Για να ζήσει κανείς την Εποχή της Πληροφορικής πρέπει να εφαρμόσει μια σειρά διακριτικών και ήρεμων τρόπων συμπεριφοράς που με τον καιρό θα γίνουν εμφανΕΙΣ και θα ριζώσουν βαθιά μέσα στον οργανισμό. Η εφαρμογή της Εποχής της Πληροφορικής περιλαμβάνει πέντε πολύ ενεργές συμπεριφορές, που έχουν να κάνουν όλες με ζητήματα στρατηγικής επιχειρηματικής ανάπτυξης.
Λόγω του τρόπου που σκέφτονται, οι θρησκευόμενοι Γενικοί Διευθυντές μελετούν και δεν αποφεύγουν την τεχνολογία. Αφιερώνουν χρόνο στην εξερεύνηση των νέων και αναδυόμενων τεχνολογιών, ενώ εκφράζουν και μιλούν εκτενώς στους άλλους για το πώς αυτές οι τεχνολογίες μπορεί να επηρεάσουν τον κλάδο και την επιχείρησή τους. Για παράδειγμα, ο Τζον Μπράουνι της ΒΡ δέχτηκε την πρόσκληση να συμμετάσχει στο Διοικητικό Συμβούλιο της Intel για να κατανοήσει καλύτερα την τεχνολογία των τσιπ και τις προκλήσεις του κλάδου της υψηλής τεχνολογίας. Ο Πίτερ Σκου της Lan & Spar Bank εξασφαλίζει ότι θα παρακολουθήσει τα κυριότερα παγκόσμια συνέδρια τραπεζικών τεχνολογιών. Επισκέπτεται ακόμα άλλες εταιρείες που έχουν εισαγάγει πρωτοποριακές εφαρμογές της πληροφορικής. Είναι τέλος ενεργός χορηγός του εργαστηρίου υψηλής τεχνολογίας μιας σχολής διοίκησης επιχειρήσεων, ενώ γράφει ακόμα και τις δικές του στρατηγικές αναλύσεις για βασικά τεχνολογικά ζητήματα, ιδιαίτερα για αυτά που σχετίζονται με τις άμεσες τραπεζικές υπηρεσίες. Μια ακόμα πιο δυναμική θέση είναι αυτή του Υποδιευθυντή της Schwab, Ντέιβντ Πότρακ, ο οποίος θέτει το επόμενο ζήτημα: «Πώς είναι δυνατόν να οδηγήσετε την εταιρεία σας σ ' αυτή τη νέα εποχή, αν δεν είστε γνώστης και δεν έχετε εξοικειωθεί με αυτή τη νέα τεχνολογία;»
Η αρχική έμφαση δίνεται στη σύλληψη των ιδεών και των τάσεων της τεχνολογίας. Ποιες είναι οι βασικές ιδέες που αφορούν την τεχνολογία του Διαδικτύου, του intranet και του extranet; Την αποθήκευση δεδομένων; Την εικονική πραγματικότητα; Ποιες είναι οι αναπτυξιακές κατευθύνσεις και οι τάσεις σε κάθε περίπτωση, οι προβλέψεις για τις αλλαγές στη λειτουργικότητα της πληροφορικής και της σχέσης τιμής/απόδοσης;
Η μεγαλύτερη πρόκληση στη συνέχεια είναι να προβλέψει κανείς τις δυνατές επιχειρηματικές εφαρμογές. Οι θρησκευόμενοι Γενικοί Διευθυντές συνειδητοποιούν ότι η τεχνολογία δεν καθορίζει την εφαρμογή. Η δυσκολία όσον αφορά το Διαδίκτυο, όπως αποδεικνύεται από το παράδειγμα του Γενικού Διευθυντή της Amazon.com, Τζεφ Μπέζος, δεν είναι να καταλάβει κανείς το τι κάνει το Διαδίκτυο, αλλά πώς αυτό να χρησιμοποιηθεί με σκοπό την επιχειρηματική επιτυχία. Στόχος είναι η εφαρμογή των τεχνολογιών στην παραγωγική διαδικασία και όχι η ανάλυσή τους πάνω σ ' αυτή τη διαδικασία. Θυμάστε όταν πρωτοεμφανίστηκαν τα ΑΤΜ (Μηχανήματα Αυτόματων Συναλλαγών), που σήμερα μπορεί κανείς να τα βρει παντού; Ορισμένες τράπεζες τα αξιολόγησαν πάνω-κάτω ως μια οικονομικότερη εναλλακτική λύση του ταμία πίσω από το γκισέ. Κάποιες άλλες κατάλαβαν ότι θα μπορούσαν να σηματοδοτήσουν την επανάσταση στην εξυπηρέτηση των πελατών - και το γκρέμισμα ενός παραδοσιακού εμποδίου εισόδου (των υποκαταστημάτων για το κοινό) για τους νέους ανταγωνιστές. Έτσι, οι θρησκευόμενοι Γενικοί Διευθυντές εξετάζουν λεπτομερώς τις απόψεις που έχουν να κάνουν με τις εφαρμογές της τεχνολογίας, ενθαρρύνουν τις επενδύσεις και αφομοιώνουν και εκφράζουν τις αλλαγές που προέρχονται από την τεχνολογία σε άλλους βιομηχανικούς τομείς και επιχειρήσεις.
Σε αντίθεση με αυτές τις προσπάθειες για μάθηση, έρχεται η δράση του αθεϊστή Γενικού Διευθυντή που συμφώνησε να παραστεί στην εκδήλωση για την πληροφορική, που διοργάνωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Πληροφορικής του για να επιδείξει τις δημιουργικές εφαρμογές της πληροφορικής, ενώ στη συνέχεια τριγυρνούσε κάνοντας αστεία για κάθε προθήκη της έκθεσης. Η εντύπωση που έδωσε ήταν απαίσια, και ο ίδιος δεν έμαθε τίποτα. Σκεφτείτε τον υποκριτή Γενικό Διευθυντή που μιλάει με πάθος -μόνο και μόνο για να κάνει δημόσιες σχέσεις- για το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης Πληροφορικής του οργανισμού του, αλλά που στην πραγματικότητα ποτέ δεν το έχει επισκεφθεί - έτσι όταν μιλάει γι ' αυτό δίνει λανθασμένες εντυπώσεις και, φυσικά, ποτέ δεν εσωτερικεύει ο ίδιος κάποια μηνύματα. Συλλογιστείτε τη μοίρα του διστακτικού Γενικού Διευθυντή μιας επιχείρησης διανομών, ο οποίος ενέκρινε ένα πρόγραμμα αυτοματισμού αποθήκης χωρίς να αφιερώσει τον απαιτούμενο χρόνο για να εκτιμήσει τους κινδύνους. Το πρόγραμμα απέτυχε και η καριέρα του τελείωσε. Το μάθημα; Το να ενημερώνεται κανείς για τις νέες τεχνολογίες δεν σημαίνει απλώς να οραματίζεται νέες εφαρμογές και πιθανές συνέπειες. Σημαίνει να γνωρίζει ποιες ερωτήσεις πρέπει να κάνει για τις τρέχουσες πρωτοβουλίες και να διαισθάνεται πότε και πώς να τις κάνει.
Η δυσκολία όσον αφορά το Διαδίκτυο δεν είναι να καταλάβει κανείς το τι κάνει το Διαδίκτυο, αλλά πώς αυτό να χρησιμοποιηθεί με σκοπό την επιχειρηματική επιτυχία ...
morax
Λόγω του τρόπου που σκέφτονται, οι θρησκευόμενοι Γενικοί Διευθυντές μελετούν και δεν αποφεύγουν την τεχνολογία. Αφιερώνουν χρόνο στην εξερεύνηση των νέων και αναδυόμενων τεχνολογιών, ενώ εκφράζουν και μιλούν εκτενώς στους άλλους για το πώς αυτές οι τεχνολογίες μπορεί να επηρεάσουν τον κλάδο και την επιχείρησή τους. Για παράδειγμα, ο Τζον Μπράουνι της ΒΡ δέχτηκε την πρόσκληση να συμμετάσχει στο Διοικητικό Συμβούλιο της Intel για να κατανοήσει καλύτερα την τεχνολογία των τσιπ και τις προκλήσεις του κλάδου της υψηλής τεχνολογίας. Ο Πίτερ Σκου της Lan & Spar Bank εξασφαλίζει ότι θα παρακολουθήσει τα κυριότερα παγκόσμια συνέδρια τραπεζικών τεχνολογιών. Επισκέπτεται ακόμα άλλες εταιρείες που έχουν εισαγάγει πρωτοποριακές εφαρμογές της πληροφορικής. Είναι τέλος ενεργός χορηγός του εργαστηρίου υψηλής τεχνολογίας μιας σχολής διοίκησης επιχειρήσεων, ενώ γράφει ακόμα και τις δικές του στρατηγικές αναλύσεις για βασικά τεχνολογικά ζητήματα, ιδιαίτερα για αυτά που σχετίζονται με τις άμεσες τραπεζικές υπηρεσίες. Μια ακόμα πιο δυναμική θέση είναι αυτή του Υποδιευθυντή της Schwab, Ντέιβντ Πότρακ, ο οποίος θέτει το επόμενο ζήτημα: «Πώς είναι δυνατόν να οδηγήσετε την εταιρεία σας σ ' αυτή τη νέα εποχή, αν δεν είστε γνώστης και δεν έχετε εξοικειωθεί με αυτή τη νέα τεχνολογία;»
Η αρχική έμφαση δίνεται στη σύλληψη των ιδεών και των τάσεων της τεχνολογίας. Ποιες είναι οι βασικές ιδέες που αφορούν την τεχνολογία του Διαδικτύου, του intranet και του extranet; Την αποθήκευση δεδομένων; Την εικονική πραγματικότητα; Ποιες είναι οι αναπτυξιακές κατευθύνσεις και οι τάσεις σε κάθε περίπτωση, οι προβλέψεις για τις αλλαγές στη λειτουργικότητα της πληροφορικής και της σχέσης τιμής/απόδοσης;
Η μεγαλύτερη πρόκληση στη συνέχεια είναι να προβλέψει κανείς τις δυνατές επιχειρηματικές εφαρμογές. Οι θρησκευόμενοι Γενικοί Διευθυντές συνειδητοποιούν ότι η τεχνολογία δεν καθορίζει την εφαρμογή. Η δυσκολία όσον αφορά το Διαδίκτυο, όπως αποδεικνύεται από το παράδειγμα του Γενικού Διευθυντή της Amazon.com, Τζεφ Μπέζος, δεν είναι να καταλάβει κανείς το τι κάνει το Διαδίκτυο, αλλά πώς αυτό να χρησιμοποιηθεί με σκοπό την επιχειρηματική επιτυχία. Στόχος είναι η εφαρμογή των τεχνολογιών στην παραγωγική διαδικασία και όχι η ανάλυσή τους πάνω σ ' αυτή τη διαδικασία. Θυμάστε όταν πρωτοεμφανίστηκαν τα ΑΤΜ (Μηχανήματα Αυτόματων Συναλλαγών), που σήμερα μπορεί κανείς να τα βρει παντού; Ορισμένες τράπεζες τα αξιολόγησαν πάνω-κάτω ως μια οικονομικότερη εναλλακτική λύση του ταμία πίσω από το γκισέ. Κάποιες άλλες κατάλαβαν ότι θα μπορούσαν να σηματοδοτήσουν την επανάσταση στην εξυπηρέτηση των πελατών - και το γκρέμισμα ενός παραδοσιακού εμποδίου εισόδου (των υποκαταστημάτων για το κοινό) για τους νέους ανταγωνιστές. Έτσι, οι θρησκευόμενοι Γενικοί Διευθυντές εξετάζουν λεπτομερώς τις απόψεις που έχουν να κάνουν με τις εφαρμογές της τεχνολογίας, ενθαρρύνουν τις επενδύσεις και αφομοιώνουν και εκφράζουν τις αλλαγές που προέρχονται από την τεχνολογία σε άλλους βιομηχανικούς τομείς και επιχειρήσεις.
Σε αντίθεση με αυτές τις προσπάθειες για μάθηση, έρχεται η δράση του αθεϊστή Γενικού Διευθυντή που συμφώνησε να παραστεί στην εκδήλωση για την πληροφορική, που διοργάνωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Πληροφορικής του για να επιδείξει τις δημιουργικές εφαρμογές της πληροφορικής, ενώ στη συνέχεια τριγυρνούσε κάνοντας αστεία για κάθε προθήκη της έκθεσης. Η εντύπωση που έδωσε ήταν απαίσια, και ο ίδιος δεν έμαθε τίποτα. Σκεφτείτε τον υποκριτή Γενικό Διευθυντή που μιλάει με πάθος -μόνο και μόνο για να κάνει δημόσιες σχέσεις- για το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης Πληροφορικής του οργανισμού του, αλλά που στην πραγματικότητα ποτέ δεν το έχει επισκεφθεί - έτσι όταν μιλάει γι ' αυτό δίνει λανθασμένες εντυπώσεις και, φυσικά, ποτέ δεν εσωτερικεύει ο ίδιος κάποια μηνύματα. Συλλογιστείτε τη μοίρα του διστακτικού Γενικού Διευθυντή μιας επιχείρησης διανομών, ο οποίος ενέκρινε ένα πρόγραμμα αυτοματισμού αποθήκης χωρίς να αφιερώσει τον απαιτούμενο χρόνο για να εκτιμήσει τους κινδύνους. Το πρόγραμμα απέτυχε και η καριέρα του τελείωσε. Το μάθημα; Το να ενημερώνεται κανείς για τις νέες τεχνολογίες δεν σημαίνει απλώς να οραματίζεται νέες εφαρμογές και πιθανές συνέπειες. Σημαίνει να γνωρίζει ποιες ερωτήσεις πρέπει να κάνει για τις τρέχουσες πρωτοβουλίες και να διαισθάνεται πότε και πώς να τις κάνει.
Η δυσκολία όσον αφορά το Διαδίκτυο δεν είναι να καταλάβει κανείς το τι κάνει το Διαδίκτυο, αλλά πώς αυτό να χρησιμοποιηθεί με σκοπό την επιχειρηματική επιτυχία ...
morax
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!
Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.