Τρίτη 13 Αυγούστου 2013

Στον αέρα πάλι Ε65 και Ιόνια Οδός. Αποχωρούν οι ξένες κατασκευάστριες εταιρίες;

Σε διαπραγματεύσεις με τη ΓΕΚ Τέρνα ΓΕΚΤΕΡΝΑ βρίσκονται οι ισπανικές κατασκευαστικές εταιρείες που συμμετέχουν στις εταιρείες παραχώρησης και τις κατασκευαστικές κοινοπραξίες της Ιόνιας Οδού και του Ε65 (Κεντρική Οδός), προκειμένου να αποχωρήσουν από την κατασκευή των δύο αυτοκινητοδρόμων.

Οι πληροφορίες αναφέρουν πως δεν αποχωρούν από τις εταιρείες παραχώρησης, αλλά θεωρείται δεδομένο πως τα ποσοστά τους θα μειωθούν και εκεί, ως συνέπεια της αποχώρησης από την κατασκευή.

Τα παραπάνω ακολουθούν ως εξελίξεις την αποχώρηση ισπανικών και πορτογαλικών τραπεζών από τη χρηματοδότηση των δύο αυτών έργων, αρχικού συνολικού προϋπολογισμού 3 δισ. ευρώ (1,4 δισ. ευρώ η Ιόνια Οδός και 1,64 δισ. ο Ε65). Εκτιμάται ότι οι ελληνικές τράπεζες που συμμετέχουν στη χρηματοδότηση (Πειραιώς, Εθνική, Eurobank, Εμπορική, Τράπεζα Αττικής κ.ά.) με την υπογραφή των νέων συμβάσεων θα αυξήσουν τη συμβολή τους.

Παράλληλα με την εξέλιξη αυτή θα ενισχυθεί περαιτέρω το ανεκ ΑΝΕΚ τέλεστο υπόλοιπο έργων της ΓΕΚ Τέρνα, το οποίο με βάση τα πιο πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία (πρώτο τρίμηνο 2013) είχε διαμορφωθεί σε 3,1 δισ. ευρώ.

Οι εταιρείες που αποχωρούν

Ειδικότερα, από την Ιόνια Οδό αποχωρούν από την κατασκευή οι ισπανικές Ferrovial και Dragados (έχουν η καθεμία το 33,3% της κατασκευαστικής κοινοπραξίας με τη ΓΕΚ να έχει το τρίτο τμήμα), ενώ στην εταιρεία παραχώρησης θα μειώσουν τα ποσοστά τους η Cintra Concessiones (του ομίλου Ferrovial) και η ACS (όμιλος στον οποίο ανήκει η Dragados). Στην Ιόνια Οδό έχει κατασκευαστεί περίπου το 30% του έργου.

Στην κατασκευή του Ε65, που έχει προχωρήσει μόνον κατά 16%, συμμετέχουν οι ίδιες εταιρείες, δηλαδή οι Ferrovial και Dragados και αποχωρούν, ενώ σε μείωση των ποσοστών τους θα συμφωνήσουν η Dragados, η οποία έχει το 32% της εταιρείας παραχώρησης, και η Cintra, με το 33,4%. Το κατασκευαστικό αντικείμενο του Ε65, με βάση τις νέες συμβάσεις που πρόκειται να υπογραφούν, μειώνεται σημαντικά. Τα τμήματα που δεν θα κατασκευαστούν σε πρώτη φάση είναι τα Λαμία - Κόμβος Ξυνιάδας και Τρίκαλα - Εγνατία Οδός.

Η Ιόνια Οδός έχει λάβει από το υπουργείο Υποδομών την προκαταβολή για τις αποζημιώσεις που έχουν συμφωνηθεί, ύψους 25,8 εκατ. ευρώ (από το σύνολο των 106,5 εκατ. ευρώ), και τις επόμενες ημέρες θα λάβει την αντίστοιχη προκαταβολή (από το σύνολο των 83,5 εκατ. ευρώ) και ο Ε65.

Ωστόσο, τα προαναφερόμενα έργα παραχώρησης συν τα άλλα δύο, Ολυμπία Οδός και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, είναι άγνωστο πότε θα ξεκινήσουν να κατασκευάζονται κανονικά εκ νέου, προκειμένου να ολοκληρωθούν.

Επίσημα η μόνη συμφωνία που έχει ανακοινωθεί είναι αυτή που αφορά τις αποζημιώσεις που θα λάβουν οι παραχωρησιούχοι και οι οποίες ανέρχονται στο συνολικό ποσό των 404 εκατ. ευρώ.

Νέες συμβάσεις

Σε εκκρεμότητα είναι η έγκριση των νέων συμβάσεων από τέσσερις γενικές διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Περιφερειακής Ανάπτυξης, Εσωτερικής Αγοράς, Ανταγωνισμού και Μεταφορών), ενώ στη συνέχεια οι συμπληρωματικές συμβάσεις χρειάζεται να κατατεθούν προς ψήφιση στη Βουλή.

Οι επικοινωνιακού τύπου ανακοινώσεις του πρώην υπουργού Υποδομών Κ. Χατζηδάκη μιλούσαν για κανονική επανέναρξη της κατασκευής των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων μέσα στο καλοκαίρι. Σήμερα εκτιμάται ότι στην καλύτερη περίπτωση τα έργα θα επανεκκινήσουν στα τέλη του έτους.

ΤΕΤΗ ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗ - tigoum@naftemporiki.gr


 lamiastar.gr

Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη! thiva post
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!

Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.

Χειρουργικό Ιατρείο

Χειρουργικό Ιατρείο