Είχα επισημάνει εξ αρχής την καθυστέρηση των εργασιών της πεζοδρόμησης κλπ . της οδού Επαμεινώνδου και για αυτό ζήτησα να μου χορηγηθεί το χρονοδιάγραμμα.
Αυτό είναι ο λεγόμενος χρονικός προγραμματισμός , υποχρέωση άλλωστε του αναδόχου να τον υποβάλλει με την ανάληψη του έργου
Συντάσσεται μια από τις μεθόδους GANTT, PERT και CPM που διδάσκονται στα Πολυτεχνεία στο μάθημα «Διαχείριση Τεχνικών Έργων»
Ο τότε διευθυντής Τ.Υ. του Δήμου απέφευγε με διάφορα ευτελή προσχήματα να μου το δώσει μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα και μη θέλοντας να τον φέρω σε δύσκολη θέση, παραιτήθηκα του αιτήματος .
Σαν συνέπεια των καθυστερήσεων που είχα διαπιστώσει, τώρα με τη εκπνοή του 2015 παρατηρείται ένας πρωτοφανής και αγχώδης κατασκευαστικός οργασμός, αναλογικά αντίστοιχο με αυτό που γνωρίσαμε παραμονές των Ολυμπιακών αγώνων το 2004 από όπου προέκυψαν ως γνωστό έργα με κακοτεχνίες και με υπερβάσεις των προϋπολογισμών που μεγάλωσαν πολύ το δημόσιο χρέος που μας ταλανίζει ως χώρα.
Αυτοί που είχαν «..κρούσει τον κώδωνα..
» επαληθεύτηκαν πανηγυρικά αλλά κατόπιν «κατόπιν εορτής»
Εύκολη απάντηση για την καθυστέρηση η μόνιμη επωδός του αρχαιολογικού προβλήματος αν και σήμερα με τη συνδρομή της σύγχρονης τεχνολογίας είναι ,αλλά και οφείλει να είναι περιορισμένη.
Ενισχυτικό επιχείρημα της καθυστέρησης προστέθηκε ο λεγόμενος «έλεγχος κεφαλαίων» και αγγλιστί «capital controls » όπως έχει επικρατήσει.
Από μακροθυμία θα δεχθώ τα παραπάνω αν δεν βλέπαμε υπέρμετρες καθυστερήσεις σε τόπους (σαν τα Βάγια) μη αρχαιολογικά επηρεαζόμενο και όπου το έργο έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί πολύ πριν την επιβολή του «ελέγχου κεφαλαίων» .
Βρισκόμαστε σε εορταστική περίοδο όπου παραδοσιακά αυξάνει η εμπορική κίνηση
Στο πιο νευραλγικό όμως σημείο της πόλης -τη διασταύρωση Επαμεινώνδου και Αντιγόνης- χάσκει επί 15 ημέρες ένα σκάμμα διαστάσεων 2χ2 περίπου με κάποιο αρχαιολογικό εύρημα, πέρα από τα εγκαταλελειμμένα ορύγματα επί του άξονος της Επαμεινώνδου γεμάτα με σκουπίδια.
Αποτέλεσμα ήταν η εκτροπή της κυκλοφορίας σε ακατάλληλους δρόμους, η αλλαγή των πινακίδων κυκλοφορίας , τις οποίες καλύπτουν εκ των ενόντων με πλαστικές σακούλες που τις παίρνει ο αέρας.
Συνέπειες : η πρόκληση κυκλοφοριακής συμφόρησης , η υπέρμετρη οδική παραβατικότητα, τα κατά πολύ αυξημένα οδικά ατυχήματα, η κατάλυση των εμπεδωμένων στη συνείδηση των οδηγών μονοδρόμων , η απομάκρυνση επισκεπτών από την πόλη , η ραγδαία πτώση της εμπορικής κίνησης.
Κατάφεραν τελικά να γίνουν οι καλύτεροι ντελάληδες της Λιβαδειάς και της Χαλκίδας.
Αφού πρόχειρα και με ασφάλεια δεν γεφύρωσαν ΑΜΕΣΩΣ το σκάμμα στη εν λόγω διασταύρωση με χαλύβδινη πλάκα φερόμενη επί δύο έως τριών σιδηροδοκών διπλού Τ, ας καταβάλουν τα μέγιστα ώστε να αποκαταστήσουν παντοιοτρόπως και τάχιστα την κυκλοφορία.
Δεν είχες ποτέ τη ευστροφία να τολμήσεις μεταρρυθμιστικές τομές «εκ-κοινωνισμού» των λειτουργιών του δήμου: Να ελευθερώσεις ,να μοχλεύσεις , να προσκαλέσεις τις κοινωνικές, τεχνικές, επιστημονικές δυνάμεις της δημιουργικής παραγωγικότητας της πόλης.
Να μην επικαλεσθείς δήθεν το «κατεπείγον» , να ξηλώσεις την πελατειακή αντίληψη που επικρατεί στο δήμο
Αντί λοιπόν να αναθέσεις την μελέτη « ενεργειακής αναβάθμισης των δημοτικών κτιρίων» απ ευθείας και ετσιθελικά σε πρόσωπο της αρεσκείας σου , να την θέσεις υπόψη του συνόλου των διπλωματούχων μηχανικών της πόλης .
Δήμαρχε αυτά δυστυχώς συμβαίνουν εδώ όταν γνωστός δήμος σε νομό της Θεσσαλίας έχει κεντρίσει το παγκόσμιο ενδιαφέρον ξένων τηλεοπτικών δικτύων ( Euronews και CCTV από την Κίνα) γιατί συγκαταλέγεται μεταξύ των ελαχίστων που κινεί τα δημοτικά minibus με ρομποτική .
Το 336 π.Χ έκαψε την Θήβα ο Μ. Αλέξανδρος o μέγας στρατηλάτης και την ίδια όμως πόλη τώρα «βυθίζει» λίγο-λίγο ένας «αρματηλάτης»*
-------------------
*Αρματηλάτης = ο οδηγός άρματος , αλλά και το όνομα της συμπαθούς κατά τα άλλα ποδοσφαιρικής ομάδας του -πολύ κοντά στη Θήβα δημοτικού διαμερίσματος Άρματος γενέτειρας συμπτωματικά και του Δημάρχου- που ανήκει στο Δήμο Τανάγρας . Για την αποφυγή παρεξήγησης υπογραμμίζω ότι το περιεχόμενο δεν είναι «βολή» στην ομάδα , στο συγκεκριμένο άθλημα αλλά ούτε και με στο Άρμα.
Φιλικότατα και Χρόνια Πολλά
Θεόδωρος .Κ. Παπαϊωάννου 11.12.2015
πολιτικός μηχανικός
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!
Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.