Χωρίς πολιτικά προσκόμματα θα προχωρήσει τελικά η απελευθέρωση του επαγγέλματος των εμπορευματικών μεταφορέων, μετά τη χθεσινή παρέμβαση της Νέας Δημοκρατίας και τη συμφωνία με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, θέμα το οποίο θα τεθεί σήμερα κατά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου.
Σε συνάντηση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μάκη Βορίδη, με τον τομεάρχη Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλο και τον αναπληρωτή τομεάρχη Οικονομικών της Ν.Δ. Νότη Μηταράκη συμφωνήθηκε η αύξηση του κόστους της εισφοράς για την απόκτηση άδειας φορτηγού Δ.Χ., αλλά και η επέκταση ισχύος των αδειών.
Έτσι, με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών-Μεταφορών και Δικτύων θα καταβάλλεται υπέρ του Δημοσίου εισφορά για κάθε νέα άδεια κυκλοφορίας υπολογιζόμενη κατά χιλιόγραμμο μικτού βάρους και κατά κατηγορία. Με τον τρόπο αυτό, η εισφορά θα είναι σαφώς υψηλότερη από το διοικητικό τέλος των 1.500 ευρώ που προέβλεπε ο σχετικός «νόμος Ρέππα». Αυτό άλλωστε είναι κάτι που επιδιώκουν διακαώς οι ιδιοκτήτες φορτηγών, για να προστατευθεί το επάγγελμά τους.
Το δεύτερο το οποίο συμφωνήθηκε είναι ότι οι επιχειρήσεις που έχουν άδεια να διεξάγουν διεθνείς οδικές εμπορευματικές μεταφορές έχουν το δικαίωμα να διεξάγουν και εθνικές οδικές μεταφορές, με την ίδια άδεια, οι δε επιχειρήσεις που διεξάγουν εθνικές μεταφορές έχουν το δικαίωμα να διεξάγουν και διεθνείς μεταφορές, εφόσον είναι κάτοχοι της αντίστοιχης άδειας οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η τριετής μεταβατική περίοδος του «νόμου Ρέππα» καταργείται και η απελευθέρωση του επαγγέλματος των εμπορευματικών μεταφορέων θα ισχύσει από την έναρξη ισχύος του νέου νόμου με βάση την τροπολογία που συζητείται σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο.
Μετά τη συνάντηση με τους τομεάρχες της Ν.Δ. ο κ. Βορίδης δήλωσε: «Είχαμε μια εξαιρετική συνεργασία με τους κ.κ. Παπαδόπουλο και Μηταράκη. Εχουμε συμπέσει απολύτως στις απόψεις μας αυτές. Είναι πράγματα τα οποία αποτελούν θέσεις του υπουργείου και υπ’ αυτή την έννοια εκείνο το οποίο πρόκειται να κάνουμε είναι να βελτιώσουμε την τροπολογία, να την εμπλουτίσουμε με αυτά που είναι εκφρασμένες θέσεις του υπουργείου. Η κατεύθυνσή μας ήταν κοινή. Οι στόχοι μας είναι κοινοί. Οι απόψεις μας έχουν συμπέσει και νομίζω ότι δεν θα υπάρξει καμία δυσκολία».
Ο υπουργός δήλωσε ότι η κατάργηση της μεταβατικής περιόδου είναι μια δέσμευση με την Τρόικα, η οποία υφίσταται και θα τηρηθεί, όπως ομοίως θα τηρηθεί και η έκδοση αδείας με διοικητικό κόστος.
Νωρίτερα, ο κ. Βορίδης είχε συνάντηση με τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων, κατά την οποία όμως δεν υπήρξε συμφωνία. Οι αυτοκινητιστές μάλιστα άφησαν ανοικτό το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων. Σήμερα θα πραγματοποιήσουν έκτακτη Γενική Συνέλευση, προκειμένου να αποφασίσουν για την περαιτέρω στάση τους.
Γεγονός είναι πάντως ότι με το μέχρι στιγμής σύστημα, η εμπορευσιμότητα των αδειών είχε ουσιαστικά μηδενιστεί, καθώς οι μεταφορείς απέφευγαν να επενδύσουν υπολογίσιμα ποσά για την απόκτηση μιας άδειας το κόστος της οποίας ήταν προγραμματισμένο να μηδενιστεί. Για τη χαμηλή εμπορευσιμότητα βεβαίως ευθυνόταν κατά κύριο λόγο η χρονίζουσα οικονομική κρίση η οποία είχε οδηγήσει σε δραστικό περιορισμό του μεταφορικού έργου.
Οι όποιες αγοραπωλησίες αδειών γίνονταν στη δευτερογενή αγορά, δηλαδή μεταξύ ιδιωτών, και σε χαμηλότερες τιμές, ενώ αντίθετα δεν υπήρχε ενδιαφέρον για την πρωτογενή αγορά, δηλαδή για την αγορά άδειας κατευθείαν από το κράτος στις τιμές καταλόγου.
Η Νέα Δημοκρατία
Για τα θέματα που συζητήθηκαν στη συνάντηση, οι κύριοι Μ. Παπαδόπουλος και Ν. Μηταράκης έκαναν τις ακόλουθες δηλώσεις:
Μ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: «Όλοι συμφωνούμε στην ανάγκη εκσυγχρονισμού της αγοράς μεταφορών και στην ανάγκη ανάπτυξης της Ελληνικής Οικονομίας. Αλλαγές στο καθεστώς μεταφορών πρέπει να γίνουν, υπό προϋποθέσεις ομαλότητας, για να μεγιστοποιήσουμε την ωφέλεια για την οικονομία και την κοινωνία. Είπαμε πως με την προϋπόθεση ότι το θεσμικό πλαίσιο θα συγκεκριμενοποιηθεί και βελτιωθεί για να γίνει αποτελεσματικότερο, όπως είναι υποχρέωση της Πολιτείας, θα στηρίξουμε τη μείωση της μεταβατικής περιόδου. Στην κατεύθυνση αυτή συζητήσαμε με τον υπουργό κ. Μ. Βορίδη ολοκληρωμένη τροπολογία, την οποία θα καταθέσουμε αύριο».
Ν. ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: «Είχαμε μια παραγωγική συζήτηση με τον υπουργό κ. Βορίδη. Η ΝΔ θα καταθέσει αύριο μια συγκεκριμένη τροπολογία η οποία θα βελτιώνει το θεσμικό πλαίσιο των χερσαίων μεταφορών και πιστεύω στο πλαίσιο αυτής της τροπολογίας που θα καταθέσουμε θα υπάρχει συνεννόηση με το υπουργείο ώστε να αλλάξει ο νόμος για το καλύτερο».
Antinews Ελεύθερος Τύπος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!
Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.