Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2010

Ελληνικό στοίχημα $1 δισ. στα containerships


Σε ένα από τα πιο ριψοκίνδυνα στοιχήματα στην ιστορία της ποντοπόρου ναυτιλίας εκτιμάται ότι έχουν εμπλακεί οι Έλληνες εφοπλιστές που συμμετέχουν στο μπαράζ εξαγορών παλαιότερων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σε μια περίοδο κατά την οποία οι ναύλοι που μπορούν τα πλοία αυτά να επιτύχουν παραμένουν πιεσμένοι.

Ναυτιλιακές επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων καταβάλλουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια καθεμιά προκειμένου να αγοράσουν παλαιότερα containerships, εν αντιθέσει με τους Γερμανούς και τους Κινέζους συναδέλφους τους, οι οποίοι είναι οι μεγαλύτεροι παίκτες.

Εάν συνυπολογισθούν οι παραγγελίες νέων πλοίων ήδη το πρώτο δεκάμηνο του έτους οι Έλληνες έχουν επενδύσει ποσό της τάξης του ενός δισ. δολ.. σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σύμφωνα με στοιχεία της Allied Shipbroking και έχουν αποκτήσει 50 πλοία.

Σε μια βιομηχανία στην οποία κάθε πρόβλεψη είναι ιδιαίτερα παρακινδυνευμένη, όπως είναι η ναυτιλία, μόνον ο χρόνος θα δείξει αν οι κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών στα containerships θα αποβούν προσοδοφόρες. Κάποιοι ήδη κέρδισαν.
Άλλοι μπορεί να δυσκολευτούν. Μάλιστα η διεθνής ναυτιλιακή επιθεώρηση TradeWinds τιτλοφόρησε δημοσίευμά της «Οι ελληνικές αγορές container ships τροφοδοτούν φόβους δημιουργίας φούσκας».
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πρόσφατη μεταπώληση του μεταφορικής ικανότητας 4.708 container Swan, του 1995. Το πλοίο πουλήθηκε τον Ιούνιο του περασμένου έτος στον όμιλο Προκοπίου έναντι ποσού μικρότερου των 10 εκατ. δολ. Πριν από λίγο καιρό το πούλησε σε τιμή σχεδόν τρεις φορές μεγαλύτερη.
Eπικερδής συμφωνία
Η συμφωνία είναι βέβαια ιδιαίτερα επικερδής για τον Προκοπίου, αλλά μένει να εξακριβωθει αν θα είναι και για την Technomar που το πήρε. Η συμφερόντων Γιουρούκου και Στέγγου ναυτιλιακή έχει αγοράσει σύμφωνα με το TradeWinds 14 τέτοια πλοία φέτος έναντι συνολικά 315 εκατ. δολ.
Αναλυτές επισημαίνουν πως η απουσία Γερμανών παικτών από την αγορά αυτή εξηγείται με την έλλειψη φτηνής χρηματοδότησης. Η αγορά από την Euromar του κοντέινερ CMA CGM Telopea του 2007 έναντι 37,7 εκατ. δολ. έγινε σε τιμή διπλάσια από αυτήν στην οποία αποκτήθηκε πριν από 12 μήνες.Η Euromar η οποία ελέγχεται από τον εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα έχει αγοράσει 6 πλοία το τελευταίο δεκάμηνο. Οι ναύλοι όσον αφορά αυτά τα πλοία παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα και δεν
δικαιολογούν τόσο υψηλές τιμές, σχολιάζει το TradeWinds.
Γιατί αγοράζουν
Πώς ερμηνεύουν τις κινήσεις των Ελλήνων οι ειδικοί; Όπως λένε, είτε αναμένουν επιτάχυνση των ρυθμών ανάπτυξης του παγκόσμιου εμπορίου είτε στοχεύουν να τα μεταπωλήσουν ακριβότερα είτε απλώς θέλουν να αυξήσουν τα μερίδιά τους στον κλάδο. Τα πλοία αυτά μεταφέρουν μεταποιημένα προϊόντα και όχι πρώτες ύλες και είναι πολύ περισσότερο εκτεθειμένα στους κύκλους της οικονομίας.
Σε θέσεις μάχης οι μεγάλοι παίκτες
Εκτός από τις εταιρείες των Προκοπίου, Γιουρούκου, Στέγγου και Πίττα και άλλοι μεγάλοι παίκτες στα containerships όπως η Costamare του ομίλου Κωνσταντακόπουλου κάνουν αγορές παλαιότερων πλοίων αλλά και νέες ναυπηγήσεις.
Στον κλάδο δραστηριοποιείται και η Danaos συμφερόντων Κούστα. Ακόμα, η Metrostar του Θεόδωρου Αγγελοπούλου μπήκε στα container ships με αγορά παλαιών πλοίων και με νέες παραγγελίες. Παλαιότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είχε αγοράσει και ο εφοπλιστής Λου Κολλάκης. Όμως οι τιμές έχουν ανέβει πολύ και το επιχείρημα του asset play (της φτηνής αγοράς με στόχο την υπεραξία από πώληση αργότερα σε υψηλότερες τιμές) έχει σχεδόν εκλείψει, όπως αναφέρει το TradeWinds.
Οι Κινέζοι, που είναι οι δεύτεροι μεγαλύτεροι αγοραστές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, φέτος αγοράζουν πολύ παλαιότερα πλοία με στόχο την ιδιόχρηση σε ρότες της Ασίας. Όμως οι Έλληνες παραδοσιακά εκμισθώνουν τα πλοία αυτά σε μεγαλύτερες εταιρείες, τις liners.



http://www.isotimia.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!

Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.

Χειρουργικό Ιατρείο

Χειρουργικό Ιατρείο