Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2011

ΟΜΙΛΙΕΣ ΟΥΡΑΝΙΑΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ​-ΠΑΠΑΔΑΚΗ

ΟΥΡΑΝΙΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ-ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κύριε Υπουργέ, το σχέδιο νόμου για την κοινωνική οικονομία και επιχειρηματικότητα, όπως, αγαπητέ συνάδελφε του ΠΑ.ΣΟ.Κ., τονίσαμε στην αρμόδια επιτροπή, έχει αγαθές προθέσεις. Αυτό είναι αλήθεια. Εισάγει καινοτόμες παραμέτρους και αφορά δραστηριότητες που θα ήταν δυνατόν να είναι επωφελείς και για την κοινωνία αλλά και για τους συνανθρώπους μας με ειδικά χαρακτηριστικά -και όχι μόνο- που θα απασχολούνται σε σχετικές μονάδες αν ο νόμος αυτός, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ήταν πληρέστερος, αποτελεσματικότερος και είχε μελετηθεί σωστότερα.
Φοβόμαστε όμως, κύριε Υπουργέ,  ότι με τις γενικότητες τις ασάφειες, τα παραθυράκια και θα έλεγα πραγματικά και τις ορθάνοιχτες πόρτες αυτού του νομοσχεδίου, αλλά και τη πλήρη έλλειψη τεχνογνωσίας και εμπειρίας, πως θα εξελιχθεί δυστυχώς σε μια έμμεση αργομισθία επιδοματικού χαρακτήρα που θα απαιτεί συνεχή κάλυψη ελλειμμάτων από τον κρατικό προϋπολογισμό που έτσι και αλλιώς είναι άδειος. Αυτό το επισημάναμε εμείς αλλά το επισημαίνει και η Ειδική Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.  
Είναι αλήθεια, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πώς με το σχέδιο νόμου αυτό εισάγετε ένα νέο καινοτόμο θεσμό στην ελληνική σκληρή πραγματικότητα που φαίνεται πως σε όλες σχεδόν τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με σωστές προδιαγραφές –και επιμένω σ’ αυτό- αλλά και σε άλλες αναπτυσσόμενες χώρες έχει λειτουργήσει αποτελεσματικά σα μέσο ένταξης όχι μόνο ευπαθών κοινωνικών ομάδων αλλά και τμήματος του πληθυσμού που πλήττεται από την ανεργία και τη φτώχεια και επίσης σαν μέσο κάλυψης των αυξανόμενων αναγκών για κοινωνικές υπηρεσίες.
Η χώρα μας δυστυχώς για μια ακόμη φορά εμφανίζει τα μικρότερα ποσοστά για την Ευρωπαϊκή Ένωση που αντιπροσωπεύουν μόλις το 1,8% της συνολικής απασχόλησης και το 2,9% της μισθωτής εργασίας με ενδεικτικά ποσοστά για την περίοδο 1990-2000 για την Ισπανία 57,95% και για την Ιταλία το ίδιο χρονικό διάστημα σε ένα ποσοστό 400%. Το 10% των επιχειρήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι κοινωνικού τύπου.
Αναφέρω όλα αυτά τα ενδεικτικά για άλλες ευρωπαϊκές χώρες, κύριε Υπουργέ, για να τονίσω την πολύ μεγάλη ευθύνη σας στη σύνταξη του παρόντος νόμου όσον αφορά στην αποτελεσματικότητα και την εφαρμογή του. Και δεν ανησυχούμε μόνο εμείς αλλά και Βουλευτές του κόμματός σας, του ΠΑ.ΣΟ.Κ., όσον αφορά στην υλοποίηση του προγράμματος αυτού, αγαπητέ κύριε συνάδελφε, μέσω των ΜΚΟ οργανώσεων. Στη συνείδηση του ελληνικού λαού του απλού πολίτη Μη Κυβερνητική Οργάνωση σημαίνει μεγαλοκερδοφόροι οργανισμοί. Είναι γνωστά και ο κόσμος πλέον εξανίσταται με τα ποσά που έχουν χορηγηθεί σε αυτές τις αμαρτωλές οργανώσεις και επί ΠΑ.ΣΟ.Κ. και επί Νέας Δημοκρατίας.
(Στο σημείο αυτό την Προεδρική Έδρα καταλαμβάνει η Β’ Αντιπρόεδρος της Βουλής, κ. ΡΟΔΟΥΛΑ ΖΗΣΗ)
Επειδή δεν πρέπει να  θεωρήσουμε ότι κάνουμε μια απλή αντιπολίτευση θα καταθέσω στα Πρακτικά της Βουλής την ανησυχία 27 Βουλευτών του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Ανησυχούν οι άνθρωποι για την υλοποίηση των προγραμμάτων αυτών μέσω των ΜΚΟ.
(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κ. Ουρανία Παπανδρέου-Παπαδάκη  καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και  Πρακτικών της Βουλής)
Υπάρχουν και άλλα δημοσιεύματα που έχουν δει το φως της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα, κύριε Υπουργέ. «Πολλά τα λεφτά Γιώργη» γράφει ένα δημοσίευμα και οι άνθρωποι διερωτώνται «πώς θα αποτρέψετε τη συμμετοχή αυτών των αμαρτωλών ΜΚΟ;».
(SX)
(1BS)
Πολλές από αυτές –το ζήσαμε- ιδρύθηκαν τώρα μόλις –είναι φρέσκες δηλαδή- με όλες αυτές τις αμαρτωλές τους προδιαγραφές, ακριβώς για να διαχειριστούν αυτά τα προβλήματα.
Και διερωτάται το συγκεκριμένο δημοσίευμα: Μήπως στις ΜΚΟ πρέπει επιτέλους να μπει και το ΣΔΟΕ;
Το καταθέτω κι αυτό στα Πρακτικά της Βουλής.
(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κα Ουρανία Παπανδρέου - Παπαδάκη                         καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν δημοσίευμα, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και  Πρακτικών της Βουλής)
Γι’ αυτό, λοιπόν, έχουμε πάρα πολύ μεγάλες ανησυχίες αν αυτό το πρόγραμμα μπορεί να υλοποιηθεί. Και θα ήταν η μεγάλη μας ευχή και επιθυμία όντως να υλοποιηθεί για το καλό του απλού πολίτη.
Εμείς, κύριε Υπουργέ, σαν Λαϊκός Ορθόδοξος Συναγερμός στην αρμόδια Επιτροπή καταθέσαμε εν είδει, θα έλεγα, απλού δεκαλόγου, γενικές αρχές και συγκεκριμένους κανόνες, τους οποίους, δυστυχώς -θα έλεγα, ως συνήθως- αγνοήσατε. Θεωρήσατε ότι είναι απλώς μία αντιπολιτευτική προσπάθεια. Δεν τις λάβατε καθόλου υπόψη. Θα αναφερθώ ξανά, βέβαια, σύντομα σε αυτές ακριβώς τις προτάσεις μας.
Πρώτον, ζητήσαμε την αξιοπιστία και τον έλεγχο για την ανάγκη απασχόλησης των ατόμων ειδικών χαρακτηριστικών.
Δεύτερον, να ελέγχεται η αποδοτικότητα και η ποιότητα της εργασίας τους, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες των απασχολουμένων που θα πρέπει να ελέγχονται, όμως, σε συνεχή βάση με οργανωμένο και δίκαιο τρόπο.
Τρίτον, τον απόλυτο αποκλεισμό διορισμού ημετέρων, πασχόντων μαϊμού -συγχωρέστε μου την έκφραση, αλλά είναι πλέον η πιο αποδοτική που μπορούμε να έχουμε- σε Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις –αναφέρθηκα και παραπάνω- η πλειοψηφία των οποίων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων, κύριε Υπουργέ, είναι αμαρτωλές και εκτροφεία κομματικών φίλων τόσο του ΠΑΣΟΚ όσο και της Νέας Δημοκρατίας.
Είναι αλήθεια ότι το ΠΑΣΟΚ διεκδικεί την πατρότητα αυτών των Οργανώσεων. Πατέρας είναι ο ίδιος ο σημερινός Πρωθυπουργός. Και η Νέα Δημοκρατία, βέβαια, διεκδικεί τη μητρότητα, αφού επί των ημερών της γιγαντώθηκαν και πολλαπλασιάστηκαν. Τουλάχιστον επτακόσιες επτά, αν δεν απατώμαι, τον αριθμό.
Τέταρτον, τον αποκλεισμό απασχόλησης μεταναστών σε αυτές τις μονάδες, πλην –κι εδώ επιμένω- ελαχίστων εξαιρέσεων.
Κύριε Υπουργέ, θα πρέπει τώρα να καθοριστούν τα κριτήρια αναλυτικά και αυστηρά, γιατί αυτό θα αποτελέσει κίνητρο και κράχτη προσέλευσης περισσοτέρων λαθρομεταναστών στη χώρα μας, τώρα, μάλιστα, που είστε τόσο μεγαλόψυχοι και δωρίζετε αβέρτα – κουβέρτα τα τζαμιά.
Πέμπτον, την ανάγκη μιας λογικής –ελάχιστης θα έλεγα- μικρής κερδοφορίας σε συνδυασμό με κατ’ αξία αναθέσεις από το Δημόσιο για προϊόντα ή υπηρεσίες των φορέων κοινωνικής οικονομίας κυρίως εκεί που δεν ενεργοποιείται η ιδιωτική πρωτοβουλία, όπως είναι άγονες γραμμές συγκοινωνιών, έργα υποδομής στην επαρχία, υπηρεσίες ενημέρωσης, «βοήθεια στο σπίτι» και πολλοί άλλοι τομείς.
Έκτον, στους αυστηρότατους συχνούς και συνεχείς περιοδικούς ελέγχους των φορέων κοινωνικής οικονομίας.
Έβδομον, την αποφυγή και αποτροπή κάθε στρέβλωσης των κανόνων του υγιούς ανταγωνισμού με προνομιακές πολιτικές έναντι των φορέων κοινωνικής οικονομίας. Παραδείγματος χάρη, να ιδρύσουμε και να εγκαταστήσουμε πλησίον άλλων ομοειδών ανταγωνιστικών επιχειρήσεων και μία νέα τέτοια υποδομή.
Όγδοον, τη δυνατότητα ενίσχυσης για ίδρυση και χρηματοδότηση των φορέων κοινωνικής οικονομίας σε ισότιμη βάση με οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση και με κλιμάκωση των κριτηρίων και των ποσών ενίσχυσης και χρηματοδότησης. Και η κλιμάκωση των ενισχύσεων να γίνεται όπως ακριβώς και στον αναπτυξιακό νόμο.

(PS)

(SX)
Ένατον, να θεσπιστεί ειδικό καθεστώς εργασιακής ασφάλειας συνθηκών εργασίας ιατρικής παρακολούθησης και υποστήριξης των εργαζομένων στους φορείς κοινωνικής οικονομίας, αλλά και ειδικών ρυθμίσεων άσκησης συνδικαλιστικών δικαιωμάτων στους φορείς αυτούς, ώστε να αποτραπούν έτσι εργασιακές συγκρούσεις και διεκδικήσεις, που νομίζω ότι θα ήταν ό,τι χειρότερο στον υποστηρικτικό ρόλο των ειδικών χαρακτηριστικών εργαζόμενων σ’ αυτούς τους φορείς κοινωνικής οικονομίας.
Δέκατον, στην άσκηση του διευθυντικού δικαιώματος από τους διευθυντές των φορέων κοινωνικής οικονομίας μετά από έλεγχο και έγκριση της Επιθεώρησης Εργασίας για διακοπή απασχόλησης οποιουδήποτε δημιουργεί πρόβλημα χωρίς παραπέρα προσφυγή σε εργασιακά δικαστήρια κλπ, γιατί έτσι θα ανοίξουμε τον ασκό του Αιόλου και δεν θα βλέπουμε ένα θετικό αποτέλεσμα στη λειτουργία.
Στο σχέδιο νόμου αυτό που έχετε καταθέσει, κύριε Υπουργέ, δεν περιλαμβάνετε, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, ουσιαστικές ρυθμίσεις για να αντιμετωπιστούν τα ανωτέρω θέματα ούτε σε βάσεις αρχής.
Επομένως, εμείς επί της αρχής και αφού δεν δεχτήκατε ουδεμία από τις προτάσεις μας δεν μπορούμε να ψηφίσουμε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο καίτοι είχαμε επιφυλαχθεί στην Επιτροπή. Ψηφίζουμε, λοιπόν, αρνητικά επί της αρχής το συγκεκριμένο νομοσχέδιο και θα τοποθετηθούμε επί των άρθρων αύριο.
Τώρα θα ήθελα να κάνω μια πολύ σύντομη παρέμβαση στο θέμα των τροπολογιών. Κύριε Υπουργέ, θα αναφερθώ μόνο στην τροπολογία που έχετε καταθέσει μαζί με τα άλλα θέματα που αφορούν το ΕΠΟΠΥΥ και αναφέρομαι μόνο στο θέμα της δραστικής ουσίας και της συνταγογράφησης μόνο με τη δραστική ουσία. Απαίτηση-παράκληση -αν θέλετε- και δική μας είναι ότι ένα τόσο βασικό θέμα δεν μπορεί να έρχεται έτσι, χωρίς συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή για να ψηφιστεί. Παρακαλούμε, λοιπόν και εμείς, όπως εξάλλου αυτή είναι και η επιθυμία όλων των πτερύγων από ό,τι είδατε σήμερα, να έρθει ακριβώς αυτό το θέμα και να συζητηθεί στην αρμόδια Επιτροπή για να έχουμε σωστότερες και ουσιαστικότερες τοποθετήσεις.
Επί των άρθρων θα τοποθετηθούμε αύριο.
Ευχαριστώ πολύ

 ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κύριε Υπουργέ, το σχέδιο νόμου για την κοινωνική οικονομία και επιχειρηματικότητα, όπως, αγαπητέ συνάδελφε του ΠΑ.ΣΟ.Κ., τονίσαμε στην αρμόδια επιτροπή, έχει αγαθές προθέσεις. Αυτό είναι αλήθεια. Εισάγει καινοτόμες παραμέτρους και αφορά δραστηριότητες που θα ήταν δυνατόν να είναι επωφελείς και για την κοινωνία αλλά και για τους συνανθρώπους μας με ειδικά χαρακτηριστικά -και όχι μόνο- που θα απασχολούνται σε σχετικές μονάδες αν ο νόμος αυτός, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ήταν πληρέστερος, αποτελεσματικότερος και είχε μελετηθεί σωστότερα.
Φοβόμαστε όμως, κύριε Υπουργέ,  ότι με τις γενικότητες τις ασάφειες, τα παραθυράκια και θα έλεγα πραγματικά και τις ορθάνοιχτες πόρτες αυτού του νομοσχεδίου, αλλά και τη πλήρη έλλειψη τεχνογνωσίας και εμπειρίας, πως θα εξελιχθεί δυστυχώς σε μια έμμεση αργομισθία επιδοματικού χαρακτήρα που θα απαιτεί συνεχή κάλυψη ελλειμμάτων από τον κρατικό προϋπολογισμό που έτσι και αλλιώς είναι άδειος. Αυτό το επισημάναμε εμείς αλλά το επισημαίνει και η Ειδική Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.  
Είναι αλήθεια, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πώς με το σχέδιο νόμου αυτό εισάγετε ένα νέο καινοτόμο θεσμό στην ελληνική σκληρή πραγματικότητα που φαίνεται πως σε όλες σχεδόν τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με σωστές προδιαγραφές –και επιμένω σ’ αυτό- αλλά και σε άλλες αναπτυσσόμενες χώρες έχει λειτουργήσει αποτελεσματικά σα μέσο ένταξης όχι μόνο ευπαθών κοινωνικών ομάδων αλλά και τμήματος του πληθυσμού που πλήττεται από την ανεργία και τη φτώχεια και επίσης σαν μέσο κάλυψης των αυξανόμενων αναγκών για κοινωνικές υπηρεσίες.
Η χώρα μας δυστυχώς για μια ακόμη φορά εμφανίζει τα μικρότερα ποσοστά για την Ευρωπαϊκή Ένωση που αντιπροσωπεύουν μόλις το 1,8% της συνολικής απασχόλησης και το 2,9% της μισθωτής εργασίας με ενδεικτικά ποσοστά για την περίοδο 1990-2000 για την Ισπανία 57,95% και για την Ιταλία το ίδιο χρονικό διάστημα σε ένα ποσοστό 400%. Το 10% των επιχειρήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι κοινωνικού τύπου.
Αναφέρω όλα αυτά τα ενδεικτικά για άλλες ευρωπαϊκές χώρες, κύριε Υπουργέ, για να τονίσω την πολύ μεγάλη ευθύνη σας στη σύνταξη του παρόντος νόμου όσον αφορά στην αποτελεσματικότητα και την εφαρμογή του. Και δεν ανησυχούμε μόνο εμείς αλλά και Βουλευτές του κόμματός σας, του ΠΑ.ΣΟ.Κ., όσον αφορά στην υλοποίηση του προγράμματος αυτού, αγαπητέ κύριε συνάδελφε, μέσω των ΜΚΟ οργανώσεων. Στη συνείδηση του ελληνικού λαού του απλού πολίτη Μη Κυβερνητική Οργάνωση σημαίνει μεγαλοκερδοφόροι οργανισμοί. Είναι γνωστά και ο κόσμος πλέον εξανίσταται με τα ποσά που έχουν χορηγηθεί σε αυτές τις αμαρτωλές οργανώσεις και επί ΠΑ.ΣΟ.Κ. και επί Νέας Δημοκρατίας.
(Στο σημείο αυτό την Προεδρική Έδρα καταλαμβάνει η Β’ Αντιπρόεδρος της Βουλής, κ. ΡΟΔΟΥΛΑ ΖΗΣΗ)
Επειδή δεν πρέπει να  θεωρήσουμε ότι κάνουμε μια απλή αντιπολίτευση θα καταθέσω στα Πρακτικά της Βουλής την ανησυχία 27 Βουλευτών του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Ανησυχούν οι άνθρωποι για την υλοποίηση των προγραμμάτων αυτών μέσω των ΜΚΟ.
(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κ. Ουρανία Παπανδρέου-Παπαδάκη  καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και  Πρακτικών της Βουλής)
Υπάρχουν και άλλα δημοσιεύματα που έχουν δει το φως της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα, κύριε Υπουργέ. «Πολλά τα λεφτά Γιώργη» γράφει ένα δημοσίευμα και οι άνθρωποι διερωτώνται «πώς θα αποτρέψετε τη συμμετοχή αυτών των αμαρτωλών ΜΚΟ;».
(SX)
(1BS)
Πολλές από αυτές –το ζήσαμε- ιδρύθηκαν τώρα μόλις –είναι φρέσκες δηλαδή- με όλες αυτές τις αμαρτωλές τους προδιαγραφές, ακριβώς για να διαχειριστούν αυτά τα προβλήματα.
Και διερωτάται το συγκεκριμένο δημοσίευμα: Μήπως στις ΜΚΟ πρέπει επιτέλους να μπει και το ΣΔΟΕ;
Το καταθέτω κι αυτό στα Πρακτικά της Βουλής.
(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κα Ουρανία Παπανδρέου - Παπαδάκη                         καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν δημοσίευμα, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και  Πρακτικών της Βουλής)
Γι’ αυτό, λοιπόν, έχουμε πάρα πολύ μεγάλες ανησυχίες αν αυτό το πρόγραμμα μπορεί να υλοποιηθεί. Και θα ήταν η μεγάλη μας ευχή και επιθυμία όντως να υλοποιηθεί για το καλό του απλού πολίτη.
Εμείς, κύριε Υπουργέ, σαν Λαϊκός Ορθόδοξος Συναγερμός στην αρμόδια Επιτροπή καταθέσαμε εν είδει, θα έλεγα, απλού δεκαλόγου, γενικές αρχές και συγκεκριμένους κανόνες, τους οποίους, δυστυχώς -θα έλεγα, ως συνήθως- αγνοήσατε. Θεωρήσατε ότι είναι απλώς μία αντιπολιτευτική προσπάθεια. Δεν τις λάβατε καθόλου υπόψη. Θα αναφερθώ ξανά, βέβαια, σύντομα σε αυτές ακριβώς τις προτάσεις μας.
Πρώτον, ζητήσαμε την αξιοπιστία και τον έλεγχο για την ανάγκη απασχόλησης των ατόμων ειδικών χαρακτηριστικών.
Δεύτερον, να ελέγχεται η αποδοτικότητα και η ποιότητα της εργασίας τους, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες των απασχολουμένων που θα πρέπει να ελέγχονται, όμως, σε συνεχή βάση με οργανωμένο και δίκαιο τρόπο.
Τρίτον, τον απόλυτο αποκλεισμό διορισμού ημετέρων, πασχόντων μαϊμού -συγχωρέστε μου την έκφραση, αλλά είναι πλέον η πιο αποδοτική που μπορούμε να έχουμε- σε Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις –αναφέρθηκα και παραπάνω- η πλειοψηφία των οποίων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων, κύριε Υπουργέ, είναι αμαρτωλές και εκτροφεία κομματικών φίλων τόσο του ΠΑΣΟΚ όσο και της Νέας Δημοκρατίας.
Είναι αλήθεια ότι το ΠΑΣΟΚ διεκδικεί την πατρότητα αυτών των Οργανώσεων. Πατέρας είναι ο ίδιος ο σημερινός Πρωθυπουργός. Και η Νέα Δημοκρατία, βέβαια, διεκδικεί τη μητρότητα, αφού επί των ημερών της γιγαντώθηκαν και πολλαπλασιάστηκαν. Τουλάχιστον επτακόσιες επτά, αν δεν απατώμαι, τον αριθμό.
Τέταρτον, τον αποκλεισμό απασχόλησης μεταναστών σε αυτές τις μονάδες, πλην –κι εδώ επιμένω- ελαχίστων εξαιρέσεων.
Κύριε Υπουργέ, θα πρέπει τώρα να καθοριστούν τα κριτήρια αναλυτικά και αυστηρά, γιατί αυτό θα αποτελέσει κίνητρο και κράχτη προσέλευσης περισσοτέρων λαθρομεταναστών στη χώρα μας, τώρα, μάλιστα, που είστε τόσο μεγαλόψυχοι και δωρίζετε αβέρτα – κουβέρτα τα τζαμιά.
Πέμπτον, την ανάγκη μιας λογικής –ελάχιστης θα έλεγα- μικρής κερδοφορίας σε συνδυασμό με κατ’ αξία αναθέσεις από το Δημόσιο για προϊόντα ή υπηρεσίες των φορέων κοινωνικής οικονομίας κυρίως εκεί που δεν ενεργοποιείται η ιδιωτική πρωτοβουλία, όπως είναι άγονες γραμμές συγκοινωνιών, έργα υποδομής στην επαρχία, υπηρεσίες ενημέρωσης, «βοήθεια στο σπίτι» και πολλοί άλλοι τομείς.
Έκτον, στους αυστηρότατους συχνούς και συνεχείς περιοδικούς ελέγχους των φορέων κοινωνικής οικονομίας.
Έβδομον, την αποφυγή και αποτροπή κάθε στρέβλωσης των κανόνων του υγιούς ανταγωνισμού με προνομιακές πολιτικές έναντι των φορέων κοινωνικής οικονομίας. Παραδείγματος χάρη, να ιδρύσουμε και να εγκαταστήσουμε πλησίον άλλων ομοειδών ανταγωνιστικών επιχειρήσεων και μία νέα τέτοια υποδομή.
Όγδοον, τη δυνατότητα ενίσχυσης για ίδρυση και χρηματοδότηση των φορέων κοινωνικής οικονομίας σε ισότιμη βάση με οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση και με κλιμάκωση των κριτηρίων και των ποσών ενίσχυσης και χρηματοδότησης. Και η κλιμάκωση των ενισχύσεων να γίνεται όπως ακριβώς και στον αναπτυξιακό νόμο.

(PS)

(SX)
Ένατον, να θεσπιστεί ειδικό καθεστώς εργασιακής ασφάλειας συνθηκών εργασίας ιατρικής παρακολούθησης και υποστήριξης των εργαζομένων στους φορείς κοινωνικής οικονομίας, αλλά και ειδικών ρυθμίσεων άσκησης συνδικαλιστικών δικαιωμάτων στους φορείς αυτούς, ώστε να αποτραπούν έτσι εργασιακές συγκρούσεις και διεκδικήσεις, που νομίζω ότι θα ήταν ό,τι χειρότερο στον υποστηρικτικό ρόλο των ειδικών χαρακτηριστικών εργαζόμενων σ’ αυτούς τους φορείς κοινωνικής οικονομίας.
Δέκατον, στην άσκηση του διευθυντικού δικαιώματος από τους διευθυντές των φορέων κοινωνικής οικονομίας μετά από έλεγχο και έγκριση της Επιθεώρησης Εργασίας για διακοπή απασχόλησης οποιουδήποτε δημιουργεί πρόβλημα χωρίς παραπέρα προσφυγή σε εργασιακά δικαστήρια κλπ, γιατί έτσι θα ανοίξουμε τον ασκό του Αιόλου και δεν θα βλέπουμε ένα θετικό αποτέλεσμα στη λειτουργία.
Στο σχέδιο νόμου αυτό που έχετε καταθέσει, κύριε Υπουργέ, δεν περιλαμβάνετε, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, ουσιαστικές ρυθμίσεις για να αντιμετωπιστούν τα ανωτέρω θέματα ούτε σε βάσεις αρχής.
Επομένως, εμείς επί της αρχής και αφού δεν δεχτήκατε ουδεμία από τις προτάσεις μας δεν μπορούμε να ψηφίσουμε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο καίτοι είχαμε επιφυλαχθεί στην Επιτροπή. Ψηφίζουμε, λοιπόν, αρνητικά επί της αρχής το συγκεκριμένο νομοσχέδιο και θα τοποθετηθούμε επί των άρθρων αύριο.
Τώρα θα ήθελα να κάνω μια πολύ σύντομη παρέμβαση στο θέμα των τροπολογιών. Κύριε Υπουργέ, θα αναφερθώ μόνο στην τροπολογία που έχετε καταθέσει μαζί με τα άλλα θέματα που αφορούν το ΕΠΟΠΥΥ και αναφέρομαι μόνο στο θέμα της δραστικής ουσίας και της συνταγογράφησης μόνο με τη δραστική ουσία. Απαίτηση-παράκληση -αν θέλετε- και δική μας είναι ότι ένα τόσο βασικό θέμα δεν μπορεί να έρχεται έτσι, χωρίς συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή για να ψηφιστεί. Παρακαλούμε, λοιπόν και εμείς, όπως εξάλλου αυτή είναι και η επιθυμία όλων των πτερύγων από ό,τι είδατε σήμερα, να έρθει ακριβώς αυτό το θέμα και να συζητηθεί στην αρμόδια Επιτροπή για να έχουμε σωστότερες και ουσιαστικότερες τοποθετήσεις.
Επί των άρθρων θα τοποθετηθούμε αύριο.
Ευχαριστώ πολύ.

ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σήμερα είναι 15 Σεπτεμβρίου, ημέρα της δημοκρατίας. Είναι αλήθεια πως αυτό είναι το μέγιστο δημοκρατικό επίτευγμα και είναι επίτευγμα της αρχαίας Ελλάδος κατά παγκόσμια παραδοχή και ομολογία. Η γέννηση της δημοκρατίας έλαβε χώρα στη Σπάρτη, όμως η καταξίωσή της σαν πολίτευμα πραγματώθηκε στην Αθήνα. Εκεί οργανώθηκε και αναπτύχθηκε συστηματικά δημιουργώντας την εποχή εκείνη το μεγαλείο των Αθηνών. Είχε προετοιμαστεί βέβαια με τη νομοθεσία του Σόλωνα, θεμελιώθηκε από τον Κλεισθένη, δικαιώθηκε με τις νίκες στους μηδικούς πολέμους, στερεώθηκε με το πρόγραμμα του Θεμιστοκλή και έφτασε στο απόγειό της υπό την εμπνευσμένη ηγεσία του Περικλή.
            Αν ανατρέξουμε στην ετυμολογία του όρου, θα δούμε ότι η λέξη «δημοκρατία» προέρχεται από τις λέξεις «δήμος» και «κρατώ». Επομένως δημοκρατία σημαίνει εκείνο το πολίτευμα όπου η εξουσία βρίσκεται στα χέρια του δήμου, στα χέρια των πολιτών. Μητέρα της δημοκρατίας, όπως όλοι ξέρουμε και είμαστε περήφανοι γι’ αυτό, είναι η πατρίδα μας, είναι η Ελλάδα.
            Θα ανατρέξω λίγο στην αρχαία Ελλάδα για να δούμε πώς εννοούσαν οι πρόγονοί μας το δημοκρατικό πολίτευμα και πώς εμείς το εννοούμε σήμερα και κυρίως πώς το βιώνουμε και το εφαρμόζουμε.
            Φυσικά η δημοκρατία και στην αρχαία Ελλάδα πέρασε από διάφορα στάδια. Εμείς σήμερα, αλλά και πολλοί άλλοι λαοί, οφείλουμε πολλά σ’ εκείνη την Ελλάδα, οφείλουμε πολλά σ’ εκείνους τους Έλληνες, στην εποχή εκείνη όπου η δημοκρατία φθάνει στην ακμή της, σ’ εκείνη την εποχή που πολλοί ύμνησαν και που ακόμη και σήμερα αποτελεί πρότυπο για τα δημοκρατικά κράτη, στο «χρυσό αιώνα» του Περικλή.
            Βασικές αρχές του δημοκρατικού πολιτεύματος της αρχαίας Ελλάδος, αλλά θέλω να πιστεύω και σήμερα της σύγχρονης Ελλάδος, της χώρας μας και του σύγχρονου κόσμου, ήταν η ισονομία, η αξιοκρατία και η ελευθερία του λόγου.
            Εδώ θα ήθελα να θυμηθούμε εκείνα τα πολύ γνωστά λόγια του Βολτέρου: «Δεν πιστεύω ούτε μία λέξη απ’ όσα λες, αλλά θα υπερασπισθώ ακόμη και με τη ζωή μου το δικαίωμά σου ελεύθερα να λες όσα πρεσβεύεις». Πάνω απ’ όλα σ’ εκείνο το δημοκρατικό πολίτευμα έμπαινε το κοινό καλό και σίγουρα όχι οι αποκλεισμοί των λιμανιών, δηλαδή δημοκρατία τύπου ΠΑΜΕ.
Γνήσιο δημοκρατικό πολίτευμα είναι εκείνο που πάνω από το ατομικό βάζει το κοινό, καλό συμφέρον και συγχρόνως δίνει τη δυνατότητα στο άτομο να αναπτυχθεί και να ευημερήσει.
(BS)
           
           
           
02PM
Όλοι οι πολίτες ήταν και θέλω να πιστεύω ότι έτσι είναι ή θα πρέπει να είναι και σήμερα, ίσοι απέναντι στους νόμους. Όλοι είχαν και πρέπει να έχουν ίδια δικαιώματα αλλά και όλοι είχαν και πρέπει να έχουν την ύψιστη υποχρέωση να τιμούν και να σέβονται τους νόμους. Γιατί μέλημα του νόμου είναι η διασφάλιση του κοινού συμφέροντος. Οι νόμοι είναι πάνω απ’ όλα. Και γι’ αυτό οι πολίτες οφείλουν να τηρούν τους νόμους, όχι από το φόβο της ποινής, αλλά από σεβασμό απέναντι στους νόμους. Αλήθεια συμβαίνει αυτό σήμερα στη δημοκρατία μας;
Ο σεβασμός είναι απαραίτητος απέναντι στους νόμους τόσο τους γραπτούς όσο και τους άγραφους. Και κυρίως, όπως έλεγε ο Θουκυδίδης, απέναντι σε εκείνους τους νόμους που έχουν θεσπιστεί για να προστατεύουν τους αδικημένους και τους αδυνάτους. Πρώτος υπηρέτης των νόμων οφείλει να είναι ο κυβερνήτης της πόλης.
Έτσι ήταν τότε. Πρέπει να το απαιτήσουμε να είναι και σήμερα. Οι ίδιοι οι πολιτειακοί άρχοντες οφείλουμε πρώτα απ’ όλα  να σεβόμαστε και να εφαρμόζουμε τους νόμους. Δεν υπάρχει δημοκρατία, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, χωρίς την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών. Χωρίς το αναφαίρετο δικαίωμα του ανθρώπου να λέει αυτό που πραγματικά πιστεύει. Η πραγματική ελευθερία είναι πνευματική. Το σώμα μπορεί να σκλαβώνεται μα το πνεύμα όχι.
Αυτή είναι η μεγαλύτερη κατάκτηση της δημοκρατίας που κληρονομήσαμε και θέλω να πιστεύω πως θα κληροδοτήσουμε στις επόμενες γενιές.
Ευχαριστώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!

Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.

Χειρουργικό Ιατρείο

Χειρουργικό Ιατρείο