Πέμπτη 4 Αυγούστου 2016

ΟΜΙΛΙΑ ΜΠΑΣΙΑΚΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΘΗΒΑ-ΥΛΙΚΗ, ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ-ΘΗΒΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΡΟΠΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΦΟΡΤΟΥ

ΟΜΙΛΙΑ ΜΠΑΣΙΑΚΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΘΗΒΑ-ΥΛΙΚΗ, ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ-ΘΗΒΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΡΟΠΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΦΟΡΤΟΥ ΝΤΑΛΙΚΩΝ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ.

Ο Βουλευτής Βοιωτίας Βαγγέλης Μπασιάκος, μιλώντας στη Βουλή στο Νομοσχέδιο για την «Ανάθεση Συμβάσεων Παραχώρησης», αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, και σε 3 σοβαρά θέματα, αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που αφορούν κυρίως τη Βοιωτία. Ειδικότερα, ο κ.Μπασιάκος, μεταξύ αλλων, είπε:


«Θα ήθελα να αναφερθώ σε τρία ζητήματα που συνδέονται με το σχέδιο νόμου. Αυτά αφορούν την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνας-Θήβας-Υλίκης, του οποίου η διαδικασία ξεκίνησε από το 2012, αλλά ακυρώθηκε ο διαγωνισμός τον Ιούνιο του 2015.
Ένα δεύτερο ζήτημα αφορά τη σιδηροδρομική σύνδεση Ελευσίνας-Θήβας για να διευκολύνει τη διακίνηση εμπορευμάτων από το Θριάσιο Πεδίο κατά κύριο λόγο.
Και ένα τρίτο θέμα, που μας απασχολεί στη Βοιωτία ιδιαίτερα, είναι το τεράστιο πρόβλημα από τον κυκλοφοριακό φόρτο και την εκτροπή του στο παράπλευρο δευτερεύον δίκτυο της περιοχής της Βοιωτίας, λόγω υψηλών διοδίων, με πάρα πολύ δυσμενείς συνέπειες, λόγω του κυκλοφοριακού φόρτου, των ατυχημάτων, κυρίως γιατί οι προδιαγραφές του δευτερεύοντος παράπλευρου οδικού δικτύου δεν είναι οι σωστές, σε σχέση με τη διακίνηση κυρίως νταλικών ξένων χωρών.
Για το πρώτο θέμα θα ήθελα να αναφερθώ σε σχετική ερώτησή μου και απάντηση του κ. Σπίρτζη προ καιρού, ότι υπάρχει έγκριση της διενέργειας δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης: Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του έργου «Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη». Όπως σας είπα και πριν, ακυρώθηκε ο διαγωνισμός αυτός στις 16/6/2015, με το σκεπτικό που περιλαμβάνεται στην έγγραφη απάντηση του Υπουργού κ. Σπίρτζη.
Στη συνέχεια, όμως, στην ίδια απάντηση υπάρχει μια θετική προοπτική. Υπάρχει μια αναφορά στην εξέλιξη του νέου ρυθμιστικού σχεδίου Αθήνας-Αττικής. Εκεί αναφέρεται ότι ο Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Κόμβος Αγίου Λουκά-Θήβα-Υλίκη θα είναι ο νέος αυτοκινητόδρομος, ο οποίος θα συμβάλει, όπως περιγράφεται στη διάταξη, στη μείωση των χρονοαποστάσεων στον άξονα ΠΑΘΕ, θα αποφορτίσει την Παρακηφίσια Λεωφόρο και τον Αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Λαμίας στο τμήμα Αθηνών-Υλίκης από πλευράς κυκλοφοριακής και περιβαλλοντικής.
Μια πρόχειρη έρευνα έδειξε ότι θα κερδηθεί απόσταση μήκους 65 χιλιομέτρων αν γίνει αυτή η εκτροπή! Η απόσταση Ελευσίνα-Μεταμόρφωση είναι περίπου 27,5 χιλιόμετρα και η απόσταση Μεταμόρφωση-Θήβα είναι άλλα 80 χιλιόμετρα. Υπάρχει ένα σύνολο απόστασης 108 χιλιομέτρων, ενώ το νέο δίκτυο από την Ελευσίνα μέχρι την Υλίκη θα φτάνει τα 50 χιλιόμετρα: 43 μέχρι τη Θήβα και 50 μέχρι την Υλίκη.
Αντιλαμβάνεστε ότι μια διαφορά 65 χιλιομέτρων είναι πάρα πολύ σημαντική, ένα πολύ σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα κατασκευής αυτού του πολύ σημαντικού έργου, που θα βοηθήσει την εκτροπή του κυκλοφοριακού φόρτου από τη Δυτική Ελλάδα συνολικά, την Πελοπόννησο, κ.λπ., από αυτούς που βρίσκονται στην Ελευσίνα προς την Κεντρική και Βόρειο Ελλάδα και αντιστρόφως. Αυτό θα καταστεί προφανώς περισσότερο αναγκαίο, αν ξεπεράσουμε την οικονομική κρίση, όταν ο κυκλοφοριακός φόρτος και στο οδικό δίκτυο, αλλά και στο σιδηροδρομικό, θα αυξηθεί κατακόρυφα. Θέλω να σας πω ότι αυτός ο σχεδιαζόμενος δρόμος παλιά αναφερόταν ως «Οδός Μεταξά». Υπήρχε μια χάραξη μέσω του Κιθαιρώνα που, προσπερνώντας τη σημερινή παράκαμψη μέσω Σχηματαρίου ή μέσω Μαλακάσας, θα επιτάχυνε την απόσταση και θα διευκόλυνε τις μεταφορές.
Αναφερόμενος στο θέμα της σιδηροδρομικής κάλυψης, για την οποία υπάρχουν θετικές προοπτικές, σύμφωνα με την πιο πάνω έγγραφη απάντηση και σύμφωνα με τις τελευταίες δηλώσεις του κ. Σπίρτζη και της Κυβέρνησης ότι, στο Θριάσιο Πεδίο και στο Εμπορευματικό Κέντρο του θα υπάρξει μεγάλη κίνηση και μεγάλες ανάγκες που θα πολλαπλασιάσουν τον όγκο του μεταφερόμενου υλικού και εμπορευμάτων, που θα προστίθεται στην κίνηση του προαστιακού, αλλά και τη διακίνηση των επιβατών. Άρα, από το 2018 αναμένεται η μεγάλη πίεση, λόγω του κυκλοφοριακού φόρτου, για την κατασκευή σιδηροδρομικής σύνδεσης, που φαίνεται ότι ενθαρρύνεται και από τον αρμόδιο φορέα, τον ΟΣΕ.
Θέλω να τονίσω ότι για την περιοχή μας είναι πάρα πολύ σημαντικό το να ενισχυθεί η δραστηριότητα αυτή, που περιλαμβάνει διακίνηση και με το έργο του Εμπορευματικού Κέντρου Θριασίου, αλλά και με τη γενικότερη προσπάθεια να έρχονται προϊόντα, τα οποία μεταποιούνται ή τυποποιούνται ή συσκευάζονται στη χώρα μας από άλλες περιοχές.
Κλείνοντας, θέλω να κάνω μια μικρή αναφορά στην κυβερνητική εξαγγελία ότι θα υπάρξει απαγόρευση κυκλοφορίας στο παράπλευρο δευτερεύον δίκτυο της Βοιωτίας, λόγω της αύξησης των διοδίων, που επιβάρυνε, όπως σας είπα και πριν, το δίκτυο αυτό. Υπάρχει μια κυβερνητική εξαγγελία ότι θα υπάρξει απαγόρευση τουλάχιστον των μεγάλων νταλικών, των μεγάλων οχημάτων, ακριβώς γιατί το δίκτυο δεν έχει τις προδιαγραφές -είναι επικλινές, υπάρχουν στροφές, κλπ.- και δημιουργούνται πολλά προβλήματα κυκλοφοριακού φόρτου, αλλά και ατυχημάτων από αυτοκίνητα που δεν έχουν τη δυνατότητα να διακινηθούν σ’ αυτό το δίκτυο (και εντός του αστικού ιστού). Υπάρχει, λοιπόν, μια εξαγγελία από τον κ. Σπίρτζη συγκεκριμένα, η οποία όμως ακόμη, παρά την πάροδο τόσων μηνών, δεν έχει υλοποιηθεί.
Επαναλαμβάνω, λοιπόν, αυτό ως μείζον θέμα της περιοχής, ως αίτημα της ευρύτερης περιοχής της Στερεάς, σύμφωνα με τις κυβερνητικές εξαγγελίες και αναμένω την ταχεία ενεργοποίηση και υλοποίηση αυτής της κυβερνητικής εξαγγελίας.
Ευχαριστώ πολύ.»





Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!

Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.

Χειρουργικό Ιατρείο

Χειρουργικό Ιατρείο