Για περίπου δύο δεκαετίες, το «Καλυψώ», το θρυλικό ωκεανογραφικό σκάφος του Ζακ-Υβ Κουστώ, είχε εγκαταλείψει τους ωκεανούς.
Από το 2007 σάπιζε εγκαταλειμμένο στο γαλλικό ναυπηγείο του Κονκαρνό στη Βρετάνη, «θύμα» και αυτό των δικαστικών διενέξεων ανάμεσα σε όλους αυτούς που διεκδικούσαν μερτικό από την κληρονομιά του διάσημου γάλλου εξερευνητή.
Χθες μόλις, το Ίδρυμα Κουστώ που διαχειρίζεται την παρακαταθήκη του Κουστώ και ιδιοκτήτης του πλοίου ανακοίνωσε ότι εξασφάλισε τα μέσα που θα εξασφαλίσουν την επιστροφή του «Καλυψώ» στις θάλασσες.
«Εργαζόμαστε ώστε να βγάλουμε το πλοίο από το Κονκαρνό σε τρεις μήνες. Ο στόχος μας είναι να το αποκαταστήσουμε πλήρως, να αρμενίσει ξανά και να γίνει πάλι ο πρεσβευτής των ωκεανών, όπως το επιθυμούσε ο κυβερνήτης του», ανέφερε το Ίδρυμα στο Γαλλικό Πρακτορείο.
«Εκτιμούμε ότι θα χρειαστούν 12-18 μήνες μέχρι το Καλυψώ να καταστεί αξιόπλοο », συνέχισε, διευκρινίζοντας ότι έχει έρθει σε επαφή με εταιρείες που θα μπορούσαν να αναλάβουν το έργο.
—Η ιστορία του Καλυψώ
Το Καλυψώ έχει ξύλινο κύτος και ξεκίνησε την θρυλική «καριέρα» του ως ναρκαλιευτικό σκάφος. Στις αρχές του Β” Παγκοσμίου Πολέμου το κύτος βρισκόταν στο Σηάτλ των ΗΠΑ ώσπου παραχωρήθηκε στο Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό για επιχειρήσεις στη Μεσόγειο. Στα τέλη του πολέμου παροπλίστηκε και για μικρό χρονικό διάστημα λειτούργησε ως ταχυδρομικό πλοίο έως ότου το απέκτησε ο Κουστώ.
Στο πηδάλιο του Καλυψώ ο Γάλλος εξερευνητής, ωκεανογράφος και συγγραφέας όργωνε τις θάλασσες από το 1950 και για περισσότερα από 40 χρόνια. Ο πιστός του σύντροφος ήταν επίσης η βάση του, από την οποία γύριζε ταινίες για τα βάθη των ωκεανών. Το γνωστότερο από τα ντοκιμαντέρ αυτά είναι ο Σιωπηλός κόσμος που κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες το 1956.
Τον Ιανουάριο του 1996, ένα χρόνο πριν από τον θάνατο του Κουστώ, το πλοίο του βυθίστηκε στο λιμάνι της Σιγκαπούρης. Ανασύρθηκε από τη θάλασσα και μεταφέρθηκε αρχικά στη Λα Ροσέλ και κατόπιν, το 2007, στο Κονκαρνό, προκειμένου να συντηρηθεί.
Η αποκατάστασή του ωκεανογραφικού ωστόσο καθυστέρησε λόγω της διαμάχης μεταξύ του ναυπηγείου Πιριού, που είχε αναλάβει το έργο, και του Ιδρύματος Κουστώ.
Τον Δεκέμβριο του 2014 γαλλικό δικαστήριο διέταξε το Ίδρυμα να πάρει το πλοίο από το ναυπηγείο πριν από τις 12 Μαρτίου 2015 και να καταβάλει στο Πιριού το ποσό των 300.000 ευρώ. Το Ίδρυμα Κουστώ άφησε τότε να εννοηθεί ότι σχεδίαζε να εκθέσει το Καλυψώ στο Μονακό ενώ το ναυπηγείο απειλούσε ότι θα το πουλούσε σε δημοπρασία.
«Τελικά, το Ίδρυμα Κουστώ κατάφερε να φέρει στο ίδιο τραπέζι γενναιόδωρους μαικήνες», αναφέρει στον ιστότοπό του.
«Όταν επιστρέψει το Καλυψώ στη Μεσόγειο θα πλέει με τις δικές του μηχανές, όπως το επιθυμούσε ο κυβερνήτης Κουστώ», πρόσθεσε η Φρανσίν Κουστώ, η δεύτερη σύζυγος του εξερευνητή και πρόεδρος σήμερα του Ιδρύματος.
Το ναυπηγείο Πιριού διαβεβαίωσε ότι «θα κάνει ότι είναι δυνατόν» για να απομακρυνθεί το πλοίο από τις δεξαμενές του. Σημείωσε ότι δεν είχε ενημερωθεί εκ των προτέρων για το σχέδιο του Ιδρύματος, το οποίο πάντως του κατέβαλε τα οφειλόμενα ποσά τον Δεκέμβριο.
econews
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post
Από το 2007 σάπιζε εγκαταλειμμένο στο γαλλικό ναυπηγείο του Κονκαρνό στη Βρετάνη, «θύμα» και αυτό των δικαστικών διενέξεων ανάμεσα σε όλους αυτούς που διεκδικούσαν μερτικό από την κληρονομιά του διάσημου γάλλου εξερευνητή.
Χθες μόλις, το Ίδρυμα Κουστώ που διαχειρίζεται την παρακαταθήκη του Κουστώ και ιδιοκτήτης του πλοίου ανακοίνωσε ότι εξασφάλισε τα μέσα που θα εξασφαλίσουν την επιστροφή του «Καλυψώ» στις θάλασσες.
«Εργαζόμαστε ώστε να βγάλουμε το πλοίο από το Κονκαρνό σε τρεις μήνες. Ο στόχος μας είναι να το αποκαταστήσουμε πλήρως, να αρμενίσει ξανά και να γίνει πάλι ο πρεσβευτής των ωκεανών, όπως το επιθυμούσε ο κυβερνήτης του», ανέφερε το Ίδρυμα στο Γαλλικό Πρακτορείο.
«Εκτιμούμε ότι θα χρειαστούν 12-18 μήνες μέχρι το Καλυψώ να καταστεί αξιόπλοο », συνέχισε, διευκρινίζοντας ότι έχει έρθει σε επαφή με εταιρείες που θα μπορούσαν να αναλάβουν το έργο.
—Η ιστορία του Καλυψώ
Το Καλυψώ έχει ξύλινο κύτος και ξεκίνησε την θρυλική «καριέρα» του ως ναρκαλιευτικό σκάφος. Στις αρχές του Β” Παγκοσμίου Πολέμου το κύτος βρισκόταν στο Σηάτλ των ΗΠΑ ώσπου παραχωρήθηκε στο Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό για επιχειρήσεις στη Μεσόγειο. Στα τέλη του πολέμου παροπλίστηκε και για μικρό χρονικό διάστημα λειτούργησε ως ταχυδρομικό πλοίο έως ότου το απέκτησε ο Κουστώ.
Στο πηδάλιο του Καλυψώ ο Γάλλος εξερευνητής, ωκεανογράφος και συγγραφέας όργωνε τις θάλασσες από το 1950 και για περισσότερα από 40 χρόνια. Ο πιστός του σύντροφος ήταν επίσης η βάση του, από την οποία γύριζε ταινίες για τα βάθη των ωκεανών. Το γνωστότερο από τα ντοκιμαντέρ αυτά είναι ο Σιωπηλός κόσμος που κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες το 1956.
Τον Ιανουάριο του 1996, ένα χρόνο πριν από τον θάνατο του Κουστώ, το πλοίο του βυθίστηκε στο λιμάνι της Σιγκαπούρης. Ανασύρθηκε από τη θάλασσα και μεταφέρθηκε αρχικά στη Λα Ροσέλ και κατόπιν, το 2007, στο Κονκαρνό, προκειμένου να συντηρηθεί.
Η αποκατάστασή του ωκεανογραφικού ωστόσο καθυστέρησε λόγω της διαμάχης μεταξύ του ναυπηγείου Πιριού, που είχε αναλάβει το έργο, και του Ιδρύματος Κουστώ.
Τον Δεκέμβριο του 2014 γαλλικό δικαστήριο διέταξε το Ίδρυμα να πάρει το πλοίο από το ναυπηγείο πριν από τις 12 Μαρτίου 2015 και να καταβάλει στο Πιριού το ποσό των 300.000 ευρώ. Το Ίδρυμα Κουστώ άφησε τότε να εννοηθεί ότι σχεδίαζε να εκθέσει το Καλυψώ στο Μονακό ενώ το ναυπηγείο απειλούσε ότι θα το πουλούσε σε δημοπρασία.
«Τελικά, το Ίδρυμα Κουστώ κατάφερε να φέρει στο ίδιο τραπέζι γενναιόδωρους μαικήνες», αναφέρει στον ιστότοπό του.
«Όταν επιστρέψει το Καλυψώ στη Μεσόγειο θα πλέει με τις δικές του μηχανές, όπως το επιθυμούσε ο κυβερνήτης Κουστώ», πρόσθεσε η Φρανσίν Κουστώ, η δεύτερη σύζυγος του εξερευνητή και πρόεδρος σήμερα του Ιδρύματος.
Το ναυπηγείο Πιριού διαβεβαίωσε ότι «θα κάνει ότι είναι δυνατόν» για να απομακρυνθεί το πλοίο από τις δεξαμενές του. Σημείωσε ότι δεν είχε ενημερωθεί εκ των προτέρων για το σχέδιο του Ιδρύματος, το οποίο πάντως του κατέβαλε τα οφειλόμενα ποσά τον Δεκέμβριο.
econews
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!
Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.