Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012

45 έργα «πειράματα» Τέχνης

Τον πολυδιάστατο χαρακτήρα της καλλιτεχνικής πρακτικής του και έναν αδιάκοπο πειραματισμό μαρτυρά η έκθεση του Μιχάλη Κατζουράκη


Αττικό Μετρό, Σταθμός Πανόρμου, 2005. Εκδοτήρια εισιτηρίων, οροφή.

Φωτογραφίες από site-specific, που δημιούργησε για συγκεκριμένους χώρους από το 1970 έως σήμερα ο Μιχάλης Κατζουράκης, φιλοξενεί το Μορφωτικό Ιδρυμα της Εθνικής Τράπεζας στη Θεσσαλονίκη. Η έκθεση «Μιχάλης Κατζουράκης - Εργα για συγκεκριμένους χώρους» θα εγκαινιαστεί στις 15 Μαρτίου και θα παραμείνει στον εκθεσιακό χώρο έως το τέλος Απριλίου.


Οι 45 φωτογραφίες των έργων -στην πλειοψηφία τους τοιχογραφίες, δάπεδα και οροφές για εσωτερικούς χώρους- πλαισιώνονται από σχέδια, μακέτες, αφαιρετικά γλυπτά και πίνακες που είτε συγγενεύουν εννοιολογικά, είτε αποτέλεσαν αφορμή για τη δημιουργία τους.

Τα πρώτα site-specific έργα του Κατζουράκη (μεταξύ 1971-'73) είναι μεγάλης κλίμακας τοιχογραφίες, εμπνευσμένες από τα γεωμετρικά έργα που είχε εκθέσει στις ατομικές του στο Ινστιτούτο Γκαίτε το 1969 και στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών το 1970. Φτιαγμένες από πλαστικό, οι τοιχογραφίες αυτές εντάχθηκαν σε ειδικούς χώρους: στα εστιατόρια προσωπικού των εργοστασίων Hoechst στην Κηφισιά, Ηβης στο Μαρούσι, ΑΠΚΟ στη Θήβα... Την ίδια περίοδο, χρησιμοποιώντας ειδικό ηχοαπορροφητικό υλικό, διαμορφώνει τους τοίχους στο στούντιο ραδιοφωνίας στο νέο κτίριο της ΕΡΤ ενώ δημιουργεί μία σειρά από τοιχογραφίες σε ξύλο και διαχωριστικά χώρου σε μέταλλο για τις τράπεζες City Bank και Πειραιώς.

Ξεχωριστή θέση στην έκθεση καταλαμβάνουν οι συνθέσεις του Κατζουράκη για το κρουαζιερόπλοιο «Golden Odyssey» το 1974. Τη διετία 1976-'77 αναλαμβάνει επίσης τις τοιχογραφίες για τα κρουαζιερόπλοια «Δάφνη» και «Δανάη». Κορύφωση της ενασχόλησης του Κατζουράκη με τον δημόσιο χώρο αποτελεί το έργο «Μαζαρέκο», που φτιάχτηκε ειδικά για τον σταθμό Πανόρμου του μετρό το 2006.

Η έκθεση δεν περιορίζεται στο να καταγράψει απλώς μια σχετικά άγνωστη πλευρά του εικαστικού του έργου, αλλά δίνει το έναυσμα για μια επαναθεώρηση. Αφενός, μαρτυρά τον πολυδιάστατο χαρακτήρα της καλλιτεχνικής πρακτικής του Κατζουράκη και, αφετέρου, έναν αδιάκοπο πειραματισμό με την εικόνα, τις μορφές, τα υλικά και τον χώρο.


ΕΘΝΟΣ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!

Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.

Χειρουργικό Ιατρείο

Χειρουργικό Ιατρείο