Κυριακή 17 Απριλίου 2016

Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥΣ

Η χάραξη μιας συνισταμένης της πνευματικής πράξης και των παραλείψεων της πνευματικής δράσης μπορεί να βασιστεί στην ανάλυση των πολιτισμών όλου του κόσμου, στις αρχές και στις τάσεις αυτών των πολιτισμών,στις αλλαγές και στην παρακολούθηση όλων των σταδίων απ' όπου πέρασαν οι πολιτισμοί για να φτάσουν στο σημερινό τέρμα.


Πριν ή και παράλληλα προς τους πολιτισμούς και με τη λειτουργία μιας ασυνείδητης βούλησης πορεύθηκαν στο δρόμο της ζωής οι πρωτόγονοι και όλα τα θηλαστικά μετ ον ατροφικό και ατελή εγκέφαλο.Το έντικτο οδήγησε αυτούς τους οργανισμούς να επιβιώσουν και να αντιμετωπίσουν τις αντιξοότητες της ζωής.

Η πορεία του πνεύματος δημιούργησε τους πολιτισμούς. Εχουν όλοι τα ίδια στοιχεία, γιατί το πνεύμα λειτουργεί με παραλλαγές βέβαια, αλλά με σταθερότητα και με τα ίδια φαινόμενα σ' όλες τις περιπτώσεις.Η καταγωγή και το ξεκίνημα δείχνουν καθαρά ότι η πηγή δεν είναι η λογική. Η πηγή είναι η έμφυτη ιδέα, η ενόραση,η έμπνευση, η άλογη,η συναισθηματική δράση.

Στη στοιχειώδη εκδήλωση η δράση αυτή που ευχαριστεί ή δυσαρεστεί, που χαροποιεί ή φέρει λύπη.Στις μακρινές περιοχές του χρόνου υπάρχει το διονυσιακό πνεύμα, το ανεξέλεγκτο, το όργιο που εγκυμονεί μια απρόβλεπτη και ανυπολόγιστη εξέλιξη. Το Απολλώνιο φως. Η αρμονία ήλθε αργότερα με τη νίκη των... θεών της λογικής.

Πρώτα φανερώθηκαν οι ηθικές ιδέες για την οικογένεια και τις ανθρώπινες σχέσεις. Η τραγωδία του Οιδίποδα είναι η μακρινή απήχηση των δεινών που φέρει η αιμομιξία. Ετσι σαν πρώτο στοιχείο των πολιτισμών είναι η θρησκευτική πράξη,που θέτει την ανθρώπινη συνείδηση αντίκρυ στον κόσμο, στην κοσμική λογική.Η ανθρώπινη συνείδηση κατάγεται απ' ευθείας από τον Θεό, από το Σύμπαν.

Απέναντι στη δύναμη της καταστροφής και της επιβολής στέκονται τα συναισθήματα του οίκτου και της συμπόνοιας. Είναι το πραυντικό της ψυχής που φέρνει το σταμάτημα της καταστροφής. Μια άλλη αυθόρμητη δύναμη γεννιέται για την εξισορρόπηση, που βασιλεύει σ' όλα τα πεδία του κόσμου. Είναι η αντίθεση σε κάθε δράση. Στη φάση αυτή, η ιδέα της ατομικότητας που βρίσκεται στην απόλυτη εκδήλωσή της, δεν διαφέρει από ένα ανόργανο στοιχείο που δεν γνωρίζει τίποτε πλην του εαυτού του.

Στη συνέχεια αναγνωρίζεται και εντυπώνεται η λογική της οικονομίας, που διέπει τη φυσική πορεία του κόσμου,η καλλιέργεια των φυτών και ο παλλαπλασιασμός των ζώων. Γεννιέται η ιδέα του Θεού σαν έννοια και σαν τιμωρός της ανθρώπινης δράσης εκείνης που δίδει ασφάλεια και εκείνης που βλάπτει. Αρχίζει η ΄σύνθεση της ανθρώπινης κοινωνίας. Αρχίζει η εμφάνιση των πολιτισμών.

οι ιδέες του δικαίου, της ανταπόδοσης είναι φυσικές έννοιες, υποχρεωτικές, αυτόματες, αυθόρμητες που παρακολουθούν ακόμη και την ύλη σε μια αέναη σύνθεση και αποσύνθεση σ΄ όλες τις υποστάσεις και τις εκδηλώσεις.

Ο κώδικας αυτών των ιδεών θεμελιώθηκε στη θρησκευτική πράξη, που αρχίζει σαν έμπνευση, όπως η εμφάνιση του Μωυσέως και των άλλων προφητών που καθιέρωσαν τους πρώτους κανόνες συμπεριφοράς. Ο πολιτισμός που υπάρχει έχει θεμελιωθεί στις θρησκευτικές ηθικές έννοιες. Η αρχή είναι αυτόματη, αυθόρμητη πηγαία έμπνευση, χωρίς καμία πνευματική επεξεργασία και ακολούθησε αργότερα η συμπλήρωση με την πνευματική καλλιέργεια, που η προσφορά της ήταν προσφορά της πείρας και της κρίσης ενός αποτελέσματος.

Η φιλοσοφία βρέθηκε σε μεγάλη αδυναμία να θεμελιώσει και να συνδέσει a priori ιδέες με πρακτικές κατευθύνσεις. Ο κόσμος κινήθηκε από τις έμφυτες αυτές ιδέες, που είναι απαύγασμα της οργανικής δομής και λειτουργίας της ανθρώπινης φύσης.

Η σύνδεση ιδεών και πράξεων υπήρξε αν όχι αδύνατη, τουλάχιστον ατελής και ακαθόριστη στο παρελθόν, όσες φορές ο δρόμος που ακολουθήθηκε στηρίχθηκε στους μηχανισμούς της νόησης, που η εξιχνίαση τους ήταν προβληματική αντί να αρχίσει από εκεί που τελείωνε όλη η πνευματική διαδικασία.

ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΥΡΜΟΓΛΟΥ

Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!

Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.

Χειρουργικό Ιατρείο

Χειρουργικό Ιατρείο