Υπηρεσία μαζικής αποστολής sms

Πέμπτη, 29 Σεπτεμβρίου 2011

Ελευσίνα-Θήβα: Περιπέτειες ενός αυτοκινητοδρόμου

Εντός του 2012 φιλοδοξεί να δημοπρατήσει το υπουργείο Υποδομών τον οδικό άξονα Ελευσίνας - Θήβας - Υλίκης, με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης.

Ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γ. Μαγκριώτης επανέλαβε προ ημερών στη Βουλή τη συγκεκριμένη δέσμευση, αλλά πλέον ελάχιστοι θεωρούν ρεαλιστικό τον σχεδιασμό, με δεδομένα τα σοβαρά προβλήματα στους υπό κατασκευή οδικούς άξονες με συμβάσεις παραχώρησης.

Ο κρίσιμος οδικός άξονας, μήκους 50 χιλιομέτρων, θα απαλλάξει τους οικισμούς της δυτικής Αττικής από τη σημερινή κίνηση (ο υφιστάμενος άξονας περνάει μέσα από κατοικημένες περιοχές) και κυρίως θα περιορίσει την κίνηση στο εθνικό οδικό δίκτυο που διέρχεται μέσα από την πρωτεύουσα.

Όμως, το κρίσιμο έργο εξαγγέλλεται χωρίς να υλοποιείται και με τα σημερινά δεδομένα (αδυναμία χρηματοδότησης από τις τράπεζες) θεωρείται απίθανο να ξεκινήσει εντός του 2012 ο διαγωνισμός.

Έπειτα από ερώτηση του ανεξάρτητου βουλευτή Αττικής, κ. Θαν. Λεβέντη, ο κ. Μαγκριώτης είπε προ ημερών πως ο άξονας Ελευσίνας - Θήβας - Υλίκης εντάχθηκε στο νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής. Πρόσθεσε πως το υπουργείο συνεργάζεται με την αρχαιολογική υπηρεσία προκειμένου να λυθούν διάφορα προβλήματα σχετικά με τον πολιτιστικό πλούτο της περιοχής από την οποία διέρχεται.

Τα στοιχεία που κατέθεσε ο κ. Λεβέντης δείχνουν, όμως, την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκονται σήμερα τα δημόσια έργα. Ο βουλευτής υποστήριξε πως η βελτίωση του υφιστάμενου άξονα είχε ανατεθεί με παραδοσιακή εργολαβία προ ετών, αλλά μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί περί τα 20 μέτρα!

Μάλιστα, η προσπάθεια για βελτίωση του άξονα ξεκινά από το 2005, όταν δημοπρατήθηκε το έργο «Βελτίωση, ανακατασκευή και συντήρηση από το 14ο - 21ο χλμ. της ΠΕΟ Ελευσίνας - Θήβας», με προϋπολογισμό 7,2 εκατ. ευρώ και με μελέτη που είχε εκπονηθεί από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δυτικής Αττικής.

Ο πρώτος ανάδοχος «εκτέλεσε ένα μέρος των εργασιών και στη συνέχεια διέκοψε τις εργασίες, αφήνοντας ημιτελές το έργο, με αποτέλεσμα ο δρόμος να καταστεί επικίνδυνος». Τον Απρίλιο του 2009, ο ανάδοχος κηρύχτηκε οριστικά έκπτωτος. Για την εκτέλεση των υπολειπόμενων εργασιών συντάχθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης και επαναδημοπρατήθηκε ένα έργο προϋπολογισμού 2,8 εκατ. ευρώ, τον Αύγουστο του 2009, με χρηματοδότηση αμιγώς από εθνικούς πόρους.

Το έργο ανατέθηκε σε νέο ανάδοχο με μεγάλη έκπτωση, ξεκίνησαν τα έργα και μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2010 εκτελούνταν κανονικά.

Υπήρξε, όμως, πρόβλημα πληρωμής της πρώτης δόσης, ο λογαριασμός αυτός πληρώθηκε στις αρχές του 2011 και οι εργασίες συνεχίστηκαν.

Όπως είπε ο κ. Μαγκριώτης στη Βουλή, «αυτήν τη στιγμή εκκρεμεί ένας άλλος λογαριασμός, το έργο προχωράει πολύ αργά, εξαιτίας της βραδείας χρηματοδότησης από τους εθνικούς πόρους, αλλά υπάρχει δέσμευση από τον ανάδοχο πως μόλις έχει τη χρηματοδότηση -και θα την έχει σύντομα- θα συνεχίσει τις εργασίες».

πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη!

Τα μόνα σχόλια που σβήνω είναι οι ύβρεις.

Χειρουργικό Ιατρείο

Χειρουργικό Ιατρείο