Είναι εκπληκτικό όταν το διαπιστώνεις στο πλαίσιο τέτοιων δραστηριοτήτων, τη συνέχεια και τη συνέπεια με την οποία
ορισμένοι κάνουν όχι τη δουλειά τους, αλλά το καθήκον τους προς την Ελλάδα με σκοπό να είναι έτοιμοι σε κάθε ενδεχόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία διεξήχθη, την Κυριακή 24 Ιουνίου, η πρώτη διασυλλογική άσκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εθελοντών Εφέδρων Ενόπλων Δυνάμεων (Π.Ο.Ε.ΕΦ.Ε.Δ.) Νοτίου Ελλάδος με την επωνυμία «Ελπίς». Η άσκηση διοργανώθηκε από τους συλλόγους της Π.Ο.Ε.ΕΦ.Ε.Δ. που εδρεύουν στην Αθήνα και πιο συγκεκριμένα από την Λέσχη Εφέδρων Ενόπλων Δυνάμεων (Λ.Ε.Φ.Ε.Δ.) Αττικής, την Πανελλήνια Ένωση Εφέδρων Υπαξιωματικών και Οπλιτών (Π.ΕΝ.ΕΦ.Υ.Ο), τον Σύλλογο Εφέδρων Ενόπλων Δυνάμεων Αττικής (Σ.Ε.Ε.Δ.Α) και τον Σύλλογο Στρατιωτικού Αθλητισμού Εφέδρων (Σ.Σ.Α.Ε.), ενώ Λ.Ε.Φ.Ε.Δ. Τρικάλων συμμετείχε με την αποστολή εκπαιδευόμενων.
Γράφει ο Στάθης Κουτσουράκης
Η Π.Ο.Ε.ΕΦ.Ε.Δ. συστάθηκε πριν από μόλις δύο μήνες από ανθρώπους που πιστεύουν πως είναι χρέος κάθε ενεργού πολίτη να ενισχύσει την άμυνα της χώρας. Τα προβλήματα επάνδρωσης των μονάδων είναι πλέον κάτι παραπάνω από ορατά εξαιτίας τόσο της οικονομικής κρίσης που οδηγεί σε μείωση του αριθμού των επαγγελματιών οπλιτών, όσο και της μείωσης της θητείας. Στα παραπάνω πρέπει να προστεθεί και η υπογεννητικότητα που έχει περιορίσει το πλίθος των ατόμων που κατατάσσονται κάθε χρόνο στις ένοπλες δυνάμεις. Επίσης η έλλειψη πόρων αλλά και ο περιορισμένος χρόνος της θητείας έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην εκπαίδευση των εφέδρων, σε μία εποχή όπου η ποσότητα και η ποιότητα του ανθρώπινου δυναμικού θα έπρεπε να ισοσκελίζει την εξοπλιστική αδράνεια του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Η σύσταση λοιπόν της Ομοσπονδίας ήρθε την κατάλληλη στιγμή για να ενώσει τις προσπάθειες των συλλόγων εφέδρων που βρίσκονταν διασκορπισμένοι σε όλη την Ελλάδα. Μέσα στις πρώτες μέρες τις ύπαρξης της κατάφερε να διοργανώσει μια πανελλήνια αιμοδοσία όπου συμμετείχε σημαντικός αριθμός εφέδρων και κατάφερε να τραβήξει την προσοχή ακόμα και της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων.
Οι σύλλογοι εφέδρων της Αττικής εκμεταλλευόμενοι το νέο πλαίσιο συνεργασίας που έχει θεσπιστεί από την ομοσπονδία, αποφάσισαν να διοργανώσουν από κοινού μια εκπαιδευτική δραστηριότητα που εκτός των άλλων συμβόλιζε την έναρξη μιας νέας εποχής στον χώρο της εφεδρείας.
Ο σκοπός της άσκησης ήταν διττός. Πρώτον, αποσκοπούσε στην εκπαίδευση των εφέδρων σε σειρά στρατιωτικών αντικειμένων με στόχο τον εμπλουτισμό και βελτίωση των δεξιοτήτων των συμμετεχόντων ώστε να είναι σε θέση να συνδράμουν αποτελεσματικά τα μόνιμα στελέχη των αποστρατευόμενων μονάδων όποτε και εφόσον κληθούν από την επίσημη πολιτεία. Δεύτερον, στην περαιτέρω προώθηση της ιδέας του εφέδρου πολίτη-οπλίτη και την σύσφιξη των σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της ομοσπονδίας.
Η άσκηση περιλάμβανε επτά εκπαιδευτικά αντικείμενα από τα οποία έπρεπε να περάσει κάθε εκπαιδευόμενος και περιλάμβαναν το θεωρητικό και το πρακτικό κομμάτι. Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειωθεί πως οι εκπαιδευτές είχαν άριστη γνώση των αντικειμένων τους τα οποία είχαν διδαχτεί σε αντίστοιχα σχολεία εντός των ελληνικών ενόπλων αλλά και από την συμμετοχή τους σε ασκήσεις εφέδρων σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Σημείο έλεγχου οχημάτων (Σ.Ε.Ε.Δ.Α): Σκοπός του αντικειμένου είναι να γνωρίσουν οι εκπαιδευόμενοι τρόπους για να πραγματοποιήσουν ελέγχους οχημάτων και ατόμων σε ελεγχόμενο ή μη ελεγχόμενο περιβάλλον. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε έναν χώρο, ελεγχόμενο και εξασφαλισμένο από φίλιες δυνάμεις, με άριστη φύλαξη και μεγάλο αριθμό ελεγκτών, με μέσα τα οποία θα διευκολύνουν το προσωπικό στο έργο. Οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να κάνουν σωστή χρήση των μέσων αυτών προκειμένου να κάνουν ελέγχους στα οχήματα που περνούν από τον τομέα τους. Στόχος είναι η αποτροπή μεταφοράς όπλων, εκρηκτικών, ναρκωτικών ή άλλων παράνομων ή επικινδύνων αντικειμένων από το σημείο έλεγχου. Στην δεύτερη περίπτωση έχουμε έναν μη ελεγχόμενο πλήρως από φίλιες δυνάμεις χώρο όπου οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να εξασφαλίσουν εκτός των άλλων και τον περιβάλλοντα χώρο. Σε αυτό το σενάριο τα μέσα που έχουν στη διάθεση τους είναι σαφώς πολύ λιγότερα και απαιτείται πολύ μεγαλύτερη προσοχή, σωστή επικοινωνία και συντονισμό από τα άτομα που κάνουν τον έλεγχο.
Α’ Βοηθειών Πεδίου Μάχης (Π.ΕΝ.ΕΦ.Υ.Ο): Εδώ ο εκπαιδευτής ζητά από κάθε Ομάδα να κινηθεί προς συγκεκριμένη κατεύθυνση τακτικά ως Περίπολος. Ξαφνικά έδινε επαφή με τον εχθρό, οπότε και η ομάδα έπρεπε να αντιδράσει βάσει των ΒΟΕ της. Αμέσως μετά, κι ενώ η Ομάδα βρισκόταν στη διαδικασία αντιμετώπισης της επαφής, ο εκπαιδευτής όριζε κάποιο μέλος της ως τραυματία, προσδιορίζοντας τη θέση και τη φύση των τραυμάτων (θώρακας και μηριαία αρτηρία). Σκοπός του ΣΤΕΚ ήταν να αξιολογηθεί η ικανότητα των Εθελοντών Εφέδρων όχι μόνον να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τραύματα από πυροβόλα όπλα στο πεδίο της μάχης, αλλά να το κάνουν και τακτικά, δηλαδή, λαμβάνοντας τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας του τραυματία, του νοσοκόμου και της ομάδος. Έτσι, δεν ήταν αρκετό να κάνει ο νοσοκόμος ή ο συνάδελφος του τραυματία τις σωστές ενέργειες για την αντιμετώπιση των τραυμάτων του, αλλά να γίνει αυτό σε προστατευμένη, από το εχθρικό πυρ, θέση και μέσα στα χρονικά πλαίσια που θα εξασφάλιζαν την επιβίωση του τραυματία.
Τακτικές CQB – MOUT (Π.ΕΝ.ΕΦ.Υ.Ο): Οι Ομάδες έπρεπε να εκκαθαρίσουν άγνωστο κτίριο, διερχόμενοι από διαδοχικά δωμάτια. Ζητούμενο εδώ δεν ήταν μόνο ο έγκαιρος εντοπισμός και η εξουδετέρωση των «εχθρών» που κρύβονταν μέσα στα δωμάτια, αλλά και η ασφάλεια των μελών της ομάδος όταν κινούνται σε περιορισμένους και αγνώστους χώρους. Κρίσιμος παράγων ήταν η επικοινωνία στην ομάδα. Φυσικά, όσες ομάδες είχαν «δουλέψει» το αντικείμενο μαζί – ως ομάδα, ανταποκρίθηκαν σαφώς καλύτερα. Για αυτό κι έχει ιδιαίτερη σημασία, όπως έχουμε τονίσει πολλές φορές, Έφεδροι που εκπαιδεύονται μαζί να επιστρατεύονται και μαζί!
Ρίψης χειροβομβίδας (Λ.Ε.Φ.Ε.Δ. ΑΤΤΙΚΗΣ): Η εκπαίδευση ξεκινούσε με θεωρητικό μάθημα, στην συνέχεια διατυπώνονταν τυχόν απορίες τις οποίες ακολούθως έλυναν οι εκπαιδευτές. Στο πρακτικό κομμάτι κάθε μέλος της ομάδας έπαιρνε από ένα ομοίωμα χειροβομβίδας, το οποίο είχε ίδιο σχήμα και βάρος με τη πραγματική και έκανε ρίψη σε στάση γονυπετώς από πρηνηδόν, σε τετράγωνο στόχο διαστάσεων δύο επί δύο μέτρα και απόσταση πάνω από είκοσι μέτρα. Εντοπιζόντουσαν τα λάθη και επαναλαμβανόταν η ρίψη μέχρι τη βελτίωση της. Να σημειωθεί ότι το μάζεμα του ομοιώματος χειροβομβίδας και η επιστροφή καθώς και η ρίψη έπρεπε να γίνετε σε συγκεκριμένο χρόνο, με σκοπό το τρέξιμο και τις γρήγορες κινήσεις των εκπαιδευόμενων κάτω από πίεση. Επόμενη ενέργεια ήταν η ρίψη χειροβομβίδας ενώ γινόταν εμπλοκή με εχθρούς (και αυτό κάτω από πίεση χρόνου), των οποίων τη θέση την έδιναν οι εκπαιδευτές σε διαφορετικό πάντα σημείο με σκοπό να δοκιμασθούν τα μέλη στην εμπλοκή, ρίψη χειροβομβίδας και απεμπλοκή. Πρώτα γινότανε σε επίπεδο ζευγαριού και κατόπιν σε επίπεδο τακτικής κίνησης περιπόλου. Φυσικά και εδώ υπήρχαν επαναλήψεις για να διορθωθούν λάθη όπου εντοπιζόντουσαν.
Ορεινός αγώνας-σχοινιά (Λ.Ε.Φ.Ε.Δ. ΑΤΤΙΚΗΣ – Σ.Ε.Ε.Δ.Α): Σκοπός του μαθήματος ήταν η εξοικείωση των εκπαιδευόμενων με τα υλικά του ορεινού αγώνα καθώς και με την χρήση αυτόν σε μεγάλο ύψος. Ύστερα από ένα σύντομο θεωρητικό μάθημα οι εκπαιδευόμενοι διέρχονταν από τρείς διαφορετικές διαδρομές . Στην πρώτη έκανα εξάσκηση στο γνωστό rappel εκτελώντας κατάβαση με οχτάρι ασφαλισμένο σε ελβετικό κάθισμα που έφτιαξαν μόνοι τους με το ατομικό τους σχοινί. Δεύτερη διέρχονταν από μία οριζόντια διέλευση και στην τρίτη έκαναν χρήση μίας κεκλιμένης ελευθέρας ροής με ιμάντα εκπαιδευόμενου ενός μέτρου με σκοινί, εμπνευσμένη από ανάλογη δοκιμασία που είχαν μέλη μας στο grenadier 2010 με σκοπό την αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων στην αντίδραση φόβου κατά την αιώρηση και κατά τη προσέγγιση στο έδαφος. Η εικόνα που έμεινε στους υπεύθυνους είναι έφεδροι με θέληση για μάθηση και εξέλιξη και αυτό φάνηκε ξεκάθαρα με το ότι κανένας δεν εγκατέλειψε σε καμία από τις τρείς διαδρομές.
Παρατηρούμενες βολές Αεροπορίας, Ναυτικού, Πυροβολικού(Σ.Ε.Ε.Δ.Α): Σε αυτό το αντικείμενο οι ασκούμενοι εκπαιδεύτηκαν στην παρατήρηση στόχων στο πεδίο και στον χάρτη. Επίσης διδάχτηκε και ο τρόπος διαβίβασης μέσω ασυρμάτου καθώς και η αίτηση πυρών στο ΚΔΠ (κέντρο Διεύθυνσης Πυρών). Κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης οι ασκούμενοι εργάστηκαν πρακτικά πάνω στη χρήση χάρτη και πυξίδας καθώς και στην εκτίμηση μεγέθους στόχου και απόστασης από το σημείο παρατήρησης. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στους τέσσερεις κυριότερους τρόπους παρατήρησης-κατάδειξης στόχων που χρησιμοποιούνται από το Πυροβολικό δηλαδή την κατάδειξη στόχου με πολικές συντεταγμένες, την κατάδειξη με ορθογώνιες συντεταγμένες, την κατάδειξη με αριθμό στόχου και τέλος την κατάδειξη με συσχετισμό.
Τακτικής Κίνησης Οπλίτη (Σ.Σ.Α.Ε.): Στο αντικείμενο διδάσκονταν τεχνογνωσία πάνω στις θέσεις βολής και κινήσεως στο πεδίο της μάχης. Οι Ασκούμενοι είχαν αρχικά την ευκαιρία να περάσουν ατομικά από το «στίβο» που είχαν ετοιμάσει οι διοργανωτές ώστε να διαπιστώσουν τις δυνατότητες τους και να διορθώσουν τυχόν λάθη στην κίνηση τους. Εν συνεχεία, ακολούθησαν επαναλήψεις αυτής της κίνησης σε ταχύ χρόνο υπό το άγρυπνο βλέμμα του επικεφαλή εκπαιδευτή. Οι ασκούμενοι έπρεπε πλέον να κινηθούν ανά ζεύγη με ταχύτητα και να πετύχουν τους διαδοχικούς στόχους εν κίνηση καλύπτοντας παράλληλα ο ένας τον άλλον.
Παρά την έντονη ζέστη οι συμμετέχοντες ανταποκρίθηκαν πολύ θετικά στα εκπαιδευτικά αντικείμενα δείχνοντας ενθουσιασμό και διάθεση για μάθηση γεγονός που προοιωνίζει ένα θετικό μέλλον για την ελληνική εφεδρεία. Τα μέλη της Π.Ο.Ε.ΕΦ.Ε.Δ. απέδειξαν για άλλη μια φορά πως στην υπάρχουν πολίτες που θέλουν και μπορούν να συνδράμουν στην άμυνα της. Το σημαντικότερο ώμος είναι πως η άσκηση με την συμβολική ονομασία «Ελπίς» σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την Ελληνική εφεδρεία καθώς κάνει πράξη το ρητό «ισχύς εν τι ένωση». Η άσκηση «Ελπίς» ήταν μόνο η αρχή μιας σειράς από δραστηριότητες της ομοσπονδίας που στόχο έχουν να αναβαθμίσουν τον ρόλο του έφεδρου αξιωματικού υπαξιωματικού και οπλίτη.
Καλούμε όσους επιθυμούν να συμμετάσχουν η να συμβάλλουν με οποιονδήποτε τρόπο στις δραστηριότητες της ομοσπονδίας να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω των ιστοσελίδων μας στο διαδίκτυο και στο facebook.
defence-point.gr
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva nikolas blogspot
ορισμένοι κάνουν όχι τη δουλειά τους, αλλά το καθήκον τους προς την Ελλάδα με σκοπό να είναι έτοιμοι σε κάθε ενδεχόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία διεξήχθη, την Κυριακή 24 Ιουνίου, η πρώτη διασυλλογική άσκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εθελοντών Εφέδρων Ενόπλων Δυνάμεων (Π.Ο.Ε.ΕΦ.Ε.Δ.) Νοτίου Ελλάδος με την επωνυμία «Ελπίς». Η άσκηση διοργανώθηκε από τους συλλόγους της Π.Ο.Ε.ΕΦ.Ε.Δ. που εδρεύουν στην Αθήνα και πιο συγκεκριμένα από την Λέσχη Εφέδρων Ενόπλων Δυνάμεων (Λ.Ε.Φ.Ε.Δ.) Αττικής, την Πανελλήνια Ένωση Εφέδρων Υπαξιωματικών και Οπλιτών (Π.ΕΝ.ΕΦ.Υ.Ο), τον Σύλλογο Εφέδρων Ενόπλων Δυνάμεων Αττικής (Σ.Ε.Ε.Δ.Α) και τον Σύλλογο Στρατιωτικού Αθλητισμού Εφέδρων (Σ.Σ.Α.Ε.), ενώ Λ.Ε.Φ.Ε.Δ. Τρικάλων συμμετείχε με την αποστολή εκπαιδευόμενων.
Γράφει ο Στάθης Κουτσουράκης
Η Π.Ο.Ε.ΕΦ.Ε.Δ. συστάθηκε πριν από μόλις δύο μήνες από ανθρώπους που πιστεύουν πως είναι χρέος κάθε ενεργού πολίτη να ενισχύσει την άμυνα της χώρας. Τα προβλήματα επάνδρωσης των μονάδων είναι πλέον κάτι παραπάνω από ορατά εξαιτίας τόσο της οικονομικής κρίσης που οδηγεί σε μείωση του αριθμού των επαγγελματιών οπλιτών, όσο και της μείωσης της θητείας. Στα παραπάνω πρέπει να προστεθεί και η υπογεννητικότητα που έχει περιορίσει το πλίθος των ατόμων που κατατάσσονται κάθε χρόνο στις ένοπλες δυνάμεις. Επίσης η έλλειψη πόρων αλλά και ο περιορισμένος χρόνος της θητείας έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην εκπαίδευση των εφέδρων, σε μία εποχή όπου η ποσότητα και η ποιότητα του ανθρώπινου δυναμικού θα έπρεπε να ισοσκελίζει την εξοπλιστική αδράνεια του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Η σύσταση λοιπόν της Ομοσπονδίας ήρθε την κατάλληλη στιγμή για να ενώσει τις προσπάθειες των συλλόγων εφέδρων που βρίσκονταν διασκορπισμένοι σε όλη την Ελλάδα. Μέσα στις πρώτες μέρες τις ύπαρξης της κατάφερε να διοργανώσει μια πανελλήνια αιμοδοσία όπου συμμετείχε σημαντικός αριθμός εφέδρων και κατάφερε να τραβήξει την προσοχή ακόμα και της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων.
Οι σύλλογοι εφέδρων της Αττικής εκμεταλλευόμενοι το νέο πλαίσιο συνεργασίας που έχει θεσπιστεί από την ομοσπονδία, αποφάσισαν να διοργανώσουν από κοινού μια εκπαιδευτική δραστηριότητα που εκτός των άλλων συμβόλιζε την έναρξη μιας νέας εποχής στον χώρο της εφεδρείας.
Ο σκοπός της άσκησης ήταν διττός. Πρώτον, αποσκοπούσε στην εκπαίδευση των εφέδρων σε σειρά στρατιωτικών αντικειμένων με στόχο τον εμπλουτισμό και βελτίωση των δεξιοτήτων των συμμετεχόντων ώστε να είναι σε θέση να συνδράμουν αποτελεσματικά τα μόνιμα στελέχη των αποστρατευόμενων μονάδων όποτε και εφόσον κληθούν από την επίσημη πολιτεία. Δεύτερον, στην περαιτέρω προώθηση της ιδέας του εφέδρου πολίτη-οπλίτη και την σύσφιξη των σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της ομοσπονδίας.
Η άσκηση περιλάμβανε επτά εκπαιδευτικά αντικείμενα από τα οποία έπρεπε να περάσει κάθε εκπαιδευόμενος και περιλάμβαναν το θεωρητικό και το πρακτικό κομμάτι. Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειωθεί πως οι εκπαιδευτές είχαν άριστη γνώση των αντικειμένων τους τα οποία είχαν διδαχτεί σε αντίστοιχα σχολεία εντός των ελληνικών ενόπλων αλλά και από την συμμετοχή τους σε ασκήσεις εφέδρων σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Σημείο έλεγχου οχημάτων (Σ.Ε.Ε.Δ.Α): Σκοπός του αντικειμένου είναι να γνωρίσουν οι εκπαιδευόμενοι τρόπους για να πραγματοποιήσουν ελέγχους οχημάτων και ατόμων σε ελεγχόμενο ή μη ελεγχόμενο περιβάλλον. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε έναν χώρο, ελεγχόμενο και εξασφαλισμένο από φίλιες δυνάμεις, με άριστη φύλαξη και μεγάλο αριθμό ελεγκτών, με μέσα τα οποία θα διευκολύνουν το προσωπικό στο έργο. Οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να κάνουν σωστή χρήση των μέσων αυτών προκειμένου να κάνουν ελέγχους στα οχήματα που περνούν από τον τομέα τους. Στόχος είναι η αποτροπή μεταφοράς όπλων, εκρηκτικών, ναρκωτικών ή άλλων παράνομων ή επικινδύνων αντικειμένων από το σημείο έλεγχου. Στην δεύτερη περίπτωση έχουμε έναν μη ελεγχόμενο πλήρως από φίλιες δυνάμεις χώρο όπου οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να εξασφαλίσουν εκτός των άλλων και τον περιβάλλοντα χώρο. Σε αυτό το σενάριο τα μέσα που έχουν στη διάθεση τους είναι σαφώς πολύ λιγότερα και απαιτείται πολύ μεγαλύτερη προσοχή, σωστή επικοινωνία και συντονισμό από τα άτομα που κάνουν τον έλεγχο.
Α’ Βοηθειών Πεδίου Μάχης (Π.ΕΝ.ΕΦ.Υ.Ο): Εδώ ο εκπαιδευτής ζητά από κάθε Ομάδα να κινηθεί προς συγκεκριμένη κατεύθυνση τακτικά ως Περίπολος. Ξαφνικά έδινε επαφή με τον εχθρό, οπότε και η ομάδα έπρεπε να αντιδράσει βάσει των ΒΟΕ της. Αμέσως μετά, κι ενώ η Ομάδα βρισκόταν στη διαδικασία αντιμετώπισης της επαφής, ο εκπαιδευτής όριζε κάποιο μέλος της ως τραυματία, προσδιορίζοντας τη θέση και τη φύση των τραυμάτων (θώρακας και μηριαία αρτηρία). Σκοπός του ΣΤΕΚ ήταν να αξιολογηθεί η ικανότητα των Εθελοντών Εφέδρων όχι μόνον να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τραύματα από πυροβόλα όπλα στο πεδίο της μάχης, αλλά να το κάνουν και τακτικά, δηλαδή, λαμβάνοντας τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας του τραυματία, του νοσοκόμου και της ομάδος. Έτσι, δεν ήταν αρκετό να κάνει ο νοσοκόμος ή ο συνάδελφος του τραυματία τις σωστές ενέργειες για την αντιμετώπιση των τραυμάτων του, αλλά να γίνει αυτό σε προστατευμένη, από το εχθρικό πυρ, θέση και μέσα στα χρονικά πλαίσια που θα εξασφάλιζαν την επιβίωση του τραυματία.
Τακτικές CQB – MOUT (Π.ΕΝ.ΕΦ.Υ.Ο): Οι Ομάδες έπρεπε να εκκαθαρίσουν άγνωστο κτίριο, διερχόμενοι από διαδοχικά δωμάτια. Ζητούμενο εδώ δεν ήταν μόνο ο έγκαιρος εντοπισμός και η εξουδετέρωση των «εχθρών» που κρύβονταν μέσα στα δωμάτια, αλλά και η ασφάλεια των μελών της ομάδος όταν κινούνται σε περιορισμένους και αγνώστους χώρους. Κρίσιμος παράγων ήταν η επικοινωνία στην ομάδα. Φυσικά, όσες ομάδες είχαν «δουλέψει» το αντικείμενο μαζί – ως ομάδα, ανταποκρίθηκαν σαφώς καλύτερα. Για αυτό κι έχει ιδιαίτερη σημασία, όπως έχουμε τονίσει πολλές φορές, Έφεδροι που εκπαιδεύονται μαζί να επιστρατεύονται και μαζί!
Ρίψης χειροβομβίδας (Λ.Ε.Φ.Ε.Δ. ΑΤΤΙΚΗΣ): Η εκπαίδευση ξεκινούσε με θεωρητικό μάθημα, στην συνέχεια διατυπώνονταν τυχόν απορίες τις οποίες ακολούθως έλυναν οι εκπαιδευτές. Στο πρακτικό κομμάτι κάθε μέλος της ομάδας έπαιρνε από ένα ομοίωμα χειροβομβίδας, το οποίο είχε ίδιο σχήμα και βάρος με τη πραγματική και έκανε ρίψη σε στάση γονυπετώς από πρηνηδόν, σε τετράγωνο στόχο διαστάσεων δύο επί δύο μέτρα και απόσταση πάνω από είκοσι μέτρα. Εντοπιζόντουσαν τα λάθη και επαναλαμβανόταν η ρίψη μέχρι τη βελτίωση της. Να σημειωθεί ότι το μάζεμα του ομοιώματος χειροβομβίδας και η επιστροφή καθώς και η ρίψη έπρεπε να γίνετε σε συγκεκριμένο χρόνο, με σκοπό το τρέξιμο και τις γρήγορες κινήσεις των εκπαιδευόμενων κάτω από πίεση. Επόμενη ενέργεια ήταν η ρίψη χειροβομβίδας ενώ γινόταν εμπλοκή με εχθρούς (και αυτό κάτω από πίεση χρόνου), των οποίων τη θέση την έδιναν οι εκπαιδευτές σε διαφορετικό πάντα σημείο με σκοπό να δοκιμασθούν τα μέλη στην εμπλοκή, ρίψη χειροβομβίδας και απεμπλοκή. Πρώτα γινότανε σε επίπεδο ζευγαριού και κατόπιν σε επίπεδο τακτικής κίνησης περιπόλου. Φυσικά και εδώ υπήρχαν επαναλήψεις για να διορθωθούν λάθη όπου εντοπιζόντουσαν.
Ορεινός αγώνας-σχοινιά (Λ.Ε.Φ.Ε.Δ. ΑΤΤΙΚΗΣ – Σ.Ε.Ε.Δ.Α): Σκοπός του μαθήματος ήταν η εξοικείωση των εκπαιδευόμενων με τα υλικά του ορεινού αγώνα καθώς και με την χρήση αυτόν σε μεγάλο ύψος. Ύστερα από ένα σύντομο θεωρητικό μάθημα οι εκπαιδευόμενοι διέρχονταν από τρείς διαφορετικές διαδρομές . Στην πρώτη έκανα εξάσκηση στο γνωστό rappel εκτελώντας κατάβαση με οχτάρι ασφαλισμένο σε ελβετικό κάθισμα που έφτιαξαν μόνοι τους με το ατομικό τους σχοινί. Δεύτερη διέρχονταν από μία οριζόντια διέλευση και στην τρίτη έκαναν χρήση μίας κεκλιμένης ελευθέρας ροής με ιμάντα εκπαιδευόμενου ενός μέτρου με σκοινί, εμπνευσμένη από ανάλογη δοκιμασία που είχαν μέλη μας στο grenadier 2010 με σκοπό την αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων στην αντίδραση φόβου κατά την αιώρηση και κατά τη προσέγγιση στο έδαφος. Η εικόνα που έμεινε στους υπεύθυνους είναι έφεδροι με θέληση για μάθηση και εξέλιξη και αυτό φάνηκε ξεκάθαρα με το ότι κανένας δεν εγκατέλειψε σε καμία από τις τρείς διαδρομές.
Παρατηρούμενες βολές Αεροπορίας, Ναυτικού, Πυροβολικού(Σ.Ε.Ε.Δ.Α): Σε αυτό το αντικείμενο οι ασκούμενοι εκπαιδεύτηκαν στην παρατήρηση στόχων στο πεδίο και στον χάρτη. Επίσης διδάχτηκε και ο τρόπος διαβίβασης μέσω ασυρμάτου καθώς και η αίτηση πυρών στο ΚΔΠ (κέντρο Διεύθυνσης Πυρών). Κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης οι ασκούμενοι εργάστηκαν πρακτικά πάνω στη χρήση χάρτη και πυξίδας καθώς και στην εκτίμηση μεγέθους στόχου και απόστασης από το σημείο παρατήρησης. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στους τέσσερεις κυριότερους τρόπους παρατήρησης-κατάδειξης στόχων που χρησιμοποιούνται από το Πυροβολικό δηλαδή την κατάδειξη στόχου με πολικές συντεταγμένες, την κατάδειξη με ορθογώνιες συντεταγμένες, την κατάδειξη με αριθμό στόχου και τέλος την κατάδειξη με συσχετισμό.
Τακτικής Κίνησης Οπλίτη (Σ.Σ.Α.Ε.): Στο αντικείμενο διδάσκονταν τεχνογνωσία πάνω στις θέσεις βολής και κινήσεως στο πεδίο της μάχης. Οι Ασκούμενοι είχαν αρχικά την ευκαιρία να περάσουν ατομικά από το «στίβο» που είχαν ετοιμάσει οι διοργανωτές ώστε να διαπιστώσουν τις δυνατότητες τους και να διορθώσουν τυχόν λάθη στην κίνηση τους. Εν συνεχεία, ακολούθησαν επαναλήψεις αυτής της κίνησης σε ταχύ χρόνο υπό το άγρυπνο βλέμμα του επικεφαλή εκπαιδευτή. Οι ασκούμενοι έπρεπε πλέον να κινηθούν ανά ζεύγη με ταχύτητα και να πετύχουν τους διαδοχικούς στόχους εν κίνηση καλύπτοντας παράλληλα ο ένας τον άλλον.
Παρά την έντονη ζέστη οι συμμετέχοντες ανταποκρίθηκαν πολύ θετικά στα εκπαιδευτικά αντικείμενα δείχνοντας ενθουσιασμό και διάθεση για μάθηση γεγονός που προοιωνίζει ένα θετικό μέλλον για την ελληνική εφεδρεία. Τα μέλη της Π.Ο.Ε.ΕΦ.Ε.Δ. απέδειξαν για άλλη μια φορά πως στην υπάρχουν πολίτες που θέλουν και μπορούν να συνδράμουν στην άμυνα της. Το σημαντικότερο ώμος είναι πως η άσκηση με την συμβολική ονομασία «Ελπίς» σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την Ελληνική εφεδρεία καθώς κάνει πράξη το ρητό «ισχύς εν τι ένωση». Η άσκηση «Ελπίς» ήταν μόνο η αρχή μιας σειράς από δραστηριότητες της ομοσπονδίας που στόχο έχουν να αναβαθμίσουν τον ρόλο του έφεδρου αξιωματικού υπαξιωματικού και οπλίτη.
Καλούμε όσους επιθυμούν να συμμετάσχουν η να συμβάλλουν με οποιονδήποτε τρόπο στις δραστηριότητες της ομοσπονδίας να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω των ιστοσελίδων μας στο διαδίκτυο και στο facebook.
defence-point.gr
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva nikolas blogspot
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!
Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.