Κατακόρυφη αύξηση βλέπει η στρατιωτική ηγεσία ότι θα παρουσιάσει η τουρκική επιθετικότητα στο Αιγαίο, με πρόβλεψη για επιδείνωση της κατάστασης τους αμέσως επόμενους μήνες, μετά και την προχθεσινή επιθετική… διάθεση που έδειξαν τα τουρκικά μαχητικά σε ολόκληρο το Αιγαίο. Ειδικότερα, και σύμφωνα με τα στοιχεία που διαθέτει το ΓΕΕΘΑ και είναι σε γνώση και της «δημοκρατίας», μόνο τους δύο τελευταίους μήνες έχει αυξηθεί κατακόρυφα ο αριθμός των «συμβάντων» στο Αιγαίο, με υπερπτήσεις (πρώτη φορά πάνω από το Καστελόριζο μόλις πριν από λίγες ημέρες) αλλά και εμπλοκές.
Μέσα σε αυτούς τους μήνες (Σεπτέμβριο και Οκτώβριο) είχαμε 15 σκληρές εμπλοκές -δύο, δηλαδή, παραπάνω από όσες είχαμε όλο το 2010- μεταξύ ελληνικών και τουρκικών αεροσκαφών, δύο υπερπτήσεις, 74 παραβάσεις του FIR Αθηνών και 163 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου (ΕΕΧ). Σε σχέση δε με το διάστημα Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου του 2010 (είχαμε μόνο δύο εμπλοκές), η αύξηση είναι της τάξης του 700%.
Η ανησυχία των επιτελών του ΓΕΕΘΑ επικεντρώνεται ακριβώς σε αυτό το γεγονός, ότι δηλαδή καθ’ όλο το προηγούμενο διάστημα του 2011 δεν υπήρχαν καθόλου εμπλοκές, ενώ σε ό,τι αφορά τις υπερπτήσεις υπήρξε μόνο μια περίπτωση τον περασμένο Ιανουάριο. Τόσο οι κινήσεις της Τουρκίας στην ανατολική Μεσόγειο όσο και στην ευρύτερη περιοχή του Αιγαίου καταδεικνύουν μια «νευρικότητα» εκ μέρους της τουρκικής πλευράς· «νευρικότητα» η οποία είναι άγνωστο πού και σε τι μπορεί να καταλήξει.
Είναι σίγουρο ότι οι τουρκικές κινήσεις σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ερμηνευτούν ως τυχαίες. Ο,τι επιχειρείται από την τουρκική Αεροπορία επιχειρείται βάσει σχεδιασμού και πάντα σε συμφωνία με τον γενικότερο σχεδιασμό της εξωτερικής της πολιτικής. Η προοδευτική αυτή κλιμάκωση δεν πρόκειται να σταματήσει ξαφνικά, έτσι όπως άρχισε. Αυτό είναι και το γενικό συμπέρασμα που προκύπτει από την επισκόπηση της γενικότερης κατάστασης.
Για τα δεδομένα αυτά έχει ενημερωθεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, η οποία έχει δώσει και τις δέουσες εντολές, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι, σε περιόδους ελληνικής αστάθειας, η Αγκυρα δοκίμαζε πάντα τις αντοχές της χώρας μας.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ-ΕΛΛΑΔΑ
Μέσα σε αυτούς τους μήνες (Σεπτέμβριο και Οκτώβριο) είχαμε 15 σκληρές εμπλοκές -δύο, δηλαδή, παραπάνω από όσες είχαμε όλο το 2010- μεταξύ ελληνικών και τουρκικών αεροσκαφών, δύο υπερπτήσεις, 74 παραβάσεις του FIR Αθηνών και 163 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου (ΕΕΧ). Σε σχέση δε με το διάστημα Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου του 2010 (είχαμε μόνο δύο εμπλοκές), η αύξηση είναι της τάξης του 700%.
Η ανησυχία των επιτελών του ΓΕΕΘΑ επικεντρώνεται ακριβώς σε αυτό το γεγονός, ότι δηλαδή καθ’ όλο το προηγούμενο διάστημα του 2011 δεν υπήρχαν καθόλου εμπλοκές, ενώ σε ό,τι αφορά τις υπερπτήσεις υπήρξε μόνο μια περίπτωση τον περασμένο Ιανουάριο. Τόσο οι κινήσεις της Τουρκίας στην ανατολική Μεσόγειο όσο και στην ευρύτερη περιοχή του Αιγαίου καταδεικνύουν μια «νευρικότητα» εκ μέρους της τουρκικής πλευράς· «νευρικότητα» η οποία είναι άγνωστο πού και σε τι μπορεί να καταλήξει.
Είναι σίγουρο ότι οι τουρκικές κινήσεις σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ερμηνευτούν ως τυχαίες. Ο,τι επιχειρείται από την τουρκική Αεροπορία επιχειρείται βάσει σχεδιασμού και πάντα σε συμφωνία με τον γενικότερο σχεδιασμό της εξωτερικής της πολιτικής. Η προοδευτική αυτή κλιμάκωση δεν πρόκειται να σταματήσει ξαφνικά, έτσι όπως άρχισε. Αυτό είναι και το γενικό συμπέρασμα που προκύπτει από την επισκόπηση της γενικότερης κατάστασης.
Για τα δεδομένα αυτά έχει ενημερωθεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, η οποία έχει δώσει και τις δέουσες εντολές, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι, σε περιόδους ελληνικής αστάθειας, η Αγκυρα δοκίμαζε πάντα τις αντοχές της χώρας μας.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ-ΕΛΛΑΔΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!
Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.