«ΘΕΜΑ: ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΘΗΒΑ – ΛΙΒΑΔΕΙΑ
Στην προγραμματισμένη συνάντηση της Δ.Ε. του ΤΕΕ/ΤΑΣ με τον Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, κ. Κλέαρχο Περγαντά, ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν η εξέλιξη των μελετών και έργων στον οδικό άξονα Θήβα-Λιβαδειά.
Η ενημέρωση της Τεχνικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας για τις εκκρεμότητες που υπάρχουν στο μελετητικό τμήμα του συγκεκριμένου οδικού άξονα αφορά στα κατωτέρω:
1. Μελέτη κόμβου Μουρικίου – Θήβα – Γέφυρα Καναβάρι [2001ΜΠ05630004] προϋπολογισμού 530.000,00 €.
Το μήκος του δρόμου είναι 7,8 χλμ. Έχουν εγκριθεί αναγνωριστική οδοποιίας, αναγνωριστική γεωλογική, ΜΠΕ, προκαταρκτική τεχνικών και κόμβων, οριστική οδοποιίας και κόμβων, προμελέτη υδραυλικών. Με μικρή αύξηση του προϋπολογισμού, μπορούν να ολοκληρωθούν οι υπόλοιπες μελέτες (γεωτεχνικά, στατικά, κτηματολόγια) σε μήκος 3,33 χλμ. (κόμβος Μιχαηλίδη). Έχει εγκριθεί η γεωτεχνική έρευνα στο τμήμα αυτό. Για την ολοκλήρωση των μελετών σε όλο το μήκος απαιτείται αύξηση του π/υ κατά 350.000 € περίπου.
Σημειώνεται δε ότι η ημερομηνία υπογραφής της αρχικής σύμβασης με τον ανάδοχο πραγματοποιήθηκε στις 6-9-2001.
2. Μελέτη Παράκαμψης Αλιάρτου [2001ΜΠ05630003] προϋπολογισμού 352.164,34 €.
Μήκος δρόμου 10,63 χλμ. (χ.θ.13+784-24+414). Έχουν εγκριθεί τοπογραφικά, κτηματογράφηση (όχι πίνακες αναλογισμού), αναγνωριστική οδοποιίας, αναγνωριστική γεωλογική, ΠΠΕ, προκαταρκτική κόμβων, ΜΠΕ. Με τη σύμβαση αυτή δεν μπορούν να εκπονηθούν άλλες μελέτες.
Η αρχική ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης αυτής είναι η 26-9-2001.
3. Είναι σε εξέλιξη η «Οριστική μελέτη ανατολικής παράκαμψης Θηβών», με αρχική υπογεγραμμένη σύμβαση από 25-6-1997. Μετά από 15 χρόνια και συνεχείς επιπλέον χρηματοδοτήσεις έχουν υποβληθεί για το συγκεκριμένο έργο όλες οι οριστικές μελέτες. Εκκρεμεί δε η οριστική μελέτη μιας γέφυρας προϋπολογισμού περίπου 110.000 ευρώ, ώστε να ολοκληρωθεί η μελέτη.
Μας γνωστοποιήθηκε, επίσης, ότι για την ολοκλήρωση του άξονα απαιτούνται ακόμη οι παρακάτω μελέτες:
1. Συμπληρωματικές μελέτες της ΠΕΟ Θήβας – Λιβαδειάς στο τμήμα παράκαμψης Αλιάρτου (προτάθηκε νέα μελέτη στη ΣΑΜ 766):
Προϋπολογισμός: 750.000,00 €
Απαιτούμενες μελέτες: Οριστική οδοποιίας, Γεωτεχνικά, Κτηματολόγιο, Στατικά.
2. Συμπληρωματικές μελέτες της ΠΕΟ Θήβας Λιβαδειάς τμήμα κόμβου Μιχαηλίδη-Θήβα-Ρέμα Καναβάρι (προτάθηκε νέα μελέτη):
Προϋπολογισμός: 420.000,00 €
Απαιτούμενες μελέτες: Στατικά 4ων τεχνικών, Γεωτεχνικά και Πράξεις αναλογισμού.
3. Βελτίωση της ΠΕΟ Θήβας Λιβαδειάς από το πέρας της παράκαμψης Αλιάρτου (Χ.Θ.24+414) έως τη διασταύρωση προς Άγιο Γεώργιο με παράκαμψη της Αγίας Παρασκευής (προτάθηκε νέα μελέτη στη ΣΑΜ 766).
Προϋπολογισμός: 550.000,00 €
Απαιτούμενες μελέτες: Τοπογραφικά, Οδοποιία, Περιβαλλοντικά, Μελέτη Αποχέτευσης – Αποστράγγισης, Γεωλογικά, Πράξεις αναλογισμού.
Η ολοκλήρωση του τμήματος αυτού θα πρέπει να προβλέπει σωστά μελετημένους κόμβους εισόδου-εξόδου στη Λιβαδειά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κίνηση των οχημάτων στο συγκεκριμένο οδικό άξονα είναι ιδιαίτερα αυξημένη, λόγω της τιμής των διοδίων στον ΠΑΘΕ και της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων προς και από τις Βαλκανικές χώρες, με αποτέλεσμα στο τμήμα αυτό να ελλοχεύουν κίνδυνοι για την ασφάλεια πεζών και οχημάτων.
Το ΤΕΕ/ΤΑΣ, λαμβάνοντας υπόψη την αδράνεια, την αδυναμία και τη γραφειοκρατία της πολιτείας, να ολοκληρώσει τόσο σε επίπεδο μελετών όσο και σε επίπεδο έργων τον ουσιαστικότερο οδικό άξονα της Βοιωτίας, καλεί όλους τους αρμόδιους φορείς:
α. Την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, ως αρμόδια, πλέον, υπηρεσία για την ολοκλήρωση μελετών και έργων, μετά τη διοικητική ανασυγκρότηση της χώρας (Καλλικράτης).
β. Τους Δήμους Λεβαδέων, Θηβών και Αλιάρτου τους οποίους αφορά το συγκεκριμένο έργο.
γ. Την Κεντρική Διοίκηση για τη χρηματοδότηση των μελετών αλλά και την εξασφάλιση πόρων για την υλοποίηση των έργων.
Είναι γνωστό ότι το Υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ/ΕΥΔΕ/ΠΑΘΕ έχει προκηρύξει δυο μελέτες από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Οδικοί Άξονες, Λιμάνια, Αστική Ανάπτυξη (Ε.Π./Ο.Α.Λ.Α.Α.) το 2006 για τον αυτοκινητόδρομο ΄΄Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη΄΄ και θα πρέπει το συγκεκριμένο Υπουργείο να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την ολοκλήρωση του έργου.
Καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να δραστηριοποιηθούν, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένας σύγχρονος και ασφαλής δρόμος».
Ο Πρόεδρος
Απόστολος Καραναστάσης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!
Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.