Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση 20124/8-6-2012 (ΦΕΚ 1828/8.6.2012 τεύχος Β) οι ληξιπρόθεσμες
οφειλές προς τους Δήμους μπορούν να ρυθμισθούν και να καταβληθούν σύμφωνα με το Ν.4038/2012 αρ3, παρ8, όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με το Ν4047/2012 αρ5, παρ9. Στη ρύθμιση υπάγονται υποχρεωτικά όλες οι οφειλές ή δόσεις οφειλών που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες έως την 29/2/2012 και εφόσον το σύνολο των οφειλών δεν υπερβαίνει τις 10.000 Ευρώ για τα φυσικά πρόσωπα και τις 75.000 Ευρώ για τα νομικά πρόσωπα.
Η σχετική αίτηση πρέπει να υποβληθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου το αργότερα μέχρι την 8η Οκτωβρίου 2012.
Σύμφωνα με το Ν4038/2012 οι ληξιπρόθεσμες οφειλές μπορούν να καταβληθούν :
1) Εφάπαξ με απαλλαγή κατά 100/% από τις προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής.
2) Σε 2 έως 12 μηνιαίες δόσεις με απαλλαγή κατά 90%από τις προσαυξήσεις.
3) Σε 13 έως 24 μηνιαίες δόσεις με απαλλαγή κατά 75% από τις προσαυξήσεις.
4) Σε 25 έως 36 μηνιαίες δόσεις με απαλλαγή κατά 60% από τις προσαυξήσεις.
5) Σε 37 έως 48 μηνιαίες δόσεις με απαλλαγή κατά 45 % από τις προσαυξήσεις.
6) Σε 49 έως 60 μηνιαίες δόσεις με απαλλαγή κατά 25% από τις προσαυξήσεις.
Επισημαίνεται ότι το ποσόν της μηνιαίας δόσης δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 100 Ευρώ. Σε περίπτωση αιτήματος ρύθμισης οφειλής σε περισσότερες από 24 δόσεις χρειάζεται απόφαση Δημάρχου μετά από πρόταση του προϊσταμένου της οικονομικής υπηρεσίας του Δήμου , εφόσον έχουν κατατεθεί στην υπηρεσία μας δικαιολογητικά σχετικά με την αδυναμία του υπόχρεου για πληρωμή .
Δικαιολογητικά που απαιτούνται:
1) Υποβληθείσες δηλώσεις (όταν απαιτείται)
α) Φορολογίας εισοδήματος των τελευταίων (3) ετών
β) Της τελευταίας εκκαθαριστικής δήλωσης ΦΠΑ και οριστικής δήλωσης ΦΜΥ
γ) Ολων των περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ και προσωρινών δηλώσεων ΦΜΥ που έπονται της τελευταίας εκκαθαριστικής /οριστικής και που προθεσμία υποβολής τους έχει λήξη ένα μήνα πριν την ημερομηνία αίτησης για υπαγωγή στη ρύθμιση.
δ) Δήλωση στοιχείων ακινήτων (Ε9)
2) Επίσημα στοιχεία που αποδεικνύουν ζημία των δύο (2) τουλάχιστον τελευταίων ετών
3) Επίσημα στοιχεία που αποδεικνύουν καταστροφή αγαθών ή περιουσιακών στοιχείων επιχείρησης ή φυσικού προσώπου.
4) Δημόσια έγγραφα που αποδεικνύουν βαριά ασθένεια του οφειλέτη ή μέλους της οικογενείας του με Α βαθμό συγγένειας ή προστατευόμενου μέλους, ή του προσώπου που έχει προσωπική ευθύνη για την καταβολή της οφειλής.
5) Βεβαίωση ανεργίας από τον ΟΑΕΔ.
6) Επίσημα στοιχεία που αποδεικνύουν τη διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης.
Επίσης ο οφειλέτης αν επιθυμεί σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης να εξοφλήσει εφάπαξ τις υπόλοιπες δόσεις των ρυθμισμένων οφειλών, παρέχεται η δυνατότητα χορήγησης απαλλαγής κατά ποσοστό επί του εναπομένοντος ποσού των προσαυξήσεων εμπρόθεσμης καταβολής, ίσο με αυτό που αντιστοιχεί στον αριθμό των μηνιαίων δόσεων που τελικά διαμορφώνεται, με απόφαση του αρμόδιου οργάνου .
Τέλος υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων δεν μπορεί να δοθεί οποιαδήποτε άδεια (πχ λειτουργίας καταστήματος, ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων σε δημοτικούς χώρους κλπ) αν υπάρχουν μη ρυθμισμένες οφειλές.
Σε περίπτωση οφειλών προς το Δήμο που δεν έχουν ρυθμισθεί, δεν θα δίδεται φορολογική ενημερότητα από την αρμόδια ΔΟΥ.
Με τις ευεργετικές διατάξεις του Ν. 4038/12 όπως τροποιήθηκαν με το Ν. 4047/12 πιστεύουμε ότι δίνεται μία δυνατότητα ώστε να προβείτε σε καταβολή των οφειλών σας προς το Δήμο με τη ρύθμιση αυτών και τη σταδιακή τους εξόφληση.
Ελπίζουμε να ανταποκριθείτε στη νέα ρύθμιση και ο Δήμος από την πλευρά του θα κάνει το καλύτερο δυνατό για την εξυπηρέτηση – διευκόλυνση σας.
Πληροφορίες στην Ταμειακή Υπηρεσίας Δήμου Θηβαίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!
Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.