαλκάνια και χώρες του κόλπου και 4% Αυστραλία», υπογραμμίζει.
Τη βεβαιότητα ότι ο αριθμός τόσο των ενεργών όσο και των ανενεργών εργαζόμενων, που αναζητούν θέσεις εργασίας στο εξωτερικό έχει αυξηθεί σημαντικά, διατυπώνει και ο κ. Κυριακίδης, υπενθυμίζοντας ότι ο όμιλος διαθέτει 55.000 υποκαταστήματα σε 60 χώρες.
Οι χώρες της ΕΕ πρώτη επιλογή, αλλά υπάρχει ενδιαφέρον και για Ρωσία, Πολωνία, Τουρκία
Ποια είναι η πρώτη επιλογή των υποψηφίων για εργασία εκτός συνόρων; «Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποτελούν την πρώτη επιλογή όσων αναζητούν εργασία στο εξωτερικό, καθώς η διαδικασία μετεγκατάστασης θεωρείται πιο εύκολη σε σχέση με άλλες περιοχές.
Σε δεύτερο επίπεδο, οι υποψήφιοι εκφράζουν ενδιαφέρον, ειδικότερα αν γνωρίζουν τη γλώσσα, για αναδυόμενες αγορές, όπως των χωρών Ρωσία, Πολωνία και Τουρκία, όπου υπάρχει μεγάλη ζήτηση ανθρώπινου δυναμικού», υπογραμμίζει.
Ως προς το προφίλ των υποψηφίων που σκέφτονται να γίνουν εργασιακοί μετανάστες, ο κ.Κυριακίδης εντοπίζει δύο κατηγορίες: τους νέους σε ηλικία, οι οποίοι έχουν σπουδάσει στο εξωτερικό και θεωρούν ευκολότερη την επιστροφή σε μια χώρα όπου έχουν ήδη ζήσει πρόσφατα και τους μεγαλύτερους ηλικιακά, όμως χωρίς οικογενειακές υποχρεώσεις.
Ποιες θέσεις εργασίας έχουν ζήτηση στο εξωτερικό
Σύμφωνα, πάντως, με τον κ. Φουρλή, αν και η έξοδος στο εξωτερικό θα μπορούσε να είναι μία λύση, «προσωπικά εκτιμούμε ότι δεν είναι κάτι απλό και εύκολο καθώς υπάρχουν βασικές δυσκολίες, όπως η άδεια παραμονής. Θέσεις οι οποίες έχουν κυρίως ζήτηση στο εξωτερικό είναι: μηχανικοί, γιατροί και στην πληροφορική».
Από την πλευρά του, ο κ. Κυριακίδης επισημαίνει: «Η έξοδος στο εξωτερικό οφείλει να αποτελεί επιλογή και όχι αναγκαία λύση. Αυτό πιστεύουμε πως είναι καταλυτικό στοιχείο για την ομαλή προσαρμογή και την επαγγελματική ευημερία. Οι νέοι πτυχιούχοι εμφανίζονται περισσότερο δεκτικοί στις αλλαγές κυρίως λόγω του νεαρού της ηλικίας τους. Εφόσον υπάρχει από την πλευρά τους η δυνατότητα και η διάθεσή για μετεγκατάσταση στο εξωτερικό, εμείς θα υποστηρίξουμε την επιλογή τους, καθώς θα τους δώσει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα να αποκτήσουν σημαντική επαγγελματική εμπειρία που θα τους βοηθήσει να εξελιχθούν εργασιακά».
Κοιτάζουν κατ΄ανάγκη και πιο «χαμηλά» ή σε άλλους κλάδους
Ρωτήσαμε τους τρεις συνεντευξιαζόμενους σχετικά με το ποιες άλλες αλλαγές έχει επιφέρει η κρίση στη συμπεριφορά των υποψηφίων κατά την αναζήτηση εργασίας.
Βασικό συμπέρασμα, που φαίνεται να προκύπτει από τις απαντήσεις τους, είναι ότι οι υποψήφιοι κοιτάζουν πλέον κατ΄ ανάγκη και πιο χαμηλά, τόσο ως προς τις οικονομικές απολαβές τους, όσο και ως προς τη φύση της νέας εργασίας τους.
Χαρακτηριστικό είναι ότι, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Τμήματος Στελέχωσης Μόνιμου Δυναμικού της Adecco, η συντριπτική πλειοψηφία του δείγματος (93,2%) προτίθεται να δείξει ευελιξία όσον αφορά τις οικονομικές απολαβές της κατά τη διάρκεια της κρίσης και εφόσον οι υπόλοιποι παράγοντες, όπως οι εργασιακές σχέσεις και οι προοπτικές εξέλιξης, είναι ικανοποιητικοί.
Μάλιστα, περισσότερο υποχωρητικοί ως προς μια τέτοια μείωση εμφανίζονται οι άντρες, με ποσοστό 96% και λιγότερο οι γυναίκες (88,3%), με το ηλικιακό γκρουπ 31-35 ετών και στα δύο φύλα να εμφανίζεται ως το πιο ευέλικτο (με ποσοστό 97,3%) και τους άνω των 40 να έπονται (με 91,5%).
Κατά τα λοιπά, «οι υποψήφιοι, ακόμη και στην περίπτωση που υπάρχει εξειδίκευση, δεν αναζητούν εργασία μόνο στον τομέα γνώσης τους ή στον κλάδο που έχουν εργαστεί στο παρελθόν, αλλά και σε παραπλήσιους ή ακόμη και εντελώς διαφορετικούς κλάδους (…) Βλέπουμε λοιπόν ότι η κρίση μπορεί να εμπεριέχει και θετικά στοιχεία, καθώς οι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να διευρύνουν τους επαγγελματικούς ορίζοντές τους, να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους σε διαφορετικές θέσεις εργασίας και να αποκτήσουν την αντίστοιχη εμπειρία, κάτι που ενδεχομένως να μη μπορούσαν να κάνουν υπό άλλες συνθήκες», σημειώνει ο κ.Κυριακίδης.
Σύμφωνα με την κ. Δημητρούση, οι δύο βασικές σοβαρές αλλαγές, που έχουν παρατηρηθεί στη συμπεριφορά των υποψηφίων, είναι αφενός ότι προκειμένου να βρουν δουλειά στέλνουν το βιογραφικό τους ακόμη και σε θέσεις πιο χαμηλών προσόντων από το προφίλ τους και αφετέρου – όπως προαναφέρθηκε – ότι υπάρχει σοβαρή αύξηση της διάθεσης για δουλειά στο εξωτερικό.
Από την πλευρά του, ο κ. Φουρλής σημειώνει ότι οι υποψήφιοι εμφανίζονται πλέον πιο αγανακτισμένοι για την έλλειψη των θέσεων εργασίας και επιπλέον για την αύξηση της προσφοράς για θέσεις όπως πωλήσεις και εξυπηρέτηση πελατών. Ωστόσο, τα στατιστικά δείχνουν ότι προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα.
Οι ειδικοί συμβουλεύουν: Η αναζήτηση δουλειάς είναι εργασία πλήρους απασχόλησης…
Ζητήσαμε από τους τρεις συνεντευξιαζόμενους να δώσουν στους υποψηφίους, ιδίως νέους πτυχιούχους, κάποιες πρακτικές συμβουλές, για το πώς μπορούν να αυξήσουν τις πιθανότητές τους να βρουν αυτό που ψάχνουν στην αγορά εργασίας.
Σύμφωνα με τον κ. Φουρλή, θα πρέπει:
- Να αντιμετωπίζουν την αναζήτηση εργασίας σαν πλήρους απασχόλησης εργασία
- Να κινούνται γρήγορα μόλις βλέπουν ότι τους ενδιαφέρει κάποια θέση
- Να αυξήσουν το δίκτυο συστάσεών τους.
Η κ. Δημητρούση υπογραμμίζει ότι εξακολουθούν να υπάρχουν ευκαιρίες για τους υποψηφίους τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, αρκεί να δείξουν υπομονή και επιμονή στους στόχους τους.
«Το σίγουρο είναι πως η δουλειά δεν θα έρθει να μας βρει, αυτό είναι κάτι που απαιτεί οργάνωση, εντατική έρευνα και προσπάθεια. Ακόμα πιο προσεχτικοί θα πρέπει να είμαστε όσον αφορά την αναζήτηση εργασίας στο εξωτερικό. Η ισχυρή θέληση και η σωστή έρευνα τόσο της ίδιας της χώρας, όσο και των θέσεων εργασίας που προσφέρει, είναι μερικά από τα βήματα που θα πρέπει οι υποψήφιοι να ακολουθήσουν στο νέο τους ξεκίνημα», καταλήγει.
Νέα βάση βιογραφικών ορατή σε 180.000 δυνητικούς εργοδότες
Πρόσφατα ξεκίνησε τη λειτουργία της μια νέα μεγάλη ανοικτή ηλεκτρονική βάση χιλιάδων βιογραφικών σημειωμάτων υποψηφίων που βρίσκονται σε αναζήτηση εργασίας, την οποία «τρέχει» η «Ανάδειξη», εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων που ασχολείται με την επιλογή προσωπικού.
Σε αυτή τη μοναδική ηλεκτρονική βάση σε όλη την Ελλάδα, μπορεί ο ενδιαφερόμενος να εμφανίζει το βιογραφικό του σημείωμα και να γίνεται «ορατός» από την πρώτη κιόλας στιγμή σε 180.000 δυνητικούς εργοδότες σε όλη την χώρα αλλά και σε εργοδότες εταιρειών του εξωτερικού.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
PolisPress
Η Εύα πήρε το πτυχίο του Τμήματος Οικονομικών με βαθμολογία 9,6. Ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της το 2008, και έπιασε αμέσως δουλειά. Όταν το 2009 βρέθηκε άνεργη, αναγκάστηκε να διεκδικήσει και να αποδεχτεί δουλειά με σημαντικά χαμηλότερες απολαβές και σε άλλο επαγγελματικό κλάδο, θεωρώντας μάλιστα τον εαυτό της τυχερό, που ξαναβρέθηκε τόσο γρήγορα «μέσα» στην αγορά εργασίας.
Οι ιστορίες των δύο νέων δεν είναι δυστυχώς ασυνήθιστες στην Ελλάδα του 2011. Η κρίση και η αυξανόμενη ανεργία διαμορφώνουν νέες πραγματικότητες στην αναζήτηση εργασίας. Και πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, όταν για κάθε θέση εργασίας που ανοίγει, αποστέλλονται όχι δεκάδες, αλλά εκατοντάδες βιογραφικά, αριθμός ο οποίος αυξάνεται μέρα με την ημέρα; Πάντως, η κρίση δημιουργεί και ευκαιρίες, ενώ ανοίγει νέες επαγγελματικές διεξόδους, καλώντας τους υποψηφίους να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους και σε άλλους κλάδους.
Εκατοντάδες υποψήφιοι για κάθε αγγελία που ανοίγει
Σχεδόν διπλάσιο αριθμό βιογραφικών, σε σχέση με το 2009, όταν η κρίση στην Ελλάδα άρχισε να εκδηλώνεται εντονότερα, έχει λάβει μέχρι στιγμής φέτος η Kariera.gr.
«Έχουμε λάβει 3.600.252 βιογραφικά, ενώ το 2009 ήταν 1.900.140. Φέτος, μέχρι στιγμής, η κάθε αγγελία λαμβάνει 226 βιογραφικά, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί, έναντι 83 το 2009», εξηγεί ο γενικός διευθυντής του kariera.gr Αλέξανδρος Φουρλής.
Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στη Skywalker.gr, η οποία έχει ήδη προωθήσει προς ενδιαφερόμενες εταιρείες 1.242.711 βιογραφικά σημειώματα υποψηφίων, αριθμός αυξημένος κατά περίπου 30%, σε σχέση με την προ κρίσης περίοδο.
Για κάθε θέση που ανοίγει, υποβάλλονται κατά μέσο όρο 171 βιογραφικά, δηλώνει η γενική διευθύντρια της Skywalker.gr Αριστέα Δημητρούση.
Ο όμιλος Adecco δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 2000. «Από το 2009, τη χρονιά που σηματοδότησε το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα και σε σχέση με άλλες χρονιές από το 2000, έχουμε παρατηρήσει ότι η τάση κατάθεσης βιογραφικών είναι σαφώς αυξητική, με κορύφωση φέτος», σημειώνει ο διευθυντής του τμήματος Μόνιμης Στελέχωσης της Adecco Ελλάδος Χάρης Κωνσταντινίδης.
54.000 «κλικ» για εργασία στο εξωτερικό σε μόλις έναν μήνα, σε μία εταιρεία!
Πώς αποτυπώνεται στις τρεις εταιρείες η διαφαινόμενη τάση φυγής των Ελλήνων, ιδίως πτυχιούχων, στο εξωτερικό; (Και) με αριθμούς. Σύμφωνα με την κ. Δημητρούση, «το 2011 στάλθηκαν μέχρι στιγμής (στη Skywalker.gr) 3.185 βιογραφικά για θέσεις εργασίας στο εξωτερικό, έναντι 2.329 πέρυσι. Η αύξηση που έχει διαπιστωθεί ποσοστιαία είναι 36%».
Στην ιστοσελίδα της kariera.gr, στην κατηγορία «Αγγελίες στο εξωτερικό», καταγράφηκαν 54.000 διερευνητικά «κλικ» σε έναν μόλις μήνα, τον Σεπτέμβριο του 2011! Μάλιστα, ο κ. Φουρλής υπενθυμίζει πρόσφατη έρευνα της Instant Poll, σύμφωνα με την οποία ένας στους τρεις υποψηφίους (36%) απαντούν ότι θα έφευγαν στο εξωτερικό για επαγγελματικούς λόγους.
«Οι λόγοι είναι οι εξής: 61% η καλύτερη ποιότητα ζωής, 33% η αξιοκρατία και 29% οι καλύτερες ευκαιρίες εργασίας. Οι χώρες που προτιμώνται είναι οι εξής: 66% η ΕΕ, 14% Αμερική και Καναδάς, 5% ανατολική Ευρώπη, Βαλκάνια και χώρες του κόλπου και 4% Αυστραλία», υπογραμμίζει.
Τη βεβαιότητα ότι ο αριθμός τόσο των ενεργών όσο και των ανενεργών εργαζόμενων, που αναζητούν θέσεις εργασίας στο εξωτερικό έχει αυξηθεί σημαντικά, διατυπώνει και ο κ. Κυριακίδης, υπενθυμίζοντας ότι ο όμιλος διαθέτει 55.000 υποκαταστήματα σε 60 χώρες.
Οι χώρες της ΕΕ πρώτη επιλογή, αλλά υπάρχει ενδιαφέρον και για Ρωσία, Πολωνία, Τουρκία
Ποια είναι η πρώτη επιλογή των υποψηφίων για εργασία εκτός συνόρων; «Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποτελούν την πρώτη επιλογή όσων αναζητούν εργασία στο εξωτερικό, καθώς η διαδικασία μετεγκατάστασης θεωρείται πιο εύκολη σε σχέση με άλλες περιοχές.
Σε δεύτερο επίπεδο, οι υποψήφιοι εκφράζουν ενδιαφέρον, ειδικότερα αν γνωρίζουν τη γλώσσα, για αναδυόμενες αγορές, όπως των χωρών Ρωσία, Πολωνία και Τουρκία, όπου υπάρχει μεγάλη ζήτηση ανθρώπινου δυναμικού», υπογραμμίζει.
Ως προς το προφίλ των υποψηφίων που σκέφτονται να γίνουν εργασιακοί μετανάστες, ο κ.Κυριακίδης εντοπίζει δύο κατηγορίες: τους νέους σε ηλικία, οι οποίοι έχουν σπουδάσει στο εξωτερικό και θεωρούν ευκολότερη την επιστροφή σε μια χώρα όπου έχουν ήδη ζήσει πρόσφατα και τους μεγαλύτερους ηλικιακά, όμως χωρίς οικογενειακές υποχρεώσεις.
Ποιες θέσεις εργασίας έχουν ζήτηση στο εξωτερικό
Σύμφωνα, πάντως, με τον κ. Φουρλή, αν και η έξοδος στο εξωτερικό θα μπορούσε να είναι μία λύση, «προσωπικά εκτιμούμε ότι δεν είναι κάτι απλό και εύκολο καθώς υπάρχουν βασικές δυσκολίες, όπως η άδεια παραμονής. Θέσεις οι οποίες έχουν κυρίως ζήτηση στο εξωτερικό είναι: μηχανικοί, γιατροί και στην πληροφορική».
Από την πλευρά του, ο κ. Κυριακίδης επισημαίνει: «Η έξοδος στο εξωτερικό οφείλει να αποτελεί επιλογή και όχι αναγκαία λύση. Αυτό πιστεύουμε πως είναι καταλυτικό στοιχείο για την ομαλή προσαρμογή και την επαγγελματική ευημερία. Οι νέοι πτυχιούχοι εμφανίζονται περισσότερο δεκτικοί στις αλλαγές κυρίως λόγω του νεαρού της ηλικίας τους. Εφόσον υπάρχει από την πλευρά τους η δυνατότητα και η διάθεσή για μετεγκατάσταση στο εξωτερικό, εμείς θα υποστηρίξουμε την επιλογή τους, καθώς θα τους δώσει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα να αποκτήσουν σημαντική επαγγελματική εμπειρία που θα τους βοηθήσει να εξελιχθούν εργασιακά».
Κοιτάζουν κατ΄ανάγκη και πιο «χαμηλά» ή σε άλλους κλάδους
Ρωτήσαμε τους τρεις συνεντευξιαζόμενους σχετικά με το ποιες άλλες αλλαγές έχει επιφέρει η κρίση στη συμπεριφορά των υποψηφίων κατά την αναζήτηση εργασίας.
Βασικό συμπέρασμα, που φαίνεται να προκύπτει από τις απαντήσεις τους, είναι ότι οι υποψήφιοι κοιτάζουν πλέον κατ΄ ανάγκη και πιο χαμηλά, τόσο ως προς τις οικονομικές απολαβές τους, όσο και ως προς τη φύση της νέας εργασίας τους.
Χαρακτηριστικό είναι ότι, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Τμήματος Στελέχωσης Μόνιμου Δυναμικού της Adecco, η συντριπτική πλειοψηφία του δείγματος (93,2%) προτίθεται να δείξει ευελιξία όσον αφορά τις οικονομικές απολαβές της κατά τη διάρκεια της κρίσης και εφόσον οι υπόλοιποι παράγοντες, όπως οι εργασιακές σχέσεις και οι προοπτικές εξέλιξης, είναι ικανοποιητικοί.
Μάλιστα, περισσότερο υποχωρητικοί ως προς μια τέτοια μείωση εμφανίζονται οι άντρες, με ποσοστό 96% και λιγότερο οι γυναίκες (88,3%), με το ηλικιακό γκρουπ 31-35 ετών και στα δύο φύλα να εμφανίζεται ως το πιο ευέλικτο (με ποσοστό 97,3%) και τους άνω των 40 να έπονται (με 91,5%).
Κατά τα λοιπά, «οι υποψήφιοι, ακόμη και στην περίπτωση που υπάρχει εξειδίκευση, δεν αναζητούν εργασία μόνο στον τομέα γνώσης τους ή στον κλάδο που έχουν εργαστεί στο παρελθόν, αλλά και σε παραπλήσιους ή ακόμη και εντελώς διαφορετικούς κλάδους (…) Βλέπουμε λοιπόν ότι η κρίση μπορεί να εμπεριέχει και θετικά στοιχεία, καθώς οι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να διευρύνουν τους επαγγελματικούς ορίζοντές τους, να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους σε διαφορετικές θέσεις εργασίας και να αποκτήσουν την αντίστοιχη εμπειρία, κάτι που ενδεχομένως να μη μπορούσαν να κάνουν υπό άλλες συνθήκες», σημειώνει ο κ.Κυριακίδης.
Σύμφωνα με την κ. Δημητρούση, οι δύο βασικές σοβαρές αλλαγές, που έχουν παρατηρηθεί στη συμπεριφορά των υποψηφίων, είναι αφενός ότι προκειμένου να βρουν δουλειά στέλνουν το βιογραφικό τους ακόμη και σε θέσεις πιο χαμηλών προσόντων από το προφίλ τους και αφετέρου – όπως προαναφέρθηκε – ότι υπάρχει σοβαρή αύξηση της διάθεσης για δουλειά στο εξωτερικό.
Από την πλευρά του, ο κ. Φουρλής σημειώνει ότι οι υποψήφιοι εμφανίζονται πλέον πιο αγανακτισμένοι για την έλλειψη των θέσεων εργασίας και επιπλέον για την αύξηση της προσφοράς για θέσεις όπως πωλήσεις και εξυπηρέτηση πελατών. Ωστόσο, τα στατιστικά δείχνουν ότι προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα.
Οι ειδικοί συμβουλεύουν: Η αναζήτηση δουλειάς είναι εργασία πλήρους απασχόλησης…
Ζητήσαμε από τους τρεις συνεντευξιαζόμενους να δώσουν στους υποψηφίους, ιδίως νέους πτυχιούχους, κάποιες πρακτικές συμβουλές, για το πώς μπορούν να αυξήσουν τις πιθανότητές τους να βρουν αυτό που ψάχνουν στην αγορά εργασίας.
Σύμφωνα με τον κ. Φουρλή, θα πρέπει:
- Να αντιμετωπίζουν την αναζήτηση εργασίας σαν πλήρους απασχόλησης εργασία
- Να κινούνται γρήγορα μόλις βλέπουν ότι τους ενδιαφέρει κάποια θέση
- Να αυξήσουν το δίκτυο συστάσεών τους.
Η κ. Δημητρούση υπογραμμίζει ότι εξακολουθούν να υπάρχουν ευκαιρίες για τους υποψηφίους τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, αρκεί να δείξουν υπομονή και επιμονή στους στόχους τους.
«Το σίγουρο είναι πως η δουλειά δεν θα έρθει να μας βρει, αυτό είναι κάτι που απαιτεί οργάνωση, εντατική έρευνα και προσπάθεια. Ακόμα πιο προσεχτικοί θα πρέπει να είμαστε όσον αφορά την αναζήτηση εργασίας στο εξωτερικό. Η ισχυρή θέληση και η σωστή έρευνα τόσο της ίδιας της χώρας, όσο και των θέσεων εργασίας που προσφέρει, είναι μερικά από τα βήματα που θα πρέπει οι υποψήφιοι να ακολουθήσουν στο νέο τους ξεκίνημα», καταλήγει.
Νέα βάση βιογραφικών ορατή σε 180.000 δυνητικούς εργοδότες
Πρόσφατα ξεκίνησε τη λειτουργία της μια νέα μεγάλη ανοικτή ηλεκτρονική βάση χιλιάδων βιογραφικών σημειωμάτων υποψηφίων που βρίσκονται σε αναζήτηση εργασίας, την οποία «τρέχει» η «Ανάδειξη», εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων που ασχολείται με την επιλογή προσωπικού.
Σε αυτή τη μοναδική ηλεκτρονική βάση σε όλη την Ελλάδα, μπορεί ο ενδιαφερόμενος να εμφανίζει το βιογραφικό του σημείωμα και να γίνεται «ορατός» από την πρώτη κιόλας στιγμή σε 180.000 δυνητικούς εργοδότες σε όλη την χώρα αλλά και σε εργοδότες εταιρειών του εξωτερικού.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
PolisPress
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!
Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.